arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۹۸۷
تعداد نظرات: ۱۰۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم؛

بهانه‌ها تمام شد؛ نه جناح رقیب وجود دارد که مانع شما شود و نه هیچ مانع دیگری؛ این گوی و این میدان؛ بفرمایید کیک مدیریت!

دیگر نه در مجلس فراکسیون اصلاح‌طلب یا اعتدالیون قوی وجود دارد که مانع کار اصولگرایان شود و نه مانعی برای بهانه‌تراشی وجود دارد. در واقع، میدان برای آنها که سال‌ها شعار مدیریت جهادی و انقلابی را سر داده‌اند، باز است. شما هستید و خودتان و خودتان. این گوی و این میدان؛ بفرمایید مدیریت جهادی!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بفرمایید! این گوی و این میدان

سرویس سیاسی «انتخاب»/ محسن فرجاد: دوم اسفند 1398 در تاریخ سیاسی سال‌های بعد از انقلاب می‌توان لحظه‌ رخداد و دگرگون‌ساز ارزیابی کرد؛ رخداد، بدین معنی که آینده سیاسی کشورمان طی سال‌های آینده بدون تردید تحت تاثیر این لحظه در مقام گرانیگاهی برای تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یاد خواهد شد.

 در سال 98 و با وجود گذشت حدود 41 سال از انقلاب و پس از گذشت حدود دو دهه رقابت سیاسی داخلی میان دو جریان اصلی کشور یعنی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان، اکنون شاهد مجلسی هستیم که اکثریت قاطع آن به صورت یک‌دست اصول‌گرایان هستند. این وضعیت در شرایطی اتفاق می‌افتد که بعد از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت 1396 تصور می‌شد که دیگر اصول‌گرایان شانسی برای پیروزی در هیچ انتخاباتی را در حالت  عادی، ندارند.

با این اوصاف، اکنون لحظه رخداد، اتفاق افتاده و شاهد هستیم که تا کنون از مجموع 290 نماینده تنها 16 نفر اصلاح‌طلب راهی پارلمان شده‌اند. در ایده آل‌ترین شرایط نیز به نظر می‌رسد تعداد اصلاح‌طلبان در دور دوم نیز نهایتا به 18 تا 20 نفر افزایش پیدا کند. این تعداد بدین معنا است که از این به بعد اصلاح‌طلبان در مقام جناح رقیب اصول‌گرایان حدود 7 تا 8 درصد از مجموع 290 نماینده بهارستان را تشکیل می‌دهند.  

بیشتر بخوانید:

این‌که چرا چنین رخدادی اتفاق افتاد و چرا مجلس یازدهم در کمال ناباوری به مجلسی یک‌دست اصول‌گرا تبدیل شده، دلایلی زیادی هم‌چون، اعتراضات دی 96، اتفاقات آبان 98، عملکرد ضعیف فراکسیون امید در مجلس، تورم افسار گسیخته، نامناسب شدن وضعیت اقتصادی کشور و چندین دلیل مهم دیگر را ارائه کرد که البته پرداختن به آن‌ها برای افکار عمومی شاید قلم فرسایی باشد و همگان از واقعیت‌ها آگاه هستند. لذا در نوشتار حاضر فارغ از این‌که دلایل ورود تاریخی اصول‌گرایان به مجلس، یعنی چشم‌گیرتر از مجلس‌های هفتم، هشتم و نهم چه هستند، این مساله طرح می‌شود که مجلس پاک شده از اصلاح‌‎طلب و جناب رقیب با مسائل اصلی کشور چه خواهد کرد؟ به عبارت دقیق‌تر اکنون اصول‌گرایان مانده‌اند و مسائل عدیده در داخل کشور؛ اکنون باید دید که آن‌ها در مواجه با وضعیت آتی چه خواهند کرد. در همین راستا به طرح چند مساله پیش‌روی مجلس یازدهم خواهیم پرداخت.

بحران‌ اقتصادی و ضرورت ارائه راهبرد جدید

در چند سال گذشته بسیار شنیده‌ایم که بخش بزرگی از اصول‌گرایان می‌گفتند که دولت روحانی و اصلاح‌طلبان مسبب همه مشکلات کشور هستند و اگر ما مدیریت کشور را در اختیار داشتیم هیچ‌گاه اجازه چنین وضعی را نمی‌دادیم. حتی در مقطعی در دی 96 نیز از مشهد، اعتراضاتی علیه دولت آغاز شد که به تدریج فراگیر نیز شد و.... . اکنون دوم اسفند ماه 98 تمام شده و حدود 80 درصد مجلس یک‌دست اصول‌گرا هستند. دیگر نه رقیبی وجود دارد و نه مخالفی برای رسیدن به اجماع برای نظارت و مدیریت بر وضعیت اقتصادی کشور.

شاید اصول‌گرایان بگویند، ما در شرایطی مجلس را در دست می‌گیریم که تورم، بحران اقتصادی و رکود در بالاترین سطح ممکن است و دیگری کاری از ما ساخته نیست اما این استدلال به هیچ عنوان پذیرفتنی نبوده و نخواهد بود. در همین اولین مرحله نیز شاهد هستیم که بسیاری از پیشنهادهای دولت در پارلمان رد شده و تصویب آنها به مجلس آتی موکول شده است. بنابراین، از هم اکنون تمامی نگاهها به فعالیت‌ها و کنش‌های نمایندگان مجلس یازدهم معطوف شده که ببینیم وعده‌های آنان تا چه اندازه قابل تحقق است و می‌خواهند چگونه وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت کنند.

آینده توافق‌ هسته‌ای و مذاکره با آمریکا

یکی دیگر از مسائل پیش‌روی مجلس اصول‌گرای یازدهم در ارتباط با بحث نوع نگاه به توافق هسته‌ای و نوع تعامل با جامعه جهانی به ویژه آمریکا است. برخی از اصول‌گرایان بارها نمایندگان مجلس دهم را به خیانت به منافع ملی و غرب‌زده بودن، متهم کرده‌اند. حتی برخی از اعضای جبهه پایداری در مجلس نهم و دهم بارها محمد جواد ظریف را برای امضای برجام مورد شماتت و تهدید به عزل کردند. در ماههای آخر سال 98 حجمی وسیع از هجمه‌ها علیه اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون مذاکره با آمریکا مطرح شده است. در واقع، از نگاه برخی از آنان برجام خیانت و فاقد کارایی و مذاکره با آمریکا خیانت بزرگ به منافع ملی تلقی می‌شود.

اکنون در روزهای بعد از آغاز به کار مجلس یازدهم یکی از مسائل پیش‌روی آن‌ها به طور حتم موضوع نوع نگاه به توافق هسته‌ای و تعامل با جامعه بین‌الملی، در راس آن‌ها آمریکا است. در این میان برخی افراد همچون علی مطهری پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالا اصول‌گرایان در مجلس آینده مذاکره با آمریکا را نیز کلید خواهند زد. در کل، باید منتظر بمانیم و ببینیم مجلس با ریاست محمدباقر قالیباف و ترکیب بیش از 80 درصدی اصول‌گرایان در این حوزه چه اقداماتی را در پیش خواهد گرفت.

قرار گرفتن در لیست  سیاه کارگروه اقدام مالی (FATF) و تحریم

شاید این روزها در سایه شیوع ویروس کرونا موضوع قرار گرفتن ایران در لیست کشورهای پر ریسک یا لیست سیاه کارگروه اقدام مالی (FATF) کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. به طور حتم، قرار گرفتن در این لیست علاوه بر تحریم‌ها حجمی دیگر از محدودیت‌ها بزرگ را بر مناسبات مالی و بانکی کشورمان وارد خواهد کرد. طی دو سال گذشته بحث تصویب و پیوستن به کنوانسیون‌های مورد درخواست FATF به شکل جدی مطرح شده و در نهایت شاهد بودیم که نه کنوانسیون پالرمو تصویب شد و نه CFT.

در مجلس یازدهم به طور حتم شاهد دست ‌و پنجه نرم کردن دولت و کلیت نظام سیاسی با بحث FATF و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا خواهیم بود. اکنون ابتکار عمل دست اصول‌گرایانی است که البته با ترکیبی چند لیستی وارد مجلس شده‌اند. آن‌ها باید پیرامون این مسائل مهم ارائه نظر و راهبرد بدهند لذا همه منتظر هستیم که کنش نمایندگان را در بهارستان ببینیم که چگونه با موضوع تحریم و همکاری با FATF برخورد خواهند کرد.

تغییر نظام سیاسی از به پارلمانی

یکی دیگر از مسائلی که پیش‌بینی می‌شود به طور جدی در دستور کار مجلس یازدهم قرار بگیرد، پیرامون تغییر نظام سیاسی کشور به سیستم پارلمانی و حذف منصب ریاست جمهوری با رای مستقیم مردم است. در شرایطی که مجلس به صورت یک دست در اختیار اصول‌گرایان است، بیش از هر زمان دیگری جاده برای آن‌ها صاف و هموار است که به طرح تغییر نظام سیاسی به پارلمانی جامه عمل بپوشانند. در واقع اکنون فضا برای آن‌ها مهیا بوده و همه در انتظار تصمیمات آن‌ها هستیم.

این گوی و این میدان؛ بفرمایید مدیریت جهادی

دیگر نه در مجلس فراکسیون اصلاح‌طلب یا اعتدالیون قوی وجود دارد که مانع کار اصولگرایان شود و نه دیگر مانعی برای بهانه‌تراشی وجود دارد. در واقع، میدان برای آنها که سال‌ها شعار مدیریت جهادی و انقلابی را سر داده‌اند، باز است. شما هستید و خودتان و خودتان. در این مسیر نیز شاید هیچ شخصی در ایران نباشد که موفقیت و عملکرد مطلوب مجلس یازدهم را نخواهد. ما نیز همان خواهیم که مردمان ایران زمین خواهند. این گوی و این میدان؛ بفرمایید مدیریت جهادی!

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۳۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
7
21
ای ... انتخاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مگر مجالس هفتم و هشتم در دستان همین اصولگرایان نبود ؟
چکار کردند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
احتمالن نویسنده محترم اشتباه سهوی کرده اند چون مجلس نظارت و قانون گذاری رو بر عهده داره و نه مدیریت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
همین که قبول کرده اصلاحطلبان گند زدن یه گام بزرگ رو به جلو حساب میشه!
خدا رو شکر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
8
۴تا چوب خشکم بذارین جای مجلس قبلی تاثیر گذاریشون احتمالا بیشتره!
این قضیه راجعبه دولت روخانی هم صدق میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
4
عمو زود شروع کردی به بهانه گیری
مجلس محل قانون گذاری و نظارت است
این قوه اجرایی است که همه مدیریت ها را در اختیار دارد
این نوع بحث نوعی فرار به جلو برای عدم پاسخگویی به وضع فلاکت مردم تحت مدیریت اصلاح طلب ها و اعتدالیون است ...
حالا حالا ها باید پاسخگوی مدیریت خودتان باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
5
5
هنوز یک مانع بزرگ به نام حسن روحانی و تحلیل های غلط انتخاب وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
4
آقای فقیه فعلا فقط باید به فکر پاکسازی گندکاری ها رفقای شما هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
الان گرم هستید نمیفهمید چی به سرتون اومده . یکم سرد شدید بعدا صحبت کنید. فقط ماله کشی نکنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
4
تو چرا می سوزی معلوم الحال؟ مگه مجلس قبلی به اصطلاح اعتدال شما چه گلی به سر مردم زده که الان جرات میکنی و کیک مدیریت رو تحویل جناح رقیب می دی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
13
تبریک به فراکسیون امید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
20
12
متن جالبی بود و البته درست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
البته اینها هم مثل شما میتونن بگن ما تازه اومدیم
طالب حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
باید در نظر داشت که مجلس وظیفه اجرایی ندارد که گوی و میدان را متناسب با هم قرار دهد. آن دولت اعتدال و تدبیر و امید است که سال ها بدون بهانه وضع را به این جا رسانده.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
۷ سال دولت دست یک جناح بود چه کرد؟ دلار از ۳۴۰۰ رسید به ۱۷۰۰۰ تومن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
چرا مسکن رو نمیگی از دلار زده جلو
بالاخره یک حرف حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
5
0
از انتخاب انتظار یک مقاله منطقی مثل این کمتر میرفت. در مقاله های قبلی تون یک حالت کینه و غرض ورزی وجود داشت. اما این یکی مایه امیدواری است. بله جریان انقلابی یک فرصت تاریخی داره و باید خودش رو نشون بده اگر نه چیزی از ادعاهای انقلابی و اسلامی باقی نخواهد ماند در این مملکت. خودم و ما به عنوان طرفدار این گروه به شدت باید مراقب عملکردشان باشیم. جرم خودی سنگین تر از جرم جناح معلوم الحال مقابل است. ان شاءالله به سوی دولت کارآمد و انقلابی
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
1
4
به پایان تلخت سلام کن روحانی
علی۳۱۳
|
Germany
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
2
می فرمائیم، به شرطی که اصلاح طلبان چوب لای چرخ نظام نکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
16
34
اینهمه عقده بابت چیه؟ شما که سالها کوبیدین ایشان رو
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
3
چقدر دارید میسوزید شما افساد طلب های غربگدا . به کوری چشم شما . حزب شما مرد و تموم شد و رفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
1
2
علی برکة الله
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
1
به کوری چشم برخی از اصلاح طلبان و کسانی که فقط از روی کینه و حسادت حرف میزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
21
31
اقاي قالي باف ..انشاالله كه به داد مردم مستضعف ايران برسيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
3
ایا بعد از این شاهد
1- لغو همه قوانین انحصاری و ضد تولید خواهیم بود
2- ایا ثروت های باد اورده مورد رسیدگی خواهند شد. مثلا مجلس تصویب می کند که دارای هر کسی بیش از 100 میلیارد است توقیف تا رسیدگی وشفاف شدن راه بدست امدن ان مشخص شود .
3- ایا قانونی در مورد حفاظت جان ومال مردم وضع خواهد شد؟ یعنی پزشک هر گونه که خواست با جان بیمار بازی نکند و تولید کنندگان هر کالائی را به مردم ندهند.
4- ایا قرار دادهای تحمیلی و اجباری لغو خواهد شد؟
5-00000
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
2
بوی سوختن میاد.....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
7
2
مدیریت جهادی همیشه در متن کار بچه های حزب اللهی بوده است.ولی همیشه باید 8 سال اصلاح طلب بیان گند بزنن.ما باید 8 سال تلاش کنیم تا خراب کردیی این آقایان رو درست کنیم.
ولی انشالله اینبار با یاری خدا تا ظهور آقا ساختار قوی و مستحکم برای ظهور ایرانی پر قدرت فراهم بشه.
شما هم تیترایی که میزنی دقت کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
5
2
درود بر قالیباف خار چشم اعتدالیون و اصلاح طلبان.
از انتخاب قالیباف عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
21
29
بسم الله
سایت محترم انتخاب، کاملا واضح است که می خواهید شروع کنید.
بگویم چه چیزی را؟ حمله به قالیباف و اصوالگرایان.
بابا بگذارید رای ها خشک بشوند بعد اقدام کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
18
38
انتخالب قشنگ معلومه داری حرص میخوری :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
1
بهرحال عارف نتوانسته بود رییس شود علیرغم سر لیست بودن یعنی خودتشان هم همدیگر قبول ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
0
دولت روحانی انقدر خراب کرده که چهار تا از مجلس فعلی هم تشکیل شود نمی تواند کاری بکند پراید ۹۰ میلیونی سکه ۷ میلیونی دلار ۱۸ هزار تومانی بیا درست کن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
1
خدا وکیلی از رو نمی رید
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
19
22
در چند سال اینده دلار42000 تومان. طلا گرمی 2میلیون تومان........ برنج پاکستانی کیسه ای 500هزارتومان............. 28.05.2020
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
ملت ایران انتخاب کرده اند که این گونه زندگی کنند خلایق هرچه لایق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
چرا؟؟؟
شوخی می کنی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
1
1
آمریکا را نادیده گرفتی همین یکی برای بهانه تراشی کافیست
درویش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
12
29
سلام
چکیده ی خبر کمی کینه ای نوشته شده است! تحمل شکست داشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
17
29
انتخاب !واقعاً جای تأسف هست با همچین تیتری
بغض شما از تشکیل مجلس غیر دلخواهتون نشون میده چقدر شعارهاتون پوچه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
چه قدر عقده دارید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
1
0
خود این آقایان نیز می دانند چه خبر است..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
1
0
براتون متاسفم که مسئولیت رو کیک میبینید!
سید
|
Israel
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
امیدوارم شروع مجلس جدید خیر و برکت و صلاح و امنیت برای کشور به همراه داشته باشد. ای کاش آقای قالیباف و دوستانشان در دام گروه گرایی و محفل سازی در اداره کشور نیافتند و به مشکل معیشت مردم برسند. دو مسئله اصلی کشور در این زمان، مسکن و ارز است. واقعا عدالت اجتماعی و برابری انسانی در کشور به شدت زیر سئوال است و تامین مسکن برای ۶۰ درصد جامعه به رویا و خیال تشابه دارد. دلالان خداناشناس و معامله گران حریص، به دور از چشم نهادهای نظارتی و مدیریتی ، قیمت ها را به صوزت ساعتی بالا می برند. انگار سکان کشور از دست دولت و سیستم سیاسی خارج شده و با رانت و دلال بازی اقتصاد را اداره می کنند. مسکن بایستی در سرلوحه برنامه های اقتصادی مجلس قرار گیرد.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
ان شاءالله هرکی نمیتونه ببینه کسی واسه مردم کار کنه کورکنه
مگه چه گلی زد مجلس قبلی به سر مردم

قبیله گرا تر از اصلاح طلب نیست
نمی‌خواد منتشر کنی نوشتم که خودت بدونی آب رو کجا بریزی
ان شاءالله جایگاه ریاست جمهوری هم به یه آدم لایق از یه حزب مردمی میرسه نه یمشت پولدار غربگرای بی درد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
مجلس گذشته که هر برنامه و افتضاحی که دولت بار آورده بود تایید کرد چرا دولت کلید مملکت را به فنا داد . توجیه نکنید بی کفایتی و ناتوانی دولت را . مگر توی این کشور زندگی نمی کنید .نا کار آمدی از جانب هرکس باشد باید گفت قلم تان را نفروشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
16
35
هیچ اتفاقی نمی افتد چه اصولگرا چه اصلاح طلب..........................
فرقی نمیکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
من هم موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
0
شما یک مشت آدم غربزده و کاسه لیس آمریکا و مزدور هستید
Smm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
16
27
انتخاب چشم دیدن نداری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
4
23
خیلی خوب شد خوشم میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
سنگی که شما انداختین توی چاه پدر بزرگتون آمریکا هم نمیتونه درش بیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
4
بفرمائید مدیریت جهادی ، بسم الله .... ! ببینیم چه میکنید ؟
عبدالله امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
یک جو انصاف.با مدیریت جهادی مشکل داری؟!این مدیریت بوده که الان مشکلات رو حل می کنه.چرا نیش و کنایه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
16
26
انتخاب ...!!....جالبه که نمی تونی بغض وکینه ی خودتوازقالیباف ومجلس اصولگراپنهان کنی....!!!
بقول یاروگفتنی: آبوبریزهمونجایی که.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
18
20
چرا به جای امید دادن، نتیجه را شکست حتمی قلمداد میکنید؟
بشینید و تماشا کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
ازموده را ازمودن خطاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
19
26
انتخاب ظاهرا داری میسوزی ها
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
0
با سلام ، این دوره را باختید، ناراحتی نداره، یه چهار سال بودید چه گلی زدید که حالا تیکه میندازید،اگر کیک مدیریت شیرین بوده نوش جانتان، اجاره دهید یه چهار سال هم رقیب بخوره، خسیس نباشید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
همچین داری کیک قدرت رو تعارف میکنن که انگار از روی نجابت از حق خودتون گذشتین!
خب طرفداراتون نیومدن میدون، شکست خوردین؛ اینکه گریه نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
5
اصلاح طلب و اصولگرا فقط یه بازی برای غارت و چپاول این ملت و مملکت هست
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
4
سال 99 صحیح می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
4
10
مطمئنی این یادداشت مال دوسال دیگه نبست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
1
من کلاً به سیاست در ساختار فعلی ایران اعتقاد ندارم، اما معلوم هست اصلاح طلب ها خیلی بدجوری دارن می سوزن :))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
7
حالا تو چرا اینقدر ناراحت شدی انتخاب جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
تا قوه مجریه هست که گند بزنه به همه چیز انتظار بهبودی کشکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
2
انقدرحمايت داشتيدبه كجارسيديم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
تا زمانی که مانع بزرگی به نام غرب زدگی در روحیه امثال حسن روحانی و وزرای محترم مثل آقای ظریف وجود داره، کار سختی در پیش دارن.
به امید موفقیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
1
0
تو را خدا شدیدترین انتقادات را نسبت به مجلس یازدهم اعمال کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
4
6
کینه انتخاب از وحدت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
مطمئن باش به اندازه تکرار شده ها سر افکنده و شرمسار نخواهند بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
انتخاب در حال سوختن است
به جای این حرفا همدلی کنید برای ایران سربلند نه یه سری متن که جز عقده چیزی نیست
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
3
اصولگرا و اصلاح طلب درسته سر و ته یه کرباسن ولی باز اصلاح طلبا یکم فکر میکنن. خدا به داد برسه با این مجلس ...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
این گوی و این میدان مال مجلسیه که مردمی باشه نه اینا !
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
اتفاقا به خاطر احترام به واژه پر معنای جهاد.یک ذره شرم حیاشون بیشتر از فراکسیون امید خواهد بود
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
5
11
انتخاب ! اسم سایت را انتصاب می گذاشتید الان نانتان تو روغن بود و در ابرها سیر می کردید. البته الان هم دیر نشده، جلوی ضرر را از هرجا بگیری منفعته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
یعنی هر انتخاباتی شما شرکت کنی انتخاباته اگر شرکت نکنی انتصاباته!؟
اینم برای خودش یه استدلاله و اتفاقا با همین استدلالها به روحانی رای دادی که الان به اینجا رسیدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
فعلآ این مجلس باید خرابکاری مجلس قبل رو درست کنه
حداقل دو سه ساالی طول میکشه
محمد ازکرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
3
0
سلام تبریک جناب آقای قالیباف ومنتخبین ونمایندگان این دوره ، باید گفت (تا کور شود هرآنکه نتواند دید) موفق باشید بنده حقیر دعاگوی همه شما هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
2
0
یعنی اگر پاره آجر به جای شما اصلاحطلبان در مجلس می بود اوضاع مردم قطعا بهتر از این بود که هست..پاره آجر حداقل تصمیمات غلط نمیتوانست بگیرد..
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
چیکار به انتخاب دارید شماها؟؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
5
6
نه جناب انتخاب! نگو که مانعی نیست، خود تو مانع هستی، از پایان انتخابات تا الان چند تیتر تخریبی علیه این مجلس و افرادش زدی؟ شما آستین بالا زدید که این مجلس رو خراب کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
6
6
خیلی بی انصاف و بی وجدانید مدیران سایت انتخاب
مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
4
سلام جای تأسف دارد بر انتخاب که در انتخاب مشکل دارد هرچند تازگی ندارد ولی سردبیر باید از نوشتاری که حاکی از تخریب است دوری کند و سرقفلی یک طیف نشود انتخاب درست بمان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
5
6
باید گفت شمایی که با این لحن تیتر زدی خودت یه مانعی بر سر راهشون اقای قالیباف خیلی بهتر از بعضی اقایون هست که ادعاشون میشه ،برید ببینید چه خدامات ارزنده ای به مملکت کرده مقایسه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
1
4
هیچ فرقی نمی کند
دهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
6
انتخاب عزیز! خوبه به اونایی که تا حالا داشتن کیک میدیرت رو نوش جون می کردند بگید بفرمایند چه مزه ای داشته براشون
morfi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
0
اوه چقدر ناراحت
فرح بخش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
0
ببخشید تو اون مدت که مجلس دهم بطور یکدست از طیف شما بود و کاملا با دولت محترم دست به یکی بودن چه گلی به سر این مملکت زدن؟!
کاهش وحشتناک ارزش ریال در برابر ارزهای دیگر که اثرات سوء آن به صورت کاملا مشهود در زندگی مردم هویدا شد
سوء مدیریت دولت محترم و چشم پوشی مجلس باعث وضعیت اسف بار جامعه در زمینه های مختلف اعم از تولید و معاش مردم گردید
سیاست خارجی مبتنی بر کدخدا انگاری دولت و ذوق زدگی مجلس از تحرکات دولت و تصویب لوایح دولت باعث بی ارزش شدن پاسپورت ایرانیان گردید
و جالب اینکه انتخاب در آن زمان همگام با این سیاست های شکست خورده به هیچ عنوان لب به انتقاد باز نکرد و کامبا در راستای همان سیاستها گام برداشت
حالا با عقبه هفت سال عقب گرد کشور در زمینه های مختلف و دلسردی مردم پرچم وامسیبتا بر دوش گرفته اید به پیش میتازید که پس نیافتتید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
0
بهتر است اصلاح طلبان که انتخاب یکی از رسانه های زنجیره ای آن هاست از الان به جای چوب لای چرخ گذاشتن و شروع تخریب، بروند بین خود خلوت کنند و ببینند چه بلایی به سر مردم و اوضاع جامعه آوردند که این نتیجه رقم خورد. هر چند که متاسفانه اصلاح طلبان به جای اصلاح رفتارها و عملکرد خود صرفا روی حافظه تاریخی ضعیف مردم و پروپاگاندای رسانه ای و جنگ روانی تمرکز دارند.
مطلب مهم دیگر این است که نباید فراموش کرد دولت پیر و خسته اصلاح طلبان تا یک سال دیگر برای نابودی تمامی امیدهای جامعه با تمام قوا حضور دارد و مجلس کار بسیار دشواری را با وجود این دولت پیش رو دارد، بنابراین سعی نکنید از الان افتضاحات دولت را پای مجلس بنویسید.
دکترحق شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
0
......حالا انتظار داری که یک شبه همه چی گل و بلبل بشه.خیلی رو دارید والله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
2
هرچه مجلس نهم اتفاق افتاد اینجا هم اتفاق میفته... تازه fatfهم تصویب میکنن..سند 2030هم تصویب میشه
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
0
متاسف
خیلی عجولانه وتهاجمی وارد شدید.
مگه دعوااااااا دارید؟؟؟؟
خب دعا کنید که بتونن به مردم کمک کنن.چی میشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
3
هیچ فرق نه میکند بدتر ازین خواهد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
0
مادامی که انتخاب مردم مطابق میل واشتها ( انتخاب باشه) تیر آن بوی موفقیت و ترقی میده اما خدای نکرده باب میلشان نباشه تیتر آنها یاس و نومیدی است ما که دولت تدبیر وامیدتان را انتخاب کردیم اینچنین ناامید شدیم که دیگر واژه ها برایمان بی معنا شدند اجازه بدهید لااقل انتخابمان بی معنا نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
1
اونموقع که قدرت دست شما بود بهونتون چی بود به اندازه کافی خراب کاری نکردید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
1
انتخاب جان برو اب بریز ولی اب اصلی سال ۱۴۰۰
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
1
1
بگذارید شروع کنند بعدا اقایان رسانه اصلاحات حنایی شما برای ما رنگی نداره لطفا خفه فعلن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
1
انتشار یافته: ۳۴ در انتظار بررسی: ۰ غیر قابل انتشار: ۸۲ : این اعداد نمایشگر چیست؟ ...
فرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
1
انگار یادتون رفته هنوز قوه مجریه دست خودتونه که مشکل اصلی هم همینه ، هر چند مجلس قوی میتونه جلوی افتضاحات بیشتر رو بگیره
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
1
بمیر از حسادت. انشاالله نسل همتون منقرض بشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
1
نویسنده این متن معلومه خودش از طرفداران اصلاح طلب ها بوده که اینقدر با بغض و کینه نوشته.... دولت و نماینده های اصلاحات، فقط فکر منافع شخصیشون بودن... همه اذعان کردن به این موضوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
2
1
شما درست میگید این‌مجلس و این هم‌هزار مشکل اقتصادی .
این‌مشکلات اقتصادی که جنابتان افاضه فرمودند میراث اصلاح طلبان است .
تصمیم های پفکی . همه مسائل نظام و به برجام وصل کردن . و هزاران بی تدبیری دیگه که به قول خودتان از این مقوله خارج است .
با آب کوثر هم دوران بد اقتصادی اصلاح طلبان از ذهن مردم پاک نمی شود . زور ّ بی خودی نزنید .
با کنایه صحبت کردن از مدیریت جهادی


البته اونایی که قبلا دهن کجی کرده بودن الان تو لندن و لوس آنجلس دارن حالشو می برن .
شاید شما هم دنبال رفتن هستید و اونور این مقاله به کارتون‌میاد .
الله اعلم‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
2
کیک را اونهایی خوردن که 4 سال مجلس دستشون بود.انتخاب هم که هنوز نتونسته دست از تخریب قالیباف برداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
3
نه اصلاح طلب نه اصولگرا
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
4
2
قالیباف هر مشکلی داشته باشه در مدیریت کارآمدتر از روحانی میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
1
2
قالیباف همان آدم شهرداری است وبس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
2
خاصیت دموکراسی اینه انتخاب جان. یه مدت دست همفکران شما بود که مردم انصافا ناراضی بودند... الان بذارید غیر همفکران شما هم کار کنند. مدیریت اگر واقعا جهادی باشه خیلی هم نتیجه بخش خواهد بود. البته اگر در حد حرف و شعار نمونه. انتخاب جان ناراحت نشو چون سال آینده انتخابات ریاست جمهوری هم محتملا همفکران شما انتخاب نشن با این نوع مدیریت....
نظرات بینندگان