arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳

آکسیوس: آمریکا چند طرح جایگزین به جای عملیات نظامی در رفح به اسرائیل پیشنهاد می‌کند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا چندین گزینه جایگزین درباره حمله به رفح به هیات اسرائیلی که به واشنگتن سفر می‌کند ارائه خواهد کرد. آکسیوس در گزارش خود گفته، دولت جو بایدن به شدت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است و تاکید کرده است که نگران است اسرائیل طرحی قابل اجرا برای محافظت از فلسطینی‌ها در رفح که میزبان بیش از یک و نیم میلیون آواره است نداشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه آمریکایی گزارش داد که دولت آمریکا چندین گزینه جایگزین درباره حمله به رفح به هیات اسرائیلی که به واشنگتن سفر می‌کند ارائه خواهد کرد.

مقامات کاخ سفید می‌گویند که آمریکا برای جلوگیری از تنش فزاینده میان واشنگتن و تل آویو خواستار سفر هیات اسرائیلی به آمریکا شده است.

آکسیوس در گزارش خود گفته، دولت جو بایدن به شدت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است و تاکید کرده است که نگران است اسرائیل طرحی قابل اجرا برای محافظت از فلسطینی‌ها در رفح که میزبان بیش از یک و نیم میلیون آواره است نداشته باشد.

اما بنیامین نتانیاهو و کابینه جنگی وی بارها بر ضرورت حمله به رفح تاکید کرده و میگویند که هیچ چیز نمی‌تواند مانع از عملیات زمینی در رفح شود.

این موضوع باعث تنش در روابط بایدن و نتانیاهو شده است تا جاییکه برخی از منابع اسرائیلی میگویند که بایدن به دنبال ساقط کردن دولت نتانیاهو است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که یک عملیات نظامی علیه رفح می‌تواند مانع از ورود کمک های بشردوستانه به غزه جلوگیری کند، اسرائیل را در سطح بین‌المللی منزوی کند و به معاهده صلح اسرائیل و مصر آسیب برساند.

بایدن روز دوشنبه طی تماس تلفنی خود از نتانیاهو خواست که هیاتی به آمریکا اعزام کند، اقدامی که بعد از تنشهای اخیر میان اسرائیل و آمریکا موجب تعجب نتانیاهو شده است.

به گفته مقامات آمریکایی، طی روزهای گذشته چندین گزینه به جای عملیات نظامی اسرائیل در رفح مورد بررسی قرار گرفته و قرار است به طرف اسرائیلی ارائه شود. 

نظرات بینندگان