arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

ضرغامی: طرح اولیه برای لغو روادید ۶۰ کشور بوده / به دنبال افزایش لغو روادید هستیم

ضرغامی گفت: مصوبه قبلی در لغو روادید به قوت خودش باقیست و در‌ها را باز کردیم تا مردم کشور‌های مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند. ما به دنبال افزایش لغو روادید هستیم و طرح اولیه ما برای لغو روادید ۶۰ کشور بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری دانشجو: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: سه میلیون نفر از پایگاه‌های میراث فرهنگی در نوروز بازدید کردند.

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

وی گفت: رفتار فرهنگی مردم ما و توجه به میراث فرهنگی بسیار مهم است و مردم عمق فرهنگی خود را نشان دادند.

ضرغامی افزود: در تحویل سال در حافظیه یک مانور فرهنگی بزرگ اتفاق افتاد که حاکی از نظم و انضباط مردم ماست. دشمنان از اینکه مردم بدون کوچکترین حاشیه فرهنگی و سیاسی در اماکن تاریخی حضور پیدا کردند، بسیار ناراحت هستند.

وی افزود: مصوبه قبلی در لغو روادید به قوت خودش باقیست و در‌ها را باز کردیم تا مردم کشور‌های مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند. ما به دنبال افزایش لغو روادید هستیم و طرح اولیه ما برای لغو روادید ۶۰ کشور بوده است.

قطع نهال در منطقه نور هیچ ارتباطی با وزارت گردشگری ندارد

ضرغامی در پاسخ به خبرنگاران گفت: از دادستان مازندران درخواست میکنم با جدیت به پیگیری ادامه دهند تا تخلفاتی اگر هست، برطرف شود.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است. مدیران استانی ما موظف هستند علاوه بر حفظ میراث فرهنگی، محیط زیست را نیز حفظ کنند.

نظرات بینندگان