arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۶ خرداد ۱۳۸۰: طرح قدیری ابیانه برای «پاک کردن سمپاشی ها» علیه من

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى [محمدحسن] قدیرى‌ابیانه آمد. طرحى براى پاک‌کردن سمپاشى‌هاى دشمنان علیه من ارایه داد و نمونه آن را که پسرش که دانشجو است تهیه کرده، آورد و براى استفاده از تز خود در مورد صرفه‌جویى در وقت در نظام ادارى، خواستار همکارى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] شد و گفت، او و جمعى از مدیران ارشد وزارت امورخارجه، با اینکه از وزارت حقوق دریافت مى‌کنند، کارى به آن‌ها ارجاع نمى‌شود.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱۶ خرداد ۱۳۸۰: با [آقاى لى‌سونگ چون]، سفيركره جنوبى ملاقات داشتم.گفت،دركره شما را به عنوان كسى كه پايه‌هاى روابط ايران و كره را مستحكم كرده مى‌شناسند و خواست كه سفرى به كشورشان بروم. در مورد كم شدن مشكلات اقتصادى و رو به خوبى رفتن روابط با كره شمالى توضيحاتى داد و من هم خواستار توسعه همكارى و وحدت دو كره شدم. 
 
آقاى [محمدحسن] قديرى‌ابيانه آمد.طرحى براى پاك‌كردن سمپاشى‌هاى دشمنان عليه من ارایه داد و نمونه آن را كه پسرش كه دانشجو است تهيه كرده، آورد و براى استفاده از تز خود در مورد صرفه‌جويى در وقت در نظام ادارى، خواستار همكارى مجمع [تشخیص مصلحت نظام]  شد وگفت، او و جمعى از مديران ارشد وزارت امورخارجه، با اينكه از وزارت حقوق دريافت مى‌كنند،كارى به آنها ارجاع نمى‌شود. 
 
عصر[آقای احمد ناطق ‌نوری]، ریيس فدراسيون بوكس، همراه آقاى [علی‌اصغر] كاظمى، قهرمان بوكس آمدند. ضمن قدردانى از من، به خاطر تجديد حيات ورزش بوكس،از عدم پخش اخبار و تصاوير ورزش بوكس در صداوسيما، اظهار ناراحتى كردند و گفتند، پيش از 200 هزار ورزشكار بوكس، انتظار شنيدن اخبارشان را دارند و از من براى رفع مانع استمداد كردند وگفتند،گويا نظر رهبرى موافق نيست؛گرچه بوكس را تحريم نكرده‌اند. قبلاً بعضى از علما، تحريم كرده بودند. 
 
آقاى [مرتضی] شيرازى، هم زنداني‌ام در زمان طاغوت آمد. براى شغل استمداد كرد.اخبار انتخابات[ریاست‌جمهوری]، خبر از گرم شدن فضاى انتخابات مى‌دهد و درگيرى‌هاى  بيشتر بين هواداران نامزدها، آمريكا خبر مخالفت با توسعه شهرك‌هاى يهودى‌نشين را تكذيب‌كرده و [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، [یاسر] عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین] را جنايتكار ناميده و بعضى‌ها بوى جنگ مى‌شنوند. در جنوب فلسطين، به خاطر گروگان‌گيرى جمعى از اتباع غرب،حالت فوق‌العاده اعلام شده است. [پرویز] مشرف، ریيس اجرايى پاكستان گفته، دموكراسى مناسب پاكستان نيست. عراق، صدور نفت را متوقف كرده و پس از تصميم اوپك، صحبت ازعقب‌نشينى مى‌كند. قيمت نفت بالا رفته است.
نظرات بینندگان