arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها / توافق اولیه ایران و عربستان بر سر بازگشایی کنسولگری‌ها / جریان صدر پیروز انتخابات عراق شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توافق اولیه ایران و عربستان بر سر بازگشایی کنسولگری‌ها
یک دیپلمات خارجی در عربستان به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران و عربستان به توافق برای بازگشایی کنسولگری دست یافتند. وی که از جزئیات مذاکره بین دو کشور آگاه است، اضافه کرد که دو طرف "به احتمال بسیار زیاد" در دور جدید مذاکرات که احتمالا چند روز آینده برگزار می‌شود، بر سر "جزئیات نهایی به توافق" می‌رسند.

مذاکرات وین فقط برای اجرای برجام است نه متن جدید
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که مذاکرات وین در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شود، گفت:‌ مذاکرات فقط برای اطمینان از اجرای برجام توسط همه طرفهاست و هیچ متن و توافقنامه جدیدی قرار نیست مذاکره شود و بعد از جمع بندی فرآیند بررسی داخلی، یک ساعت هم برای نهایی کردن تاریخ مذاکرات از دست نمی‌دهیم.

بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مثل سازمان مالیاتی و بانک‌ها هنوز بدون اطلاع رسانی مناسب افراد را ممنوع‌الخروج می‌کنند، گفت: به زودی بخشنامه‌ای برای ساماندهی ممنوع‌الخروجی‌ها صادر می‌شود. محسنی اژه‌ای افزود: اول باید معلوم شود که کدام دستگاه‌ها اجازه دارند افراد را ممنوع‌الخروج کنند و چه کسانی و برای چه مدتی باید ممنوع‌الخروج شوند و اینکه به مردم بدون هیچ توجیه قانونی اعلام نشود که ممنوع‌الخروج شده‌اند و در فرودگاه متوجه موضوع شوند خسارت بار است.

نفتکش‌های ایران با اسکورت ارتش به لبنان رسیدند
دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز اسکورت شناورها باهمت ناو گروه‌های نیروی دریای ارتش با اقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد.

آقاتهرانی: در خصوص طرح صیانت‌، در یک روز ۲۰ هزار فحش دادند اما من کار خودم را خواهم کرد
آقاتهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در خصوص بحث هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد، عنوان کرد: در یک روز ۱۲۰ هزار پیج علیه ما راه انداختند، اگر ۱۰۰ میلیارد پیج هم ساخته می شد ما کار خودمان را خواهیم کرد.

جریان صدر پیروز انتخابات عراق شد
پایگاه خبری السومریه نیوز عراق تعداد کرسی‌های گروه‌های سیاسی شرکت کننده در اولین انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق پس از سال ۲۰۰۳ را منتشر کرد. این رسانه عراقی بر اساس نتایج اولیه انتخابات که توسط کمیساریای عالی مستقل انتخابات این کشور اعلام شد، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۱۹ کرسی، جریان حکمت ملی ۲ کرسی، ائتلاف النصر، ۲ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده اند.

۲۷۶ فوتی و ۱۳۵۰۴ ابتلای جدید کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از هجدهم تا ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۶۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

نظرات بینندگان