arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۲

جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»

در یک رای‌گیری با شرکت خبرنگاران خودرو، تویوتا پریوس به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۴ آمریکای شمالی انتخاب شد. در این رای‌گیری کیا EV۹ به عنوان بهترین شاسی‌بلند سال معرفی شد و عنوان بهترین وانت سال به فورد سوپر دیوتی رسید. این سی‌امین سالی است که انتخاب بهترین ماشین سال آمریکای شمالی به رای گذاشته می‌شود. این رای‌گیری توسط سازمانی مستقل برگزار می‌شود که با هیچ خودروسازی ارتباط ندارد. ۵۰ خبرنگار از نشریات خودرو در آمریکا و کانادا ماشین‌هایی که قرار است هر سال به بازار عرضه شود را در سه مرحله بررسی کرده و به آن‌ها رای می‌دهند و در پایان بهترین ماشین را از بین سه ماشین که به مرحله آخر رسیده‌اند انتخاب می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودرو: اعلام نتایج رای‌گیری بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی، حرف‌هایی که بنیانگذار کارخانه تویوتا به نوه‌اش در خواب گفت، روند پیچیده گردآوری و ساخت ماشین‌های فیلم فراری و اولین سفر یک ماشین از قطب شمال تا قطب جنوب
 
ماشین سال آمریکا
 
در یک رای‌گیری با شرکت خبرنگاران خودرو، تویوتا پریوس به عنوان بهترین ماشین‌ سال ۲۰۲۴ آمریکای شمالی انتخاب شد. در این رای‌گیری کیا EV9 به عنوان بهترین شاسی‌بلند سال معرفی شد و عنوان بهترین وانت سال به فورد سوپر دیوتی رسید.
 
این سی‌امین سالی است که انتخاب بهترین ماشین سال آمریکای شمالی به رای گذاشته می‌شود. این رای‌گیری توسط سازمانی مستقل برگزار می‌شود که با هیچ خودروسازی ارتباط ندارد. ۵۰ خبرنگار از نشریات خودرو در آمریکا و کانادا ماشین‌هایی که قرار است هر سال به بازار عرضه شود را در سه مرحله بررسی کرده و به آنها رای می‌دهند و در پایان بهترین ماشین را از بین سه ماشین که به مرحله آخر رسیده‌اند انتخاب می‌کنند.
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»تویوتا پریوس با هیوندای آیونیک ۶ و هوندا آکورد رقابت می‌کرد
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»این پنجمین نسل از تویوتا پریوس است
 
تویوتا پریوس برای کسب عنوان بهترین ماشین سال در مرحله آخر با هیوندای آیونیک ۶ و هوندا آکورد رقابت می‌کرد. ظاهر اسپرت نسل جدید این ماشین و مصرف سوخت پایین این ماشین هیبرید از جمله دلایلی بود که توجه هییت داوران را جلب کرد.
 
کیا EV9 در بخش ماشین‌های شاسی‌بلند در رقابتی درون خانواده‌ای شرکت کرد. جنسیس GV70 هیبرید-الکتریکی و هیوندای کونا دو فینالیست دیگر در این بخش بودند که هر دو ساخت گروه خودروسازی هیوندای-کیا هستند. الکتریکی بودن و کره‌ای بودن این شاسی‌بلندها توجه رسانه‌ها را جلب کرد. داوران در تحسین کیا EV9 گفتند که خودروساز کره‌ای با ساخت این ماشین هفت نفره الکتریکی با قیمتی بسیار کمتر از رقیبانش، معادلات را در این کلاس خودرو بر هم زده است. کیا EV9 همچنین به خاطر نوآوری‌ در طراحی و ارائه فن‌آوری‌های جدید تحسین شد.
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»کیا EV9 با دو ماشین از گروه خودروسازی هیوندای-کیا رقابت می‌کرد
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»داوران کیا EV9 را به خاطر طراحی نوآورانه و قیمت ارزان‌تر نسبت به رقیبان تحسین کردند
 
رقابت در بخش وانت کاملا آمریکایی بود. فورد برای کسب عنوان بهترین وانت سال با شورلت کلرادو و شورلت سیلورادو الکتریکی رقابت می‌کرد. قدرت فورد سوپر دیوتی ، امکاناتی که در اختیار راننده می‌گذارد و قابلیت تغییر ماشین برای پاسخ به نیازهای مختلف راننده از دلایلی بود که داوران برای انتخاب این ماشین اعلام کردند.
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»داوران وانت فورد سوپر دیوتی را به عنوان بهترین وانت سال ۲۰۲۴ انتخاب کردند
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»داوران قدرت و انعطاف‌پذیری فورد سوپر دیوتی را تحسین کردند
 
سال گذشته آکورا، زیرمجموعه لوکس شرکت هوندا با مدل اینتگرا بهترین ماشین سال شد. سال گذشته همراه با آکورا، وانت فورد F150 بهترین وانت و کیا EV6 به عنوان بهترین ماشین شاسی‌بلند انتخاب شدند.
 
سازمان برگزار کننده رقابت بهترین ماشین سال به مناسبت سی‌سالگی این رقابت، آماری از برندگان سال‌های پیشین منتشر کردند که نشان می‌دهد فورد با دریافت ۱۶ جایزه پرافتخارترین خودروساز بوده است. پس از فورد، شورلت با ۱۰ و هوندا با شش جایزه در رده دوم و سوم قرار دارند.
 
از ۷۰ ماشینی که در سی سال گذشته به عنوان بهترین ماشین سال آمریکای شمالی معرفی شده‌اند ۳۹ ماشین ساخت خودروسازان آمریکایی، ۱۳ ماشین ژاپنی و هشت ماشین کره‌ای بودند. وانت فورد F150 با شش جایزه پرافتخارترین مدل در بین برندگان است.
 
خواب مدیر تویوتا
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»آکیو تویودا نوه بنیانگذار کارخانه تویوتا است
 
آکیو تویودا، رییس هییت مدیره تویوتا می‌گوید بنیان‌گذار کارخانه به خوابش آمده تا بگوید از پیشرفت شرکت راضی نیست. آقای تویودا در پیام تبریک سال نو به کارمندان شرکت گفت که برای تحول این کارخانه کار زیادی باید انجام شود.
 
تویودا که ۶۷ سال دارد در پیامی ویدیویی به حدود ۳۷۵ هزار کارمند تویوتا، ابتدا از موفقیت‌ شرکت در سال ۲۰۲۳ یاد کرد و سپس با یادآوری یک ضرب‌المثل چینی به کارمندانش گفت که موفقیت بیشتر باید باعث تواضع بیشتر شود. او سپس گفت که پدربزرگش کیچیرو تویودا، بنیانگذار کارخانه به خوابش آمده و به او گفته که نتوانسته است آنطور که او تویوتا را از یک ریسندگی به یک خودروساز تبدیل کرد، کارخانه را متحول کند.
 
آقای تویودا می‌خواهد تویوتا را از یک خودروساز به شرکتی تبدیل کند که خدمات دیگر در زمینه حمل و نقل هم ارائه دهد. این خدمات شامل ساخت نرم‌افزارهای جدید مرتبط با حمل و نقل، شبکه‌ای از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خودران یا محصولاتی است که چیزی بیشتر از یک ماشین به مشتری ارائه می‌کنند.
 
آقای تویودا گفت که کلید اصلی این تحول خوشحال کردن مشتری است و از کارمندانش خواست تا با خلاقیت خود به او در رسیدن به این هدف کمک کنند. او در پایان پیامش از کاپیتان کرک، شخصیت داستانی مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا نقل قول کرد و گفت: «بیایید با شجاعت به جاهایی برویم که کسی تاکنون نرفته است.»
 
ماشین‌های فیلم فراری
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»در ساخت فیلم فراری از ۳۹۳ ماشین کلاسیک استفاده شده است
 
ماهنامه آمریکایی ونیتی فیر (Vanity Fair ) در گزارشی درباره فیلم فراری از روند پیچیده و دشوار تهیه ماشین‌های این فیلم خبر داده است. فیلم فراری توسط مایکل مان، کارگردان مشهور آمریکایی ساخته شده و دوره‌ای سخت از زندگی انزو فراری، بنیانگذار کارخانه را به تصویر کشیده است.
 
در گزارش مجله ونیتی فیر آمده که آقای مان تاکید زیادی داشته تا صحنه فیلم بسیار به واقعیت شبیه باشد. برای همین در ساخت فیلم از ۳۹۳ ماشین کلاسیک استفاده شده که به دلیل محدودیت‌های بیمه باید همه آنها با کامیون‌های ماشین‌بر به صحنه فیلمبرداری برده می‌شد. تهیه‌کنندگان فیلم در گفتگو با ونیتی فیر گفته‌اند پیدا کردن و جابه‌جا کردن این ماشین‌ها از مشکل‌ترین بخش‌های ساخت فیلم بود.
 
فیلم داستان زندگی آقای فراری را در تابستان ۱۹۵۷ روایت می‌کند؛ زمانی که او تازه پسرش، دینو را از دست داده و فراری را برای دو مسابقه سرنوشت‌ساز آماده می‌کند.
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»آدم درایور نقش انزو فراری را در فیلم بازی می‌کند
 
سازندگان فیلم برای انتخاب درست ماشین‌ها از زیرمجموعه ماشین‌های کلاسیک فراری کمک گرفتند. با کمک این مجموعه ماشین‌هایی انتخاب شد که در سالی که داستان فیلم در جریان است در خیابان‌های ایتالیا دیده می‌شدند. بخش ماشین‌های کلاسیک فراری همچنین به سازندگان فیلم کمک کرد تا چند ماشین را از کلکسیونرهای فراری امانت بگیرند. نیک میسون، یکی از اعضای گروه موسیقی پینک فلوید از جمله کلکسیونرهایی بود که ماشینش را برای ساخت فیلم امانت داد.
 
بخش‌هایی از فیلم صحنه‌های تصادف چند ماشین در مسابقه را نشان می‌دهد. ماشین‌هایی که در این صحنه‌ها تصادف می‌کنند میلیون‌ها‌ دلار قیمت دارند. در برخی از صحنه‌ها لازم بود ماشین‌هایی دیده شود که نمونه‌ای از آنها موجود نیست یا قیمتشان آنقدر زیاد است که امکان نصب دوربین روی آنها وجود نداشت.
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»۹ دستگاه ماشین برای فیلمبرداری بعضی‌ صحنه‌ها ساخته شد
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»بخش ماشین‌های کلاسیک فراری در ساخت فیلم به مایکل‌مان کمک کرد
 
برای فیلمبرداری این صحنه‌ها، یک کارگاه خودروسازی کوچک خانوادگی به نام کاروزریا کامپانا (Carrozzeria Campana) ۹ دستگاه از ماشین‌های کلاسیک فراری و مازراتی ساخت. این کارگاه که ۷۶ سال قدمت دارد و در نزدیکی کارخانه فراری است، ابتدا ماشین‌ها را با فایبرگلاس ساخت اما چون آقای مان می‌خواست صحنه‌های تصادف واقعی‌تر باشد بدنه ماشین‌ها با فلز ساخته شد.
 
برای بازسازی واقعی صداها در فیلم هم تلاش زیادی شده است. برای این کار چندین میکروفن روی ماشین‌های کلاسیک نصب شد و صدای آنها هنگام حرکت در پیست‌ ضبط شده و سپس این صداها هنگام تدوین به صحنه‌های فیلم اضافه شده است.
 
یکی از مشاوران ساخت فیلم به ونیتی فیر گفته که آقای مان یک ماشین باز است آنقدر درباره ماشین‌های فیلم اطلاعات داشت که نیازی نبود درباره ماشین‌ها به او مشاوره زیادی داده شود.
 
از قطب تا قطب
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»سفر کریس و جولی رمزی به قطب جنوب بیش از ده ماه طول کشید
 
دو ماجراجوی انگلیسی با یک ماشین الکتریکی از قطب شمال به قطب جنوب سفر کردند. این اولین باری است که این مسیر سی هزار کیلومتری با یک ماشین طی می‌شود.
 
سفر «از قطب تا قطب» توسط کریس و جولی رمزی و با حمایت کارخانه نیسان انجام شد. این کارخانه یک دستگاه نیسان آریا در اختیار این زوج قرار داد که توسط شرکت آرکتیک تراکز مجهز شده بود. نیسان می‌گوید باتری و شاسی ماشین نسبت به مدل معمولی آریا تغییری نکرده و تنها لاستیک و برخی امکانات به آن اضافه شد.
 
سفر خانواده رمزی بیش از ده ماه پیش در اقیانوس منجمد شمالی آغاز شد. آنها سپس با عبور از آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی چند هفته پیش به قطب جنوب رسیدند. در طول سفر نیسان فن‌آوری‌هایی از جمله شارژر قابل حمل که از باد یا آفتاب نیرو می‌گیرد را هم آزمایش کرد.
 
کریس رمزی در پایان این سفر گفت: «پس از سال‌ها برنامه‌ریزی باورش برایم سخت است که به قطب جنوب رسیدیم. من هیچ وقت درباره توانایی ماشین‌های الکتریکی شک نداشتم، با این حال این سفر از چیزی که تصور می‌کردم سخت‌تر بود.»
 
جهان خودرو؛ معرفی «بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۴ آمریکا»نیسان می‌گوید باتری، شاسی و موتور ماشین را برای این سفر تغییر نداد
 
نیسان با انتخاب مدل آریا برای این سفر علاوه بر تبلیغ شاسی‌بلند جدید خود می‌خواست یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها درباره ماشین‌های الکتریکی را به چالش بکشد. بسیاری از خریداران معتقدند ماشین‌های الکتریکی به خاطر مشکل شارژ برای سفرهای طولانی مناسب نیستند و برای همین از خرید این ماشین‌ها اجتناب می‌کنند.
 
این اولین بار نیست که نیسان با این زوج ماجراجو همکاری می‌کند. آنها در سال ۲۰۱۷ با یک مدل الکتریکی لیف (Leaf) مسیری ده هزار کیلومتری «رالی مغول» را طی کردند.
 
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان