arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱

پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا پنجره upvc؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنجره دوجداره  آلومینیومی بهتر است  یا  پنجره upvc؟

مقایسه بین پنجره دوجداره آلومینیومی و پنجره دوجداره upvc

همیشه در هنگام سفارش و خرید پنجره دوجداره این سوال پیش می آید که پنجره دوجداره آلومینیومی یا  upvcپنجره   کدام بهتر است ؟ کدام با دوام تر است؟ در این مطلب  می خواهیم با بررسی یک سری نکات جواب این سوال مهم را بدهیم.

همانطور که می دانید نسل جدید پنجره دوجداره  عایق با پنجره upvc  شروع شد و در پی آن پنجره های دوجداره آلومینومی ترمال بریک وارد بازار شد. فلز آلومینیوم رسانای گرما و سرما می باشد از اینرو پنجره های دوجداره تولید شده با پروفیل های قدیمی آلومینیومی عایق گرما و سرما نبودند و صرفا یک شیشه دوجداره بر روی آن نصب می شد.

پنجره دوجداره  آلومینیومی بهتر است  یا  پنجره upvc؟

 جهت از بین بردن این نقص در نسل جدید پنجره های آلومینیومی از پروفیل های آلومینیوم ترمال بریک استفاده شد که کاملا عایق گرما و سرما می باشند و از نظر عایق بودن با پنجره upvc برابری می کنند.

در این مدل از پنجره های ، یک تیغه از جنس پلی امید در بین و وسط پروفیل دوخته می شود به طوری که جدار داخلی و جدار خارجی از یکدیگر توسط این تیغه جدا می شوند ، بدین ترتیب پنجره آلومینیومی عایق تولید می شود، این پنجره ها بنام پنجره آلومینیومی ترمال بریک معروف می باشند.

پنجره دوجداره  آلومینیومی بهتر است  یا  پنجره upvc؟

پنجره آلومینیومی یا upvc ؟

با توضیحاتی که در بالا گفته شد و با اصل و فرض بر اینکه پنجره های در هر مدل upvc و آلومینیوم مطابق با استاندارد های لازم تولید شده یاشند می توان به جمع بندی ذیل دست یافت:

1.اگر در مناطق گرمسیری و کویری و با تابش مستقیم نور خورشید مواجه هستید بهتر است از پنجره ترمال بریک آلومینیومی استفاده نمایید. اگر خواستید از پنجره upvc استفاده نمایید از پنجره upvc استفاده کنید که استاندارد RAL آلمان و استاندارد های داخلی را داشته باشد.

2.اگر انتخاب بین پنجره UPVC و پنجره دوجداره آلومینیومی معمولی و یا نانترمال هست ، با توجه به عایق بودن پنجره UPVC ، این نوع پنجره را انتخاب نمایید.

3.اگر ابعاد پنجره های شما بزرگ است ، بعنوان مثال ارتفاع 3 متر در عرض بیش از 4 متر ، با توجه به بالا بودن ممان اینرسی پروفیل های آلومینیومی نسبت به پروفیل های UPVC ، انتخاب شما حتما باید پنجره آلومینیومی باشد.

4.اگر محل نصب پنجره در طبقات بالایی می باشد ( بالاتر از 5 طبقه) با توجه به فشار وارد شده از طرف باد بر پنجره ها و بحث مقاومت و یا همان ممان اینرسی ، حتما پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک را انتخاب نمایید.

5.اگر به دنبال تنوع رنگ و طرح از نظر مات بودن ، براق بودن ، سمباده ای بودن و ... شما می توانید این تنوع رنگ را به طور بیشتر در پنجره های آلومینیومی پیدا کنید. ذات پنجره های upvc سفید است اما آنها هم امکان رنگ آمیزی  و یا لمینیت را نیز دارند ، ولی کیفیت آلومینیوم در این موارد بالاتر است با توجه به اینکه در کوره رنگ آمیزی انجام می گیرد.

6.اگر شرایط برای هر 2 مساوی است، و امکان استفاده از هر دو مدل را دارید اما می خواهید با هزینه کمتری پنجره های خود را خرید کنید ، پیشنهاد ما استفاده از پنجره upvc استاندارد می باشد. دقت کنید که بر کلمه استاندارد بسیار تاکید می کنیم. متاسفانه با ظهور پروفیل های نامرغوب در صنعت upvc و همچنین تولید کنندگان غیر استاندارد ، در این چند سال پنجره های upvc بی کیفیت بسیار زیاد تولید شد . پس در انتخاب تولید کننده و یا فروشنده دقت بفرمایید.

7.اگر کلا یک پنجره خوب و عایق و استاندارد  و از همه مهمتر ارزان را می خواهید که عملکردی روان و همانند درب یخچال بی صدا و آرام باز و بسته شود و ابعاد آن هم استاندارد باشد ، پنجره upvc استاندارد را انتخاب کنید. ارزان بودن پنجره upvc استاندارد زمانیست که پنجره upvc سفید را انتخاب می نمایید. در مدل های لمینیت و یا رنگی پنجره upvc قیمت به پنجره آلومینومی ترمال بریک نزدیک می شود.

8.ممکن است طبق یک سنت قدیمی و دید بازیافتی و ارزش افزوده پیدا کردن جنس خریداری شده ، پنجره آلومینیومی را انتخاب نمایید ، اما فقط پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک را انتخاب کنید چون اگر پنجره دوجداره آلومنیومی معمولی را انتخاب نمایید ، با توجه به هزینه از دست رفت انرژی ، آن تفکر با ارزش بودن جنس آلومینیوم در آینده، کاملا با پرت از دست رفته انرژی و هزینه جبران آن ، کاملا بی ارزش و بی اثر خواهد بود.

9. در شهر های شمالی با توجه به رطوبت بالا در صورتیکه ابعاد پنجره شما به upvc می خورد، پنجره upvc را انتخاب نمایید.

 تولید کننده پنجره های دوجداره

فاراد پنجره تولیدکننده اختصاصی انواع پنجره های دوجداره  UPVC و آلومینیومی ترمال بریک با کیفیت های ممتاز و توری پنجره  است. این مجموعه از بهترین متریال و همچنین جدیدترین تکنولوژی ساخت برای تولیدات خود استفاده می کند. این واحد تولیدی در کنار تولید پنجره، به طور اختصاصی توری های پلیسه ای بادوام و مستحکمی را نیز به مشتریان عرضه می دارد.

 قابل توجه است که فاراد  پنجره کلیه محصولات خود را با قیمت های شرکتی و ضمانت کیفیت ارائه می دهد.

 شما می توانید برای اطلاع از قیمت ها و دیدن مدل های پنجره  از طریق شماره های زیر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

آدرس وبسایت:

faradwin.com

تلفن ثابت:

02122895334

021۲۲۵۵۴۰۷۸

تلفن همراه:

۰۹۱۹۶۵۴۶۶۵۶

 

نظرات بینندگان