arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

جاعل حرفه‌ای ایران در دام پلیس آگاهی پایتخت

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم به صورت حرفه‌ای اقدام به اعمال مجرمانه می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم به صورت حرفه‌ای اقدام به اعمال مجرمانه می‌کرد.
 
به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: با وقوع یک فقره جعل حکم قضائی در تهران با موضوع رفع انسداد یک حساب بانکی به ارزش ۲۲ میلیارد ریال، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، مرد ناشناسی به صورت حرفه‌ای یک حکم قضائی را جعل و سپس این حکم را به بانک داده و قصد داشته یک حساب بانکی توقیف شده را رفع انسداد کند.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی اسناد دیگری به صورت حرفه‌ای جعل کرده و قصد اعمال مجرمانه دیگری را دارد.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با اقدامات گسترده اطلاعاتی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه این جاعل حرفه‌ای را در شمال تهران شناسایی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.
 
وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی به دست آمد متهم در استان‌های دیگر کشور اقدام به جعل اسناد کرده و از سوی پلیس آگاهی آذربایجان غربی نیز تحت‌ تعقیب بود، افزود: از مخفیگاه متهم تعداد زیادی اسناد جعلی پلیس فراجا، قوه‌قضائیه و سازمان نظام وظیفه کشف شد و جاعل حرفه‌ای پس از انتقال به اداره سیزدهم این پلیس در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جعل اینگونه اسناد اعتراف کرد.
 
ولیپور گودرزی با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی دیگر مال باختگان در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
 
 
 

 

نظرات بینندگان