arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۷ فروردین ۱۳۸۰: انتقاد شدید گروه‌های دوم خردادی به خاطر بازداشت‌ها

خاطرات هاشمی رفسنجانی: حملات رسانه‌ها و گروه‌هاى دوم خردادى و رسانه‌هاى بیگانه به قوه قضاییه، به خاطر بازداشت‌ها و به خصوص بازداشت خانم [فاطمه]حقیقت‌جو، نماینده تهران، به مدت شش ساعت براى بازجویى و [نیز بازداشت]آقای ابراهیم شیخ و... تُند است. رسانه‌هاى خارجى، اظهارات رهبرى در خصوص زشتى حمایت اجانب از افراد و جناح‌هاى داخلى را مورد انتقاد قرار داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۷ فروردین ۱۳۸۰: به دفترم رفتم. بيشتر وقت پيش از ظهر، صرف ديدار بازديدكنندگان عيد نوروز شد. به‌خاطر اينكه ماه محرم شروع شده، به دفترم گفتم، وقت ديدار عيد حتى‌الامكان ندهند. تا شب به كار پرداختم. حملات رسانه‌ها و گروه‌هاى دوم خردادى و رسانه‌هاى بيگانه به قوه قضایيه، به خاطر بازداشت‌ها و به خصوص بازداشت خانم [فاطمه] حقيقت‌جو، نماينده تهران، به مدت شش ساعت براى بازجویى و [نیز بازداشت] آقای ابراهيم شيخ و... تُند است. رسانه‌هاى خارجى، اظهارات رهبرى در خصوص زشتى حمايت اجانب از افراد و جناح‌هاى داخلى را مورد انتقاد قرار داده‌اند.  

در لبنان، اختلاف بين روحانيون مسلمان و مسيحى بر سر ادامه حضور نيروهاى مسلح سورى در لبنان، تُندتر شده است. در آستانه تشكيل اجلاس سران عرب در امان، [پایتخت اردن]، درگيرى‌ها در فلسطين تشديد شده. كوفى عنان، [دبیرکل سازمان ملل] به ياسر عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین] گفته، در جريان مذاكرات شوراى امنيت [سازمان ملل]، تُندروى نكند كه آمريكا وارد شود و طرح را به نفع اسرایيل، وتو كند. دولت روسيه از ملاقات نماينده چچنى‌ها با مقامات آمريكا عصبانى است وگفته که اين اقدام، منافى با همكارى‌ها است.

نظرات بینندگان