arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

واعظی:‌ روحانی را به خاطر شجاعتش در بیان حرف‌های مردم رد صلاحیت کردند / در مجلس خبرگانی که از حالا معلوم است اکثریت آنها یک تفکر را دارند، سه تا چهار تفکر غیر از خودشان را هم نپذیرفتند / در نظرسنجی‌ها میزان مشارکت حدود ۳۰ درصد است؛ شورای نگهبان آن کاری را که باید می‌کرد، نکرد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پیشین گفت: قطعا آقای روحانی را به خاطر علم و موضوعات تخصصی رد نکردند، بلکه به خاطر شجاعت و حرف‌های سیاسی که حرف‌های مردم است، رد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر رئیس جمهور پیشین گفت: قطعا آقای روحانی را به خاطر علم و موضوعات تخصصی رد نکردند، بلکه به خاطر شجاعت و حرف‌های سیاسی که حرف‌های مردم است، رد کردند.

به گزارش «انتخاب»، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشین در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که روند مشارکت مردم در انتخابات را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: اعتقادمان بر این است که برای تحول در کشور، اصلاح و تغییر هیچ راهی غیر از مشارکت بالای مردم وجود ندارد. مشارکت بالای مردم، مشارکت در امور سرنوشت خودشان است. از طرف دیگر شورای نگهبان، وزارت کشور، دولت و همه این‌ها باید زمینه‌ای فراهم کنند تا مردم به آینده‌شان امیدوار باشند و بدانند که اگر رأی دهند و بیایند، صندوق رأی می‌تواند همه مسائل را حل کنند.

وی افزود: در حال حاضر در نظرسنجی‌ها میزان مشارکت بسیار پایین است. در کل کشور حدود ۳۰ درصد است، امیدواریم شرایط خوبی را به وجود بیاورند اما شورای نگهبان آن کاری که باید می‌کرد را نکرد.

این فعال سیاسی یادآور شد: خیلی از کسانی که می‌توانستند در انتخابات بیایند و مردم را سر صندوق‌های رأی بیاورند، الان نیستند. امیدوارم فضای مناسبی به وجود بیاید و مردم بیشتر بیایند.

واعظی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان چیست، گفت: به نظر من خیلی اتفاق عجیبی است، در مجلس خبرگانی که از حالا معلوم است اکثریت آنها یک تفکر را دارند، سه تا چهار تفکر غیر از خودشان را هم نپذیرفتند. قطعا آقای روحانی را به خاطر صلاحیت علمی و موضوعات تخصصی رد نکردند، بلکه به خاطر شجاعت و حرف‌های سیاسی که حرف‌های مردم است، رد کردند.

نظرات بینندگان