arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

تسنیم: متاسفانه اظهارات امروز دادستان کل، اخبار منتشره در مورد «احضار آذری جهرمی به دلیل عدم فیلتر اینستاگرام» را تایید کرد

تسنیم نوشت: روز گذشته خبری مبنی بر احضار محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دادسرا منتشر و سپس برخی مدعی شدند که این احضار به دلیل ادای توضیحات درباره چرایی فیلتر نکردن اینستاگرام انجام شده است!تصور میشد این حرفها درباره علت احضار در حد ادعاست، امّا متاسفانه اظهارات امروز آقای منتظری دادستان کل کشور نه تنها آن را تکذیب نکرد بلکه در طول تایید آن بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

  تسنیم نوشت: طی روزهای اخیر برخی اقدامات و اظهارات نسنجیده، پاس گلهای مناسبی به یک جریان سیاسی ناکارآمد و ضعیف در مدیریت تقدیم کرده و به نظر میرسد معجزه اصولگرایی برای تقویت رقیب در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ در حال رقم خوردن است!

روز گذشته خبری مبنی بر احضار محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دادسرا منتشر و سپس برخی مدعی شدند که این احضار به دلیل ادای توضیحات درباره چرایی فیلتر نکردن اینستاگرام انجام شده است!

 

تصور می‌شد این حرفها درباره علت احضار در حد ادعاست، امّا متاسفانه اظهارات امروز آقای منتظری دادستان کل کشور نه تنها آن را تکذیب نکرد بلکه در طول تایید آن بود. اگرچه اقای منتظری اولاً گفت که این یک بخش از شکایت‌ها علیه اذری جهرمی است و ثانیاً از عبارت «بستن بخشهای مضر» سخن گفت که مشخص نمی‌کند منظور بستن کل اینستاگرام است یا به نحو دیگر.

1- به هرحال این مساله چند ایراد جدی و جای نقد دارد. نخست آنکه اساساً نفس چنین احضارهایی چقدر می‌تواند با یک منطق درست حکمرانی منطبق باشد؟ آیا هیچ راه درست دیگری برای پیگیری چنین مواردی وجود ندارد؟

2- مهمتر اینکه اگر اتهام آذری جهرمی فیلتر نکردن کل اینستاگرام باشد واقعاً بسیار عجیب است! اگرچه محدودکردن برخی محتواهای مستهجن یا مغایر امنیت ملی خواست غلطی نیست، اما در صورتی که درخواست فعلی، مشخصاً انسداد کل اینستاگرام باشد و یا درخواست محدودتر از آذری جهرمی باز هم نیازمند انسداد کل این فضا باشد، هیچ نسبتی با رویکرد منطقی در شرایط فعلی ندارد.

3- اینچنین اقدامات بدون تامل، غیر از آنکه هزینه زا و غلط است، فرصت بسیار مطلوبی را در اختیار یک جناح سیاسی ناکارآمد قرار میدهد که با دوقطبی محدودیت-آزادی، کشور را به وضعیت‌های وخیم بکشانند و به جای آنکه پاسخگو باشند، به لطف سوگیری‌های غلط دیگران، از خود فرشته نجات آزادی بسازند!

4- طی روزهای اخیر برخی اقدامات و اظهارات نسنجیده، پاس گلهای مناسبی به یک جریان سیاسی ناکارآمد و ضعیف در مدیریت تقدیم کرده و به نظر میرسد معجزه اصولگرایی برای تقویت رقیب در آستانه انتخابات 1400 در حال رقم خوردن است!

نظرات بینندگان