arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۴۷۲۹
تعداد نظرات: ۱۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

همه گیری کرونا به کنار، اپیدمی بی تدبیری را تمام کنید / آقای روحانی! تا بیش از این دیر نشده، از ظرفیت قانونی جایگاه رییس جمهور استفاده کنید / طبق قانون، می توانید با تصویب مجلس، یک ماه شرایط اضطراری اعلام کنید

مصطفی فقیهی: چند روز قبل اعلام شد مدارس و برخی ادارات تا عید نوروز تعطیلند و عملاً با این رویه، دستور نوعی قرنطینه سازی در شهرها صادر شد ، اما دیری نپایید که اتفاقات دیگری افتاد؛ مردم راهی مسافرت شدند و نگرانی در زمینه تشدید کرونا ، افزون و باعث گلایه وزیر بهداشت شد؛ او به درستی معتقد است، افزایش سفرهای غیرضروری، هم باعث انتقال ویروس می شود و هم امکانات در شهرهای دیگر برای مهار کرونا، اندک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه گیری کرونا به کنار، اپیدمی بی تدبیری را تمام کنید / آقای روحانی! تا بیش از این دیر نشده، از ظرفیت قانونی جایگاه رییس جمهور استفاده کنید / طبق قانون، می توانید با تصویب مجلس، یک ماه شرایط اضطراری اعلام کنید

مصطفی فقیهی: چند روز قبل اعلام شد مدارس و برخی ادارات تا عید نوروز تعطیلند و عملاً با این رویه، دستور نوعی قرنطینه سازی در شهرها صادر شد ، اما دیری نپایید که اتفاقات دیگری افتاد؛ مردم راهی مسافرت شدند و نگرانی در زمینه تشدید کرونا ، افزون و باعث گلایه وزیر بهداشت شد؛ او به درستی معتقد است، افزایش سفرهای غیرضروری، هم باعث انتقال ویروس می شود و هم امکانات در شهرهای دیگر برای مهار کرونا، اندک است.

دو روز قبل، اول خبر از «بستن جاده های منتهی به شمال» آمد و ۴۸ساعت بعد و ایجاد نگرانی عمیق و درست مردم، جاده‌ها را بدلیل «جلوگیری از تردد بالا» باز کردند!

‏حالا مردم آمل به حق نگران شدند و ورودی «هراز» به شهر را بسته‌اند تا مانع ورود مسافران به آمل شوند.

متاسفانه این روزها مردم هر روز با چندین خبر مختلف مواجه می شوند ؛ وزیر یک چیز می‌گوید، سخنگوی ستاد حرفی دیگر می‌زند، استاندار یک جمله و فرماندار سخنی دیگر و ... چنین روند غلط و شومی، جز استیصال و اخذ تصمیمات احساسی از سوی مردم، نتیجه دیگری هم دارد؟

اپیدمی منحوس کرونا طی هفته های اخیر تاثیر و عوارض شدیدی در کوتاه مدت گذاشته و ‌علی القاعده در ‌درازمدت نیز خواهد گذاشت و در این میان در خیلی مسائل غفلت نیز شده و هنوز کارایی سازمان پدافند غیرعامل و حتی هلال احمر، محل تامل و چالشی جدیست.

حضرات کجایند؟ سوگمندانه هنوز پس از چند هفته از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا، انسجام لازم، تقسیم دقیق مسئولیت و وحدت رویه مشاهده نمی‌ شود.

ساعاتی قبل، خبر آمد که در نیویورک که اوضاعش به مراتب از ایران بهتر است، وضعیت اضطراری اعلام شده است. و از دیگر سو، نگرانی درمورد پیشی گرفتن ایران از کره و حتی چین جدیست.

به نظر می آید ویروس منحوس کرونا، شرایطی کاملاً بی سابقه در کشور را موجب شده؛ اما قطعا هنوز از قدرت دولت و قوای دیگر و دستگاههای نظامی و انتظامی و دیگر امکانات انباشته در کشور استفاده صحیحی نشده است.

حال اما در چنین شرایطی، بهتر نیست روحانی بعنوان نفر اول اجرایی کشور فکری کند؟

چه باید کرد؟

۱. روحانی می‌تواند یکبار دیگر دستور بررسی ساختار و اختیارات ستاد مبارزه با کرونا را صادر کرده و توجه داشته باشد، ستاد متکفل این امور، بلحاظ اثباتی دارای اختیاراتی وسیع و در سطح سران قوا و فرماندهی واحد باشد، و مهمتر آن‌که رییس آن شخصیت و عنوان مهمی چون رییس جمهور یا معاون رییس جمهور را یدک کشد.

۲. به استناد اصل ٧٩ قانون اساسی و اوضاع اضطراری بهداشتی، دولت می‌تواند براي اعمال هرگونه محدوديت ضروری، موافقت مجلس را اخذ كند. اعتبار این مسئولیت ۳۰ روزه است و می‌تواند با تایید دولت، یکماه دیگر تمدید شود.

۳. می‌توان مسئولیت ستاد مبارزه با کرونا را به ⁧ستادکل نیروهای مسلح⁩ سپرد و یا بدلیل ضرورت نظامی‌گری در شرایط وخیم فعلی، از این تجربه‌ بهره برده و نیروهای نظامی را به یکی از اضلاع اصلی ستاد بدل کنند.

و در این مسیر لازم است

۱. همه جریانهای سیاسی و موثر رسانه‌ای و شبکه های اجتماعی به دور از سیاسی کاری تا ریشه کنی ویروس کرونا، تام و تمام در خدمت کشور باشند.

۲. هر مقام رسمی ، مجوز اظهارنظر در مورد مسائل مختلف را نداشته باشد که جز این، به تشدید سردرگمی مردم یا وخامت بیشتر اوضاع اقتصادی خواهد انجامید.

۳. مقاومت در برابر مصوبات این ستاد مانند اظهارنظر تولیت حرم حضرت معصومه یا اصرار بر برگزاری کنسرت های داخلی و خارجی یا سفرهای غیرضرور مردم به شهرهای مختلف، منجر به جریمه نقدی و سرپیچی سازمان و افراد مختلف، مجازات در پی داشته باشد

۴.«قرطینه مردم در خانه» اقدام نیک و در خور تحسینی‌ست، اما خیلی از خیرین و سازمان‌های مردم نهاد مانند ایام سیل و زلزله ویرانگر سال‌های گذشته، آرزوی کمک به هموطنان در ماجرای کرونا را دارند. بی شک، با یک ندا می توان انسجام، هم‌دلی و همصدایی این عزیزان را ایجاد کرد، به شرطی که دستگاههای متکفل با پندگرفتن از گذشته و توجه به ظرفیت کمک های مردمی، دست به کار شوند.

۵. در صورت اخذ هر تصمیمی با قید فوریت، «اطلاع رسانی منسجم، دقیق ، حقیقی و به موقع» از یاد نرود. فراموش نکنیم در چنین شرایط شبه جنگی، بهترین راه، صداقت با مردم و اطلاع رسانی منسجم است که نیاز روانی این روزهای مردم است؛ آنها باید شما را باور کنند تا با تمام توان به صحنه آیند. وقت را تلف نکنید آقای رییس جمهور!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
13
نمی دونم چرا هر اتفاقی در کشور ما برچسب بی تدبیری می خوره اما برای کشورهای دیگر فقط بحرانه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
15
حالا زوده !! هنوز وقت داریم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
4
28
حیف از اسم رییس جمهور که روی این گذاشتن

اصلا نبودنش بهتر از بودنشه
پاسخ ها
چاوش کاظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
متاسفانه حق کاملا با شما ست.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
3
16
واقعا اي كاش يكم مسئول چيني داشتيم كه براي جون مردمشون اهميت قائل بودند و فقط يك صدا براي تصميم گيري بلند ميشد...
اي خدا خودت رحم كن ما خيلي تنها هستيم...
محسن جان انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
5
12
رییس جمهور رو ول کن؛ بقیه کجا هستند؟!
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
13
تو این جریان بسته شدن و باز شدن مسیر شمال مردم دارند دیوونه میشن آخه کی حرف اول و آخر میزنه کی تصمیم گیره روحانی چه کارست و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
19
نحوه مواجهه با کرونا نشان میدهد که مملکت با چه وضع فجیعی اداره میشود. اگر مدیریت صحیح حاکم بود مردم و کشور اینقدر از تحریمها متضرر نمیشد؟!!!!
واقعا جای سوال است آقایان دقیقا کجا هستند و چکار میکنند؟
آیا با نمایش و شعار مشکل حل میشود.
شنیدم کوچه های خاکی روستاها با واتکس ضدعفونی میشود. کدام مدیر بهداشتی این نحوه رفع آلودگی را پیشنهاد داده؟
چرا کارهای ما اینقدر مسخره است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
16
بدون تعارف بگویم این آقایان توان و عرضه مبارزه با این بحران را ندارند. یک بار دیگر فایل صوتی قم را گوش کنید تا ببینید چطور مقام مسئول با تهدید ضمنی تکفیر از سوی یکی از افراد بی مسئولیت جا می زند. نیاز به نیروی نظامی است. باید قوای نظامی سررشته این کار را به دست بگیرند.
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
13
این تا کل ایران نکشه راحت نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
9
هر کار میخواهید بکنید زودتر تا دیر نشده. ولی علمی
ناشناس
|
Israel
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
4
13
جلوی ورود مسافر به شهر های آلوده گرفته بشه. بانک ها و ادارات تا پایان سال هم تعطیل بشن. مردم در خانه بمانن.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
3
موافقم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
6
8
پاسختتون به تهدید کرونا نظامی گری است؟ کجای بقیه دنیا این کار رو کردند؟؟؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
4
7
بی خودی جو ندید از شنبه همه چیز روال عادی برمیگرده!!!!!!!!!!!!
در ضمن شرایط اضطرار در آمریکای عقب افتاده اعمال میشه نه اینجا
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
8
بنده هم با اقای فقیهی موافقم کاملا درست میفرمایند
mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
4
10
اینهمه که رسانه به روحانی انتقاد می کنن ای کاش جراتی هم داشتند به دیگران انتقاد میکردن
پاسخ ها
چاوش کاظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
ناسلامتی فرد دوم مملکت ایشونه همه رو به مسخره گرفته حتما باز با خنده های زشتش میگه من خودم صبح جمعه متوجه شدم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
9
آقاي روحاني دير شده بايد قبل از راهپيمايي٢٢بهمن مردم رو آگاه ميكردين راهپيمايي وانتخابات رو برگزار نميكرديدجلو پروازهاي چيني وماهان رو ميگرفتين بجاي تحميل اينهمه هزينه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
3
8
به نظر میاد بی تدبیری و ظعف مدیریتی آقای روحانی حد وا ندازه ای ندارد. حداقل گیلان و قم باید فوری قرنطیه شوند، حتی اگر به نیروی نظامی نیاز باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
4
مسئله مهمی نیست! شنبه که نشد پس از یکشنبه آنیده وضعیت عادی میشود و دوشنبه مردم سرکار بیایند! مگه تدبیر دو دوره را نمی بینید که شک می کنید!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
5
درود بر شما رسانه در این شرایط باید جسور باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
7
عالی بود جناب فقیهی....دست مریزاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
4
3
نویسنده این مطلب خودش بیشتر از هر کسی سردرگم و آشفته به نظر میاد
م ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
8
یعنی واقعا تو این مملکت ی مرد نیست ؟؟؟!!! اگر یک تعداد نادان با سو استفاده بخوان تیشه به ریشه این کشور و مردمش بزنن. هیشکی جلودار نیست؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
7
نمیدانم از از مطالبی که نوشتید ،خوشحال شوم ،گریه کنم ،تعجب کنم ، امیدوار شوم یا چه ؟
1-مگر کشور اسلامی نیست ؟ مگر قوانین اسلامی نیستند ؟ مگر کلیه مسائل و مشکلات بر اساس همین قوانین اسلامی نباید حل و فصل شود ؟ جواب اینهمه مردمی که اعضای خانواده شان جان باختند و مردمی که درگیر این ویروس شده اند را تولیت میدهد ؟
2- نیروهای ضد شورش که جلوی اغتشاشات را میگیرند امروز هم وارد میدان شوند و جلوی این مسافرتهای نابخردانه را بگیرند.عده ای فقط زبان زور آنها وادار به تمرگیدن میکند وگرنه ، نه برای جان خودشان و نه برای جان دیگران ارزشی قائل نیستند.!
3- به جریانهای سیاسی امیدی نیست کما اینکه اینروزها دیگر برای همدیگر هم خط و نشان نمیکشند و کلا حضور این غیور مردان و زنان را حساس نمیکنیم. مخصوصا سخنرانان دو آتیشه که هر روز یکی را محکوم میگردند مانند برادر حسین و رائفی و ....هیچ جای این کمک کردنها نیستند.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
5
4
سلام جناب فقیهی.
بابا این آقا بیشتر عمرش را درخواب بسر برده و میبرد.
از همچین شخص خواب آلوده ای، نمیتوان انتظار اداره مملکت را در شرایط بحرانی داشت.
با توجه به سوابق و هوش ذاتی سردار باقری(رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح)، ایشان بهترین گزینه برای راهبری مملکت درشرایط فعلی هستند.
پاسخ ها
چاوش کاظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
موافقم. از آقای روحانی آبی گرم نمیشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
8
متاسفانه در مورد کرونا خیلی بد عمل کردید و باز متاسفانه ذهن جامد شما هیچوقت درس نمی گیرد. لطفا از متخصصین کمک بگیرید.
این موضوع با موضوعات قبلی مثل سیل و زلزله و حتی جنگ خیلی تفاوت دارد .
به فکر مردم باشید هر چند دیدگاه شما نسبت به حق حیات مردم .......... بار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
4
کو گوش شنوا آقای فقیهی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
1
مردم باید عاقل باشند مردم شهرحق دارند درب وردوی شهر خود را ببندند چرا مردم رعایت نمی کنند
سیمین صارمی
|
Finland
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
2
جناب رییس جمهور تا دیرنشده فکری بکنید.این ملت تاوان زیاد داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
عزبزان دل برای رسیدگی به بیماران بستری حداقلها را ندارند که لباس بیمارستانی باشه یکی از بستگان یک هفته در سی سیوی ببمارستان پنج آذر گرگان بسنری ،هنوز با لباس خونگی هست این در کجای دنیا اتفاق افتاده .خدایا به داد مردم ما برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
3
هه روحانی و اینهمه کارررررر!!!!!!!مگه داریم..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
2
2 سال دیگه میشه 8 سال دفاع مقدس بابا ول کن دست از سرمون بردار
عابد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
6
رئیس جمهور، باید شخصاً رئیس ستاد مقابله با کرونا باشد و طبق قانون به تعهدات خود عمل کند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
4
قرنطینه یک شیوه منسوخ است
حرم حضرت معصومه شفایت
اینا خلاصه اقدامات موثر مسوولان!!!! انقلابی و بی نظیر ماست...
ملت هم لبیک گویان یا عازم شمال هستیم یا تو خیابان پلاسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
3
قرنطینه یک شیوه منسوخ است
حرم حضرت معصومه شفایت
اینا خلاصه اقدامات موثر مسوولان!!!! انقلابی و بی نظیر ماست...
ملت هم لبیک گویان یا عازم شمال هستیم یا تو خیابان پلاسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
3
واقعا انتظار داری روحانی این کارها رو انجام بده؟
خسته است بابا.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
1
با توجه به عدم انسجامی که انتظار می رفت نظرات فوق کاملا بجا ودر خور تامل می باشد. با تشکر از انتخاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
1
سلام. شرایط اضطراری اعلام کردن در ایران یعنی پیامدهای غیر قابل کنترل که آنرا هم پای بی تدبیری میگذارید. بیخیال این توهمات در این مملکت. که همه چیز یعنی تهران
نیروی خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
2
0
آقای روحانی چون شما چهل سال تمام دذ همه امر مملت دخلت داشتید والان که شش سال هم همه مسولیت به گردن شما بوده مملکت را عملا نابود کردی وبهتر است هر چه زودتر ول کنی وآماده جوابگویی به ملت ومحاکمه شوی الان شما مملآت را نابود کردی وراه. پس وپیش هم نداری وامید به حسی فریدون هم الان از بیژن رفته علی مطهری هم رد صلاحیت شد وهمه شرایط برای ایتعتفای شپا آآماده است لژف کن ومملکلت را رها کن
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
جناب نیروی خودی شمالطفااول بر دیکته نوشتن یادبگیربعدبیادرموردرییس جمهورمملکت اظهارنظرنکن.سوادت به اینجورکاره قدنمیده.
شمااول ازخودت وخانواده ات شروع کن وازخانه بیرون نروبعدانتقادکن.چراماایرانی هاهیچوقت کاری رابااحترام انجام نمیدیم وبایدحتمادست زوربالای سرمان باشه.یعنی عقل وشعورمون درحداجیاره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
6
همه ی کسایی که به شما رای دادن رو پشیمان کردین!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
4
آقای رییس جمهور- 24 میلیون نفر مردم ایران به شما رای دادند -. به وظیفه ات عمل کن مردم از شما حمایت می کنند. مردم دارند دسته - دسته می میرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
4
دولت تعطیله
ناشناس
|
Australia
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
6
کدوم مجلس، آقای فقیهی؟ مجلسی که دوماه قبل انتخابات تعطیل بود و بعد انتخابات هم تعطیل کرده رفته نشسته تو خونه که مبادا مرض بگیره؟ مجلسی که بررسی بودجه رو هم به عهده نگرفت و کلیات رو رد کرد که نخواد به جزییاتش بپردازه؟
بهنام فرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
11
46
روحانی دنبال یه چنین شرایطیه برای فرار از مسئولیت اصلی خودشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
همین نعمت زوالی ها کردید که خدا زده پشت گردن همه مون و گرفتار شدیم .همنوایی با ترامپ خجالت دارد تو این وضع
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
دقیقترین پاسخ والسلام
اقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
6
62
اقای روحانی تاهمه مردم ایران روب کشتن ندادی بفکرباش ,چراهمچی روباخنده ردمیکنی,اگه اون قم روقرنطینه میکردین,الان این فاجعه ببارنمیومد,,مردم ازاسترس کرونا,ام ای گرفتن,ب دادمردم برسیدحرف وزیربهداشت روگوش کنید,امیدواهی ب مردم ندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
اینالیا دیر تر از ایران دچار شد و دوازده شهر رو قرنطینه کرد الان پنجاه کشته بیشتر از ایران داده است در ضمن قرنطینه در ایران هیچوقت عملی نبوده و دولتهای سلسله های قبلی حتی به انگلیس برای قرنطینه متوسل شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
میخواین یک سفینه خدمت سما بفرستند تا تشریف ببرید کره ماه؟ چون الان همه کشور ها درگیرند و کشته ها روز بروز زیادتر میشود.
ادیبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
3
36
در برخی از ادارات استان قزوین، از فردا همه چیز عادی اعلام شده و علیرغم افزایش شیوع بیماری، ساعات ادارات به حالت عادی برگشته. مثلا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین.
پاسخ ها
حبیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
البته ظاهراً به دستور استانداری این کار انجام شده و شامل تمام ادارات استان قزوین هست.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
هر چه آدم ناکارآمد و ضعیف بود در این دولت مسئولیت گرفتن .با این آدمها مگر تصمیم بخردانه اتخاذ هم میشه
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
4
23
همه اینها با کنار برگزاری مجامع شرکتهای بورسی با حضور چند هزار سهامدار یک فاجعه است.
چه الزامی تو این شرایط وجود دارد.
چه کسی باید اقدام کند.
بعد از این که کار از کار گذشت هزار نفر عقل کل پیدا می شود که مثل برنامه دورهمی انتقاد کند.
الان وقتش است نه بعدش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
هيات مديره شركتها الزام قانوني دارند.
دولت بايد دستور لغو مجامع را بدهد و براي شركتهايي كه افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارند، يك فرجه بدهد كه تا زمان برگزاري مجمع عادي ساليانه، مجمع فوق العاده را برگزار و ثبت كنند.
حامدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
4
43
اگر واقع بین باشیم متوجه میشویم که مشکل بدلیل تعدد ساختارهای قدرت بوجود آمده و هر از چند گاهی در موضوعی نمایان میشود.
وقتی افراد مختلف تنهابر اساس قدرت نفوذ و یا وجود تعدادی حامیان میتوانند جلوی تصمیمات یک ستاد ملی بایستند و یا از کنار آن عبور کنند، این حرفها بیشتر شبیه شعار است.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
خیلی معذرت میخوام چرا پرت و پلا می گید. تا کی میخواهید ناکارامدیهای تلن را با لین خرف ها توجیه کنید. اگر نیروهای مسلح مثل سپاه و ارتش در سیل و زلزله و این بیناری به کمک دولت نمی آمد چه مصیبتی رخ میداد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
45
دارید مردم رو میکشید
غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
7
49
حسن در قرنطینه خانگی است، اذیتش نکنید. بگذارید به امور خانه برسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
11
31
آخه بی ربط حرف زدن هم حدی دارد کدوم مجلس؟ فریبکاری این سایت تا کی باید ادامه پیدا کند ؟
اگر جلسات مجلس تشکیل می شد که قانون بودجه مستقیما به شورای نگهبان نمی رفت .
بازهم آب گل آلود شد و سایت انتخاب فرصت ماهی گیری از آن را از دست نمی دهد !!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
درود به شرفتان
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
2
چه انتظارات بیهوده‌ای از رئیس جمهور ما دارید.
حسن روحانی وتدبیر؟
اگر این بشر اندک تدبیری داشته باشه درنابودی اقتصاد ایران بطور کامل بکار میبرد که برده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
3
از سایت انتخاب به عنوان سایتی که همواره به سلامت و جان مردم اهمیت داده است تشکر میکنم. حق نگهدارتان.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
2
این بابا داره انتقام میگیره حالا از چی و از کی رو نمیدونم یعنی فکر کردن با پررویی تمام میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
5
بزرگترین مشکل مملکت تعدد مراکز تصمیم گیریست . و متاسفانه کسانی تصمیم میگیرند و مدعی هستند که در زمینه مشکل حادث شده هیچگونه تخصصی هم ندارند فقط از باب سیاسی کاری ابراز نظر کرده و راهکار ارائه میدهند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
احسنت جناب فقیهی! دم تون گرم. واقعاً حال اومدم از چنین حرفهای شجاعانه و بی پرده. کاش اینو هم میگفتنین وقتی در برابر مردم به جون اومده از گرونی که فقط به گرونی بنزین اعتراض کردن، برخورد کردن، چطور در برابر ویروس کرونا که بیمحابا کشتار میکنه و برای برقراری قرنطینه از نیروی نظامی استفاده نمیکنن؟
به هر حال دمتون گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
1
اینترنت رایگان میدهند روی خط ثابت یعنی برای همه فعال میکنند جهت اطلاع این اینترنت ثابت ماهیانه بطور اتوماتیک خط شما را ۲ گیگ شارژ میکند و حتی استفاده هم نکنید ۲ گیگ اتوماتیک شارژ میکند وبرای غیر فعال کردن باید با کارت ملی بروید مخابرات منطقه قبض کاغذی را هم حذف کرده اند وخیلیها نمی دانند و ماهیانه حداقل ۱۰ هزار آضافه پول اینرنتی که استفاده نکرده اند میدهند جهت اطلاع اطلاع/رسانی کنید کلی آدم سالخورده و تنها داریم که اصلا نمی دانند و این پول به جیب مخابرات میآورد دزدی پنهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
اینترنت رایگان میدهند روی خط ثابت یعنی برای همه فعال میکنند جهت اطلاع این اینترنت ثابت ماهیانه بطور اتوماتیک خط شما را ۲ گیگ شارژ میکند و حتی استفاده هم نکنید ۲ گیگ اتوماتیک شارژ میکند وبرای غیر فعال کردن باید با کارت ملی بروید مخابرات منطقه قبض کاغذی را هم حذف کرده اند وخیلیها نمی دانند و ماهیانه حداقل ۱۰ هزار آضافه پول اینرنتی که استفاده نکرده اند میدهند جهت اطلاع اطلاع/رسانی کنید کلی آدم سالخورده و تنها داریم که اصلا نمی دانند و این پول به جیب مخابرات میآورد دزدی پنهان
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
هنوز در برخی شهرها کنتورخوان های آب و برق و گاز اقدام به مراجعه حضوری جهت قرائت کنتور می نمایند.لطفا هر چه سریعتر اطلاع رسانی کنید تا جلوگیری شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
1
یکی از مهم‌ترین عوامل عقب ماندگی ایران عصر قاجار از دولت‌های اروپایی را باید کمبود جمعیت و خالی بودن بخش اعظم این کشور از جمعیت دانست که دلیل عمدة آن وجود بیماری‌های همه‌گیر مانند طاعون و وبا بود. شیوع آنها بیشتر به واسطة عدم کنترل به موقع به وسیلة تدابیری از جمله ایجاد قرنطینه بود
بوق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
2
ای حسن کلید ساز کلید تازه بساز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
3
دنبال پاسخگوهای واقعی باشید.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
1
در کشور ما هم از قدیم مسألة قرنطینه مورد توجه بود؛ ولی هیچ‌گاه به صورت علمی و مؤثر اجرا نشد. در راه ایجاد قرنطینه موانع و مشکلات فراوانی وجود داشت که گاه حتی منجر به دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی کشور می‌گردید. نکنه آقایان مسئول هوس کردند خارجی ها بیان برای سلامت مردم تصمیم بگیرند . اونوقت استقلالی که اقایان دم از آن میزنند چی میشه.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
1
2
به وللامنم خبرنداشتم خواب بودن صب بیدارشدم
دیدم کرونا اومده راستی جمعه هم بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
2
کدوم مجلس؟! اونها که از ترس کرونا تعطیل کرده و فرار کرده اند؟!
ناشناس
|
Finland
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
3
روحانی اگه عرضه داشت همون ابتدا بایستی دستور قرنطینه قم را میداد.وضعیت اضطراری پیش کش.
ناشناس
|
Finland
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
2
روحانی اگه عرضه داشت همون ابتدا بایستی دستور قرنطینه قم را میداد.وضعیت اضطراری پیش کش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
1
شما را ه حلهای بهتری مثلا فکر میکنی داری ؟ نکنه شما هم یک راه حل سنتی اسلامی مثل طب سنتی اسلامی در آستینت کشف کردی؟
!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
4
به داد مردم برسید،
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
1
مسولان باید بفهمند هر تعللی در تصمیم گیری ممکن است جان عزیزان خودشان را به خطر بیاندازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
عزیزان آنها همگی خارج از کشور هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
2
تهران و قم را نمی‌توانید قرنطینه کنید، قبول.
حداقل استان‌هایی که می‌توانید را به روی پلاک‌های استان‌های دیگر ببندید، مثل همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و ...
وقتی نتوانستید تهران، قم و رشت را مدیریت کنید پس بزودی مسول مرگ هموطنانمان در شهرستان‌ها و روستاهای کوچک و دور افتاده خواهید شد چرا که مدیریت این چند هفته نشان داده هیچ امکانات حداقلی حتی به درمانگاه‌های شهرستان‌ها نخواهد رسید، اگر نمی‌توانید امکانات را محیا کنید و برسانید حداقل کاری کنید بیماری نرسد.
اگر در یک شهرستان کوچک بازار و ادارات ساعت ۳ بعد از ظهر بسته شوند هیچ ضربه‌ای به کشور وارد نخواهد شد. خیلی از بانک‌ها و ادارات دولتی در شهرستان‌ها واقعا کاری ندارند بعد از ساعت ۱۲ هم اصلا مراجعه کننده ندارند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
7
روحانی چه کاره است که دستور قرنطینه بدهد؟! روحانی عرضه و توان و امکان ادره دفتر خودش را هم ندارد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
6
روحانی بی عرضه تر از این حرفهاست تا همه ایران را نابود نکنه ول کن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
همیشه خوابه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
2
ممنون ازاین مقاله و راهکار
ممم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
1
مگه ایک اختیاری هم داره .. قانون کحا بود دلت خوشه
ممم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
0
مگه ایک اختیاری هم داره .. قانون کحا بود دلت خوشه .اینجا هرکی واسع خودش یه قانون داره
r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
2
سلام لزومی به تعطیلی مجلس مثل بقیه دنیا نبود با ماسک وتب سنج و ضد عفونی کردن مجلس و پاره ای از اقدامات میشد مانع تعطیلی مجلس و سایر قوا شد و از این حالت خارج شد ایا ما در حالت جنگی شبیه به جنگ نیستیم اگر جنگ بود میشد گفت رزمندگان اعزام نشوند و در جبهه نباشند باید مسائل را حل کرد نه اینکه معلق کرد خلاصه برای هر مسئله ای چاره ای دارد باید ایجابی مسائل را حل کرد نه سلبی.آیا مجلس اگر کرونا طول کشید بعد از عید هم میخواهد تعطیل باشد.آیا پزشکان مثل هر سال یک ماه برای تعطیلات بهداشت را تعطیل میکنند.امیدوارم مثل تعلیق قیمت گذاری بنزین که سالها طول کشید نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
2
3
آقای فقیهی
کامنت قبلی من را منعکس نکردی
بهر حال روزی صد بار امثال من و جنابعالی باید خود را مزمت کنبم که چرا به این اقا اعتماد کردیم و عنان مدیریت کشور به دستان ناتوان ایشان سپرده شد نمی دانم تا انتهای دولت ناکارآمد ابشان چقدر باید شاهد از دست رفتن مردم مظلوم کشورمان باشبم خدا به ما رحم کند نمی دانم چرا دولت ایشان به ضعف خود اعتراف نمی کندو و شرایط اضطراری اعلام نمی شود بنظر تا دیر نشده باید تمام نهاده اعم از کشوری و لشگری با مدیریت رهبری باید وارد شوند تا بیش از ابن شاهد ادامه این فاجعه انسانی نباشبم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
2
بی تدبیری ادامه داره . آقایان قرنطینه را تمسخر گرفتند در صورتیکه چین و ایتالیا دارن به اینم روش پیشگیری می کنند و جواب هم گرفتند. شما که نه امکانات دارید و نه مدیریت می دانید و صرفا کلی عناوین مثل سازمان پدافند غیر عامل رو یدک میکشید به روش 200 سال قبل اعلام قرنطینه عمومی کنید . ظاهرا در شرایط بحران نه رییس جمهور کاره ای هست نه هیچ سازمان متولی کنترل بحران . حداقل از افغانستان یاد بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
خودکرده را تدبیر نیست رای دادین پاش هم بایستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
بنظر این ستاد ها و سازمان ها همه دکوریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
4
این وضعیت نشانه ای از ساختار چندپاره کشور است. وقتی صداوسیما که ظاهرا (تاکید می کنم ظاهرا) بلندگوی رسمی کشور است برنامه دورهمی را برگزار می کند و یکی از شرکت کنندگان می گوید بهتر است یلی به کرونا فکر نکنیم، خیلی هم مهم نیست .... وضعیت همین است که می بینید
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
2
در حالی که رسانه ها به مردم می گویند مسافرت نروید؛ آزادراه ترهان شمال را که با هزار بوق افتتاح کرده ایم در تلویزیون تبلیغ می کنیم که ای مردم مصرف سوختتان را کم کردیم و راه را هموار و کوتاه و حتی به لاستیک ماشین شما هم فکر کرده ایم که گاهی ناراحت نشود و بنیاد مستضعفان هم که سرمایه گذار است و قرار بوده برای مستضعفان از این راه پول دربیاورد و باید عوارض 30 هزار تومانی بگیرد و یحتمل در طرح اقتصادی آن روی مسافرت عید مردم کلی حساب باز کرده اند که چند میلیون می روند و می آیند و ما پولدار می شویم و ...
دوستان عزیز با سیاست های یک با و دو هوا همیشه وضع همین بوده. ریشه همه اینها در بی تدبیری است و این نیز بگذرد و ما همین طور ادامه خواهیم داد. تا 1400 با روحانی را یادتان هست؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
2
وقتی مردم این فاجعه کرونا جدی نمی گیرند ازدست دولت که هیچ ازدست افرینده هم کاری بر نمی اید مردم هنوز عمق فاجعه درک نکرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
چطور تا مردم اعتراض میکنن سرجاشون میشونن الان که باید قرنطینه و جاده ها بسته بشه عاجزند؟مگه داریم مگه میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
3
این آقا به دنبال کسب امتیاز از این شرایط برای دولتش است و جان مردم هیچ ارزشی ندارد که اگر داشت حداقل آمار درست می داد و رسیدگی حسابی انجام می داد. هر کاری کرده سیاسی کاری بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
6
بی کفایت ترین رئیس جمهور تاریخ ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
3
مردم هم خدایی دارند به هرچه که ایمان دارید به داد مردم بیچاره برسید بدبختشون نکنید مشکلات کم نیست کادر درمان سرمایه های مملکتند تا کی میتونند دوام بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
برورای بده حرفم نزن خودکرده را تدبیر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
0
من به این نتیجه رسیدم این دولت میخواد هممون بمیریم به خدا راست میگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
1
1
رییس جمهوری که همیشه و همیشه در اوقات حساس کشوری خوابه تدبیرش کجا بود آخه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
4
اگر همان روز اول قم را قرنطینه میکردند کار به اینجا نمیرسید که تمام کشور درگیر این ویروس شوند
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
1
یک روز در پیشگاه ملت ایران جواب خواهی داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
کی باید روحکانی در پیسگاهدخدا وملتذجواب دهد که چرا ابن همه بلا سر مملکت آورده ول هم نمی کند وبرود
طاها
|
Canada
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
در هر کشور قانونمندی اینهمه بی کفایتی باعث برکناری دولت میشد.
۱) از نظر حقوقی وظیفه اصلی دولت در قبال مردم چیه؟
۲)آیا این دولت توانسته وظیفه اش را انجام بده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
الان روحانی در حال اضمحلال کامل است وفر فرار هم در سرش هنست وپلی باید آن را زندانی کرد تا فرار نکند وگوابگوی باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
روحانی خودش رفته تعطیلات برگرده حتما یه کاری میکنه فقط معلوم نیس کی برمیگرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
آقای روحانی!
تا دیر نشده به خاطر نجات جان هراران انسان مظلوم استعفابت را اعلام کن .تا مدبریت اجرایی کشور بدست کسی تحویل شود که توان انجامش را داشته باشد تا کی باید مردم زجر بکشند من ار سر دشمنی با شما این درخواست را ندارم من آدم سیاسی نیستم این درخواست غاطبه ملته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
اصلا کسی میدونه این کشور دست کی داره مدیریت میشه ؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
چی می گین شماها از شنبه همه چی به حالت عادی برگشته مگه نشنیدین آقای ریس جمهور با تدبیر و درایتشون به ویروس کرونا دستور دادند که دیگه شیوع پیدا نکنه. ویروس حرف گوش کنیه مثل ارز نیست که برای حرفاش تره خرد نکنه!!!
امید واحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
خب مجلس رو هم برای همین تعطیل کردن دیگه!
نظرات بینندگان