arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

محسن رضایی: عده‌ای می‌گویند اگر ترامپ آمد چه می‌شود؛ مطمئن باشید اگر هم بیاید بیش از اوباما و بایدن به نتیجه نمی‌رسد / خواهید دید امریکا و اروپا به این نتیجه می‌رسند که باید معادله جدیدی با ایران برقرار کنند؛ اگر هم برجامی نوشتند بیش از ایران به آن پایدار خواهند ماند

محسن رضایی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند اگر ترامپ آمد چه می‌شود، تاکید کرد: مطمئن باشید اگر هم بیاید جز همان سال اول که یک قیافه‌ای خواهد گرفت، بیش از اوباما و بایدن به نتیجه می‌رسد. او باید روابط خارجی آمریکا را تغییر دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سال‌های بسیار خوبی در پیش داریم که هم ناکارآمدی‌های داخلی حل می‌شود و هم راه ما در تجارت بین‌المللی بهتر از امروز می‌شود و مشارکت مردم می‌تواند این امور را تسریع کند.
 
محسن رضایی در همایش «جمعیت زاگرس نشینان ایران اسلامی»، گفت: ملت ایران در قاب و تصویر جمهوری اسلامی خواسته‌ها و آرمان‌های خود را می‌بیند و به همین دلیل است که همه تهدیدات ۱۰۰ سال گذشته در ۴۵ سال اخیر جمع شد و روبه‌روی ما قرار گرفت.
 
وی افزود: از انگلیسی‌ها گرفته تا شوروی‌ و آمریکا در این ۴۵ سال آمدند تا ما را به دوران قاجار و پهلوی برگردانند. ولی این سال‌ها و ماه‌های آینده، ماه‌های مایوس شدن آمریکا و اروپایی‌هاست چراکه ایران دیگر به دوران قاجار و پهلوی برنمی‌گردد.
 
رضایی یادآور شد: امروز شاید خیلی‌ها از این گرانی‌ها و اوضاع و شرایط اقتصادی تعجب کنند و بگویند چرا فلانی این حرف‌ها را می‌زند اما باید بگویم ماه‌ها و سال‌های آینده خواهید دید که رفتارشان عوض خواهد شد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: همین آمریکا و اروپایی که در این ۴۵ سال هر توطئه‌ای علیه ایران طراحی کردند، معادله رفتارشان با ما عوض شد و خواهید دید آنان به این نتیجه می‌رسند که باید معادله جدیدی با جمهوری اسلامی برقرار کنند که اگر هم برجامی نوشتند بیش از ایران به آن پایدار بمانند. به این نتیجه خواهند رسید که علائمش را در منطقه هم می‌بینیم بدون آنکه دخالتی در حوادثش داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: ما نه به یمنی‌ها دستور دادیم، نه به لبنانی‌ها و نه به حماس ولی همه می گویند که تا ما با ایران رابطه برقرار نکنیم منطقه را نمی‌توانیم اداره کنیم غرب آسیا را نمی‌توانیم اداره کنیم، اما این را صریح و واضح نمی‌گویند ولی پیام‌هایی که برای ما می‌فرستند کاملاً پیداست.
 
فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند اگر ترامپ آمد چه می‌شود، تاکید کرد: مطمئن باشید اگر هم بیاید جز همان سال اول که یک قیافه‌ای خواهد گرفت، بیش از اوباما و بایدن به نتیجه می‌رسد. او باید روابط خارجی آمریکا را تغییر دهد.
 
رضایی ادامه داد: از دید رهبری، انقلاب اسلامی باید دو گام بزرگ بردارد. یکی معادله بین‌المللی خود با قدرت‌های بزرگ را بر مبنای جدیدی تعریف کند و به قدرت‌های بین‌الملل بگوید که این ملت دیگر به دوران قاجار و پهلوی بر نمی‌گردد و شما باید رفتارتان را با ایران عوض کنید که البته ما داریم به آن نزدیک می‌شویم. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دنیا به این نتیجه رسیده که از رفتارهای گذشته‌اش باید دست بردارد و ایران کشوری نیست که با آن بجنگند یا تحریم و زورگویی در برابرش به نتیجه برسند، بلکه باید عاقلانه با ایران صحبت کنند. منظور از نزدیکی به قله یعنی این تغییر رفتارها.
 
فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی، گفت: موضوع دومی که انقلاب اسلامی باید حل کند، موضوع کارآمدی و حل مشکلات اقتصادی است که راه‌حلش انتخابات و حضور مردم در صحنه است. مشارکت در انتخابات، بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث می‌شود غرب هر چه زودتر از منازعه با ایران دست بردارد. در صورت حضور حماسی مردم، آمریکا با سرعت بیشتری دست از تحریم‌ها بردارد و با ایران عاقلانه رفتار کند. بنابراین مشارکت حداکثری برای نظام و مردم تاثیرگذار است.
 
رضایی گفت: ما سال‌های بسیار خوبی در پیش داریم؛ هم ناکارآمدی‌های داخل کشور حل می‌شود و هم راه ما در صحنه‌ها و تجارت بین‌المللی، روابط با غرب بهتر از امروز خواهد شد و مشارکت مردم می‌تواند این امور را تسریع کند.
نظرات بینندگان