arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

نگاهی به تصمیم جدید گروه خودروسازی تسلا / یک ریسک پرخطر یا اقدامی حرفه ای و سودآور؟

گروه خودروسازی تسلا اعلام کرده که به زودی اقدام به بستن تمامی فروشگاه های فیزیکی و رسمی خود کرده و تنها امکان خرید آنلاین را برای خریداران فعال خواهد کرد. این تصمیم باعث شده بسیاری از کارشناسان متعجب شده و حتی عده ای این اقدام را یک خودزنی بزرگ برای تسلا در نظر بگیرند. اما آیا این اقدام واقعا اشتباه است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه خودروسازی تسلا اعلام کرده که به زودی اقدام به بستن تمامی فروشگاه های فیزیکی و رسمی خود کرده و تنها امکان خرید آنلاین را برای خریداران فعال خواهد کرد. این تصمیم باعث شده بسیاری از کارشناسان متعجب شده و حتی عده ای این اقدام را یک خودزنی بزرگ برای تسلا در نظر بگیرند. اما آیا این اقدام واقعا اشتباه است؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تصمیم تسلا برای بستن فروشگاه های فیزیکی تا حدی جنجالی شد که حتی برخی از کارشناسان آن را محکوم کردند اما آیا این موضوع واقعا اشتباه است؟

فقط یک هفته پیش، تسلا اعلام کرد که مدت زمان انتظار بلندپروازانه برای تولید 35 هزار خودرو از مدل 3 به زودی به پایان می رسد اما فروش این مدل و دیگر مدلها صرفا به شکل آنلاین انجام خواهد شد.

تئوری اصلی بسیاری از افراد با شنیدن این خبر، این بود که تسلا یک آزمایش تجربی مستقیم را انجام می دهد و شاید پس از شکست در این طرح ایده خود را به دست فراموشی بسپرد. اما به نظر می رسد موضوع بسیار جدی تر از این سطح است. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در این خصوص می گوید: "مردم می خواهند موارد مختلف را آنلاین بخرند و خودروهای ما نیز بخشی از خریدهای آنلاین مردم خواهد بود."

در حال حاضر نیز تعداد زیادی از فروشگاه های تسلا فروش های عمده خود را به شکل آنلاین انجام می شود، و صنعت خودرو در بخش آنلاین گسترده تر شده است. بسیاری از شرکت های خودرو در تلاشند تا روش هایی ساده تر را برای کاهش اصطکاک بین خود و خریداران ایجاد کنند.

تسلا همیشه به عنوان یک شرکت اهل ریسک در حوزه کسب و کار خودرو فعالیت کرده است، به همین دلیل است که تصمیم تسلا برای فعالیت در حوزه فروش آنلاین خودرو به شدت مورد توجه قرار گرفته است، چرا که بسیاری از فعالان عرصه خودرو می دانند ایلان ماسک اصولا با ریسک کردن هیچ مشکلی ندارد.

با همه این ها عملی کردن ایده مذکور چندان ساده نخواهد بود.این شرکت در حال حاضر بیش از 300 فروشگاه را اداره می کند و تعطیلی و راه اندازی یک شبکه خرده فروشی خودرو بسیار سخت و پرهزینه است. افزون بر این در سط آمریکا شرکت های آنلاین محلی پرتعدادی در حوزه خودرو فعالیت می کنند و به نظر می رسد ایلان ماسک قصد دارد حتی این شرکت ها را نیز از رده خارج کند.

بر این اساس در نهایت می توان حدس زد این ماجرا بی شباهت به یک بازی بندبازی دشوار نیست. گرچه پایان این بازی می تواند به طور کامل برای ایلان ماسک سود باشد اما مسیری دشوار و زمان بر پیش روی شرکت تسلا قرار دارد.

*رویا پاک سرشت

 

نظرات بینندگان