arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۰

قسمت بیست و دوم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



سلام . درهفته ای که گذشت کلی خبر ریز و درشت و خوب و بد دیدیم ، اما یکیش از همه جسورانه تر بود و گذشته از محکومیت نفس عمل شیرین هم بود. شما فکر مبارک رو ببرید به اونجا که مدیرعامل محترم سازمان هدفمندسازی یارانه ها تشریف بردند خانه ملت و پس از ارائه پاسخ و آمارهای خود برای نمایندگان با مخالفت جناب حسینی نماینده فریمان مواجه شدند و کار به کتک کاری رسید و در جریان این ضد و خورد نماینده دولتی ها کشیده ای نثار نماینده مجلسی ها کرد و اسائه ادب وی به ساحت مجلس از چشم رییس جلسه دور نماند و جناب لاریجانی دستور به اخراج نماینده دولت از صحن مجلس دادند . اما کار به اینجا خاتمه نیافت ، چرا که جناب  بهروز مرادی نه تنها کشیده زده بودند که یک توهین درست درمون نثار نمایندگان مردم و در اصل به مردمی که به ایشان رای داده بودند کردند که ما هرچه فکر کردیم دیدیم نه جسور ، نه شیرین که گستاخانه است که خادم مردم به وکلای آنها چنین توهینی بکند هرچقدر هم حق با او باشد ، لذا ضمن محکومیت این اتفاق با توجه به اینکه یه دو ماه بیشتر به پایان مجلس هشتم باقی نمانده ! و پیشنهاد به دوستانی که چنین اندیشه هایی در ذهن مبارک دارند به کاندیداتوری و محک خود به رای آحاد مردم ، امیدواریم از اینگونه اتفاقات در جایی که عصاره فضائل ملت خوانده شده انجام نگیرد و نمایندگان حال و آینده هم اجازه بروز چنین اتفاقاتی را آنهم در جایی که هم مشروح مذاکراتش پخش مستقیم می شود و همواره میهمانان داخلی و خارجی جلسات آن را هم دنبال می کنند و هم در آن شرکت می کنند ، ندهند. ما که به نوبه خود گذشته از اینکه کی مقصر بوده کلی خجالت کشیدیم. 

شیرین ترین ها : 


1- دعوای هدفمند 

بعد از اینکه مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها و نماینده مردم فریمان در مجلس کتک کاری کردند ، کم کم یه خبرایی اومد که دولتیه گفته مجلس ....نه است ( سانسور نکردیم ها ، رومون نشد بگیم) بعد قرار شده مجلس شکایت کنه بعد ترش دولت هم قراره شکایت کنه . برادران شما که با هم دوست بودید ، واسه هم نوشابه باز می کردید ، تا عمر مجلس به آخراش رسید قرار شد نامه هاشو پاره کنید و فکر یه چاره کنید ؟ نکنید برادر زشته . این خارجی ها تو مجلس دعوا می کنن ، اما کلی هم پیشرفت می کنن ، نمیشه که فقط دعواشو یاد بگیریم ، باقیشو بذاریم به عهده مردم! کلاً همیشه اصلاً به ما چه ؟ اما یه کار جالب سراغ داریم برای رفع رجوع این مشکل بنام «تکذیب» از باب «تفعیل» از ریشه «کذب» . یعنی اینکه اگر کسی چیزی گفت و ما آن را تکذیب کردیم، در واقع گوینده دروغ گفته است ، حالا اگر گوینده از دو طرف دعوا باشند وقتی هر دو تکذیب کنند خوب دروغگو هم پیدا نمیشه و چون تبدیل میشن به دو قطب همنام کم کم نسبت به موضوع هم دافعه پیدا می کنند و در واقع ما که چیزی ندیدیم چرا جو جامعه رو متشنج می کنید و تمام ! 


2- آقای احمدی نژاد

جناب دکتر احمدی نژاد در جدید ترین اظهاراتشان فرموده اند : قول می دهم اگر طرح تحول کامل اجرا شود حتی یک فقیر پیدا نشود . همچنین قرار شده دو دهک پر درآمد از دریافت یارانه ها استعفا بدهند ، برای کمک زیاد به عدالت . آقا اگر ما میدونستیم این دو دهک موجب اینهمه بی عدالتی و در راس آن اختلاس سه هزار میلیاردی بودند همون یکسال پیش دم در این مراکز تحویل فرم یارانه ها می ایستادیم و اجازه نمی دادیم این عزیزان تشریف ببرند ثبت نام کنند که ما از عدالت دور بشیم. اینهمه اطلاعات ناب ، چرا زودتر نمی گید بشه سریع براش یه فکری کرد ؟ اصلاً ما هیچ شما می دونید اگر اینها برای کمک زیاد به عدالت یارانه نمی گرفتند الان مشکل ما مشکل 2.5 میلیون شغل بچه های ما نبود! ای داد ، عجب کاری کردند این دو دهک پر درآمد ، ما که ازشون نمی گذریم . اما یک نکته ای با این کار اون دو دهک بی ادب اگر همینجوری ادامه پیدا کنه اصلاً نسل فقرا به دلیل گشنگی در کشور منقرض میشه و اساساً از 10 دهک به دو دهک پولداران و نان پنیر خوران می رسیم که در این مورد مشاهده می شود یک فقیر هم یافت نمی شود! حال کردید عجب تحلیلی فرمودیم ، کم کم داریم به خودمان امیدوار می شویم. ببینم شما ! بله شما دوست عزیز ! مشکلت حل شد ؟ 


3- کارکنان اینترنت باز 

رویترز در ادعایی ، گزارشی ، چیزی از فعالیت بانکهای ایرانی در لندن نوشته کارکنان از صبح تا شب در اینترنت می چرخند! البته این اتفاق بعد از اعمال تحریم ها افتاده ، جناب رویترز هم نیست در اون کشورها کارکنان در مدت زمان اداری در اختیار محل کار و پاسخگوی مشتریان هستند و نباید در طول زمان کار مگر برای امور مرتبط با کارشان سری به اینترنت بزنند ، خوشحال شده و بقول خودش خواسته بگه تحریم ها در بیکاری این کارکنان در انجام کار ( نه بیکاری و اخراج از محل کار ) تاثیر گذار بوده . اما جناب رویترز ، رسانه بی تربیت استعمار ، اینجور که شما داری میگی خوب بسیاری از ادارات و سازمانهای ما هم که اینجوریه! البته کار مردم رو هم در میون چک کردن ایمیل ها و اخبار روز انجام میدن ، اما با اون چیزی که شما می فرمایید ، بسیار بسیار متفاوته. راستی تحریم هم تاثیری نداشته ها ! اصلا ما خودمون یکم ، یه ذره ، دوست داریم سر هر کاری بیشتر به امور دیگر بپردازیم. مثلاً تشریف می بریم بنزین بزنیم ، بدون توجه به صف پمپ بنزین ، با موبایل صحبت می کنیم ، بعد از بنزین زدن میریم تو ماشین دنبال کیف پول می گردیم ، پول رو آروم میشمریم ، کارت سوخت رو میزاریم تو کیف پول ، کیف رو می گذاریم تو جیب بغل کتمون که صندلی عقب ماشینه و بدون توجه به بوق های مکرر و اعصاب خورد شده مردم ، می شینیم تو ماشین استارت می زنیم و تازه از مامور پمپ بنزین می پرسیم : این مکمل ها چنده ، یدونه بده ! و بعد بدون عذرخواهی و اینجور بچه بازیا راهمون رو می کشیم و میریم ، غافل از اینکه شاید یه بنده خدایی تو اون صفی که ما اتفاقاً به زور هم زرنگی کردیم و توش افتادیم جلو یه کار واجب داشته  و یا در موردی دیگه تشریف میبریم از خودپرداز پول بگیریم، رمز رو  میزنیم پول بر میداریم، بار دوم که کارتو میذاریم، رمز رو اشتباه میزنیم ، یکی از پشت میگه: آقا رمزتو اشتباه زدیها! حالا دقت فرمودید اینکه ما میگیم در بسیاری موارد به هرچیزی بجز اونچه که باید توجه خاص مبذول می فرماییم یعنی چه ؟ بانکهای اونجا هم همینطور ، یه وقت فکر نکنید بخاطر تحریمه ، تحریمم نبود همین بود! رسانه ی غرب بی نزاکت! 


جسورترین ها : 


1- ثبت نام مجلس 

انتخابات آینده مجلس در راه است و بجز اهالی سیاست بسیاری از بیکاران کاغذ پاره بدست هم به صف ثبت نام کنندگان پیوسته اند تا شاید دری به تخته بخورد و شانسشان بزند و بشوند نماینده مردم ، آنهم در کجا ؟ به به ! همون هلو ! خوش بحالشون ، خوب درد کشیده هم هستند و لااقل حال و روز جوونایی مثل خودشون رو می فهمن و امید که طرحی مصوب بفرمایند برای حل مشکل بیکاری و معضلی تحت عنوان مدرک گرایی که کشور را به سمت و سوی بدی می برد. چرا که تخصص و تفکر جای خود را به اخذ مدرک از هر طریق می دهد و گاه همین امر افراد صاحب مدرک اما بی تخصص را به بازار کار می فرستد که در بسیاری موارد طلب کار خلق خدا هم می شوند. متاسفانه افراد در پست های تخصصی شان مشغول کار نیستند ، آنها هم که مشغولند همه دکترند . خاک ایران یکسر از دکتر پر است / هرکه دکتر نیست نانش آجر است / ملک ایران سرزمین دکتران / این‌قدر دکتر نباشد در جهان / گر غمی داری بگو ای جان من / دکتری هست اندر آن اندیشه ام / عابران هر خیابان دکترند / دانه‌های برف و باران دکترند / هم وزیران هم مدیران دکترند / وای! بیش از نصف ایران دکترند
به دوستان هم عرض کنیم که اینقدر فشار نیاورید همه دکتر شوند ، تلاش کنید همه به علم و نوآوری در عرصه های تکنولوژِی احترام بگذارند ، تلاش کنید سخن ناصحان را بشنوید و از بالا به هیچ کس ننگرید و طوری سخن نگویید که تو دکتر نیستی و من از تو بالاترم و تو برو غاز بچرون ! شما دکتر نباش ، اما منصف باش ! همه چی درست میشه برادر. 


2- بفرمایید شام

آقا ما که اصلاً نمی دونیم این بشقاب و پشت بوم که مردم میگن چیه ؟ اما می گن یه برنامه ای اونور آبیا نشون میدن تحت عنوان " بفرمایید شام" . نه که اصلاً برنامه های اونا بده ، اینا هیچ اما یه نکته مهم اینکه ما از روش کپی هم کی کنیم و "بفرمایید شام ایرانی" ساختیم که مردم پول بدن ، دی وی دی یا سی دی اونو بخرن و تماشا کنن. حالا اینکه چقدر موفق میشه و اینکه برنامه موفق میشه یا بخاطر بازیگرایی که اجرای برنامه رو به عهده دارند دیده بشه ، ما کار نداریم اما آقایان اتاق فکر این برنامه به این نیندیشیده اند که حالا اگر کسی هم دنبال بشقاب و پشت بام نباشه برای اینکه ببینه بفرمایید شام ایرانیای خارجی چی بوده حس کنجکاویش بکار گرفته نمی شه ؟ اگر بشقاب بده ، چرا شما برای کسب بیننده ازش تقلید می کنید ؟ خلاقیت کجاست پس ؟ چرا ما فقط از خارجی ها copy paste  می کنیم ؟ آقا بشقاب بد قبول ، اما شما هم بجای برنامه های تقلیدی به افراد خلاق میدون بدین برنامه هایی برای سلیقه امروز مردم طراحی و اجرا کنن. از ما گفتن. 

3 - دلال ها 

چندوقتی است دلالی یکی از شغل های پردرآمد شده برای برخی که مالیات را هم دور می زنند و دهک به دهک بالا می روند تا به مرفهین بی درد برسند و چون فرهنگ رسیدن به آن جایگاه را ندارند در نتیجه هم موجب ایجاد فساد در جامعه می شوند و هم شغلی را ترویج می کنند که "کسب بی زحمت" می خوانندش. اگر دولت و مجلس بیش از آنکه سیاسی نگری کنند ، جامعه نگری داشته باشند و تولید را وظیفه اصلی خود بدانند و از هر مفری برای اقدامات دلالان جلوگیری کنند ، حال و روز مردم هم بهتر می شود . اما زمانیکه قرار باشد پشت در بانکها صف کشیده شود تا نقدینگی را به طلا و دوباره به پول تبدیل کرد و عده ای را یک شبه به پول رساند و مدیریت بازار ارز و سکه را به دلالان سپرد اوضاع به همین منوال خواهد بود که فقیر به فقر و غنی به غنا بیندیشد و یکی ناامید باشد و دیگری از خوشی بترکد. 

کاش پولدارهای ما تولید کنندگان بودند و دولت با ساز و کارهایش اجازه نمی داد دلال ها به مال اندوزی اسکروچ وارشان بپردازند . 

والسلام  





نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
9
بفرمائید شامش رو هستم
دارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
5
دمت گرم خیلی با حال بود.
نظرات بینندگان