arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

وزیر دفاع اسرائیل: سرگرم بررسی جایگزین‌های احتمالی برای حماس هستیم

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت دولتش تداوم سلطه حماس بر غزه در هیچ مرحله‌ای از آتش‌بس پیشنهادی را قبول نمی‌کند و سرگرم بررسی جایگزین‌های دیگر برای حماس است. گالانت در بیانیه خود گفت که برخی «مناطق [در غزه] را منزوی خواهیم کرد، عوامل حماس در این مناطق را از بین خواهیم برد، نیروهایی را معرفی خواهیم کرد که امکان تشکیل یک دولت جایگزین را فراهم می کند- جایگزینی که حماس را تهدید می کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت دولتش تداوم سلطه حماس بر غزه در هیچ مرحله‌ای از آتش‌بس پیشنهادی را قبول نمی‌کند و سرگرم بررسی جایگزین‌های دیگر برای حماس است.
 
طبق بیانیه، بررسی جایگزین‌های احتمالی برای حماس همزمان با ادامه «اقدامات نظامی مهم» علیه این گروه انجام می‌شود.
 
گالانت در بیانیه خود گفت که برخی «مناطق [در غزه] را منزوی خواهیم کرد، عوامل حماس در این مناطق را از بین خواهیم برد، نیروهایی را معرفی خواهیم کرد که امکان تشکیل یک دولت جایگزین را فراهم می کند- جایگزینی که حماس را تهدید می کند.»
 
او اشاره‌ای به جایگزین‌های احتمالی برای حماس نکرد.
 
وزیر دفاع اسرائیل گفت عملیات نظامی در کنار فراهم کردن امکان ایجاد جایگزین برای حماس را از بین می‌برد و موجب بازگشت گروگان‌ها خواهد شد.
 
انتظار می‌رود کابینه امنیتی اسرائیل اواخر روز یکشنبه جلسه تشکیل دهد. جلسه کابینه امنیتی اسرائیل پس از سخنرانی روز جمعه جو بایدن درباره طرح سه مرحله‌ای برای پایان جنگ در نوار غزه انجام می‌شود.
نظرات بینندگان