arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

تلگرام استارز رونمایی شد؛ ارز اختصاصی تلگرام برای خرید کالا و خدمات

تلگرام در بیانیه‌ای مطبوعاتی از پروژه‌ی Telegram Stars پرده‌برداری کرد. به‌لطف این ویژگی، ازاین‌پس بات‌ها و مینی‌اپ‌های داخلیِ تلگرام می‌توانند خدمات و کالاهای دیجیتالی را به کاربران بفروشند و کسب درآمد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زومیت: تلگرام سرویسی اختصاصی به نام «استارز» راه‌اندازی کرده است که خرید کالا‌های دیجیتالی را بسیار ساده‌تر می‌کند.

تلگرام در بیانیه‌ای مطبوعاتی از پروژه‌ی Telegram Stars پرده‌برداری کرد. به‌لطف این ویژگی، ازاین‌پس بات‌ها و مینی‌اپ‌های داخلیِ تلگرام می‌توانند خدمات و کالا‌های دیجیتالی را به کاربران بفروشند و کسب درآمد کنند.

«ستاره»‌های تلگرام، ارز اختصاصی و داخلی این پیام‌رسان هستند که ازطریق آن‌ها خرید خدمات جدید ساده‌تر می‌شود. ستاره‌ها را می‌توان ازطریق خرید درون‌برنامه‌ای و با پرداخت دلار تهیه کرد.

سیستم تلگرام استارز با جدیدترین سیاست‌های اپل و گوگل در زمینه‌ی فروش کالا‌های دیجیتالی سازگار است. تلگرام می‌گوید که بخش استارز فعلا در اول راه قرار دارد و در آینده میزبان تغییرات زیادی می‌شود.

بر اساس گفته‌ی مدیرعامل تلگرام، توسعه‌دهندگان مینی‌اپ می‌توانند پولی را که ازطریق ستاره‌های این پیام‌رسان دریافت کرده‌اند، ازطریق پلتفرم فرگمنت و تون‌کوین نقد کنند. امکان استفاده از ستاره‌های تلگرام برای تبلیغ مینی‌اپ‌ها وجود دارد.

اپل و گوگل حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد کارمزد برای خرید درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کنند؛ با این‌حال تلگرام طرح ویژه‌ای در نظر گرفته است تا کسانی که تبلیغات را با سیستم استارز می‌خرند، کمک‌هزینه دریافت کنند. بدین ترتیب اگر توسعه‌دهندگان از ستاره‌های تلگرام برای تبلیغ مینی‌اپ خود استفاده کنند، کارمزد کلی آن‌ها تقریبا صفر می‌شود.

راه‌اندازی بخش تلگرام استارز اقدامی جسورانه از سوی پلتفرمی است که قبلا صرفا برای پیام‌رسانی کاربرد داشت؛ اما حالا نه‌تن‌ها با پیام‌رسان‌های بزرگ و شبکه‌های اجتماعی رقابت می‌کند، بلکه مستقیما فروشگاه‌های اپلیکیشن را هدف گرفته است.

نظرات بینندگان