باعث افتخار ملت عزیزمان است . تبریک به همه و به افتخارافرینش .
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
حرفم با همه آقایان و خانومایی که منفی دادن
برام جای سئواله واقعاً به چی منفی دادین؟
لا اقل یه کمی فکر کنین. اتفاقی نمی افته
ناشناس
||
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اونهائیکه منفی داده اند مگه ایرانی نیستند؟
میثم
||
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
از اینکه یک ایرانی توانائی فتح چنین جایزه ای دارد خوشحالم ولی واقعیت را بگویم، از اینکه بعضی از خانم های ایرانی با این حجاب در این مراسم حاضر می شوند ناراحت هستم. فکر نمی کنم فرمان خداوند برای مسلمانان در این شرایط تبصره خاصی داشته باشد.
بچه شمرون
||
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
امیدوارم ایشون هرچه سریعتر به ایران برگردند تا با پای برهنه در مسیر فرودگاه امام به استقبال این بزرگ مرد ایران زمین برم
خدایی اسکارم کمته
بر دستاننت بوسه میزنم
جواد
||
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
از نظر اون ها یک فیلم، عین فیلم مهاجر باید جایزه اسکار بگیره!
ناشناس
||
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شما نگران اسلام آنها نباش!
محمد
||
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
منفی بخاطر موضوع فیلم (دروغ گو نشان دادن ایرانیان) و بخاطر حجابشونه . و گرنه هر ایرانی واسه ما افتخاره .
ناشناس
||
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
غیرت ایرانی هم دیگه مرده باید تو موزه ها دنبالش بگردند !!!
باران
||
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
چه اشکالی داره بعضی ها منفی بدهند چه ربطی به ایرانی بودن داره سلیقه ها متفاوته تو این کشور به این بزرگی قطعاً عده ای پیدا میشن که یه کم متفاوت فکر کنند نباید فراموش کنیم محترمانه نظرات را بیان کنیم این مهمه الان که این رو مینویسم 1002 تا مثبت زدن این مهمه که خیلیها واقعاً من ایمان دارم از صمیم قلبشون خوشحال هستند.واقعا که تو مراسم هم تک بودند و ایرانی بودن خودشونو خوب نشون دادن واقعا ستاره بودند
ناشناس
||
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
تنها دلیل منفی دادن حسادته
ناشناس
||
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
اي سئول رو از اونائي كه به مفاهيم و ارزشهاي انقلاب منفي مي دن و دليلي هم ندارن بپرس!
ضمنا خيلي ساده لوحيد اگه فكر كنيد اين جايزه سياسي نيست!!!!
نويد
||
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
اونايي كه منفي دادن از جنس كثيف سياستن نه از جنس مردم
ای سفیر صلح و دوستی ایرانیان ، حرفهایت حرف دل (70 )میلیون ایران بود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
منم يكي ديگه از 70 ميليون كلام درست شما و آقاي فرهادي را تاييد مي كنم - ملت ايران اهل صلح و دوستي است جنگ طلبي خلصت بيگانگان و نامردمان است
میثم
||
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
حالا هفتاد میلیونم نگیم ولی لااقل حرف دل 50 میلیون ایرانی بود.
ناشناس
||
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
آقای میثم چرا بیخود و بی جهت مردم رو دسته بندی می کنید؟؟
بهتر است یکبار دیگر حرفهای ایشون رو بخونید تا متوجه شوید که واقعا حرفهای 70 میلیون ایرانی نیز همین است
ما هیچ وقت جنگ طلب نیستیم
اسکار سیاسی که اینقدر زوق نداره خودتون رو گول نرنید
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
شما خودشو ناراحت نکن. دفعه بعد اسکار فراستی و شمقدری و دهنمکی و سلحشور رو داور میذاره که دیگه شما هم به یک نوایی برسی. فعلا به احترام اصغر فرهادی و تیمش سر تعظیم فرود بیار.
ناشناس
||
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
در ضمن با فرهنگ "ذوق" درسته نه "زوق" - 5 بار از روش بنویس.
ناشناس
||
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
منظورشون ذوق بوده
ناشناس
||
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
منم استخونام زوق زوق می کنه بعد از این سرماخوردگی !
ناشناس
||
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اگه این فیلم سیاسی بود اجازه پخش تو ایرانم نداشت حسود جون نظر تنگ
بهروز
||
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
از ملت بزرگ ایران معذرت میخوام/اشتباهی مثبت دادم/خدایا توبه
FARZAD
||
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
در ضمن شما اگه بخواهيد اينجوري هم ميتوني بنويسي ظوغ
ناشناس
||
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
کسی از شما نخواسته ذوق کنید. مردم به خاطر دلشان ذوق کرده اند اما بعضی ها ظاهرا دارند می سوزند
م.ع
||
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
لعنت بر هر چه آدم كور دل و نفهمه
ناشناس
||
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
من از آقای فرهادی پوزش میخوام واسه نوشتن مطلب بالا (نویسنده اون خود منم)
خوب بعضی وقتها این طوری میشه نظر مردم رو بیان کرد
خودمم به نوشتم منفی دادم!
ناشناس
||
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
برای آدم نابینا ، الماس و سنگ خارا هردو یکی هستند و برای شما ناشناس نابینا هم به همین سان
نیما
||
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
آقای ناشناس گیرم که به فرض محال این جایزه سیاسیه،به نظر شما اون49تاجایزه ی دیگه ای هم که این فیلم گرفته از جمله همین جشنواره فجر هم آیا سیاسیه؟
خواهشن اینقدر حسود نباشین!
پویان
||
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
فراستی می گفت فرهادی اسکار بهترین فیلم رو نمی گیره چون سیاستشون اینکه می خوان اسکار بهترین فیلم رو بدن به اسرائیل بعد بهترین فیلمنامه رو بدن به ایران که پیش بینیش درست در نیومد شما هم خودتو گول نزن و ناراحت نباش یکدفعه دیدی جر خوردی یا
ناشناس
||
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
چشم حسوداش بترکه
ناشناس
||
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ذوق نه زوق! حالا تقسیم بندی اسکار نکن با سواد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سید
||
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ایکاش به جای انتقاد به فکر کمی تحصیل واقعی بودید
مجید جان زوق نه ذوق
سمیرا
||
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
متاسفم برای بعضی آدم های تنگ نظر و حسود که چشم دیدن موفقیت دیگران را ندارند.
ناشناس
||
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
مثبت اشتباهی
خدایاااااااا توبه
ناشناس
||
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شک ندارم که سیاست هم مقداری در این جوائز تاثیر دارد. همه اهل سینما می دانند که بعضی از فیلم های ایرانی از این فیلم قشنگ تر بودند مثل فیلم "مادر" و .....
ناشناس
||
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
ضمن احترام به مرحوم علی حاتمی، دواست عزیز! شما یک چیزهایی شنیدهای ولی اصلا فیلم مادر در سطح جهانی نبود. هرچند که دختر هنرمند ان مرحوم بازهم نام پدر را پرآوازه کرد.
ناشناس
||
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
فكر كردي همه جا ايرانه كه هر چيزي سياسي باشه
ناشناس
||
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
اگه اسکار نمیگرفت هم سیاسی بود, حالا که گرفته حتما سیاسیه, اگه کاندید اسکار نمیشد هم سیاسی بود, اگه ازش بد میگفتن سیاسی بود, حالا که تعریفش رو میکنند باز هم سیاسی, .... اما اگه فرهادی زمان دریافت جایزه یه مرگ بر اسرائیل مشتی میگفت, یا از دولتمردای ایرانی دفاع جانانه ای میگرد یا ... دیگه اصلا سیاسی نبود.
سخنان اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه:
ایرانیان بسیارى در سرتاسر جهان در حال تماشاى این لحظهاند. و گمان دارم خوشحالاند. نه فقط به خاطر یک جایزهى مهم یا یک فیلم یا یک فیلمساز. آنها خوشحالاند چون در روزهایى که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت میان سیاستمداران در تبادل است نام کشورشان ایران از دریچهى باشکوه فرهنگ به زبان مىآید. فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مىکنم. مردمى که به همهى فرهنگها و تمدنها احترام مىگذارند و از دشمنى کردن و کینه ورزیدن بیزارند
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
آفرین....
آفرین....
یعنی یک چیزی گفتی که هیچکس ایرادی بر آن نمی تواند بگیرد.
آفرین...
میثم
||
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
واقعا عالی... به نظرم قشنگ ترین و هوشمندانه ترین حرفای ممکن رو زد، بصیرت به این میگن... احسنت...
ناشناس
||
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
شما اول برو یه خورده سوادتو ببربالا بعد هروقت فرق بین ذوق با زوق رو فهمیدی بیا حرف از سیاست بزن
رامین
||
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
مردی از سرزمین گفتگوی تمدن ها
سعید
||
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
عالی ....بود
سخن از فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده.........
عالی ...بود
منتظر
||
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
سلام
دریافت جایزه اسکار را به ملت با فرهنگ ایران تبریک میگویم
سخنان کوتاه و پرمفهوم جناب آقای اضغر فرهادی، از دریافت اسکار برای ملت و کشور ایران افتخار بالاتری آفرید، سخنانی که در حین ایراد آن نه تنها کسی سالن را به نشانه اعتراض ترک نکرد بلکه جمعیت برای مدتی طولانی برای آن کف زدند و ستودند، سخنانی که بزرگی فرهنگی ملت ایران را به جهانیان منعکس کرد و زبان تهدید و خشونت سیاستمداران را تخطئه نمود. کاش کسانی که به نمایندگی از ملت ایران در عرصههای سیاسی بینالمللی حضور مییابند، قدری از او سیاست و فرهنگ بیاموزند تا هتک حرمت ملت ایران در قبال سخنان آنان، افتخار ملی تلقی نشود!
سخنان او از جنس سخنرانی سید بزرگوار خاتمی در پیشنهاد گفتگوی تمدنها بود. آفرین
ناشناس
||
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بعضی آدمهای معمولی در بعضی شرایط اهمیتشان بیش از صد تا وزیر و رئیس جمهورو .. است. یکی از این موارد همین موضوع بردن فرهادی به عنوان یک آدم عادی ایرانی بود. و اثرش بیش از صدها آدم سیاسی.
اسکار سیاسی که اینقدر زوق نداره خودتون رو گول نرنید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
فکر میکنی چند بار دیگه باید بگی تا کسی حرفتو بشنوه حسود خان؟
ناشناس
||
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
خاک بر سره بی ذوقت کنن
ناشناس
||
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اولا ذوق با ذ نه با ز بیسواد بعدشم به مثبت منفی ها نگاه کنی معنیشو میفهمی
محمد
||
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
دوست عزيز اگر فيلم را درست نگاه ميكردي اسكار به مردي داده شد كه بخاطر پدرش تمام آرزوهاي خودش را زير پا گذاشت و بخاطر رفتن به سرزمين آرزوها حاضر نشد پدرش را تنها بذاره ...
بيشتر دقت كن ، ما همه مي دانيم پشت جايزه اسكار چه خبره ولي اين جايزه تو دهني به دولتهايي كه مي خواهند خانواده ها را از هم جدا كنند ....
ناشناس
||
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بابا اینو ولش کنین داره شوخی میکنه
ناشناس
||
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
مجبوری هی یه چیزی بگی که همه ملت بهت بد و بیراه بگن؟؟؟
سید
||
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ایکاش شما هم می توانستید طعم شادی را بچشید
ایکاش شما هم خودتون را گول می زدید و شاد می شدید
ناشناس
||
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
اگه اسکار سیاسی بود به یه فیلم ضد نظام میدادن نه به فیلمی که با وجود اینهمه سخت گیری اجازه پخش پیدا کرده. مغز هم خوب چیزیه! والا!!!
واقعا خیلی احمقانه هست که باور کنیم این جایزه فقط برای خوش ساخت بودن این فیلم به اصغرفرهادی داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
به هر علتی دادن.... دم اون اجنبی گرم که انصافش از بعضی از هموطنا بیشتره...یادت باشه پرویز پستویی تو آژانس شیشه ای همین دیالوگو گفت
ناشناس
||
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
چقدر حسادت!!!!
ناشناس
||
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ببینم تو با کی مشکل داری .
بافیلم یا آقای فرهادی
ناشناس
||
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ایشون و امثال ایشون با خوشحال شدن ملت مشکل دارن!!
محمد
||
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
با خودش
صادق
||
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
واقعا خیلی احمقانه هست که ادم به زور نظر مخالف بده فقط برای اینکه بگه من با شما فرق دارم و یا به زور بخواد زیبایی رو انکار کنه.مثل کسی که چشمهاش رو ببنده وبگه چقدر هوا تاریکه!!
ناشناس
||
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
احمقانه تر اینه که بدون منطق هنر رو تحقیر کنیم!
مریم
||
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
خیلی مسخره است که اگر تو فکر کنی که این یه بازیه سیاسیه
ناشناس
||
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
پ نه پ ...عاشق چشم و ابروش شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
||
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
اگر جایزه نمی دادند و فرهادی و ایران در این رقابت بازنده میشدند، آیا تو خوشحال میشدی؟
ناشناس
||
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
لطفاً احساساتی نظر ندهید. ما فیلم های بهتر از این هم قبلا داشتیم.
زنده باذ تمام ایرانی ها خصوصا اونایی که برای نمایش فرهنگ غنی ایران در دنیا تلاش می کنند. کور شود چشم تمام کسانی که نمی تونن افتخارات ایرانی های واقعی رو ببینن
شما یک نگاهی به تاریخ بندازین اکثر خبرساز ترین مشهور ترین مهمترین و حتی نام اکثر پادشاهان ایرانی با حروف ف شروع شده بازم ف (عمو اضغر )دمت گرم که بازم نشون دادی ما تو سطح اولیم
هر ايراني واقعي از شنيدن به دست آمدن اين افتخار بزرگ به خودش ميباله مگر كساني كه از حسادت مي خواهند آن را سياسي جلوه دهند. آقاي فرهادي شما براي بار دوم باعث شدين ايران و سينماي ايران در چشم جهانيان جلوهگر شود.
آقا جان من برین این جهان نیوز رو هم بخونین ببینین در مورد حرفهای اصغر فرهادی چه جوری توضیح داده. انرژی هسته ایی و همه چی رو کشیده وسط. یعنی دیگه اینها توی دنیای ارتباطات امروز با این نحوه خبر دادنشون آخرشن.
دوستانی که می گن این فیلم سیاسی بوده ، اگر اندک سواد ی دارند به سایت IMBD بروند و نظرات مردم مختلف جهان را درمورد این فیلم بخوانند.
در ضمن این فیلم را اگر دوست نداشتند اینقدر به سینما هایشان نمی رفتند و این فیلم را نمی دیدند.
برخی از دوستان عادت کرده اند که همه چیز را با هم ترکیب کنند،
پاسخ ها
بنده خدا
||
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
سلام، دوست عزیز، مخالفین این فیلم دوست ندارند، مردم ایران از طریق چهره ی سیاهی که این فیلم از آنها نمایش می دهد، به دنیا معرفی شوند.
از آقای فرهادی خواهش می کنم تا فیلمی بسازند با چهره ای قابل ارائه بعنوان الگو که بیش از سی سال از سخت ترین امتحانات سربلند بیرون آمده است، آنوقت من و شما بنشینیم و عکس العمل جشنواره های خارجی را بنگریم.
من برای احساس وطن دوستی همه شما عزیزان احترام قائلم، ولی قبول کنید که حق دارم دوست نداشته باشم تا از طریق فیلم اصغر فرهادی به دنیا معرفی شوم، فقط همین.
ناشناس
||
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ميشه بفرمائيد كجاي اين فيلم سياه نمايي بود؟؟؟
اگه بخشي از حقيقت جامعه به صورت يلم نمايش داده بشه ! بايد گفت سياه نمايي شده؟؟؟
يعني شما و همفكران شما ميفرمائيد فيلمهايي ساخته بشه كه نشون بده :
"همه چيز آرومه ؟! ما چقده خوشحاليم؟!"
يخورده بيشتر فكر كن ببين تا كي بايد خودمونو گول بزنيم و سرمون را زير برف نگه داريم؟؟؟
پویان
||
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
ببین دوست عزیز بنده خدا ، دوست نداشتن یه فیلم بحثی جداست و سلیقه ای این حق شماست که فیلم جدایی رو دوست نداشته باشید و یا به جاش پایان نامه و اخراجی ها رو دوست داشته یاشید ولی این دلیل نمشه مثل این دوستان دیگه مون این افتخار رو با حرف دیگران که گفتن اسکار سیاسیه ندید بگیریم
مبهوت
||
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بنده خدا!
اگر این فیلم اینجور که شما میفرمایید سیاهنمایی از جامعه ایران کرده بود در ایران مجوز پخش و شش جایزه سینمایی نمیگرفت! واقعبین باشیم
ناشناس
||
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بنده خدای عزیز ...
شما یا فیلم را ندیدی یا از درک مفهومش عاجز بوده ای ... کجا در این فیلم تصویر سیاهی از مردم ایران ارائه شده ؟ ...
نکوهش دروغ و دروغگویی (که در هر جای دنیا می تونه اتفاق بیوفته با استانداردهای شما مغایرت داره ؟
چشمها را باید شست ... جور دیگر باید دید !
راحله
||
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
دمت گرم بنده خدا! حرف دل ما رو زدی! من این فیلم رو دیدم و به نظرم فیلم خوش ساختی است ولی واقعا در خور این همه جایزه و ... نبود و جایزه سیاسی به نظر می رسید. این از نظر من ولی چشم.IMBD را هم نگاه می کنم ولی این فیلم یک فیلمی بود که خود ما ایرانی ها بیشتر درکش می کنیم. نمی فهمم ان ور دنیا چه درکی از تاریخ ما، مسائل ما، اخلاق ما و ... دارند.
راحله
||
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
دمت گرم بنده خدا! حرف دل ما رو زدی! من این فیلم رو دیدم و به نظرم فیلم خوش ساختی است ولی واقعا در خور این همه جایزه و ... نبود و جایزه سیاسی به نظر می رسید. این از نظر من ولی چشم.IMBD را هم نگاه می کنم ولی این فیلم یک فیلمی بود که خود ما ایرانی ها بیشتر درکش می کنیم. نمی فهمم ان ور دنیا چه درکی از تاریخ ما، مسائل ما، اخلاق ما و ... دارند.
ناشناس
||
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بنده خدا واقعا درست می گویی همیشه دعواها وبدبختیهای ما مهمه وجایزه می گیره
ناشناس
||
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
راحله هول بودی زیاد فشار دادی کلیدو! خدا رو شکر که شما سواد نقد فیلم نداری!
افتخاری دیگه برای ایران...سرزمینی کهن و متمدن...آقای فرهادی تبریک ... چه خوش گفتی...بذار تا یانکی های تازه به دوران رسیده بدونن که شما از کجا و با چه فرهنگ و تمدنی هستید...بذار بدونن که هرچقدر هم که بکوشن تا نام ایران و ایرانی رو با ترور و خشونت عجین کنن و بگن ایران در جامعه جهانی منزویه...امثال شما در خاک کشورشون میدرخشید و پیام صلح و دوستی ایران رو به همه دنیا میرسونید...زنده باد ایران و ایرانی....
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
رای ها مشکوک هستن به نظر من ارای مثبت دست کاری شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونایی که نظر منفی میدن و بدگمان هستند بهتره برای سلامتی خود و خانواده شان به دکتر مراجعه کنند .!!آخه جایزه به این مهمی نشان دهنده عظمت وشکوه ملت ایران است .این جایزه چه ربطی به سیاست دارد!!
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
عزیز من کو رای منفی!!!!!!
مظورت 3 نفرن !!!!!!!!!!!!!!
لذت بردم از این خبر با اینکه غرق تو مشکلاتم %
آفریننننننننننننننننننننننننننننننن
فراستی کوشی پ !!!
پاسخ ها
فرشید
||
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
بنده هم به عنوان یک ایرانی که بسیار از این افتخار آفرینی آقایه فرهادی خوشحالم تبریک میگم هم به ایشان و همه دست اندرکاران و بازیگران فیلم و به همه ایرانی ها
با کمال خوشحالی باخبر شدیم آقای اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار شدند از طرفی این مصیبت را به شما دوستان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای اصغر فرهادی آرزوی طول عمر ومتقابلا برای شما دوستان صبر جمیل مسئلت می نماییم.
من هم تبریک میگویم یک تبریک کاملا هنری و امیدوارم که انتخاب اسکاریها هم کاملا هنری بوده باشه. در ضمن خانم حاتمی با انتخاب این لباس اوج بی سلیقگیشو نشون داد.
پس از شنیدن خبر گرفتن اسکار فقط خدا را شکر می کردم که بعد از مدت ها اسم ایران با صلح و دوستی و مهربانی بر زبان دیگران جاری شد
خدا را شکر
آقای فرهادی همه ایرانیان منتظر شاهکار بعدی شما هستند
فرهادی کاری کرد که دوست دارم فریاد بزنم:
*****من ایرانیم*************
ازت ممنونم که بعد از مدتها این حس خوبو به ما دادی.
(آخرین بار نظریه گفتگوی تمدنهای خاتمی این حس خوب رو به من داد)
بسيار شاد شديم.
اينم مثل جام جهانيه فوتباله.برنده شدن توش افتخاره و لازمه همه و حتي مسولين تبريك بگن.
اين فيلم اين نام و نام كشورمان وارد تاريخ سينماي جهان شد و هر گروهي بياد و باشه هميشه به آن افتخار خواهد كرد.اين مربوط به ملت ايرانه و ارتباط گروهي و سياسي آن اهميتي نداره.
آقای فراستی دربرنامه هفت چندهفته گذشته بعدازدریافت جایزه گلدن گلوب توسط اصغرفرهادی قبل ازاینکه بسم ا... روبگه شروع کردازفیلم انتقادکردن که این فیلم قوی نیست واهداء جایزه صرفا مقاصدسیاسی رودنبال می کنددراینجاجاداردضمن تبریک مجددوصمیمانه به آقای اصغرفرهادی مخصوصا وبازیگران وسایرعوامل به آقای فراستی عرض نمایم که اگرفیلم ازنظرشمافبلم قویی نبودجاداشت که به عنوان هموطن ابتدابه ایشان تبریک می گفتیدبعدانتقادات عرض ورزانه خودرانثارایشان میکردید.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شما فکر کردی چرا فراستی پایه ثابت برنامه های نقد فیلم تلویزیونه؟
ممنون از آقای فرهادی و خانم لیلا حاتمی با اون حجاب خوبشون
خداوند نگه دارشون باد که دل مردم ایران را شاد کردند
پاسخ ها
شهرزاد
||
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
صدیقه خانم کجا حجاب حاتمی خوب بوده
صدیقه
||
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شهرزاد خانم شما یک سفر برو خارج واونو قت سخن بگو اونهم تو همچین مجلسی که همه هنرپیشه های هالیود هستند میدونی رعایت حجاب تا همینقدر ش هم چقدر سخته ؟
واقعا سخته واینو باورکنین تا همینجا هم ماازایشان ممنونیم
ایشان خانم نجیب ومادر خوبی برای فرزندانشون وبرای ملت ایران افتخار آوردند
بهاره
||
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شهرزاد خانم حجاب لیلا حاتمی که از حجاب خانمهای ایرانی تو خیابانها که بهتره وهمینطور از حجاب خانمهای تو فیلم دهنمکی
فکر کنم خانم لیلا حاتمی عروسی دعوت بودن بعد عروسی رفتن مراسم اسکار و دوباره فکر کنم دختر آقای فرهادی هنوز به سن تکلیف نرسیدن شما چی فکر میکنی انتخاب؟!
پاسخ ها
جواد
||
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
واسه ی خودت یار گیری می کنی؟ "نظرت چیه انتخاب!" بنده فکر می کنم جناب عالی از طریق برگزاری مراسم های جشن تکلیف ارتزاق می کنی! این مراسم ( با مراسم جشن عروسی و جشن تکلیف فرق می کنه!
فرهادی کاری کرد که دوست دارم فریاد بزنم:
*****من ایرانیم*************
ازت ممنونم که بعد از مدتها این حس خوبو به ما دادی.
(آخرین بار نظریه گفتگوی تمدنهای خاتمی این حس خوب رو به من داد)
پاسخ ها
هادي
||
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
خير الامور اوسطها
به نظر من لباس خانم حاتمي همچين كه شما ميگين افتضاح نيست. از لباس هاي جلف خيلي شركت كننده هاي ديگه بهتره و در ضمن پوشيده هم هست. درضمن توي اين تهران صد هزار درجه پايين تر از اين حجاب رو مي تونين هر روز ببينين.
فرهادی کاری کرد که دوست دارم فریاد بزنم:
*****من ایرانیم*************
ازت ممنونم که بعد از مدتها این حس خوبو به ما دادی.
(آخرین بار نظریه گفتگوی تمدنهای خاتمی این حس خوب رو به من داد)
چو آفتاب می از مشرق پیاله برآید
ز باغ عارض ساقی هزار لاله بر آید
نسیم در سر گل بشکند کلاله سنبل
چو از میان چمن بوی آن کلاله بر آید
شکایت شب هجران نه آن حکایت حالی است
که شمه ای ز بیاش به صد رساله بر آید
این شعر زیبا را که حافظ شیرازی سروده را به تمام عوامل بازیگران و گارگردان فهیم و بزرگ فیلم افتخار آفرین جدایی نادر از سیمین تقدیم میکنم و از همین جا بهشون به اندازه تمام ستاره های توی آسمون تبریک میگم و دست تک تک دست اندر کاران این فیلمو میبوسم.
امیدوارم همیشه افتخار آفرین باشید
آقای فرهادی عزیز شاید از شما آنگونه که باید و شاید قدردانی نشد اما اطمینان داشته باشید که تمام مردم ایران از خرد و کلان ، پیر و جوان اشک توی چشماشون حلقه زد وقتی که شما جایزه های مختلف را در دستانتون لمس کردین و آن را به مردم ایران تقدیم کردین. تا دنیا دنیاست شما و افتخاراتتون فراموش نخواهید شد
مولود دانشجوی تر آخر حقوق
تو این همه تبلیغاتی دروغی بی فرهنگی که این سالها به ایران نسبت دادنداصغر فرهادیو تیمش واقعیت ایرانی وفرهنگ ایرانی رو به همه نشون داد. ما شاالله اصغر اقا......
تو این همه تبلیغاتی دروغی بی فرهنگی که این سالها به ایران نسبت دادنداصغر فرهادیو تیمش واقعیت ایرانی وفرهنگ ایرانی رو به همه نشون داد. ما شاالله اصغر اقا......
شماها چرا انقدر پرتین از مرحله ؟
چون این فیلم راجع به طلاق بود خود هالیود از لیلا خواستن که لباس عروس سنتی ایران رو بپوشه.
انگار اصلا اینا تو باغ نیستن
تمام ديشب خوابم نبرد و همش اميد داشتم كه آقاي فرهادي اين جايزه رو ببره.صبح كه از اينترنت خبررو گرفتم از هيجان بغضم گرفت.كاش ازاينجورموارد كه باعث شادي ماهاميشه و اسم ايران رو به نيكي در جهان ثبت ميكنه بيشتراتفاق بيفته
از صمیم قلبم خوشحال به شما آقای اصغر فرهادی و همه عوامل فیلم تبیرک می گم
بی صبرانه منتظر بقیه فیلهای آقای فرهادی هستم که همه اونها فوق العاده ان و سزاوار مجسمه اسکار
هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
قول میدم حتی از مبنای فیلم سازی هم چیزی نمی دانی فقط میخوای انرژی خودتو تخلیه کنی
واقعا برای رؤسای رسانه ملی متأسفم که بدون هیچگونه عکس العمل و پوشش خبری از این رویداد بینظیر و تاریخی هنر در ایران باعث دلزدگی و یأس هنرمندان ایرانی برای کار در کشور خود می شوند .
پاسخ ها
ایمان
||
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بارک الله به این نظر. واقعا صدا و سیما باید خجالت بکشه که اسم خودشو گداشته رسانه ملی !!! پول ملت رو هزینه می کنه اما کوچکترین اهمیتی به خواست ملت نمیده !! بعد میگن ماهواره نیگا نکنین !!
کاس دختر خانم ایشونم رعایت حجابو میکرد . امیدوارم خداوند متعال کم و کاستی های همه مارو ببخشه به عنوان فردی که برای ایران اسلامی و انقلابی ارزوی موفقیت در همه عرصه ها رو دارم ، به اقای فرهادی تبریک میگم .
پاسخ ها
مهدی
||
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
فضولی موقوف
سعید
||
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
واقعا چرا منفی میدید؟ پس شما که این همه دم از منطق میزنید چرا؟ نظر هرکس برای خودش محترمه
ناشناس
||
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
نظر هرکس برای خودش مهمه اما تعیین تکلیف برای بقیه غلطه! این حرفت نشون میده که هنوز معنی احترام به آرای دیگران رو نفهمیدی.
همه اسکار یه طرف حرفای زیبای آقای فرهادی یه طرف ..واقعا که زیبا گفتن .فرهنگ غنی و کهن ایران زیر غبار سیاست و سیاستمداران پنهان مانده .... ایران به تو میبالد استاد فرهادی .
ضمن تبریک به آقای فرهادی واهالی هنروایرانیان آزاده.بانظربعضی عزیزان موافقم که ماحتمافیلم های خوش ساخت تروارزشمندتری داشته ایم فیلم زیبایی بودبیان کننده گوشه هایی ازفرهنگ ما-خوب وبد-امانه انقدرتاثیرگذارکه موردتوجه جهانیان باشد!چراهرنظر نه چندان مثبتی رابرنمی تابیم وزودپای فیلم های کم ارزشی ماننداخراجی هاو..راوسط میکشیم؟خیلی ازکارشناسان سینماهم تااین حدفیلم راازنظرحرفه ای ارزشمندندیدند.کاش ایران رابازیباییهایش بهترتوصیف کنیم...هرچندشایدبرخی مسیرراه یافتن به اسکارراازاین پس بهتریافته باشند!
به ياد نمي آورم كه تاكنون از فرط غرور و شادى گريسته باشم ، به ياد نمى آورم تاكنون به خاطر سخنان و جملاتي فردى يا افرادى در ارتباط با ايران و ايراني اينچنين هنگام و بعد از سخنراني فرهادى عزيز ، به ايراني بودنم افتخار و احساس غرور بي حد و حصر ملي كرده باشم.
درود بي پايان بر اصغر فرهادى كه با سخنراني خود بار ديگر نام ايران و ايرانى را در وانفساى جنگ و جدالهاى سياسي به عنوان يكي از بافرهنگترين و صلح طلبترين كشورها و انسانهاى روى اين كره خاكى بر سر اذهان انداختند و چهره اصلي ملت ايران را به جهانيان نشان دادند.
اینقدر ساده لوحی؟؟؟
واقعا که...
اگه یه ذره، فقط یه ذره اهل سینما باشید، می بینید که چقدر فیلم زیباتر از فیلم آقای فرهادی ساخته شد.
"این اسکار سیاسی است."
من برای همه اونایی متأسفم که بجای اینکه جایزه اسکارو تو دستای فرهادی ببینن موهای دخترشو دیدن ولباس لیلا حاتمی رو اینا مثه کسی میمونن که ماه وبشون نشون میدن نوک انگشت آدمو نگاه میکنن.
پاسخ ها
aliman
||
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
مهدی عزیز حق با تو هست افرادی مثل من فقط نوک انگشت طرف رو میبینیم
ولی بهتر نبود که خانم حاتمی اون شال رو از سرش بر میداشت اینطوری حداقل دیگه اسمی نماد مسلمونی نداشت مشکل ایراد گرفتن دوستان اینه که اگه کسی ادعا میکنه مسلمونه باید به قوانین اسلام پایبند باشه نه اینکه هر جا که دید کسی کار به کارش نداره سر خودش کلاه شرعی بزاره منظور من فقط خانم حاتمی و امثال اون هست که نون رو به نرخ روز میخورن توی یه فیلم یا یه جا با حجاب معمولی و توی یه جا نمیگم بی حجاب ولی اون وضع هم نماد مسلمونی نیست
ناشناس
||
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
منم برای اونایی متاسفم که به جای اینکه فکر کنن چرا اونا(غربیها) به این سبک فیلمهای ما علاقه نشون میدن، فقط جایزه رو می بینن و ذوق میکنن !
من به خاطر این فیلم بعد از 9 سال رفتم سینما و این فیلم باعث آشتی من با سینما شد. از اول سال 4 بار رفتم سینما که برای من رکورد محسوب میشه.
تبریک میگم به همه ایرانیان.
دوستان آخه چرا ینقدر احساساتی یکی رو اینقدر می برید بالا ( منظورم دوستان داغ بالا است ) که دیگه جرات نکنه پایین و نگاه کنه و چند تا دیگه رو بطرز ناجوانمردانه زمین می زنید که نتونن از جاشون پاشن !؟
راستی چرا ما این عادت زشت رو ترک نمی کنیم ؟؟!!؟!.
من این فیلم رادیدم حتی به اندازه سرسوزنی به پای فیلم های چارلی چاپلین نمی رسید من مانده ام چرا چاپلین با این همه نبوغ سینمایی به خاطر هیچ کدام ازفیلم هایش اسکار نگرفت!!! آن وقت اصغر فرهادی گرفت؟ آیا این نشانگر تاییدی برزندگی درخارج ازایران وبیان فضایی محنت آلود برای سرزمین مانبود؟
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شایان جان!
اسکار فقط 11 ساله که راه افتاده!
آخه چاربی چاپلین! اسکار!
یک کم فکر کن و تحقیق کن.معلوم می شه فیلم رو هم خوب ندیدی
ناشناس
||
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بازهم که حاجیتون اشتباه گفته بهتون!!! چاپلین ۴ تا اسکار گرفته بود! تورو خدا به جای این که چشمتون به دهن یکی نادون تر از خودتون باشه کمی زحمت مطالعه به خودتون بدید!
ناشناس
||
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
تصحیح میکنم: چهار بار نامزد شده بود (ولی با تعدد رشته) و دو بار اسکار گرفت.
ناشناس
||
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شما اگه یک دهم ادعایی که از چارلی چاپلین داری اطلاعات ازش داشتی میدونستی چاپلین هم اسکار برده
محمود
||
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
نقشتو چون آینه بنمود راست
خود شکن آینه شکستن خطاست
فقط انسان های از درون تهی با چنین اسکاری کف میکنند، کمی تفکر لازمه ی حیات بشری هست لا اقل، تا بیاندیشیم که اگر فرهادی در فیلمش چهره ی کشورم را با عزت نشان میداد اینقدر خرس و گلدون و گلاب و در آخر هم این آدمک سامری جایزه اش نمیدادند... .
اصغر فرهادی!!! یاد ارتفاع پست افتادم اصغر...حاتمی کیا مار در آستین پرورش داده...
پس کی سینما پر میشه از آثار غنی اسلامی و ارزشی کی؟ تا کی باید ژست انسان های از درون تهی رو ببینیم ؟ کی؟
تا کی باید مفتون فرهنگ غرب باشیم و دست دادن با آنجلینا رو افتخار بدونیم و فاتحه خواندن برای شهید را خرافات؟؟؟؟ کی؟
افتخار اون شهیدی است که روی سیم خار دار ها جان داد و پیراهن تکه پاره اش را بعد از 20 سال آوردند تحویل مادر شهید دادند...و مادر خم به ابرو نیاورد... و اصغر فیلم ساخت تا روی سن برایش ایستاده کف بزنند...
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
مگرنه اينست كه شهيدان براي سربلندي واستيلاي وطن به درجه رفيع شهادت رسيدندوخون خودرا نثار كردند تا ما با افتخار زندگي كنيم خوب زماني هم با ساخت همچنين فيلمهايي بايد به ايراني بودمان افتخار كنيم
ناشناس
||
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
برادر من افتخار شهدا سرجای خودش افتخار سینما هم سر جای خودش .چه ربطی به هم دارد .در کدام مکتب و مذهب جایزه گرفتن جرم است و جایزه گیرنده بایستی آن جوری که شما دوست دارید باشد .چشم شما جایزه به این مهمی و برنده شدن یک مسلمان را ندید ولی دست دادن با آنجلیا را دید؟ !!!
محمود
||
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شما که درونتان خیلی پر است فکری به حال خودتان بکنید که برای رفتن به افغانستان هم باید تو صف ویزا بایستید. اون شهیدی هم که جونشو تقدیم ملتش کرد دنبال این نبود که ایران امروز اینطور درگیر معضلات خود ساخته باشه. شما حالتو بکن و بگذار بقیه هم حال خودشونو داشته باشند.
kamyar
||
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
پماد بدم؟
sara
||
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
دلسرخ جان هر چیزی جای خودش داره اون شهیدا هم برای همه ما افتخار هستند ولی چرا نباید به گرفتن این جایزه افتخار کرد این نمیدوونم؟
ناشناس
||
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
هر کسی از یه راهی افتخار آفرینی می کنه منتها تو فهمت به این چیزا نمی رسه!!!توی صلحم دنبال سیم خارداری بدبخت؟!!!!
یک ایرانی مسلمان
||
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
جناب دلسرخ ، ما هم شک نداریم که شهدا و خانواده معظمشان افتخار ایران و اسلام هستند و به همه آنها سر تعظیم فرود میاوریم و عزت امروز ایران را مدیون ایثار و از جان گذشتگی آنها هستیم. اما چرا همه چیز را با هم قاطی می کنید. به هرحال اصل اسکار گرفتن یک ایرانی جای خوشحالی و افتخار دارد ( نه دست دادن با آنجلینا) ، چرا اصل را رها کرده اید و حواشی را می بینید؟ بله ، من هم معتقدم آقای فرهادی در این مسیر چند غلط املایی کوچک داشته و خانمهای این گروه می توانستند با حجاب بهتری حاضر شوند ، اما اینها دلیل نمی شود همه چیز را از ریشه بزنیم. جمله آقای فرهادی در مورد صلح دوستی ایرانیان واقعا جای تقدیر دارد آن هم در دنیایی که ، همه، ایران را به اسم تروریست می شناسند. من هم مثل شما مسلمانم و معتقد و مومن به تمام احکام الهی. اما برادر یا خواهر من ، اسلام دین پویایی است . اگر به اسم اسلام، راه تحجر را پیش بگیری ، بیشترین ضربه را به دینت زده ای. واقع بین باش و در عین مسلمانی و ایمان ، دنیای امروز را درک کن.
ناشناس
||
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
ایول بابا یکیم پیدا شد حرف دل ما ایرانیا رو بزنه دمت گرم
ناشناس
||
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
آفرین دمت گرم خوشم اومد
بالاخره یکی پیدا شد حرف حق بزنه
رضا . م
||
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
اون شهيد هم براي افتخار مملكتش جان داد. تا كي مي خواهيم همه چيزو با هم قاطي كنيم؟؟ چرا نميخواهيد واقع بين باشيد دوست عزيز؟؟؟ اگر ميشناختمت شايد ساعتها جا داشت باهات صحبت ميكردم. حرفي كه زدي دقيقا مشكل خيلي هاست.
فردی نظر داده که من دوست ندارم اینطوری به دنیا معرفی بشم.میخوام بهشون بگم که عزیز خیلی وقته ما به اینصورت به دنیا معرفی شدیم.میدونی چرا؟چون عین واقعیتیم.لطفا چند ساعت از سر سفره پرو پیمنت بلند شو وبیا تو همون دخمه های بازار تا ببینی هموطنات رو که چطوری تو اون دخمه هایی که یک ساعت موندن توش آدم رو مریض میکنه از صبح تا آخر شب کار میکنن تا دستشون جلو کسی دراز نباشه و شرمنده زن و بچشون نشن.ولی آخرشم لنگه پولن...
خیلی حال کردیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیشتر از دلار 2000 تومانی سکه 800000 تومانی و مرغ و گوشت ؟ تومانی.
فرهادی خوش به سعادتت که یک لقمه نون چرب و چیلی برنده شدی؟ نابغه؟
تبریک میگم به آقای فرهادی.وقتی خودمون نمیتونیم همدیگر رو باور کنیم از غربی ها چه انتظاری داریم.بابا منطقی باشید.این فیلم حق اسکار رو داشت.اصلا هم سیاستی در کار نبود.
اسکار سیاسی،فرهنگی ، هنری یا هر چیز دیگه ای که اسمش باشه سلول سلول بدنم رو به وجد آورد ، دوستان عزیزی که فکر می کنن اینجوری دوست نداشتن تو دنیا مطرح بشن یا بهتر بود کار با ارزش تری انجام بشه بسم الله شروع کنن ببینیم اونا چیکار می کنن! ما که بخیل نیستیم و هر کسی اسم ایران رو بالا ببره برامون عزیزه
تبریک به اصغر فرهادی عزیز که حداقل کارش درست کردن بهانه ای برای بالا بردن اسم ایران بود...
سلام
درود خداوند بر اصغر فرهادی
خداوکیلی ی ایرانی بیاد اینقد افتخار آفرین باشه باید بعضیا بشینن جای تشویق ، تخریب کنن؟
البته این حرفارو نزنن ک میترکن
مبارکههههههههههه
دوست عزیز delsorkh شما دو موضوع رو با هم قاطی کردی یادت باشه که یزرگی به عمله و با صحبت هیچی درست نمیشه کسی نیست که از شهیدان بخواد بد بگه کسی نیست که بگه عمل اونا هیچ بود
اما از سوء استفاده کردن از اسلام و .. گناهی بالاتر هست؟
کاری که اصغر فرهادی کرد در هیاهوی سیاست و جنگ که مردم ما از اون بیزار هستند دل مردم رو شاد کرد. شما بهتر هستش که تو افکارتون یه تجدید نظر بکنید که بتونید به روز صحبت کنید. یادت باشه پیام اون شهیدان نیفتادن خاک ایران به دست اجنبی بود اینو یاد بگیر یادت باشه که اصل اسلام و ول کردیم دو دستی فرع و گرفتیم. درود بر اصغر فرهادی راستی تو اون دنیا نمیان کسی رو برای اینکه روسری سرش نبوده بندازن جهنم .
تف به این غیرت که به خاطر یه جایزه دخترش اینطور خودش رو ریخته بیرون . یکی ماچ میده جایزه میگیره ، یکی لخت میشه جایزه میگیره ، این یکی مردم وطنش رو دروغگو حساب کرده جایزه گرفته
خداوند متعال را شاكرم كه در تلاطم حوادث و اتفاقات تلخ و شيرين اين سرزمين بهروزي ها و شكست ها فرصت دور هم بودن واحساس مشتر ك حتي با تفاوت هاي متنوع آن را براي ايرانيان عزيز فراهم ساخت .حوادث هنري / سياسي/ اقتصادي /فر هنگي /اجتماعي و.........هر كدام به سهم خود نقش آفرين در ايجاد تفاوت هاي فكري و عملي ميان ايرانيان عزيز است كه تمامي اين تفاوت ها را بايستي به فال نيك گرفت و هنر كنارهم بودن با همه تفاوت ها را فرصتي مغتنم بشماريم كه خالق هستي به ما ارزاني داشت .با اميد به فر هنگ سازي از سوي مردم فر هنگ ساز ايراني برا اساس ملاك هاي زباني و تفكر داراي كلام منطقي واسلامي.
چرا نمیخوایم باور کنیم که هر چیز در زمان خودش اهمیت داره دوست عزیزم اهمیت خون شهدا بر هیچ کس پوشیده نیست ولی فرزند زمان خویشتن باش اینکه در این رقابت جهانی فیلم ایرانی به عنوان بهترین فیلم جایزه گرفت افتخار همه ایران است درود بر آقای فرهادی
چرا وقتي به راستي و درستي دراين فيلم اشاره مي شود ، توجه نمي كنيم و همه چيز را از دريچه سياست مي خواهيم ببينيم . همان چيزي كه مولايمان حضرت علي ع و بزرگان دينمان نيز بر راستي و اخلاق بسيار تاكيد داشته اند.بياييم صداقت بيشتري با خود داشته باشيم و اينگونه افراد را كه بار ديگر نام ايران را در جهان مطرح كردند قدر بدانيم .
با تشكر .دانشجوي دكتري آموزش عالي
ما مديون خون شهدا و خانواده انها هستيم . ما بايد در تمام صحنه ها باشيم نه تنها جنگ - بلكه هنر و علم ودانش و غيره خود را مطرح كنيم كه فرهادي نيز اينچنين مارا سرافراز ساخت . دست مريزاد و تبريك
مطمعنم انتخاب پیام مرا در سایت قرار نمی ده.اما خواهم گفت.دوستی پیام گذاشته سلحشور نمیری از حسادت. باید بگم.اسکار واقعی در بین شیعیان خالص نزد خداست.تو سلحشور از کجا می شناسی.اسکار مبارک باشد.اما دین و دیانت چه می شود.آیا به معاد اعتقاد داری.شاید این اسکار تعدادی از سینمایی ها را خوشحال کند.اما مقطعی هست.
خانم لیلا با شما موافقم. حجاب و وقار خانم حاتمی بسیار خوب بود. اگر چه میتونست لباس خوش طرح تری بپوشه ، اما اصل و اساس با وقار و متانت و شخصیته. کسانی که به شما منفی دادن لابد انتظار داشتن حاتمی هم کار گلشیفته فراهانی رو می کرد !!
در ضمن آفرین که از پدر هنرمندش یاد کردید. واقعا روح علی حاتمی شاد که دیگه لنگه اش تو سینمای ایران نخواهد اومد.
ايران كشوري است كه از افرادي ناهمگون تشكيل شده براي فرهادي خوشحالم ولي براي كساني كه از شادي ملت ناراحت هستن متاسفم اميدوارم نسل آينده سرنوشت ما نسل سوخته را نداشته باشد........
آقای فرهادی در حالی از فرهنگ ملت ایران صحبت کرده و جایزه خود را به انان تقدیم کرده که با رفتار غیر اسلامی و اخلاقی و به دور از شان فرهنگ ملت ایران در عغمل به انان دهن کجی نموده است. دست دادن و روبوسی با یک زن نامحرم در کجای فرهنگ و مذهب این مردم با فرهنگ و صلح طلب جای دارد؟ آیا به صرف گفتن چند جمله قشنگ و احساس برانگیز می توان شخصی را ستود. آیا این تناقض رفتاری و گفتاری آقای فرهادی در خصوص فرهنگ ملت ایران توهین به آنان نیست؟
باسلام.نمیدانم چه بگویم که نشان دهنده شادی درونی من ازبرنده شدن اصغرفرهادی بافیلم بسیارزیبای جدایی نادرازسیمین باشد.ایشان نام کشورمان رادرعرصه فرهنگ وهنرپرآوازه کرد.کارایشان ازجایی اهمیت داردکه سینمای ایران رابه رخ همه دنیاکشید.بطورعامیانه میگویم:آقافرهادمامردم ایران ازصمیم قلب ازشمامتشکریم(دمت گرم)
اما از این نکته هم نگذرم که اسکار در نظر من هم بی تناسب با سیاست نیست،بالاخص در چند سال اخیر.
ولی این که ایا به فیلم فرهادی جایزه دادند،زیرا فضای ایران را یک فضای خاص و تیره جلوه داده است،که به نظر من اینگونه نیست،نمی دانم.اتفاقا فرهادی تا توانسته در تنزیه این فضا کوشیده.و جدال را بر دروغ و رفتار کاراکترهایش تمرکز داده و حتی قاضی دادگاه نادر و سیمین یک ادم احمق نیست.و تمام اشخاص فیلم فهمیده اند و بر نظامی زندگی می کنند،حتی ان زن فقیر زیر نشین....
به هر حال جای فکر دارد و جای تأمل که :به فرهادی چگونه باید نگریست؟
این همه بحث و دعوای الکی و سیاسی بازی برای چی؟؟؟بابا خوده این بنده خدا هر وقت تونسته از سیاست و نگاه سیاسی نالیده و اونرو نفی کرده و خواسته تا نگاه فرهنگی داشته باشن بازم همین موافقای فیلمشم میخوان همه چی رو به سیاست و باند جبهه و حزب و ... ربط بدن و یار کشی کنن؟آقایون خانم ها بیایید از این موفقیت ملی در زمینه هنری و فرهنگی به تناسب خودش لذت ببریم و اینقدر خون خودتونو کثیف نکنید.....بخدا مردم جاهای دیگه دنیا هم مشکل دارن ولی این همه دنبالش نمیرن و بیشتر از اونچه که هست خودشونو اذیت کنن....
زنده باد ایران و ایرانی....دم هر چی ادم باحاله مثل اصغر فرهادی گرم. خدا بهشون عمر با عزت و زندگی شادی بده.
ایران ما پر از اصغر فرهادی های دیگه است.
میبوسمتون.
خدا قوت بر همه ی افتخار آفرینان مملکتم ایران
من عاشق فیلم های اقای فرهادی هستم(چهارشنبه سوری و درباره ی الی و جدایی نادر از سیمین)
خدایا ما رو آنی و کمتر از آنی به خودمون وا نگذار
خدایا ما رو مغرور نکن
ایول به همه ایرونیا که ثابت کردن اگه بخان میتونن.وممنون ازهمه ی عوامل این فیلم که تواین اوضاع نابه سامان مملکت تواین گرونیا که مردم از گشنگی وفقر به ستوه اومدن اون بالا دستیا عین خیالشونم نیس واقعا گل کاشتن ودل این مردم غم زده رو شادکردن
سلام به همه
اصلا لحضه ای فکر کردیدچرا به یک فیلم ایرانی این همه جایزه دادند؟
مقامات کشورهای مختلف{همون هاییکه مارو تحریم کردن}ازاین فیلم تعریف کردن؟
واقعا اون ها دلشون برای ما میسوزه؟؟؟
من که باورم نمیشه
زنده باد ایران وایرانی.....
برام جای سئواله واقعاً به چی منفی دادین؟
لا اقل یه کمی فکر کنین. اتفاقی نمی افته
خدایی اسکارم کمته
بر دستاننت بوسه میزنم
ضمنا خيلي ساده لوحيد اگه فكر كنيد اين جايزه سياسي نيست!!!!
بهتر است یکبار دیگر حرفهای ایشون رو بخونید تا متوجه شوید که واقعا حرفهای 70 میلیون ایرانی نیز همین است
ما هیچ وقت جنگ طلب نیستیم
و افتخار تمامی ایرانیان نیز گردید
خوب بعضی وقتها این طوری میشه نظر مردم رو بیان کرد
خودمم به نوشتم منفی دادم!
خواهشن اینقدر حسود نباشین!
مجید جان زوق نه ذوق
خدایاااااااا توبه
ایرانیان بسیارى در سرتاسر جهان در حال تماشاى این لحظهاند. و گمان دارم خوشحالاند. نه فقط به خاطر یک جایزهى مهم یا یک فیلم یا یک فیلمساز. آنها خوشحالاند چون در روزهایى که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت میان سیاستمداران در تبادل است نام کشورشان ایران از دریچهى باشکوه فرهنگ به زبان مىآید. فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مىکنم. مردمى که به همهى فرهنگها و تمدنها احترام مىگذارند و از دشمنى کردن و کینه ورزیدن بیزارند
آفرین....
یعنی یک چیزی گفتی که هیچکس ایرادی بر آن نمی تواند بگیرد.
آفرین...
سخن از فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده.........
عالی ...بود
دریافت جایزه اسکار را به ملت با فرهنگ ایران تبریک میگویم
سخنان کوتاه و پرمفهوم جناب آقای اضغر فرهادی، از دریافت اسکار برای ملت و کشور ایران افتخار بالاتری آفرید، سخنانی که در حین ایراد آن نه تنها کسی سالن را به نشانه اعتراض ترک نکرد بلکه جمعیت برای مدتی طولانی برای آن کف زدند و ستودند، سخنانی که بزرگی فرهنگی ملت ایران را به جهانیان منعکس کرد و زبان تهدید و خشونت سیاستمداران را تخطئه نمود. کاش کسانی که به نمایندگی از ملت ایران در عرصههای سیاسی بینالمللی حضور مییابند، قدری از او سیاست و فرهنگ بیاموزند تا هتک حرمت ملت ایران در قبال سخنان آنان، افتخار ملی تلقی نشود!
سخنان او از جنس سخنرانی سید بزرگوار خاتمی در پیشنهاد گفتگوی تمدنها بود. آفرین
بيشتر دقت كن ، ما همه مي دانيم پشت جايزه اسكار چه خبره ولي اين جايزه تو دهني به دولتهايي كه مي خواهند خانواده ها را از هم جدا كنند ....
ایکاش شما هم خودتون را گول می زدید و شاد می شدید
اصغر فرهادي ازت تشكر ميكنم
بافیلم یا آقای فرهادی
زنده باد اصغر فرهادی
زنده باد پیمان معادی
زنده باد لیلا حاتمی
ايران را سربلند كردي
به همه هم وطنام تبریک میگم. به امید روزهای ازین بهتر و بدون استرس
در ضمن این فیلم را اگر دوست نداشتند اینقدر به سینما هایشان نمی رفتند و این فیلم را نمی دیدند.
برخی از دوستان عادت کرده اند که همه چیز را با هم ترکیب کنند،
از آقای فرهادی خواهش می کنم تا فیلمی بسازند با چهره ای قابل ارائه بعنوان الگو که بیش از سی سال از سخت ترین امتحانات سربلند بیرون آمده است، آنوقت من و شما بنشینیم و عکس العمل جشنواره های خارجی را بنگریم.
من برای احساس وطن دوستی همه شما عزیزان احترام قائلم، ولی قبول کنید که حق دارم دوست نداشته باشم تا از طریق فیلم اصغر فرهادی به دنیا معرفی شوم، فقط همین.
اگه بخشي از حقيقت جامعه به صورت يلم نمايش داده بشه ! بايد گفت سياه نمايي شده؟؟؟
يعني شما و همفكران شما ميفرمائيد فيلمهايي ساخته بشه كه نشون بده :
"همه چيز آرومه ؟! ما چقده خوشحاليم؟!"
يخورده بيشتر فكر كن ببين تا كي بايد خودمونو گول بزنيم و سرمون را زير برف نگه داريم؟؟؟
اگر این فیلم اینجور که شما میفرمایید سیاهنمایی از جامعه ایران کرده بود در ایران مجوز پخش و شش جایزه سینمایی نمیگرفت! واقعبین باشیم
شما یا فیلم را ندیدی یا از درک مفهومش عاجز بوده ای ... کجا در این فیلم تصویر سیاهی از مردم ایران ارائه شده ؟ ...
نکوهش دروغ و دروغگویی (که در هر جای دنیا می تونه اتفاق بیوفته با استانداردهای شما مغایرت داره ؟
چشمها را باید شست ... جور دیگر باید دید !
مظورت 3 نفرن !!!!!!!!!!!!!!
آفریننننننننننننننننننننننننننننننن
فراستی کوشی پ !!!
با کمال خوشحالی باخبر شدیم آقای اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار شدند از طرفی این مصیبت را به شما دوستان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای اصغر فرهادی آرزوی طول عمر ومتقابلا برای شما دوستان صبر جمیل مسئلت می نماییم.
فرهاد جان باعث افتخاری - در این چند سال تا به این اندازه هیچ وقت خوشحال نبودم
خدا را شکر
آقای فرهادی همه ایرانیان منتظر شاهکار بعدی شما هستند
ولی باید قبول کنیم که این جایزه را به تکنیک ندادند وگر نه توی خود ایرانم فیلم های خوش ساخت تر خیلی بود.
دیدید چه قد خوش ساخت بود؟
*****من ایرانیم*************
ازت ممنونم که بعد از مدتها این حس خوبو به ما دادی.
(آخرین بار نظریه گفتگوی تمدنهای خاتمی این حس خوب رو به من داد)
اينم مثل جام جهانيه فوتباله.برنده شدن توش افتخاره و لازمه همه و حتي مسولين تبريك بگن.
اين فيلم اين نام و نام كشورمان وارد تاريخ سينماي جهان شد و هر گروهي بياد و باشه هميشه به آن افتخار خواهد كرد.اين مربوط به ملت ايرانه و ارتباط گروهي و سياسي آن اهميتي نداره.
خداوند نگه دارشون باد که دل مردم ایران را شاد کردند
واقعا سخته واینو باورکنین تا همینجا هم ماازایشان ممنونیم
ایشان خانم نجیب ومادر خوبی برای فرزندانشون وبرای ملت ایران افتخار آوردند
گرم فرهادی خیلی حال کردیم
*****من ایرانیم*************
ازت ممنونم که بعد از مدتها این حس خوبو به ما دادی.
(آخرین بار نظریه گفتگوی تمدنهای خاتمی این حس خوب رو به من داد)
به نظر من لباس خانم حاتمي همچين كه شما ميگين افتضاح نيست. از لباس هاي جلف خيلي شركت كننده هاي ديگه بهتره و در ضمن پوشيده هم هست. درضمن توي اين تهران صد هزار درجه پايين تر از اين حجاب رو مي تونين هر روز ببينين.
*****من ایرانیم*************
ازت ممنونم که بعد از مدتها این حس خوبو به ما دادی.
(آخرین بار نظریه گفتگوی تمدنهای خاتمی این حس خوب رو به من داد)
ز باغ عارض ساقی هزار لاله بر آید
نسیم در سر گل بشکند کلاله سنبل
چو از میان چمن بوی آن کلاله بر آید
شکایت شب هجران نه آن حکایت حالی است
که شمه ای ز بیاش به صد رساله بر آید
این شعر زیبا را که حافظ شیرازی سروده را به تمام عوامل بازیگران و گارگردان فهیم و بزرگ فیلم افتخار آفرین جدایی نادر از سیمین تقدیم میکنم و از همین جا بهشون به اندازه تمام ستاره های توی آسمون تبریک میگم و دست تک تک دست اندر کاران این فیلمو میبوسم.
امیدوارم همیشه افتخار آفرین باشید
آقای فرهادی عزیز شاید از شما آنگونه که باید و شاید قدردانی نشد اما اطمینان داشته باشید که تمام مردم ایران از خرد و کلان ، پیر و جوان اشک توی چشماشون حلقه زد وقتی که شما جایزه های مختلف را در دستانتون لمس کردین و آن را به مردم ایران تقدیم کردین. تا دنیا دنیاست شما و افتخاراتتون فراموش نخواهید شد
مولود دانشجوی تر آخر حقوق
از اینکه همیشه ایران و ایرانیارو فرهنگ دوست و صلح طلب معرفی میکند جای خوشحالی دارد.
ایشالا همیشه سربلند باشه
زنده باد ایران
تبریک به ملت فهیم و فرهنگ دوست ایران
چقدر اينها خودشان را گم كرده اند!
اشتباهی مثبت دادم!
- - - - - - - - - -
همش منفی
چون این فیلم راجع به طلاق بود خود هالیود از لیلا خواستن که لباس عروس سنتی ایران رو بپوشه.
انگار اصلا اینا تو باغ نیستن
بلند بگو : ایشالاااااااا!
بگو!جون من تبریک بگو وگرنه اسکار بهم نمی چسبه ها!!!!!!!!!
بی صبرانه منتظر بقیه فیلهای آقای فرهادی هستم که همه اونها فوق العاده ان و سزاوار مجسمه اسکار
هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
این خانم اگه ایرانی بود با حجابش آبروی زنهای ایرانی رو حفظ می کرد.
تبریک به ایرانی های اصیل همچون برادرمان اصغر فرهادی.
درود بي پايان بر اصغر فرهادى كه با سخنراني خود بار ديگر نام ايران و ايرانى را در وانفساى جنگ و جدالهاى سياسي به عنوان يكي از بافرهنگترين و صلح طلبترين كشورها و انسانهاى روى اين كره خاكى بر سر اذهان انداختند و چهره اصلي ملت ايران را به جهانيان نشان دادند.
واقعا که...
اگه یه ذره، فقط یه ذره اهل سینما باشید، می بینید که چقدر فیلم زیباتر از فیلم آقای فرهادی ساخته شد.
"این اسکار سیاسی است."
ولی بهتر نبود که خانم حاتمی اون شال رو از سرش بر میداشت اینطوری حداقل دیگه اسمی نماد مسلمونی نداشت مشکل ایراد گرفتن دوستان اینه که اگه کسی ادعا میکنه مسلمونه باید به قوانین اسلام پایبند باشه نه اینکه هر جا که دید کسی کار به کارش نداره سر خودش کلاه شرعی بزاره منظور من فقط خانم حاتمی و امثال اون هست که نون رو به نرخ روز میخورن توی یه فیلم یا یه جا با حجاب معمولی و توی یه جا نمیگم بی حجاب ولی اون وضع هم نماد مسلمونی نیست
تبریک میگم به همه ایرانیان.
راستی چرا ما این عادت زشت رو ترک نمی کنیم ؟؟!!؟!.
اسکار فقط 11 ساله که راه افتاده!
آخه چاربی چاپلین! اسکار!
یک کم فکر کن و تحقیق کن.معلوم می شه فیلم رو هم خوب ندیدی
خود شکن آینه شکستن خطاست
فقط میتوان ایستاد و تشویق کرد
اقای فرهادی ممنون
اصغر فرهادی!!! یاد ارتفاع پست افتادم اصغر...حاتمی کیا مار در آستین پرورش داده...
پس کی سینما پر میشه از آثار غنی اسلامی و ارزشی کی؟ تا کی باید ژست انسان های از درون تهی رو ببینیم ؟ کی؟
تا کی باید مفتون فرهنگ غرب باشیم و دست دادن با آنجلینا رو افتخار بدونیم و فاتحه خواندن برای شهید را خرافات؟؟؟؟ کی؟
افتخار اون شهیدی است که روی سیم خار دار ها جان داد و پیراهن تکه پاره اش را بعد از 20 سال آوردند تحویل مادر شهید دادند...و مادر خم به ابرو نیاورد... و اصغر فیلم ساخت تا روی سن برایش ایستاده کف بزنند...
بالاخره یکی پیدا شد حرف حق بزنه
صبح امید وطن
جلوه کن در آسمان
همچو مهر جاودان
وطن ای هستی من
شور و سرمستی من
جلوه کن در آسمان
همچو مهر جاودان
بشنو سوز سخنم
که همآواز تو منم
همهی جان و تنم
وطنم، وطنم، وطنم، وطنم
بشنو سوز سخنم
که نواگر این چمنم
همهی جان و تنم
وطنم، وطنم، وطنم، وطنم
همه با یک نام و نشان
به تفاوت هر رنگ و زبان
همه شاد و خوش و نغمهزنان
ز صلابت ایران جوان...
شايد بيشترش بخاطر اينكه يه شخصيتي مثل مرضيه رو كه از نظر همه ي دنيا بايد تو موزه جستجو كرد نشون داد .
حيف كه رو اسكار نمي شه حساب كرد . خدايي خيلي سياسيه جايزه هاش
بیشتر از دلار 2000 تومانی سکه 800000 تومانی و مرغ و گوشت ؟ تومانی.
فرهادی خوش به سعادتت که یک لقمه نون چرب و چیلی برنده شدی؟ نابغه؟
تبریک به اصغر فرهادی عزیز که حداقل کارش درست کردن بهانه ای برای بالا بردن اسم ایران بود...
كاش ذره اي غيرت و شرافت نيز بود.
درود خداوند بر اصغر فرهادی
خداوکیلی ی ایرانی بیاد اینقد افتخار آفرین باشه باید بعضیا بشینن جای تشویق ، تخریب کنن؟
البته این حرفارو نزنن ک میترکن
مبارکههههههههههه
اما از سوء استفاده کردن از اسلام و .. گناهی بالاتر هست؟
کاری که اصغر فرهادی کرد در هیاهوی سیاست و جنگ که مردم ما از اون بیزار هستند دل مردم رو شاد کرد. شما بهتر هستش که تو افکارتون یه تجدید نظر بکنید که بتونید به روز صحبت کنید. یادت باشه پیام اون شهیدان نیفتادن خاک ایران به دست اجنبی بود اینو یاد بگیر یادت باشه که اصل اسلام و ول کردیم دو دستی فرع و گرفتیم. درود بر اصغر فرهادی راستی تو اون دنیا نمیان کسی رو برای اینکه روسری سرش نبوده بندازن جهنم .
اول به فرهادي و گروهش
بعد به همه ايرانيان در همه جاي جهان
سربلندي يك اثر هنري سربلندي همه ي ماست.
نامت جاودان بادا
خاکبر سر هر کس که اینطور پا روی خون شهدا می گذاره
به خدا جهنمم جایی واسه تو نداره
حیف آتیش که بخواد روی سر تو بریزه
خداوند متعال را شاكرم كه در تلاطم حوادث و اتفاقات تلخ و شيرين اين سرزمين بهروزي ها و شكست ها فرصت دور هم بودن واحساس مشتر ك حتي با تفاوت هاي متنوع آن را براي ايرانيان عزيز فراهم ساخت .حوادث هنري / سياسي/ اقتصادي /فر هنگي /اجتماعي و.........هر كدام به سهم خود نقش آفرين در ايجاد تفاوت هاي فكري و عملي ميان ايرانيان عزيز است كه تمامي اين تفاوت ها را بايستي به فال نيك گرفت و هنر كنارهم بودن با همه تفاوت ها را فرصتي مغتنم بشماريم كه خالق هستي به ما ارزاني داشت .با اميد به فر هنگ سازي از سوي مردم فر هنگ ساز ايراني برا اساس ملاك هاي زباني و تفكر داراي كلام منطقي واسلامي.
آقای فرهادی خسته نباشید
با تشكر .دانشجوي دكتري آموزش عالي
واقعا بهتون تبریک میگم آقای فرهادی
در ضمن آفرین که از پدر هنرمندش یاد کردید. واقعا روح علی حاتمی شاد که دیگه لنگه اش تو سینمای ایران نخواهد اومد.
همیشه یک ایرانی باشی...
ولی این که ایا به فیلم فرهادی جایزه دادند،زیرا فضای ایران را یک فضای خاص و تیره جلوه داده است،که به نظر من اینگونه نیست،نمی دانم.اتفاقا فرهادی تا توانسته در تنزیه این فضا کوشیده.و جدال را بر دروغ و رفتار کاراکترهایش تمرکز داده و حتی قاضی دادگاه نادر و سیمین یک ادم احمق نیست.و تمام اشخاص فیلم فهمیده اند و بر نظامی زندگی می کنند،حتی ان زن فقیر زیر نشین....
به هر حال جای فکر دارد و جای تأمل که :به فرهادی چگونه باید نگریست؟
يك نغمه ي خوش رسيد از آن آبادي
يك فحش براي عمه ي ده نمكي
يك ماچ براي اصغر فرهادي
ایران ما پر از اصغر فرهادی های دیگه است.
میبوسمتون.
من عاشق فیلم های اقای فرهادی هستم(چهارشنبه سوری و درباره ی الی و جدایی نادر از سیمین)
خدایا ما رو آنی و کمتر از آنی به خودمون وا نگذار
خدایا ما رو مغرور نکن
کسی که عقده های درونیش اجازه نمیده که به درستی از سوادی که داره استفاده کنه.
تبریک میگم به اصغر فرهادی عزیز و پیمان معادی و شهاب حسینی دوست داشتنی و همه ی هواداران این فیلم
اصلا لحضه ای فکر کردیدچرا به یک فیلم ایرانی این همه جایزه دادند؟
مقامات کشورهای مختلف{همون هاییکه مارو تحریم کردن}ازاین فیلم تعریف کردن؟
واقعا اون ها دلشون برای ما میسوزه؟؟؟
من که باورم نمیشه
زنده باد ایران وایرانی.....