arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ از اعلام پایان عملیات نظامی علیه اسرائیل از سوی ایران تا گزارش‌ها درباره حذف گزینه پاسخ نظامی اسرائیل به ایران پس از تماس بایدن و نتانیاهو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش اردن به گزارش‌ها درباره کمک نظامی این کشور به تل‌آویو
اردن بعد از گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره ادعاهای کمک این کشور به ارتش اسرائیل برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای سپاه، می‌گوید این کشور با هر چیزی که امنیتش را به خطر بیندازد، مقابله خواهد کرد. 

اسرائیل: همکاری نزدیکی با آمریکا، انگلیس و فرانسه داشتیم
سخنگوی ارتش اسرائیل گفته که در طول حملات هوایی شب گذشته ایران، همکاری خیلی نزدیکی با آمریکا، فرانسه و انگلیس داشته‌اند. 

۱۲ مجروح در اسرائیل
سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در اسرائیل اعلام کرد در حمله ایران به مناطق جنوبی ۱۲ مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند. 

پیام ایران به آمریکا از طریق سفارت سوییس
رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: از طریق سفارت سوییس به آمریکا پیام دادیم که اگر با اسراییل در اقدامات احتمالی بعدیشان مشارکتی کند پایگاه هایشان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

سپاه: در صورت مشاهده حمایت از اسرائیل در فضای مجازی اطلاع دهید
در متن اطلاعیه سپاه پاسداران آمده: در پی اقدامات وحشیانه و خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی در نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و نیز تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایران و ترور فرماندهان نظامی، فعالیت برخی از صفحات مجازی در همراهی و حمایت از این اقدامات رژیم، موجب جریحه‌دار شدن عواطف ملت بزرگ ایران شده است؛ لذا به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به بخش گزارش‌های مردمی سایت گرداب ارسال نمایند. 

اسرائیل: با تشکیل ائتلاف منطقه‌ای به مصاف ایران خواهیم رفت
بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل مدعی شد که با تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای در زمان و به گونه‌ای مناسب به مصاف ایران خواهیم رفت. 

کاهش ساعات کاری به ۴۰  و تعطیلی پنجشنبه‌ها
حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز پنجشنبه و جمعه و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان با تصویب این کمیسیون خبر داد. گودرزی ادامه داد: ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است. 

بایدن به نتانیاهو: در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم
رئیس‌جمهور آمریکا به نخست‌وزیر اسرائیل گفته ایالات متحده در عملیات‌های هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد. 

ایران کدام پایگاه اسرائیل را زد؟
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: موشک‌های بالستیک سپاه، پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. پایگاه هوایی نواتیم که در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع قرار دارد، با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 رژیم صهیونیستی است. بهمن‌ماه سال گذشته نیروی هوافضای سپاه، طی رزمایشی تهاجم موشکی به نمونه شبیه‌سازی شده آشیانه‌های این پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را تمرین کرده بود. این پایگاه از مرزهای غربی ایران، حدود ۱۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

بازگشایی حریم هوایی عراق، لبنان، اردن و اسرائیل پس از عملیات ایران
 لبنان، اردن و اسرائیل از بازگشایی حریم هوایی خود بر روی پروازهای داخلی و خارجی پس از حمله پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین در پاسخ به حمله این رژیم به سفارت ایران در دمشق خبر دادند. 

ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد
مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود ۳۳۱ پهپاد، موشک کروز و موشک زمین به زمین استفاده کرده است. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است. 

اعلام پایان عملیات نظامی علیه اسرائیل از سوی ایران
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق تصریح کرد: تعداد قابل توجهی پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده تاکتیک‌های خوب اندیشیده شد و طراحی مناسب صورت گرفت که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله‌ی قابل توجهی با این عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد. او گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته و قصدی بر ادامه‌ی آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در سوریه کشور دیگری انجام دهد، عملیات بعدی ما بزرگ‌تر خواهد بود. 

اگر اسرائیل حمله کند از مبدا ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرد
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است، گفت: آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه ای به منافع و دارایی ها، شخصیت ها و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت. 

پیام ایران به امریکا از طریق ترکیه
العربیه به نقل از یک منبع ترک نوشت: ایران از طریق ما به آمریکا اطلاع داد که عملیات آن تنها پاسخی به حمله علیه سفارت است و فراتر از آن نخواهد رفت. 

گزارش‌ها درباره حذف گزینه پاسخ نظامی اسرائیل به ایران پس از تماس بایدن و نتانیاهو
دو مقام اسرائیلی به نیویورک‌تایمز گفتند که گزینه پاسخ احتمالی - حمله تلافی جویانه ای که برخی از اعضای کابینه پیشنهاد کرده بودند - پس از گفتگوی تلفنی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو با بایدن در روز شنبه کنار گذاشته شد. 

نظرات بینندگان