arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰
رییس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت:

کاهش ۶۵ درصدی تولید موتورسیکلت/ تقاضا ۳۰ تا ۴۰ درصد آب رفت/ مردم به جای تعویض به تعمیر روی آورده‌اند

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی اظهار داشت: صادرات ما به افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر بود که آنها هم به موتورسیکلت‌های چینی رو آورده‌اند. واردات موتورسیکلت ما نیز بیشتر از کشور چین است، امیدواریم که تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم از کشورهایی مانند هند، مالزی و اندونزی موتور سیکلت وارد کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی اظهار داشت: صادرات ما به افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر بود که آنها هم به موتورسیکلت‌های چینی رو آورده‌اند. واردات موتورسیکلت ما نیز بیشتر از کشور چین است، امیدواریم که تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم از کشورهایی مانند هند، مالزی و اندونزی موتور سیکلت وارد کنیم.

محمد خادم منصوری در مورد آخرین وضعیت بازار موتور سیکلت اظهار کرد: از آنجا که مردم در وضعیت فعلی چندان به خرید موتورسیکلت رو نمی‌آورند، اگر موتور آنها دچار مشکل شد سعی می‌کنند تنها پول خرید قطعات یدکی را پرداخت کرده و موتورسیکلت خود را تعمیر و استفاده کنند. امیدواریم که اقتصاد کشور رونقی پیدا کند تا موتورسیکلت قیمت مناسبی پیدا کرده و مردم بتوانند خرید کنند.

وی افزود: وقتی تقاضا برای یک محصول وجود نداشته باشد طبیعی است که افزایش قیمت هم پیدا نکند. کارخانه‌های موتور سیکلت یک زمانی نزدیک به 700 تا 800 هزار موتورسیکلت تولید می‌کردند. امروز این آمار به 150 هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است، 150 هزار موتورسیکلت برای سرتاسر کشور اصلا رقم قابل توجهی نیست، از این میان هم بخشی در فروشگاه‌ها می‌ماند و شاید تنها نصف آن به فروش برسد.

منصوری با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان خاطرنشان کرد:‌ کارخانه‌های موتورسیکلت واقعا با مشکل مواجه هستند. امیدواریم که از تولید حمایت شود تا بتوانند از این وضعیت خارج سوند، هر کارخانه بین 200 تا 300 نفر پرسنل دارد که باید حقوق آنها تامین شود. اگر این اتفاق نیافتد اینها هم به آمار بیکاری اضافه می‌شوند. به هرحال فعلا کارخانه‌داران با چنگ و دندان کارخانه‌های خود را حفظ کرده و تولید می‌کنند. کارخانه‌ها از چند وقت پیش رو به فروش اقساطی آوردند ولی وقتی شخص مجبور است بخش زیادی از حقوق خود را برای قسط موتور پرداخت کند، برای خرید اقدام نمی‌کند. با این حال فروش اقساطی وضع بهتری نسبت به فروش نقدی دارد اما باز وضعیت راضی‌کننده‌ای ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی در ادامه گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقاضای موتور سیکلت 30 تا 40 درصد کمتر شده است، در این مدت قیمت‌ها افزایش خاصی نداشته اما کاهش هم ندارد که علت آن هم هم قیمت تمام شده است. در یک سال اخیر اگر هم افزایش قیمتی بوده بسیار ناچیز است، برای مثال موتور سیکلتی که 23 یا 24 میلیون تومان قیمت دارد حدود 3 تا 4 میلیون تومان گران‌تر شده است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت صادرات و واردات موتور سیکلت بیان کرد: صادرات ما به افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر بود که آنها هم به موتورسیکلت‌های چینی رو آورده‌اند. واردات موتورسیکلت ما نیز بیشتر از کشور چین است، امیدواریم که تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم از کشورهایی مانند هند، مالزی و اندونزی موتور سیکلت وارد کنیم.

نظرات بینندگان