arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۷ بهمن ۱۴۰۲؛ از واکنش وزارت خارجه به سفر «ویتنی رایت»، بازیگر پورن به ایران تا بازگشت دلار به کانال ۵۴ هزار تومان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تراکنش‌های بالای یک میلیارد تومان در ماه و بیش از ۲۰۰ تراکنش در حساب‌های شخصی، تجاری محسوب می‌شود 

رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد از اقدامات جدید برای مبارزه با فرارهای مالیاتی و پولشویی و نیز محدودیت مالی برای حساب های حقیقی که بالای یک میلیارد تومان و بیش از ۲۰۰ تراکنش در ماه خبرداد و گفت: که این افراد باید برای تشکیل پرونده مالیاتی قطعا اقدام کنند.

تحریم‌ انجام شد تا از ظهور جلوگیری شود

مهدی طائب رییس قرارگاه عمار گفت: تحمیل ۸ سال جنگ و اعمال تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشور برای جلوگیری از پیشرفت‌های اقتصادی صورت نگرفت بلکه برای جلوگیری از آماده سازی زمینه برای حضور امام عصر (عج) انجام شد تا از ظهور آن حضرت جلوگیری شود.

اخراج استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی

احمد شکرچی، عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی تهران، از این دانشگاه اخراج شد. این استاد جامعه شناسی در صفحه شخصی خود با انتشار نامه ای از عدم تمدید قرارداد و اخراج خود در تاریخ یازدهم بهمن ۱۴۰۲، توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی ۵.۳میلیارد دلار کاهش یافت

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ را حدود ۱۲.۷میلیارد دلار اعلام کرد که این رقم بالغ بر ۵.۳میلیارد دلار نسبت به سه‌ماهه قبل کاهش داشته است.

واکنش تسنیم به سفر بازیگر پورن به ایران

تسنیم نوشت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که حضور «وینتی رایت» در برخی اماکن مانند لانه جاسوسی سابق آمریکا و کاخ گلستان نیز به دعوت فرد یا نهادی صورت نگرفته بلکه به عنوان یک فرد عادی و بدون اعلام هویت خود اقدام به حضور کرده است. این خبرگزاری نوشت سیستم ویزادهی از ماهیت کاری غیراخلاقی و مستهجن او مطلع نبوده و او هم‌اکنون در کشور نیست.

واکنش وزارت خارجه به سفر «ویتنی رایت»، بازیگر پورن به ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر بازیگر پورن به ایران با بیان اینکه شخصا اطلاعی در این خصوص ندارد  گفت: سفر شهروندان دیگر کشورها به ایران از طریق وزارت خارجه صورت نمی‌گیرد. شهروندان آمریکایی منعی برای سفر به ایران ندارند و شهروندان ایران امکان سفر به آمریکا را دارند اینکه این فرصت‌ها برابر و مساوی است اینها مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

شمخانی: نیم ساعت قبل از حمله موشکی به عین الاسد، موضوع را به نخست وزیر عراق اطلاع دادیم

دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری ضمن تکذیب اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در خصوص تماس ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد گفت: به دلیل روابط نزدیک ایران با عراق و همچنین رعایت ملاحظات همسایگی، نیم ساعت قبل از انجام عملیات، موضوع صرفا به نخست وزیر وقت عراق به صورتی اطلاع رسانی شد که امکان پیش بینی تمهیدات حفاظتی خاص از سوی آمریکا مقدور نباشد. 

سی‌ان‌ان: هیچ ایرانی در جریان حمله اخیر به عراق و سوریه آسیب ندیده

دو مقام دفاعی آمریکا با اعلام این‌که در جریان حمله جمعه گذشته به مناطقی در سوریه و عراق، ۸۴ نقطه را هدف قرار داده‌اند، به سی‌ان‌ان گفتند که در جریان این این حمله هیچ ایرانی آسیب ندیده است.

مخالفت رسمی ایران با تغییر ورزشگاه بازی با قطر

فدراسیون فوتبال ایران درخواست AFC را برای تغییر دیدار دو تیم در ورزشگاهی دیگر از محل برگزاری مسابقه را رد کرد.

رهبر انقلاب: نتیجه انتخابات پرشور افزایش اقتدار ملی است

رهبر انقلاب با بیان اینکه نتیجه انتخابات پرشور افزایش اقتدار ملی است، گفتند: خواص می‌توانند برای برگزاری انتخابات پرشور نقش‌آفرین باشند.

بازگشت دلار به کانال ۵۴ هزار تومان

در دو روز گذشته، ریزش نرخ دلار در بازار آزاد آغاز و از ۵۸ هزار تومان به ۵۴ هزار تومان برگشت. امروز نیز معاملات دلار با ادامه ریزش قیمت‌ها همراه بود.

نظرات بینندگان