arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

معرفی سریال رهایم کن

رهایم کن مثلث عشقی است که داستان آن در دههٔ ۱۳۵۰ ایران پهلوی جریان دارد. این مجموعه به دو برادر از خانواده‌ای سرشناس در سیاه‌رود می‌پردازد. حاتم، پسر ارشد خانواده، عاشق پرستار بچه‌اش، مارال می‌شود. درحالی‌که ابهاماتی در رابطه با سرنوشت همسر سابق حاتم در میان اهالی سیاه‌رود وجود دارد، مارال می‌فهمد جان برادرش یونس در خطر است. حاتم در حین کمک به مارال متوجه می‌شود داستان برادر او، به برادر کوچک خودش هاتف که چندسالی است به تهران مهاجرت کرده، گره خورده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : رهایم کن 

انتشار : 1402-1401

ژانر : درام عاشقانه تاریخی

نویسنده : مجید مولایی، سینا شفیعی، سجاد ابوالحسنی

کارگردان :شهرام شاه‌حسینی

آهنگساز : بامداد افشار

کشور سازنده: ایران

تعداد قسمت ها : 18

 

 

بازیگران: محسن تنابنده، هوتن شکیبا، هدی زین‌العابدین، مهدی حسینی‌نیا، بابک کریمی، مونا احمدی، مائده طهماسبی، شهرام قائدی، رابعه مدنی، آزاده صمدی، حسن معجونی، یوسف تیموری و سام نوری 

 

 

 

خلاصه سریال 

مجموعه نمایش خانگی «رهایم کن» مثلث عشقی است که داستان آن در دههٔ ۱۳۵۰ ایران پهلوی جریان دارد. این مجموعه به دو برادر از خانواده‌ای سرشناس در سیاه‌رود می‌پردازد. حاتم، پسر ارشد خانواده، عاشق پرستار بچه‌اش، مارال می‌شود. درحالی‌که ابهاماتی در رابطه با سرنوشت همسر سابق حاتم در میان اهالی سیاه‌رود وجود دارد، مارال می‌فهمد جان برادرش یونس در خطر است. حاتم در حین کمک به مارال متوجه می‌شود داستان برادر او، به برادر کوچک خودش هاتف که چندسالی است به تهران مهاجرت کرده، گره خورده‌است...

 

سریال رهایم کن با پخش قسمت ۱۸ به پایان رسید. سریالی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی که بر اساس مضمونی جذاب و با تلفیقی درخشان از بازیگران حرفه ای، صحنه و لباس، لباس، موسیقی و … ساخته شده بود، توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

تقابل دو برادر و رویارویی آنها بر سر یک دختر، خط داستانی جذابی را برای فیلمنامه «رهایم کن» به وجود آورد.

 

درباره سریال

شخصیت پردازی ها تمرکز اصلی سریال روی خانواده نایب سرخی است. خانواده ای اصیل که روزی بخش مهمی از مردم شهر با کار در معدنی که متعلق به آنهاست، امرار معاش می کنند. آنچه مهم است، ارتباط بین اعضای این خانواده است که ارتباط مستقیمی با شخصیت پدر دارد. پدری خودپسند و ثروتمند که وظایفی را برای همه تعیین می کند، به هیچ چیز جز خودش اهمیت نمی دهد، به راحتی دستور قتل می دهد و هیچ کس نمی تواند در برابر او بایستد. رفتار این پدر به نوعی زندگی سه فرزند را تحت تاثیر قرار می دهد و اجازه رشد و تجربه را به آنها نمی دهد.

طراحی صحنه دکور سریال در روستای سیاهرود دهه پنجاه روایت می شود و طراحی صحنه و لباس بازیگران با توجه به حال و هوای آن زمان انتخاب شده است. سهیل دانش اشراقی طراح صحنه این سریال در گفت و گو با فیلموشات توضیح داد که عمارت، کوچه، پاساژ و میدان شهر که کافه بهرام در آن قرار دارد تزئینی بوده و ماهیت واقعی ندارد. همینطور چون معدن واقعی پیدا نکردند برای معدن حاتم و محل کار و … تزییناتی درست کردند. باورپذیر بودن همه این سناریوهای جعلی نشان دهنده موفقیت تیم طراحی سناریو است. انتخاب رنگ ها و چیدمان فضاهای داخلی نیز به این اثر جذابیت خاصی بخشیده بود.

 

 

بازخورد ها 

به گزارش وبگاه فیلم‌نیوز، بازخوردها درخصوص پایان رهایم کن متفاوت بوده‌است.

آرش فهیم در روزنامه کیهان از کند بودن مجموعه، شخصیت‌پردازی و طراحی لباس و چهره‌پردازی انتقاد کرد و آن را ترکیبی از فیلمفارسی و سریال‌های ترکیه‌ای دانست. اما احمد محمد تبریزی در وبگاه دیجی‌کالامگ این مجموعه را یکی از برترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی پنداشت و گفت شهرام شاه‌حسینی «استعداد و هنر فیلمسازی‌اش را آشکار کرده‌است.»به گفتهٔ محمد عنبرسوز از شهرآرا، فیلم‌نامه «از انسجام روایی پذیرفتنی‌ای برخوردار نیست» اما کیفیت مجموعه این ضعف را جبران می‌کند. این روزنامه‌نگار از طراحی صحنه، فیلم‌برداری و موسیقی بامداد افشار و محسن چاوشی تعریف کرد و عقیده داشت کیفیت مجموعه از آثار قبلی شاه حسینی بهتر بوده‌است.

 

خبرگزاری فارس ، از این مجموعه به‌دلیل «ترویج بی‌بندوباری» انتقاد کرد و در کمپینی خواهان جلوگیری از پخش آن شد.


مصطفی عزیزی در ایندیپندنت فارسی نگاه مثبتی به این مجموعه نمایشی داشته است و می‌نویسد:«به هر حال، به کسانی که مجموعه‌های نمایشی ایرانی را تماشا می‌کنند، توصیه می‌کنم «رهایم کن» را ببینند.»

نظرات بینندگان