arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۵ خرداد ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در منزل وكوشك، مطالعه مى‌كردم؛ بولتن‌هاى مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، در مورد تجارت جهانى و وضع عراق و خبر انفجار بمب تشعشى توسط عراق در آخر جنگ تحميلى و نيز موضوع پيمان كيوتو [برای کاهش صدور گازهای گلخانه‌ای] كه آمريكا اخيراً از آن خارج شده است. صبح خبرى منتشر شد كه حماس و فتح، با آتش‌بس در داخل اراضى اسرایيل به صورت مشروط موافقت كرده‌اند، اما عصر تكذيب شد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۱۵ خرداد ۱۳۸۰: در منزل وكوشك، مطالعه مى‌كردم؛ بولتن‌هاى مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، در مورد تجارت جهانى و وضع عراق و خبر انفجار بمب تشعشى توسط عراق در آخر جنگ تحميلى و نيز موضوع پيمان كيوتو [برای کاهش صدور گازهای گلخانه‌ای] كه آمريكا اخيراً از آن خارج شده است. صبح خبرى منتشر شد كه حماس و فتح، با آتش‌بس در داخل اراضى اسرایيل به صورت مشروط موافقت كرده‌اند، اما عصر تكذيب شد. 
 
رسانه‌هاى خارجى، بيانيه‌اى از يك مؤبد زرتشتى پخش كردند كه به فتوایى از رهبرى در مورد ارث وارث مسلمان از مُرده زرتشتى، اعتراض‌كرده است. در مورد نامه‌اى از مهندس [عزت‌الله] سحابى، [مدیرمسئول ماهنامه ایران فردا]، از زندان به خانواده‌اش، بحث زيادى راه انداخته‌اند كه او بار ديگر به انحرافات خود اعتراف‌كرده و از خانواده‌اش خواسته به‌ناحق منكر نشوند؛ جناح دوم خرداد و رسانه‌هاى خارجى، در مورد صحت نامه ترديد ايجاد كرده‌اند. تبليغات انتخاباتى داغ شده و درگيرى‌هايى بين طرفداران نامزدها و زدوخوردهايى به وقوع پيوسته است.
نظرات بینندگان