arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

ادعای مقام سعودی علیه ایران در دیدار با هوک: حمایت از تلاش های آمریکا، برای مقابله با اقدامات تخریبی و تروریستی ایران در منطقه

خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، برادر و معاون ولیعهد عربستان در دیدار با برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که عربستان در کنار آمریکا برای حفظ صلح و امنیت در منطقه و جهان تلاش خواهد کرد و از تلاش های آمریکا برای مقابله با آن چه اقدامات تخریبی و تروریستی ایران در منطقه خواند، حمایت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر دفاع عربستان در دیدار با برایان هوک، ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، برادر و معاون ولیعهد عربستان در دیدار با برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که عربستان در کنار آمریکا برای حفظ صلح و امنیت در منطقه و جهان تلاش خواهد کرد و از تلاش های آمریکا برای مقابله با آن چه اقدامات تخریبی و تروریستی ایران در منطقه خواند، حمایت خواهد کرد.

در این دیدار دو طرف در رابطه با حملات موشکی اخیر انصارالله یمن به عربستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

خالد بن سلمان همچنین از اقدام آمریکا در ارسال نیروها و سامانه های دفاعی به عربستان با هدف مقابله با تهدیدات مشترک تقدیر و تشکر کرد.

بر اساس این گزارش دیگر مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات، عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین و عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه در دیدار با برایان هوک، مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا ادعاهای بی اساسی علیه ایران مطرح کردند.

این ادعاها درحالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران‌های عربی تلاش فراوانی کرده است.

نظرات بینندگان