arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظم انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد/ سند تحول را چندسال در کشور گذاشتند و درش را بستند / دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند، اما این‌جور با آن‌ها رفتار می‌شود

رهبر معظم انقلاب بیان داشتند: شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند؛ دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند و نه شیشه‌ای را شکستند، به این شکل دارد با آن‌ها رفتار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور بیان کردند: جوانان باید بداند که چرا مرگ بر آمریکا می‌گوییم، چرا می‌گوییم مرگ بر رژیم صهیونیستی این را باید بفهمد و منطقش را بداند.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، دقایقی پیش با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ️

مهم‌ترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح دیل است:

* تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است. مشکل بسیاری از مسائل ما ناشی از افکار عمومی است.

اگر افکار عمومی نسبت به یک قضیه توجیه شوند و توجه پیدا کنند، انجام آن کار آسان‌تر خواهد شد. ما اکنون در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم؛ اگر افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس شود، معلم را بشناسد و قدر معلم را بداند، در همه این مشکلات اثر خواهد گذاشت؛ ما این را می‌خواهیم.

بنده صریحاً وظیفه عمومی را برای تشکر از معلمین عرض می‌کنم برای اینکه افکار عمومی توجه به این مسئله پیدا کنند. هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد جاذبه او بیشتر خواهد شد

* آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست. سایر دستگاه‌ها به کار گیرنده‌ی نیروی انسانی‌اند، آموزش و پرورش ایجادکننده‌ی نیروی انسانی است. هویت منابع انسانی در آموزش و پرورش شکل میگیرد معلم وقتی که در میدان حضور فعال دارد درواقع دارد هویت‌سازی میکند.

*در کشور ما مثل همه جای دیگر امنیت‌مان، پیشرفت‌مان، سلامت‌مان، رفاه‌مان، علم‌مان، تحقیقات‌مان، همه‌ی ارزش‌های انسانی و اسلامی‌مان احتیاج دارند به نیروی انسانی. این منابع انسانی را آموزش و پرورش درست میکند پس درباره‌ی آموزش و پرورش خیلی باید صحبت کرد.

*روز دوازدهم اردیبهشت برای ما یک فرصت است که عرض اخلاصی بکنیم به جامعه‌ی معلمین کشور. هم تشکر کنیم، هم عرض ارادت کنیم، هم در حد توان تکریم زبانی از معلمان عزیزمان بکنیم.

* «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» همه باید از معلمین شکرگزار باشند. شما هستید که فرزندان ما را تربیت میکنید، تعلیم میدهید و آن‌ها را برای زندگی دوران عمرشان آماده میکنید.

*همه‌ی ملت در هر رتبه‌ای، در هر شغلی باید از معلمین تشکر کنند.

* معاونت پرورشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش هست. اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوان‌ها جلوگیری کند.

*یکی دیگه از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام جمهوری اسلامی است، این باید تبیین شود و به جوان‌ها گفته شود.

اگر این میلیون‌ها جوان و نوجوانی که ما در آموزش و پرورش و در مدارس داریم مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبهه دوست و دشمن کشورشان را بشناسند و مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند دیگر تبلیغات دشمنان و این همه تلاش میلیاردی که برای تبلیغات و گمراه کردن افکار عمومی کشور می‌کنند خنثی خواهد شد.

* جوان ما باید بداند که مؤلفه‌های مصالح کشوری چیست و منطقی که پشت سرش قرار دارد چیست، این هم مهم است.

* فرض کنید راجع به آمریکا مثلاً شعار می‌دهند مرگ بر آمریکا، خب جوان شعار میدهد، اما باید بداند که چرا مرگ بر آمریکا می‌گوییم، چرا می‌گوییم مرگ بر رژیم صهیونیستی این را باید بفهمد و منطقش را بداند.

چرا می‌گوییم ما با فلان دولت و فلان کشور حاضر نیستیم ارتباط برقرار کنیم، علتش چیست، عقلانیت که پشت سر این مصالح کلی است این‌ها بایستی دانسته شود.

* در جامعه معلمین الگو‌ها چه کسانی هستند، باید معرفی شوند؛ نهاد آموزش و پرورش نگاه کنند معلمینی را که از لحاظ شاخصه‌های معلمی برجستگی دارند، این‌ها را در سراسر کشور پیدا کنند. معلمی است که خوب تدریس می‌کند، تدریس برجسته دارد، معلمی است که زمان طولانی از عمر خود را در تعلیم صرف می‌کند، معلمی که در مناطق دشوار معلمی می‌کند و معلمی که با انواع و اقسام ناراحتی‌های درونی، داخلی، جسمی و روحی کار تعلیم و تربیت را رها نمی‌کند و برایش اهمیت قائل است، این‌ها قهرمان هستند؛ این‌ها را در سراسر کشور پیدا کنند و به عنوان قهرمان معرفی کنند.

*یک سرفصل که از همه مهمتر است مسئله‌ی تحوّل است. ما چند سال در گذشته این سند تحوّل را گذاشتیم در کشو، درش را هم بستیم، هیچ تحرّکی انجام نگرفت، ضرر کردیم. 

*حالا بحمداللّه شنیدم که سند مورد بازنگری قرار گرفته، که رو به اتمام است، در حال نهایی شدن است. نقشه‌ی راه برای اجرای آن آماده شده.

* این سند را جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. نگذارید وقفه ایجاد بشود. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود.

* مسئله غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ یعنی در سطح بین‌المللی صهیونیست‌ها، پشتیبانان آمریکایی و اروپاییشان هر کاری که می‌کنند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند، نمی‌توانند.

نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا، امروز در خبر‌ها می‌خواندم چند دانشگاه دیگر اضافه شدند.

در استرالیا، اروپا و کشور‌های مختلف اروپایی؛ یعنی ملت‌ها نسبت به مسئله غزه حساس هستند، مسئله اول دنیاست این مسئله.

نباید بگذاریم این مسئله از نگاه عمومی و بین المللی مردمان دنیا خارج شود، از این مسئله اول بودن خارج شود، باید فشار بر روی رژیم صهیونیستی روز به روز افزایش پیدا کند.

* شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند؛ دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند و نه شیشه‌ای را شکستند، به این شکل دارد با آن‌ها رفتار می‌شود.

این رفتار آمریکایی‌ها نیز حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینی به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه همین مرگ بر آمریکایی که شما می‌گویید؛ نشان داد به همه که آمریکا شریک جرم است. یک حرفی هم ممکن است بعضی موقع‌ها بزنند به عنوان دلسوزی، این دروغ است خلافه واقع است.

آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل نشان دهنده همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ و این گناه نابخشودنی با رژیم صهیونیستی است. این‌ها شریک جرم هستند؛ چطور می‌شود نسبت به یک چنین نظامی نسبت به چنین رژیمی انسان خوشبین باشد چطور ممکن است یا به حرف او اعتماد کند.

* اگر ۲۰_۳۰ سال دیگر هم تلاش کنند که این رژیم را سر پا نگه دارند که انشالله هم نمی‌توانند این کار انجام دهند، مشکل حل نخواهد شد، مشکل آن وقتی حل خواهد شد که فلسطین برگرد به صاحبان خودش، یعنی مردم فلسطینی؛

* فلسطین متعلق به مردم فلسطین است که در بین آنان مسلمان و مسیحی هست و یهودی نیز وجود دارد، فلسطین برای آنهاست. فلسطین را برگردانند به آنها، آن‌ها رژیم خود و نظام خود را تشکیل دهند، بعد آن نظام تصمیم بگیرد که با صهیونیست‌ها چطور معامله کند، بیرونشان کند، نگهشان دارند تصمیم را آن‌ها بگیرند.

*این راه حلی است که چند سال پیش ما این را اعلام کردیم، در سازمان ملل نیز ظاهراً ثبت شد، اکنون هم بر همین تکیه می‌کنیم؛ تا این اتفاق نیفتد مسئله منطقه غرب آسیا حل نخواهد شد. ایشان تاکید کردند: بعضی خیال می‌کنند بروند کشور‌های اطراف را وادار کنند که روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کنند مشکل حل خواهد شد، نه اشتباه میکنند.

*خب امروز همه‌ی دنیا دارند می‌بینند رفتار رژیم صهیونیستی را، سی و چند هزار کشته در ظرف شش ماه، که از میان این‌ها اقلّاً نصفشان زنان و کودکانند. این چیز کمی نیست، چیز کوچکی نیست، این‌قدر بی‌رحمی، این‌قدر وحشی‌گیری، این سگ هار، به جان کودکان فلسطینی و مریض‌ها و پیران و زنان و این‌ها بیفتد. 

این یکی از چیز‌هایی است که موضع همیشگی جمهوری اسلامی را برای مردم دنیا ثابت کرد. این موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران حقّانیّتش ثابت شد. چرا؟ ده‌ها سال است که در جمهوری اسلامی میگویند: مرگ بر رژیم صهیونیستی. چرا؟ این ثابت شد. به همه‌ی دنیا نشان داده شد که حق با جمهوری اسلامی است، حق با ملّت ایران است. ذات شریر و خبیثِ خودش را در این امتحان بزرگ نشان داد. حقّانیّت جمهوری اسلامی ثابت شد.

نظرات بینندگان