پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی با عنوان « سرمایه گذاری مشترک اپل و توییتر» نوشت:مقامات شرکت طراحی و تولید لوازم الکترونیکی (اپل) و شبکه اجتماعی اینترنتی توییتر در ماههای اخیر برای سرمایه گذاری مشترک صدها میلیون دلاری در شبکه اجتماعی، گفتگوهایی را آغاز کرده اند این درحالی است که براساس اظهارات برخی از منابع آگاه، در حال حاضر هیچگونه تضمینی برای انعقاد قرار داد مشترک بین این دو گروه وجود ندارد.
به گزارش انتخاب، بر اساس اظهارات مقامات تویتتر، این شرکت مقررات سخت تری برای شرکت های تولید کننده نرم افزار وضع می کند.جف روزنبلام، از مدیران اجرایی در بخش تبلیغات و تقاضا برای آگهی های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و گوگل گفت:« در صورت تحقق چنین سرمایه گذاری هنگفتی، ارزش توییتر به بیش از ده میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.»
گفتگوهای سرمایه گذاری مشترک اپل و توییتر به یکسال گذشته باز می گردد و در حال حاضر مقامات رسمی دو طرف هیچگونه اقدامی جهت سرمایه گذاری یا جمع آوری اطلاعات مربوطه انجام نداده اند.
برخی از منابع آگاه در باره ظرفیت و فعالیتهای شبکه های اجتماعی گفتند برغم آنکه شبکه اجتماعی توییتر در مقایسه با رقبای خود همچون گوگل و فیس بوک هنوز از توانایی و ظرفیت کافی برخوردار نیست، اما انتظار دارد سقف فروش خدمات تبلیغاتی خود را در سال دو هزار و چهارده دست کم به یک میلیارد دلار افزایش دهد.
از سوی دیگر پژوهشگران شرکت ای.مارکتر تصریح کردند انتظار می رود فروش خدمات تبلیغاتی توییتر در سال دو هزار و چهارده در مقایسه با درآمد یکصدو سی و نه میلیون و پانصد هزار دلاری سال گذشته به پانصدو چهل میلیون دلار افزایش یابد.
پایگاه اجتماعی توییتر همچنین تلاش می کند متقاضیان خدمات تبلیغاتی بخش بیشتری از بودجه خود را صرف هزینه های تبلیغاتی این شبکه اینترنتی کنند.این پایگاه اجتماعی که اولین پیشنهاد تبلیغاتی خود را در سال دوهزار ده مطرح کرد، اخیرا خدمات تبلیغاتی تلفن همراه خود را توسعه داده است.
همچنین شرکت اپل نیز برای توسعه خدمات خود،مایل به همکاری و ادغام با شبکه های اجتماعی است که بطور مثال می توان به شبکه (پینگ) اشاره کرد که اپل آنرا بعنوان شبکه اجتماعی موسیقی توصیف می کند.
شیر کوهستانMountain Lion))، تازه ترین نمونه سیستم عامل اپل است که برای رایانه و نوت بوکهای مکMac))طراحی شده و اوایل هفته اخیر روانه بازار شد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که کاربران براحتی می توانند بوسیله آن در شبکه اجتماعی توییتر نظرات و دیدگاههای خود را ارائه کنند.
شرکت اپل برای دومین مرتبه از سال دو هزار و سه با کاهش سود و فروش روبروشده است زیرا مشتریان اپل تا معرفی گوشی های مدل جدید تمایلی به خرید گوشی های موجود آیفون ندارند.