arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۰

قسمت بیست و سوم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سلام . درهفته ای که گذشت داماد آقای رییس جمهور طلوع و غروبی زودهنگام در موسسه استاندارد داشتند و بیکاران عزیز بجای غاز چرانی به گوسفند چرانی اعمال قانون شدند و یکی از نامزدهای انتخاباتی مجلس افشا کرد که جریان انحرافی کمک کرده هزار گوساله وارد کشور شود و اوغلو به تهران آمد و خیابان گردی هم از لیست طویل تفریحات جوانان خارج شد و یک تخلف 4000 میلیارد تومانی دیگر کشف شد ، مبارک در نزدیکی های چوبه دار قرار گرفت ، پرسپولیس با دنیزلی هم باخت ، به گفته جناب آقای دکتر احمدی نژاد در دومین نشست انتخاباتی اش قرار شده سال 1404 اول شدن ایران در دنیا را ملاک قرار گیر چون الان در منطقه اول هستیم و در پایان قرار شده "میرحسن موسوی" در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد احتمالی حامیان دولت باشد . 







شیرین ترین ها : 



1- اشتغال گوسفندی

آقای داریوش خان قنبری نماینده مردم ایلام در نامه‌ای به دکتر احمدی‌نژاد که اخیراً در دور چهارم سفرهای استانی به ایلام تشریف برده بودند ، مدعی شده که رییس جمهور به جوانان این استان توصیه کرده اند که با گوسفند خودشان را مشغول کنند : " در دور سوم به جوانان بیکار توصیه نمودید که چند راس گوسفند تهیه کنند و از این طریق خود را مشغول نمایند.  "

بله حالا شما ، ما ، هرکی ! خودش رو بگذاره جای اولیای محترم جوانان جویای کاری که در مواردی هم کاغذ پاره بی ارزشی را بدست دارند و حالا باید در تحول اقتصادی بروند دنبال گوسفند چرانی . جان خودتان به شما برنمی خورد ؟ اینها کنار . اول اینکه ؛ 1000 متر زمین که خبری نیست ، اگر قرار باشه جوانان عزیز بروند گوسفند بخرند کجا نگهداری کنند ؟ زندگی شهری با آپارتمان نشینی ارتباط مستقیم پیدا کرده ، حالا اگر در یک مجتمع 10تا جوان بیکار باشد ، شما به آن آپارتمانی که در آن چند راس گوسفند بازای هر بیکاری نگهداری می شود چه می گویید ؟ 
دوم اینکه ؛ جوان بیکار پول نداره ، پول داشت می رفت تو صف سکه الان یه چند صددرصدی سود می کرد ، پس پول چی ؟ بله ! درست حدس زدید . وام! وام خرید گوسفند در قالب طرح های مختلف برای بیکاران با ضامن معتبر ، البته اگر ضامنش فروشنده گوسفند باشد چه بهتر! 
سوم اینکه ؛ غافلید از آینده نگری این طرح که این گوسفند نه تنها نیاز شما را به کلسیم روزانه مرتفع می سازد که با توجه به هدفمند سازی و گران شدن استفاده از محصولات برقی ، جوانان محترم می توانند گوسفندانشان را برای کوتاه کردن چمن پارک ها و ورزشگاهها اجاره بدهند . 
چهارم اینکه : قیمت یک لیتر شیر همین گوسفندی که دارید مدیریت می کنید از یک لیتر بنزین بیشتره و به این ترتیب در آینده ای نه چندان دور با دلار هم برابری می کنه و شاید کم کم و با افزایش بهره مندی جوانان از این طرح هر دلار با یک لیتر شیر گوسفند شما قابل معامله بشه. 
پنجم هم اینکه : خود گوسفند هم با طلا برابری می کنه و همین گوسفند اگر درست مدیریت بشه کم کم بازار ارز و طلا رو تحت تاثیر مستقیم خودش قرار میده . 

دیدی آقای قنبری ، همینجوری یه چیزی میپرونی اذهان مردم شهر رو تشویشی می کنی ، با این گوهر افشانی های ما روشن شدید که ؟ دیدید فکر می کردید 2.5 میلیون شغل ایجاد نمیشه ! این طرح برای بیش از 4-5 میلون نفر شغل ایجاد میکنه . عذرخواهی کنید آقا ، مردم رو هم توجیه بفرمایید. 


2- گاوهای وارداتی

با نزدیک شدن به ایام رقابت های انتخاباتی مجلس، طرح ادعاهای جنجالی نیز وارد فاز تاره ای شده است ، تا آنجا که علی کریمی (اشتباه نکنید علی کریمی قرمز پوش خودمون رو نمی گم ها) ، نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی كه در جمع طلاب و فضلای بابلی مقیم قم سخن مي گفت، در اظهاراتی عجیب و درعین حال جالب، مدعی "كمك رحيم مشايي براي واردات دهها هزار گوساله از طريق مرز سيستان و بلوچستان به ايران" شد.

بله در خبر اول بحث کار و گوسفند بود ، خبر دوم از واردات گوساله صحبت کرده . ما که اندکی غور کردیم ، به این نتیجه رسیدیم که : احتمالاً این دو تا بحث یه ارتباطی باید با هم داشته باشند . از اونجا که جامعه به 10 دهک تقسیم شده و دهک های بالا هم پولدارترند و هم پولدارتر! پس اگر بیکاری در اون طبقات بوجود بیاد طرف که میره بانک برای دریافت وام گوسفند داری ( همون خود اشتغالی سابق ) چون جزو دهک های مایه دار تشریف دارند باید تقاضای وام گاو بدهند . خوب این چون وارداتیه ، ثبت سفارش می خواد ، نیاز به اطلاع از قوانین LC  و از این جور چیزا داره ، هم کم وارد میشه و هم گرون تره ! مزایاش هم که بالا عرض کردیم ، فقط این دو تا چند برابر بیشتره . 

یه مزیت مشترک هم دارند و اون اینکه : اختلاس مختلاس توی این سرمایه گذاری انجام نمیشه ، نه در احتکار دام و نه در نگهداری و عدم تخصیص وام ، چرا که دام مربوطه تلف میشه ! 
 

جسور ترین ها : 


1- مسئولین بازار ارز و طلا

یه مدتیه یکی از جسورترین مدیران کشور در بخش مالی و بلاخص بانک مرکزی چنان جسورانه نرخ ارز را کنترل می کنند که کنترل سرعتش از ارز بیشتر شده و بجای اینکه کنترل ارز انجام بشه این ارزه که داره هممون رو کنترل میکنه و هر کس به هر طریقی با اداها و ناز و کرشمه این ارز عزیز مورد عنایت قرار می گیره . 

تمام اینها یکطرف ، اون عزیزانی هم که تا میری چیزی ازشون بخری صادقانه ! می گن ارز گرون شده ، دیروز تازه جنس برامون اومده و متاسفانه یه 40 درصدی افزایش قیمت داشتیم و شما هم که می دانی جنس دیروز وارد نشده و گویا تنها حباب ارز در مغازه یا فروشگاه یا سازمان این آقا ترکیده ، نه تنها حرفی برای گفتن نخواهی داشت که باید دست کنی در جیب مبارک و به اجبار مبلغ درخواستی ایشون رو تقدیم کنی بازم همون طرف!

از این عزیزان هم عاجزانه درخواست می کنیم حالا که حوصلمون از خودمون در بسیاری موارد سر میره و عزیزان متولی اقتصاد هم با بخشنامه به دلار دستور میدند ارزان شود ولی همین بخشنامه حتی در صرافی بغل گوش آقایان هم مورد توجه قرار نمی گیرد ، انصاف را در مواجهه با مشتریان مستقیم و غیر مستقیم خود ، یعنی همین مردم! به جد رعایت فرمایند. چرا که این ایام می گذرد و آنچه خواهد ماند یادی است از همین رفتار شما ! 


2- اینترنت ملی 

در خبرها آمده بود : اینترنت ملی امسال راه اندازی می شود .  این وجود ساده و خوب و نجيب ، همون اینترت عزیز ، حالا دچار شده ،  دچار تنگناهاي عجيب و با توجه به اینکه قسم به هر نسیم و باد ، دوسش داریم خیلی زیاد هر مطلب مرتبط با اون برامون مهمه و مهمتر از همه اینکه هم قراره ملی بشه یعنی اینترانت و هم اینکه 1374 نفر ، نه یک نفر ، نه دو نفر ! درخواست کردند این "گوگل" بی ادب هم فیلتر بشه و خلاص! 470 نفر هم درخواست فیلتر "یاهو" را ارائه داده اند و انتظار می رود هرچه زودتر بساط این دو تارنمای بیگانه از www های ما جمع شود! 

آقایان ، دانشمندان ، بزرگواران ؛ اینترنت می دونید چیه ؟ می دونید یه دانشجو ، یه محقق چقدر در روز به موتورهای جستجوگر نیاز پیدا می کنه ؟ و می دونید 1374 نفر یعنی چند نفر ؟ اگر اینقدر رای کاربران در اینخصوص مهمه ، بفرمایید یه اعلام عمومی بکنید تا تمام کاربران در خصوص این دو موتور جستجوگر نظر بدهند. لطف کنید در این موارد که مستقیم با امورات روزانه کاربران مرتبط است ، نظر اونها رو پیش از اعلام این فرمایشات بپرسید. 

البته یه موردی هم هست برای افزایش سرعت به این طریق عمل نکنید ها : 

سه تا پسر درباره پدرهایشان لاف می زدند:
اولی گفت: «پدر من سریعترین دونده است. اون می تونه یک تیر رو با تیرکمون پرتاب کنه و بعد از شروع به دویدن، از تیر جلو بزنه.»
دومی گفت: «تو به این میگی سرعت؟ پدر من شکارچیه. اون شلیک میکنه و زودتر از گلوله به شکار میرسه.»
سومی سرشو تکون داد و گفت: «شما دو تا هیچی راجع به سریع بودن نمی دونید. پدر من کارمنده. اون کارشو ساعت 4:30 تعطیل میکنه اما 3:45 تو خونه است!»

کمی به محتوا هم در این اینترنت پر سرعت ملی توجه کنید ، نکنه کارمون رو مثل پدر بچه سومیه انجام بدیم.


3- آقای خورشیدی

این جناب خورشیدی ، داماد هستند دیگه ، بله ! ایشون خورشید اقبالشون یکهو طلوع کرد و زود هم غروب کرد. اونهم یک غروب زمستانی که از غروب پاییزی غم انگیزتر و سرتر هم هست. البته چون همون دم دمای طلوع ، خورشید گرفتگی رخ داد زیاد ناراحت کننده نبود . ناراحت کننده اونجاست که آیا می دانست حقوق استاندارد چقدر بوده ، زیاد یا کم ؟ اما به هر حال حقوق بوده و پول هر کجا و هرچقدر دوست داشتنیه و در از دست دادنش شاعر چنین می فرماید که : رفتي به جيب غير و شدي غايب از نظر ، «اي غايب از نظر، به خدا مي سپارمت»!

 اما یه صحبتی با عزیزانی که واقعاً در حق ایشون نامردی فرمودند :

برادران اولاً کار بدی کردید. آدم حکمی رو که بهش میدن کلی با شور و حال دنبال برنامه و هدفگذاری های جدید میره ، یک عالمه طرح مدیریتی جدید برای خودش تعیین میکنه که یکهو می خوره تو برجکش که اشتباهی بود ، ممنون ! سرکار قبلی! حالا شما داماد هم باشی که بد تر . چش تو چش میشید . شما فکر کن هم داماد باشی و هم خورشیدی . چقدر وقت غروب از این نیمکره دلت می گیره ! 


والسلام 



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
3
27
توي جسورترين ها اسم منم بنويسيد كه با مدرك مهندسي ، با كلي افتخارات ثبت شده ، بدون يك ريال درآمد .. عاشق دختري شدم كه دارم براي رسيدن بهش ميجنگم .. اونم با كيا! با پسراي همين آقازاده هاي ميلياردي كه تقريبا همه چيو با پول به دست ميارن ، اما گاهي بعضي آدمارو نميشه با هيچي خريد .... چون يه خداي بزرگ قبلا همه وجودشونو خريده ....... خلاصه جسارت ازدواج در ايران با اين آمار طلاق .. با اين بيكاري ... حقشه در اين فهرست قرار بگيره .. گرچه زندگي سختي از نظر مادي در انتظارمه ... ولي مي ارزه ..... بگو مباركه ...
پاسخ ها
bamaram
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
مبارکه انشا الله به هم برسین به پای هم پیر بشین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
پسر جون عشق چیه ؟ بیا و برو دنبال زندگیت !!! خانم والده رو هم بفرست تو در و همسایه یک دختر خوب دیگه برایت دست و پا کنند !!! دنبال جنگ و این چیزها هم نباش که آخر و عاقبت نداره داداش !!! خلاصه از این برادر حقیرت اینو بشنو والسلام !!!!!!!!!!
نظرات بینندگان