arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
به دنبال انفجار در خط لوله گاز سراسری؛

قطع گاز ادارات و صنایع لرستان و خراسان شمالی / گازرسانی به صنایع بزرگ اصفهان محدود شد / گاز ادارات زنجان قطع و مصرف صنایع محدود شد

به دنبال انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری که به کفته مسئولان، بر اثر یک خرابکاری رخ داده، گاز صنایع و ادارات چند استان قطع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گاز ادارات و صنایع لرستان، خراسان شمالی و زنجان قطع شد

به دنبال انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری که به کفته مسئولان، بر اثر یک خرابکاری رخ داده، گاز صنایع و ادارات چند استان قطع شده است.

به گزارش «انتخاب»،  سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز در اثر قدامات خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری اتفاق افتاد. عقلی در ادامه گفت: در حال حاضر آتش سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر شده و به سرویس باز گردد.

او گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.  

او همچنین گفت: آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است، همچنین برای روستا‌های اطراف خط لوله که دچار قطعی گاز شده‌اند سوخت جایگزین و LPG به حد کافی تامین شده است لذا مردم نگرانی از بابت قطع گاز نداشته باشند.

 فتاح کرمی، فرماندار بروجن هم درباره انفجار در خط سراسری انتقال گاز گفت: این خط لوله گاز که جزء خطوط سراسری گاز کشور است، در منطقه گردنه حلوایی دچار حریق و انفجار شد و در محدوده گردنه حلوایی شهرستان بروجن موجب رعب و وحشت مردم شهر‌های بروجن، بلداجی و گندمان شد، به طوری که مردم منازل مسکونی خود را ترک کردند و به خیابان‌ها آمدند. 

علاوه بر این، امروز صبح نیز دومین حادثه گازی رخ داد  و خطوط انتقال گاز در اطراف منطقه خرم‌بید در استان فارس منفجر شد.  اسماعیل قزلسفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از انفجار در خطوط انتقال گاز در اطراف منطقه خرم‌بید این استان خبر داد و گفت: بررسیها حاکی از آن است که این حادثه یک خرابکاری بوده است. 

مهمترین اخبار در این زمینه را با هم مرور می کنیم.

استانداری: گازرسانی به صنایع بزرگ اصفهان محدود شد/ قطع گاز ۳۵ روستا در سمیرم
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۱:۱۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از محدودیت گازرسانی به صنایع بزرگ اصفهان و قطع شدن گاز در ۳۵ روستای بخش وردشت سمیرم خبرداد.

منصور شیشه فروش با اشاره به وقوع حادثه در خط لوله انتقال گاز در بروجن استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: همه تمهیدات انجام شده که گاز مشترکان خانگی در استان اصفهان قطع نشود.

وی افزود: محدودیت گازرسانی برای صنایع بزرگ اعمال شده است تا برای مناطق مسکونی و مشترکان خانگی مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش وردشت سمیرم گاز ۳۵ روستا بر اثر این حادثه قطع شده است که تلاش می‌کنیم سوخت تأمین شود.

به گفته شیشه فروش در حال حاضر اکیپ‌های خصوصی تعمیراتی منطقه ۲ عملیات گاز برای تعمیر و بازسازی خط لوله در منطقه حضور یافته‌اند.

گاز ادارات زنجان قطع و مصرف صنایع محدود شد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۹

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: گاز ادارات استان به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی،‌ قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد.

نادر رابطی روز چهارشنبه با بیان اینکه این محدودیت‌ها به دلیل وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور انجام شده است، افزود:‌ با تهمیدات لازم مصرف گاز مدیریت می شود تا مشکلی برای مشترکان این انرژی روی ندهد.

وی یادآور شد:‌ از دقایق اولیه این حادثه که از نخستین ساعات بامداد امروز روی داد به منظور مدیریت مصرف پیامک هایی با مضمون " به دلیل افت فشار گاز و به جهت حفظ پایداری شبکه گاز شهری،‌ جریان گاز واحدهای صنعتی،‌ تجاری،‌ ورزشی،‌ اداری و آموزشی از ساعت ۶ صبح قطع می شود "،‌ ارسال شد.

رابطی از مشترکان گاز طبیعی خواست ضمن صرفه جویی در مصرف این انرژی،‌ واحدهایی که گاز آنها قطع شده است اقدامات ایمنی را هنگام برقراری مجدد این انرژی مدنظر قرار دهند و صنایع نیز در این مدت از سوخت جایگزین استفاده کنند.

حادثه انفجار گاز ساعت یک بامداد چهارشنبه در چند نقطه موجب بروز آتش‌سوزی در خط لوله اصلی و قطعی گاز شد.

شرکت گاز استان زنجان هم اکنون ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک دارد که این میزان، ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۹۵.۵ درصد خانوارهای روستایی را شامل می شود.

تاکنون بیشتر روستاهای نزدیک به شهرهای استان گازرسانی شده است و تنها برخی از روستاهای سخت گذر و کمتر از ۲۰ خانوار استان از گاز طبیعی بی بهره هستند.

قطع گاز ادارات و صنایع لرستان تا اطلاع ثانوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۸

ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران استان گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.

ستاد مدیریت بحران لرستان گفت:در پی انفجار شب گذشته در خطوط انتقال گاز به اطلاع می‌رساند پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران استان گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.

بر این اساس برای گاز خانگی و مشترکین عادی تا این لحظه هیچگونه محدودیتی در نظر گرفته نشده است. 

گاز صنایع و اداره های خراسان شمالی قطع شد
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران و تصمیم دیسپاچینگ شرکت گاز در خصوص پیشگیری از افت فشار گاز، مصرف تمامی صنایع و اداره های این استان از امروز چهارشنبه تا اطلاع ثانوی قطع شد.

غلامرضا شفیق اظهار کرد: مصرف گاز تمامی ادارات سطح استان قطع و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت تمامی جایگاه های عرضه سوخت CNG در سراسر استان به مدت ۲۴ ساعت تعطیل شد.

وی افزود: همچنین فعالیت سالن های ورزشی و فرهنگی سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و فعالیت شیفت عصر تمامی مدارس استان تعطیل و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

شفیق خاطرنشان کرد: از عموم هم استانی ها نیز درخواست می شود در مصرف گاز حداکثر صرفه جویی را اعمال کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

 

نظرات بینندگان