arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

گلستان در حال خروج از وضعیت حاد کروناست/ مردم از رعایت پروتکل‌ها غافل نشوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه گلستان در حال خروج از وضعیت حاد کرونا است، گفت: مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه گلستان در حال خروج از وضعیت حاد کرونا است، گفت: مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

دکتر سعید گل فیروزی صبح امروز سه شنبه ۸ شهریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس اطلاعات رسیده از سوی وزارت بهداشت، استان گلستان و دانشگاه علوم پزشکی استان جزو نخستین استان های شمال کشور است که در حال خروج از وضعیت حاد کرونا و حالت پیک کرونا است.

وی با بیان اینکه این مسئله به معنای نادیده انگاری کرونا نیست، تأکید کرد: به مردم استان گلستان توصیه می کنیم همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست ها را رعایت کنند و مهم‌تر از همه این موارد نسبت به تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه واکسن های مختلف و متعددی در دسترس مردم گلستان وجود دارد،تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن پیاده روی اربعین حسینی رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا بیش از پیش احساس می شود.

گل فیروزی متذکر شد: در سفر اربعین حسینی حجم انبوهی از زائران و خادمان حسینی در کربلای معلی حضور می یابند که این شرایط می طلبد مردم نسبت به حفظ فاصله اجتماعی و همچنین تکمیل روند واکسیناسیون اقدام کنند.

وی رعایت بهداشت سفر را در رابعین حسینی ضروری خواند و ابراز داشت: به زائران حسینی توصیه می کنیم حتماً نسبت به شست‌وشوی مرتب دست ها اهتمام داشته و تا حد امکان از مواد غذایی پخته و آبپز استفاده کنند و در صورت مصرف مواد غذایی خام نیز به ضدعفونی و گندزدایی آن توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه جلسات هماهنگی متعددی با خادمان موکب ها در اربعین حسینی برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این جلسات نکات و توصیه های لازم برای پیشگیری از بیماری به ویژه ابتلا به کرونا به خادمان و دست اندرکاران آموزش داده شد.

نظرات بینندگان