arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳

«روبینیو»، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل به جرم تجاوز در زادگاهش بازداشت شد

روبینیو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل برای گذراندن حکم ۹ سال زندان به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد. روبینیو که ۴۰ سال سن دارد در آپارتمانش در شهر سانتوس که زادگاهش نیز هست، دستگیر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: روبینیو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل برای گذراندن حکم ۹ سال زندان به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد.
 
او دو سال پیش در ایتالیا به دلیل نقش داشتن در تجاوز گروهی به یک زن آلبانیایی در یک کلوپ شبانه در شهر میلان و در سال ۲۰۱۳ محکوم شده بود.
 
روبینیو که ۴۰ سال سن دارد در آپارتمانش در شهر سانتوس که زادگاهش نیز هست، دستگیر شده است.
 
دولت ایتالیا پس از آنکه درخواست استرداد وی به نتیجه نرسیده بود، خواستار گذراندن دوران محکومیت آقای روبینیو در برزیل شده بود.
 
روز چهارشنبه، دادگاهی در برزیل این تصمیم را تایید کرد و حکم داد که او باید به جای حبس خانگی،‌ دوران محکومیتش را در زندان بگذراند.
 
روز پنجشنبه هم یک قاضی دیوان عالی برزیل درخواست برای توقف بازداشت وی را رد کرد.
 
اقدام قاطعانه سیستم قضایی برزیل مورد تحسین رسانه‌های محلی قرار گرفته است. آنها می‌ترسیدند که روبینیو به لطف شهرت و ثروتش از عدالت فرار کند.
 
این ملی پوش سابق برزیل که ۱۰۰ بازی برای کشورش انجام داده، در زمان ارتکاب جرم برای تیم باشگاهی میلان بازی می‌کرد.
 
او پس از مجرم شناخته شدن، در سال ۲۰۲۰ درخواست تجدید نظر را از دست داد تا اینکه بالاترین دادگاه ایتالیا حکم او را در سال ۲۰۲۲ تایید کرد و سپس دادستان‌های ایتالیا حکم بازداشت بین‌المللی برای او صادر کردند.
 
این فوتبالیست که دو سال هم برای تیم منچسترسیتی بازی کرده است روز یکشنبه به یک شبکه برزیلی گفت که رابطه جنسی که بخاطر آن محکوم شده با «توافق دو طرف» بوده است.
نظرات بینندگان