arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / قربانیان کرونا ۶ نفر شدند / آمار مشارکت در انتخابات: ۴۲ درصد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی یک هفته تعطیل شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس تصمیم اخذ شده در جلسه پدافند زیستی استان کلیه مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر هفته تعطیل شد تا بتوانیم سرعت انتشار ویروس را کنترل کنیم.

ورود افراد سرماخورده به اماکن ورزش‌های آبی پایتخت ممنوع است

معاون سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاعیه آموزشی بیماری کرونا در اماکن ورزشی تحت پوشش نصب شده و از بیماران سرماخورده و بدحال در محیط‌های آبی و چند منظوره جلوگیری به عمل می‌آید.

شناسایی ایرانی مبتلا به کرونا در امارات

وزارت بهداشت امارات مدعی تشخیص ۲ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به "COVID ۱۹" شد و افزود: یکی از آن‌ها یک زن ۷۰ ساله ایرانی است که وضعیت سلامتی اش ناپایدار و در مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود.

آموزش و پرورش: اگر سرماخورده اید به مدرسه نروید

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی در مدارس از ابتلا به کرونا ویروس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند و ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.

کرونا در شورای شهر تهران

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره ملاقاتش با شهردار منطقه ۱۳ (که در حال حاضر در بیمارستان به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا بستری است) اظهار داشت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من مسجد جامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند. (نکته دیگر این است که روز بعد از این ملاقات بنده با خانم نژاد بهرام و آقای فراهانی و نظری جلسه داشتم.) وی افزود: رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت: آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز از خانم خداکرمی که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده در مورد وضعیت جسمانی آقای رحمانی سوال کردم که ایشان به من گفتند از ۴ تست کرونا مجتبی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است. هاشمی بیان داشت: از آنجایی که هفته پیش من در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودم امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم در حال حاضر علائمی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ندارم. وی گفت:‌امروز به ابراهیم امینی نایب رئیس شورا اعلام کردم که برای فردا اگر صحن تشکیل شد من حضور نمی‌یابم.

اولین نتایج رسمی از انتخابات تهران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی منتخبان حوزه انتخابیه تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا این لحظه را اعلام کرد. بر این اساس لیست مشترک شانا و پایداری در صدر قرار دارد. قالیباف اول و آقاتهرانی سوم هستند.

 

شمار مبتلایان به کرونا به ۳۱ تن رسید / ۶ نفر جان باختند

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در کشور گفت: براساس آخرین شواهد آزمایشگاهی تا ظهر امروز ۷۸۵ نفر از میان هزاران نفری که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده بودند به مراکز درمانی برای بررسی بیشتر و تحت نظر قرار گرفتن ارجاع شده‌اند. وی گفت: از روز گذشته تا کنون، ۱۰ مورد ابتلای جدید تایید شده است که ۸ نفر در شهر قم و دو نفر در شهر تهران هستند؛ به صورت مجموع طی روز‌های گذشته ۲۸ نفر تشخیص قطعی کرونا داشته‌ایم که عمدتا در شهر قم ساکن هستند یا سفر به قم داشته‌اند. جهانپور گفت: یک نفر از موارد ده گاه جدید جان خود را از دست داده است و به طور کلی تاکنون ۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. همچنین ابتلای سه نفر در استان مرکزی تایید شد که یکی از آن‌ها درگذشته است.

مشارکت در انتخابات: کمتر از ۴۵ درصد

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از اتمام شمارش آراء در شش حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان حدود ۴۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است. همچنین رییس ستاد انتخابات خوزستان از مشارکت ۴۳ درصدی واجدان شرایط رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در استان خبر داد. خبرگزاری فارس هم میزان مشارکت را ۴۲ درصد تخمین زده.

نظرات بینندگان