نبرد میان کنسولهای بازی دو شرکت بزرگ سازنده این محصولات وارد فصل جدیدی شده است.
به گزارش یورونیوز، دو شرکت سونی و مایکروسافت در حالی آماده ارائه نسل جدید ایکس باکس و پلی استیشن میشوند که شرکت ژاپنی نبرد میان محصولات نسل قبلتر را به سود خود به پایان رساند.
شما ممکن است از طرفداران پلیاستیشن باشید و از قدیم و از همان نسخه شماره یک جادویی با صفحهای مستطیلی نقرهای رنگ، از محصول شرکت ژاپنی استفاده کرده باشید. اگر این چنین است احتمالا شما همچنان طرفدار پلیاستیشن هستید و تمایل چندانی به ایکس باکس ندارید. این در حالیست که از سوی دیگر طرفداران ایکس باکس هم برای خرید پلیاستیشن وسوسه نشدهاند و همچنان پیگیر محصول جدید شرکت مایکروسافت یا همان ایکس باکس سری ایکس و سری اس هستند.
حالا هر دو شرکت آماده میشوند آخرین نسخه از محصولات جدید خود را در دنیای بازی به بازار ارائه کنند. جایی که شرکت سونی نسل پنجم از پلیاستیشن را رونمایی میکند و در مقابل شرکت مایکروسافت نسخه ایکس و اس از کنسول بازی ایکس باکس را برای طرفداران دنیای بازی ارائه مینماید.
کارشناسان صنعت بازیهای ویدیویی تخمین میزنند که شرکت سونی توانسته حدود ۱۰۰ میلیون دلار از پلیاستیشن نسل ۴ بفروشد. مدیران این شرکت امیدوارند تا با ارائه نسل ۵ بار دیگر بتوانند بر مایکروسافت و کنسول ایکس باکس غلبه کنند.
همین حالا هم پیشفروش پلیاستیشن نسل ۵ در بسیاری از وبسایتهایی که این محصول را ارائه میداد به پایان رسیده و طرفداران دنیای بازیهای ویدیویی را ناامید کرده است، چراکه آنها باید باز هم بیشتر منتظر بمانند تا آخرین نسخه شرکت ژاپنی به صورت گسترده در بازار ارائه شود.
مایکل باچر، کارشناس صنعت بازیهای کامپیوتری به رویترز میگوید: «تحقیقات نشان میدهد افرادی که ایکس باکس داشتهاند سراغ پلی استیشن نمیروند و برعکس آنهایی که برای بازی سراغ نسخه ژاپنی یعنی سونی رفتهاند، باز هم به پلیاستیشن اعتماد میکنند و علاقهای ندارند کنسول خود را به محصول شرکت مایکروسافت تغییر دهند.»
اندازه متن
AaAa
نبرد میان کنسولهای بازی دو شرکت بزرگ سازنده این محصولات وارد فصل جدیدی شده است.
دو شرکت سونی و مایکروسافت در حالی آماده ارائه نسل جدید ایکس باکس و پلی استیشن میشوند که شرکت ژاپنی نبرد میان محصولات نسل قبلتر را به سود خود به پایان رساند.
شما ممکن است از طرفداران پلیاستیشن باشید و از قدیم و از همان نسخه شماره یک جادویی با صفحهای مستطیلی نقرهای رنگ، از محصول شرکت ژاپنی استفاده کرده باشید. اگر این چنین است احتمالا شما همچنان طرفدار پلیاستیشن هستید و تمایل چندانی به ایکس باکس ندارید. این در حالیست که از سوی دیگر طرفداران ایکس باکس هم برای خرید پلیاستیشن وسوسه نشدهاند و همچنان پیگیر محصول جدید شرکت مایکروسافت یا همان ایکس باکس سری ایکس و سری اس هستند.
حالا هر دو شرکت آماده میشوند آخرین نسخه از محصولات جدید خود را در دنیای بازی به بازار ارائه کنند. جایی که شرکت سونی نسل پنجم از پلیاستیشن را رونمایی میکند و در مقابل شرکت مایکروسافت نسخه ایکس و اس از کنسول بازی ایکس باکس را برای طرفداران دنیای بازی ارائه مینماید.
کارشناسان صنعت بازیهای ویدیویی تخمین میزنند که شرکت سونی توانسته حدود ۱۰۰ میلیون دلار از پلیاستیشن نسل ۴ بفروشد. مدیران این شرکت امیدوارند تا با ارائه نسل ۵ بار دیگر بتوانند بر مایکروسافت و کنسول ایکس باکس غلبه کنند.
همین حالا هم پیشفروش پلیاستیشن نسل ۵ در بسیاری از وبسایتهایی که این محصول را ارائه میداد به پایان رسیده و طرفداران دنیای بازیهای ویدیویی را ناامید کرده است، چراکه آنها باید باز هم بیشتر منتظر بمانند تا آخرین نسخه شرکت ژاپنی به صورت گسترده در بازار ارائه شود.
مایکل باچر، کارشناس صنعت بازیهای کامپیوتری به رویترز میگوید: «تحقیقات نشان میدهد افرادی که ایکس باکس داشتهاند سراغ پلی استیشن نمیروند و برعکس آنهایی که برای بازی سراغ نسخه ژاپنی یعنی سونی رفتهاند، باز هم به پلیاستیشن اعتماد میکنند و علاقهای ندارند کنسول خود را به محصول شرکت مایکروسافت تغییر دهند.»
این کارشناس اما در ادامه میافزاید: «باید در نظر داشته باشیم که این صنعت در حال تغییر است. به نظر میرسد در سالهای آینده با افزایش ارائه نسخههای دیجیتالی بازی، باید منتظر کاهش ارائه نسخههای فیزیکی کنسول باشیم و این میتواند به سود شرکت مایکروسافت تمام شود.»
هرچند شرکت مایکروسافت اطلاعات دقیقی از فروش محصولات خود ارائه نداده، اما تخمین زده میشود این شرکت توانسته حدود نیم میلیون دستگاه از نسخه کنونی ایکس باکس یعنی مدل ایکس باکس وان بفروشد.
پی اس پنج قرار است با قیمت ۵۰۰ دلار برای نسخه فیزیکی و یا ۴۰۰ دلار برای نسخه دیجیتال به فروش برسد این در حالیست که ایکس باکس سری ایکس با قیمت ۵۰۰ دلار و سری اس این محصول شرکت مایکروسافت با قیمت ۳۰۰ دلار روانه بازار میشود.
پیشبینی میشود امسال حدود ۵ میلیون پلیاستیشن سری ۵ به فروش برسد و در مقابل مایکروسافت بتواند ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از محصول جدید خود بفروشد.