arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۹ اسفند ۱۳۷۷: مذاکرات کوزوو شکست خورده؛ تهدید ناتو برای حمله جدی‌تر شده است

خاطرات آیت الله هاشمی: در اخبار خارجى، شكست مذاكرات‌كوزوو با سرسختى صربستان مورد توجه است‌كه تهديد ناتو براى حمله، جدى‌تر شده و اعضاى سفارتخانه‌هاى غربى، شروع به تخليه بلگراد، [پایتخت صربستان] كرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

تمام روز در منزل بودم. ديشب و امروز، باران خوبى داشتيم. وقت به مطالعه و تنظيم كتابخانه و نرمش و ورزش و قدم زدن در حياط گذشت. فائزه و بچه‌هايش كه قرار بود امروز به مكه بروند، منصرف شدند. فائزه به ملاحظه بدبين‌شدن مردم از ديدن آنها در سفر، مايل به رفتن نبود و با اصرار [فرزندانش] حسن و مونا، قبول كرده بود كه برود. مونا مكلف شده و مى‌خواست، براى اداى تكليف برود.

فاطى و همراهانش، در كويت به انتظار گرفتن ويزاى عربستان ماندند. مهدى گفت، امروز ويزا گرفته‌اند؛ امشب يا فردا مي‌روند. گويا معطل شدن آنها، به خاطر مسامحه سفير بوده است و سفارت عربستان، به محض اطلاع از حضورشان در كويت، اعلان آمادگى براى صدور ويزا كرده است.

ظهر مريم و فرشته، [همسران یاسر و مهدی]، غذا آوردند: پلو ماهى. به مشهدى رجب و شيرين‌خانم، عيدى دادم.

در اخبار خارجى، شكست مذاكرات‌كوزوو با سرسختى صربستان مورد توجه است‌كه تهديد ناتو براى حمله، جدى‌تر شده و اعضاى سفارتخانه‌هاى غربى، شروع به تخليه بلگراد، [پایتخت صربستان] كرده‌اند.

دو سه روز بود كه نزديك 20 هزار عراقى، براى سفر حج، در مرز عربستان سعودی تجمع كرده بودند. چون قرار است كه سازمان ملل از محل فروش نفت عراق، هزينه سفر را بدهد و دولت عراق مى‌گويد، توسط دولت بايد داده شود و سازمان ملل مى‌خواهد مستقيماً به مردم بدهد، به مشكل برخورد شده بود. سرانجام ملك فهد، پادشاه عربستان، هزينه سفر آنها را تقبل كرد و امروز وارد عربستان شدند.

در تحليل‌هاى رسانه‌هاى خارجى از اوضاع سال جارى به مناسبت پايان سال، طرفدارى از دولت آقاى [سیدمحمد] خاتمى و حمله به رهبرى و به قول آنها محافظه‌كاران، زياد است. به لطف خدا، اين لحظه نوشتن خاطرات سال 1377 تكميل شد.

نظرات بینندگان