arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۰؛ دولت امارات از شورای امنیت خواست که از ایران بخواهد مساله جزایر سه گانه را به دادگاه بین المللی ارائه کند

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در تركيه، ديروز تظاهرات وسيعى عليه سياست‌هاى اقتصادى دولت برپا شده و دولت امارات [متحده عربی]، از شوراى امنيت [سازمان ملل] خواست كه از ايران بخواهد، مسأله جزاير [ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ] را به دادگاه بين‌المللى ارایه نمايد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۰: در خانه بودم. به مراسم عزادارى‌ها از صدا وسيما گوش دادم. وقت زياد، صرف مطالعه فيلمنامه محاكمه، نوشته آقای حسن هدايت كردم و نيز مطالعه فهرست حوادث مهم در رابطه با تركيه و عراق، در دو قرن اخير و به خصوص قبل از جنگ. مراسم سيزده بدر به خاطر محرم كمرنگ بود؛ گرچه رسانه‌هاى خارجى، تحريكات زيادى براى سوءاستفاده كرده بودند. 
 
در جنوب چين، يك هواپيماى تجسسى آمريكا با 24 سرنشين، با يك هواپيماى جنگى چين تصادف كرده؛ هواپيماى چينى [بر فراز دریای چین جنوبی] ساقط شده و هواپيماى آمريكايى، در فرودگاهى در جزاير چين به زمين نشسته و تحت نظر مأموران چينى است. چين، هواپيماى تجسسي را متخلف و مقصر مى‌داند و آمريكا، چين را مقصر دانسته و اخطار كرده كه چين حق ندارد، داخل هواپيماى آمريكا شود؛ چون اسناد سرّى و محرمانه در آن است و مى‌تواند بدل به بحران شود. آمريكايى‌ها به كشتي‌هاى جنگى خود در منطقه آماده‌باش داده‌اند.
 
در فلسطين، نظاميان اسرایيلى، پنج افسر گارد [یاسر] عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین] را بازداشت كرده‌اند و يك شخصيت [سازمان] جهاد اسلامى را توسط هلى‌كوپتر با موشك شهيد كرده‌اند. فلسطينى‌ها هم تهديد به تلافى كرده‌اند و [حُسنی] مبارك كه به آمريكا رفته، گفته است كه بحران فلسطين از كنترل خارج شده است. 
 
در تركيه، ديروز تظاهرات وسيعى عليه سياست‌هاى اقتصادى دولت برپا شده و دولت امارات [متحده عربی]، از شوراى امنيت [سازمان ملل] خواست كه از ايران بخواهد، مسأله جزاير [ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ] را به دادگاه بين‌المللى ارایه نمايد.
 
دكتر حميد لاهوتى، [همسر فائزه] آمد. در مورد كارهايش صحبت كرديم. هم به مطب مى‌رود و هم به عنوان عضو هيأت مديره كارخانه كار مى‌كند. گفت، به خاطر بى‌پولى، كار ساختمان خانه‌اش متوقف شده است.

نظرات بینندگان