arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

شهر های شمالی که نباید از دیدنشان غافل شوید

اگر سری به این روستای تفریحی و توریستی زدید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تله کابین آن را سوار شوید. چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای جنگل و دریا، تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر اهل هیجان هستید، زیپ لاین نمک آبرود بهترین فرصت برای شما است تا آدرنالین خون شما افزایش یابد. از دیگر تفریحات این منطقه می‌توان به شهربازی، پیست موتور چهار چرخ، پیست کارتینگ، پل معلق، پینت بال و... اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهر های شمالی که نباید از دیدنشان غافل شوید

بسیاری از مسافران، شهر توریستی چالوس را با جاده شگفت‌انگیز و رویایی آن می‌شناسند. چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای این مسیر، آن را به یکی از پرترددترین جاده‌های شمالی کشور تبدیل کرده است. این خطه سرسبز، علاوه بر طبیعت زنده و زیبا، بهترین سواحل مازندران را در خود جای داده است. یکی از بهترین روستاهای نزدیک به شهر چالوس، منطقه نمک آبرود است که با امکانات تفریحی خود، به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شمال تبدیل شده است.

تفریحات نمک آبرود به قدری متنوع و هیجان‌انگیز هستند که در صورت اجاره ویلا دوست خواهید داشت تا مکان اقامتی خود را برای چندین روز دیگر نیز تمدید کنید. بر بلندای جنگل هیرکانی، سورتمه سواری این مجموعه حس و حالی شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. بهترین فصل برای تجربه سورتمه جنگلی، فصل بهار و پاییز است. چرا که طبیعت در رنگارنگ‌ترین حالت خود قرار دارد. گویی که از کنار یک تابلوی نقاشی بسیار زیبا در حال عبور هستید.

اگر سری به این روستای تفریحی و توریستی زدید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تله کابین آن را سوار شوید. چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای جنگل و دریا، تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر اهل هیجان هستید، زیپ لاین نمک آبرود بهترین فرصت برای شما است تا آدرنالین خون شما افزایش یابد. از دیگر تفریحات این منطقه می‌توان به شهربازی، پیست موتور چهار چرخ، پیست کارتینگ، پل معلق، پینت بال و... اشاره کرد.

نمک آبرود تنها به جاذبه‌های تفریحی آن ختم نمی‌شود. بلکه طبیعت این منطقه آنقدر چشم‌نواز و خیره‌کننده است که تمامی نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. اگر شما هم عاشق طبیعت هستید، پارک جنگلی نمک آبرود با درختان کهنسال و چشمه‌های زیبا، برای یک روز طبیعت‌گردی انتخاب مناسبی است.

صدرنشین بهترین روستاهای ایران

شهر های شمالی که نباید از دیدنشان غافل شوید

به جرات می‌توان گفت که زیبایی هیچ روستایی به اندازه روستای جواهرده رامسر، شما را مجذوب خودش نخواهد کرد. روستای ییلاقی جواهرده مانند دری به سوی بهشت، شما را با چشم‌اندازهای بی‌نظیر و آب و هوای دل‌پذیر خود، شگفت‌زده خواهد کرد. این روستای ییلاقی در 27 کیلومتری شهر رامسر واقع شده است.

برای رفتن به این روستای بهشتی باید از یک جاده غرق در مه عبور کنید. این جاده رویایی شما را به تماشای یک تابلوی نقاشی خیال‌انگیز دعوت می‌کند. روستای ییلاقی جواهرده در دل خود آبشارها و چشمه‌های بسیار زیادی را پنهان کرده است. شما می‌توانید برای عکاسی و حتی استراحت، چند ساعتی در کنار این جاذبه‌های طبیعی اتراق کنید.

اگر عاشق کوهنوردی هستید، جواهرده رامسر با قله‌های بسیار زیاد خود از جمله قله سرخ تله، قله واژک سه براره رژه، قله سماموس و... می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد. در مسیر صعود به قله‌های پرطرفدار جواهرده می‌توانید از چشمه‌های درمانی در اطراف این قله‌ها نیز بهره‌مند شوید.

پارک جنگلی جواهرده از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستای ییلاقی است. در این پارک جنگلی امکانات رفاهی بسیار خوبی تعبیه شده است تا مسافران در این پارک یک سفر لذت‌بخش را تجربه کنند. سفر به روستای جواهرده تنها به بازدید از خود روستا ختم نمی‌شود. بلکه در مسیر رسیدن به این روستا، شگفتی‌های طبیعی بسیار زیادی وجود دارند که سفری خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورند.

از جمله جاذبه‌های شگفت‌انگیز و طبیعی این منطقه می‌توان به آبشارهای فصلی و دائمی و دریاچه قو اشاره کرد. شما می‌توانید برای تماشای این جاذبه‌های طبیعی در مسیر حرکت خود توقف کنید و در آلاچیق‌های تعبیه شده در کنار آنها، چند ساعتی استراحت کنید. در اطراف این مناطق دیدنی، دکه‌های صنایع دستی مردمان این منطقه وجود دارند. بازدید از این دکه‌ها و خرید سوغاتی برای عزیزانتان، حال و هوای شما را عوض خواهد کرد.

در روستای جواهرده، اقامتگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند؛ بنابراین شما می‌توانید به جای اجاره ویلا رامسر از ویلاها و اتاق‌های اجاره‌ای این منطقه استفاده کنید. همچنین اگر به کمپینگ علاقه دارید، بهتر است تجهیزات کافی و لباس گرم به همراه داشته باشید تا برای شب‌مانی در این منطقه سرد ییلاقی دچار مشکل نشوید.

سرسبزترین شهرهای شمالی رامسر

شهر های شمالی که نباید از دیدنشان غافل شوید

رامسر به دلیل نزدیکی به تهران، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. از طرفی دیگر، طبیعت سرسبز و بکر این منطقه باعث می‌شود تا برای چند روزی از همه شلوغی‌ها و آلودگی‌های شهری دور شوید.

جاهای دیدنی رامسر تنها به روستاهای ییلاقی آن ختم نمی‌شود. اگر شما هم چند روزی در این شهر شمالی اقامت داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از بلوار معلم، قلعه مارکوه، جنگل‌های دو هزار روستای جنت بار، آبشار ایج، چشمه‌های آب گرم، آبشار ازارک، کوه‌های دیلمان و لاهیجان، دریاچه قو، تله کابین رامسر، پل معلق رامسر، کاخ رامسر، سد میجران، غار لوکا، جنگل دالخانی و… را از دست ندهید.

بهترین زمان برای رفتن به رامسر، فصل بهار و پاییز است. به خصوص اگر از گرما و رطوبت هوا در فصل تابستان فراری هستید، این دو فصل بهترین زمان برای مسافرت به این شهر شمالی خواهند بود. البته اگر تنها در فصل تابستان فرصت سفر دارید، جای هیچ نگرانی نیست. چرا که می‌توانید در روستاهای دیدنی و ییلاقی این منطقه سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

در این ییلاقات تماشایی دیگر خبری از گرمای شدید هوا نیست و اگر خیلی خوش شانس باشید، در روزهای مه‌آلود می‌توانید مه را در دستان خود احساس کنید. از جمله این روستاها می‌توان به روستای جواهرده، روستای گرسماسر، روستای ازره، روستای سادات محله، روستای جنت بار، روستای ایزکی و... اشاره کرد. برای اقامت در رامسر بهتر است قبل از سفر خود، نسبت به رزرو یک اقامتگاه مناسب اقدام کنید تا از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

 

نظرات بینندگان