arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۳۵۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

سید احمد خاتمی: اینکه می‌گویند پست دامادم به خاطر نسبتش با من نبوده، را نوبخت باید بگوید / پدر یکی از دامادهایم قبلاً نماینده مجلس بود / اصلا پسر ندارم که بخواهم برایش برج بسازم

سید احمد خاتمی می گوید: ازدواج ما اصلا سیاسی نبوده است. من در انتخاب دامادها چیزی که به قول طلبه‌ها بشرط لا بودم یعنی اصرار داشتم که سیاسی نباشند. دامادهای ما هیچ کدام از خانواده مقامات سیاسی نیستند فقط یکی از دامادهایم پدرش روزگاری نماینده مجلس بوده است. اهل قسم نیستم، اما اگر قرار باشد که قسم بخورم اینجاست، بنده آقای نوبخت را فقط اوایل دوران ریاست جمهوری آقای روحانی یکی دوبار در مجلسی دیدم و از آن زمان تاکنون او را ندیدم و رابطه‌ تلفنی هم نداشتم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاتمی: کامپیوتر را من به علما معرفی کردم/ به سازنده خانه‌ام گفتم سونا بسازی اولین کسی که پشتم حرف بزند خودت هستی/ پسر ندارم که بخواهم برایش برج بسازم

حجت الاسلام سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان گفت:با ریا مخالفم. اینکه خانه، خانه بسیار شیکی باشد، اما ظاهر آن را سیمان بزنند که مردم نگویند خانه فلانی شیک است، من معتقدم همانگونه که هستید باید زندگی کنید، ولی ساده. باید جوری زندگی کرد که اگر مجری پرسید خانه شما چطور است با خیال راحت آن را بگویید. مثل من که بنده به خیال خودم طوری زندگی کردم که راحت آن را گفتم.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام خاتمی در گفت‌وگویی به موضوع‌های مختلفی همچون مسائل اقتصادی کشور، فضای مجازی و حاشیه‌های اخیر درباره خود پرداخت.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، اهم اظهارات احمد خاتمی به شرح زیر است:

  • برخی نقدها در فضای مجازی هتاکی و اهانت است و من در شأن خودم نمی‌دانم که به هتاکی و بی‌ادبی‌ها جواب دهم.
  •  سال ۶۸ بود که خرداد امام(ره) به رحمت خدا رفتند و مقام معظم رهبری مسئولیت رهبری جامعه را بر عهده گرفتند، مرداد ماه بود، دوماه بعد از رهبری ایشان، از دفتر ایشان زنگ زدند که آقا شما را به عنوان هیات امنای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منصوب کردند. آن روز اصلا کامپیوتر و اینترنت و این‌ها به این گستردگی نبود، اولین وظیفه‌ای که بر عهده خودمان احساس کردیم و انصافا باید بگویم اولین اقدام موثر این مرکز معرفی کامپیوتر بود، یادم هست کامپیوتر را منزل علما بردند و می‌گفتند که این کارایی‌ها را دارد.
  • توییتر را اصلا وارد نشده‌ام به دلیل آنکه به من خبر دادند نظام ورود به توییتر را ممنوع کرده است، کار ندارم چه شد، چه کسانی عضو شدند و چه کسانی عضو نشدند، من از همان اول در توییتر فعال نبودم، بله، در اینستاگرام ورود کردم اما دفعه اول بلافاصله هجمه آوردند و به اصطلاح فضای مجازی... حذف را چه می‌گویند؟
  • احساسم هم این است که مثل این که بعضی‌ها که خیلی دم از فضا، حرف‌ها و نقدهای باز می‌زنند ظرفیتشان به اندازه ته استکان هم نیست! به جای آنکه به اندازه دریا باشند به اندازه ته استکان هم نیستند و فقط می‌خواهند حرف‌ها و فحاشی‌های خودشان شنیده شود و احساسم این است، گویا عده‌ای بیکار فقط کارشان اهانت و هتاکی در این عرصه است و در این هتاکی هم اصولگرا و اصلاح طلب و این‌ها ندارد، هر که مربوط به نظام هست مورد هتاکی اینها قرار می‌گیرد. در اینستاگرام نیستم. در عرصه تلگرام هم وقتی ممنوع شد، بیرون آمدیم.
  • بعد از آنکه نظام مصلحت را بر این دید که کانال تلگرام نباشد دیگر احساس وظیفه آن چنانی در بخش‌های دیگر در اینکه پیام بگذارم ندیدم.
  • قصه تریبون نماز جمعه حساس است، بنده سیداحمد خاتمی هرچه که دلم خواست در خطبه نمی‌گویم و با مسئولان نظام و مسئولان برجسته نظام مشورت می‌کنم. نمی‌خواهیم آن تریبون وسیله‌ای برای تحریک و تشویق مردم شود که مردم به خیابان بیایند، بنده هرگز چنین کاری نکرده، نمی‌کنم و نخواهم کرد، اما تنها تریبون ما که تریبون نماز جمعه نیست.بنده عضو کمیسیون تحقیق و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرنگان رهبری هم هستم، قبل از این ماجراها تذکر شفاهی و کتبی می‌دهیم و تمام نطق‌هایی که آقایان خبرگان دارند، به مسئولان ارسال می‌شود. حق دارید بگویید که چرا اطلاع‌رسانی نمی‌کنید. بله، ما در اطلاع‌رسانی کوتاهی کردیم، اما نه اینکه کار نکرده باشیم.
  • همین جا به صراحت می‌گویم، روحانیت هیچ وقت اپوزیسیون دولت، قوه قضائیه و مجلس نیست، اما اگر گوش نکردند به مراحل دیگر می‌رسیم، چه کسی گوش نکرد؟ قوه قضائیه گوش نکرد؟ قوه قضائیه مسئول دارد، آن مسئول عزیز را می‌خواهیم که توضیح دهد و اگر توضیح قانع کننده بود، آن را می‌پذیریم. به طور مثال اگر بگوید که ما نمی‌توانیم و در این عرصه از دست ما ساخته نیست یا قوه مجریه را می‌خواهیم.
  • اینکه می‌گوییم قوه‌ای را به منظور پاسخگویی می‌خواهیم منظورم مجلس خبرگان و نه همه روحانیت است. نهادهایی که در این عرصه قانون به این‌ها اختیار داده است، از آن‌ها سوال می‌کنیم. در طی این دو اجلاس حداقل مسئولان محترم آمدند و به صراحت می‌گویم که چالشی صحبت کردند یعنی با منطق و با استناد در همه عرصه‌ها صحبت کردند؛ پس اینکه در این ۴۰ سال روحانیت کجا بوده است؟ بله، می‌گویم که روحانیت با نجابت رفتار کرده است.
  • خرید به معنای اینکه از ماشین پیاده شوم و میوه و امثالهم را بخرم، به صراحت می‌گویم با توجه به قصه حفاظت خیر خودم خرید نمی‌کنم اما از اوضاع دقیقا خبر دارم.
  • بخشی از آن در بازار است، ما به حرم وقتی برای زیارت می‌رویم از اولی که وارد حرم می‌شویم تا وقتی زیارت می‌کنیم مردم می‌توانند بدون هیچ ممنوعیتی با ما صحبت کنند.
  • محافظان می‌گذارند و شاهد هستند که اگر عزیزی از جهت حفاظتی دست مردم را می‌گیرد به او تذکر می‌دهم و می‌گویم هر کسی می‌خواهد بیاید. محافظین خود به این نکات توجه دارند. مردم در سخنرانی‌های عمومی نیز می‌توانند حرف‌های خود را مستقیم بزنند. همچنین نامه‌های عمومی مردم در ستاد نماز جمعه به دست ما می‌رسد. من فقط مانده است که بروم میوه بخرم. این کارها کارهای سمبلیک است. بگذارید ما با مردم خودمان باشیم. صریح باشیم. بازار رفتن و در عکس‌ها حضور داشتن کارهای سمبلیک است و فقط به درد فضای مجازی می‌خورد که [مثلا] خاتمی خیلی مردمی است! من اهل اینگونه کارها نیستم. من می‌خواهم همانطور که هستم باشم. مردم با ما رابطه دارند اگر یک روز سمبلیک به بازار برویم حل نمی‌شود.
  • حفاظتی که برای ما قرار داده شده است، تشریفاتی نیست، شورای امنیت ملی برای ما تصمیم گرفته است و اگر روزی شورای امنیت عمومی تصمیم گرفت که هیچ‌کدام از اعضای خبرگان محافظ نداشته باشند. ما تسلیم هستیم. اما این نمی‌شود که من بخواهم برای نان خریدن بروم و دونفر همراه من در صف بایستند، آیا این کار درست و پسندیده‌ای است؟ من این را هم بگویم، اگر خواستید این را حذف کنید؛ اول انقلاب فردی روحانی به تلویزیون آمده بود که بیل می‌زد شنیدم امام راحل مخالفت کردند و فرموده بودند چرا چنین شخصی را آورده‌اید؟ کدام یک از ما روحانیون بیل می‌زنیم؟ حالا در کل کشور چند تا روحانی کشاورز هستند و بیل می‌زنند اما اکثر روحانیون اینگونه نیستند. بگذار آن طور که هستیم خودمان را معرفی کنیم.
  • خانه کوچکتری داشتم، این خانه را ۵۰ میلیون تومان در آن سال در قم خریدیم و ۳۰ میلیون تومان هم خرج کردیم که به مرحله نازک‌کاری به اصطلاح رسید. صاحبخانه‌ای که به ما فروخته بود زیرزمین زیر حیاط را خالی کرده بود برای اینکه سونا درست کند، من به او گفتم نمی‌خواهد این کار را انجام دهید من آنجا را انباری می‌کنم. او گفت: آقا نعمت خدا و حلال خدا که بر شما حرام نیست! این بازی‌ها چیست. به او گفتم اگر من اینجا را حمام سونا درست کنم اولین کسی که اینجا و آنجا پشت من حرف خواهد زد تو هستی. از ما انتظار ندارند که در خانه ما حمام سونا باشد. در پریزهای برق حتی گفت که برویم پریزهای رنگ طلایی بگیریم، گفتم همان ساده‌اش را بگیرید، ما در همان خانه ساده زندگی کنیم و نگویند پریز خانه فلانی طلایی است، نمی‌گویند رنگ طلایی است.
  • با ریا مخالفم. اینکه خانه، خانه بسیار شیکی باشد، اما ظاهر آن را سیمان بزنند که مردم نگویند خانه فلانی شیک است، من معتقدم همانگونه که هستید باید زندگی کنید، ولی ساده. باید جوری زندگی کرد که اگر مجری پرسید خانه شما چطور است با خیال راحت آن را بگویید. مثل من که بنده به خیال خودم طوری زندگی کردم که راحت آن را گفتم.
  • این را برای اولین بار است که می‌گویم، خانه ما وقتی ساخته شد یکی از علمای تهران که اکنون به رحمت خدا رفته است، به من گفت: من دوستی دارم ظاهرا در کاشان که کارخانه فرش دارد، به او می‌گویم که بیاید خانه شما را اندازه کند و ببیند چند فرش ماشینی لازم دارد. من فکر کردم او به عنوان چشم‌روشنی می‌خواهد فرش‌ها را به من هدیه دهد، اما وقتی فرش‌ها را اندازه گرفت و در ادامه گفت که این فرش‌ها هزینه‌اش دو میلیون تومان می‌شود، گفتم قرار بود هدیه بیاورید، من اگر قرار بود خودم پول فرش‌ها را بدهم والله موکت می‌خریدم. چون با موکت زندگیم حل می‌شد.گفت این حرف‌ها نیست، پولش را بدهید.
  • ازدواج ما اصلا سیاسی نبوده است. من در انتخاب دامادها چیزی که به قول طلبه‌ها بشرط لا بودم یعنی اصرار داشتم که سیاسی نباشند. دامادهای ما هیچ کدام از خانواده مقامات سیاسی نیستند فقط یکی از دامادهایم پدرش روزگاری نماینده مجلس بوده است. اهل قسم نیستم، اما اگر قرار باشد که قسم بخورم اینجاست، بنده آقای نوبخت را فقط اوایل دوران ریاست جمهوری آقای روحانی یکی دوبار در مجلسی دیدم و از آن زمان تاکنون او را ندیدم و رابطه‌ تلفنی هم نداشتم.
  • من کاری به داماد آقای روحانی ندارم، خودش باید پاسخگو باشد، اما آنچه راجع به من بود، بنده دامادهایم را آزاد گذاشتم یعنی به آن‌ها گفتم خودتان باشید نه داماد آیت‌الله خاتمی چرا که من چهره‌ای مذهبی ـ سیاسی هستم و آدم گاهی در عالم سیاست به عرش می‌رود و گاهی به فرش. اگر عزیز شدید خودتان عزیز باشید. نمی‌خواهم قصه من بشوید. این را به صراحت به آنان گفتم، در رابطه با هیچ‌کدام از دامادهایم هیچ اقدامی نکردم که شغلی را پیدا کنند و این را رانتخواری می‌دانم که چون بنده امام جمعه هستم کاری انجام دهم. در رابطه با داماد محترمم که جوان بسیار پاکی است بنده نه به او گفتم برو نه به او گفتم نرو. فقط به او گفتم هرچه خودت تصمیم بگیری. ابدا و اصلا سفارش او را نکرده‌ام و اگر زنده باشم برای هیچ کدام از دامادهایم سفارش نخواهم کرد.
  • این را آقای نوبخت باید بگویند، والله چنین نبوده است. به صراحت می‌گویم پستی که به داماد داده شده است بخاطر خاتمی نبوده چرا که من مشی و خط فکری ام مشخص است. بدانید و این را نوشته‌ام حساسیت جامعه چیز خوبی است و از آن تشکر کردم. نامه من ابدا برای کاهش فشار افکار عمومی جامعه نبوده است. معتقدم اگر امر معروف و نهی از منکر در چنین سطحی بیاید کشور را آباد می‌کند. یعنی مسئولین مراقب رفتار خود باشند و این باید ادامه پیدا کند. ما باید لیاقت‌مدار و شایسته سالار باشیم. شایسته سالاری باید اصل باشد یعنی هرکسی شایسته بود داماد یا غیر داماد اگر صلاحیت‌ها را داشت باید منصوب شود و هرکس شایسته نبود داماد، برادر یا فرزند نباید به کار گرفته شود. در فضای مجازی از همه کسانی که حساسند در این عرصه تقاضا می‌کنم به این نکته توجه کنند. بعضی‌ها بنا فقط به تخریب خاتمی داشتند.
  • بنده اصلا پسر ندارم. انگیزه درست کردند که فقط خاتمی را تخریب کنند. هیچ قصه دیگری نبود. بنا نداشتم جواب دهم یکی دو روز صبر کردم دیدم می‌خواهند بی‌رحمانه بتازند در قصه‌ای که به قول ما طلبه‌ها نه در صدرش بودم و نه در ذیلش و هیچ ربطی به من نداشت آن را به من ربط دادند، مجبور شدم نامه‌ای را برای روشنگری افکار عمومی بنویسم. از حساسیت مردم تشکر می‌کنم این امر به معروف و نهی از منکر اگر در همه عرصه‌ها باشد "کنتم خیر امة اخرجت لالنّاس تأمرون بالمعروف" یک معروف شایسته سالاری است و تنهی عن المنکر؛ یک منکر رانت‌بازی است.
  • از اول طلبگیم تلاش کردم که زندگیم شفاف باشد، اما این را هیچ وقت به خودم القا نکردم که من بی‌عیبم که اگر چنین احساسی در من پیدا شود "من دخل عجبه هلک". انتظار دارم انتقاد ناصحانه باشد. در همین قصه دامادم روزنامه‌ای بیانیه من را اینگونه تیتر زد که خاتمی انتصاب دامادش را در سازمان برنامه و بودجه پذیرفت در صورتی که بیانیه من غیر از این بود و من گفتم ربطی به من ندارد. فردایش آن را اصلاح کرد. انتقاد منطقی و مستند باشد. ما را نقد کنید بنده به عنوان کسی که در سطح کشور مطرح هستم نه به عنوان مسئول کشور. می‌گویم ما را نقد کنید، اما نقد منصفانه باشد. نقد منصفانه کشور را آباد کرده و می‌کند. در فضای مجازی احساس می‌کنم عصبانیت یک اصل است، بیایید دست از عصبانیت بردارید. منطقی بنویسید و منطقی نقد کنید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
معلم
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
3
20
چندین سال پیش تونستن خونه پنجاه میلیونی بخرند ،نمی تونستن دو میلیون فرش بخرند .؟اینم ازون حرفها بود .
؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
10
رشته دراز انتصابهای خانوادگی در دولت که امروز شوهر خواهر روحانی خبرش بیرون اومد ،باعث شده چنگ بزنن به پسر باجناق حداد که اصلا فامیل نمیشه (خخخ) و پسر خاتمی که اونم جایی رفته که ضد گرایش خاتمیه ،،،،
سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
15
سلام حاج آقا

نيازي به قسم نيست. همين كه بدانند و يا بگويد داماد شماست كار خودش را مي كند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
17
اخوی نوبخت میداند شتر را کجا بخواباند . کجای کاری همه جا پارتی و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
حضور یک عنصر سیاسی در راس سازمان برنامه و بودجه اوج بی سلیقگی است این سازمان باید فراجناحی و ملی باشد !!!
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
15
احتیاج به پارتی بازی برای نون رسوندن به داماد یا پسر نیست که موقع قسم گیر بیفتی " کسیکه داماد خاتمی رو بکار میگیره میدونه داره چیکار میکنه و کی رو بکار گرفته " سود این کار قرار نیست در همون لحظه اول باشه" شب درازه و قلندر هم بیدار !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
2
15
چون پسری وجود ندارد، دامادها جایگزین شده اند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
16
حاج آقا شما نیاز به سفارش و رانت ندارید. همین که بو ببرند داماد شماست همه درهای بسته به رویش باز می شود تا به مدیریت در برنامه و بودجه برسد. بد نیست حالا که از شایسته سالاری صحبت کرده اید سوابق و محل تحصیل و ... دامادتان را هم شفاف بگویید.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
18
باشه . بچه ها و دامادهای شماها آقایان و مسئولین و مقامات همه نخبه هستند و صاحب نظر و اثر. ژنهای خوب و نژاد برتر!رعایا هستند که درجه دو هستند و از طبقه پست و فرودست.
خداوندا نابود بگردان هرآنکه حقی می خورد و حقی می ستاند و در محکمه خودساخته خود را بری می داند.
اللهم لعن علی القوم الظالمین من الاولین الی الاخرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
5
اگر آنقدر که در زندگی میترسیم از اینکه عوام در باره ما چه بگویند یا چه نگویند!! از خشم و غضب خداوند متعال می ترسیدیم و ایمان و یقین داشتیم که همه قدرت فقط از آن اوست!! آنوقت همه همّ و غم مان را میگذاشتیم برای جلب رضایت حق تعالی و در آن صورت میتوانستیم بدون هیچ ترس و واهمه ای از اینکه مردم چه خواهند گفت!! از نعمات داده خداوندی استفاده کنیم و از آن لذت ببریم.
نه خودمان را گم کنیم که کمک و یاری و دستگیری مستمندان و نیازمندان فراموشمان شود و نه اینکه خودمان را از استفاده از نعمت و داده خداوند متعال محروم میکردیم که نکند مردم چنین بگویند یا چنان بگویند!!!!! چنانچه آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمه الله علیه) توانسته بودند چنین انسان بزرگی باشند.
... و اگر هم آنقدر مناعت طبع و بزرگی داشتیم که حقیقتاً مال دنیا برایمان بی ارزش بود و به آن اهمیتی نمیدادیم،‌ آنوقت باید نه تنها همه سعی مان را میکردیم که بغض و حسد و کینه نسبت به مردمی که دارا و بهره مند از نعمات خداوندی هستند را کاملاً از خودمان دور کنیم، بلکه از داشتن داشته های دیگران بسیار هم خوشحال و مسرور میشدیم.
..... جز این نیست مگر اینکه نعوذبالله شک داشته باشیم به اینکه همه هستی از آن یگانه خداوند قادر متعال است و تنها اوست که میتواند نعمتی را بگیرد یا ببخشدا!!!! که در هر دو حالت وظیفه آدمی، شکر الهی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
8
کاشف به عمل اومده انتصاب از دامادها به عروسهاهم در دولت رسیده ،داماد خاتمی برادر عروس جناب نوبخت تشریف دارند .خخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
5
4
مگر داماد روحانی ویا خواهر زاده اش در پست های مهم قرار ندادند از خوبی مسولین چه بگویم. کجای مملکت درست است وتنها را ه نجات مملکت بر کناری همه نماینده ها است درود بر دولتدبهار که خدمات زیادی بهدمردم کرد ولی همین آقایان مملکت راویران کردند ومیخواهند دولت بهار را بد نام کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
هیچ نیازی به سفارش و زنگ و تماس نیست. همین که بدانند داماد شماست ، کافیست....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
1
ما افتخار می کنیم که از را بیل زدن زندگی را میگذرانیم و کل بر مردم نیستیم ضمنا مگر شما از حضرت علی بالاتر هستید که کار کردن برایتان کسر شان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
كاش تمام اعضاي خانواده مسئولين شايستگي اين را داشتند كه به مقامات پدران خود مي رسيدند
درد اينجاست كه بسياري از اينان بي كفايت هستند و به واسطه انتصاب
هم شأن خود را مي شكنند و هو شأن پدران خود را
و كم نيستند
البته اگر زود نگويند مستندات باور
آن گونه كه از ظريف خواستند
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
در شهر ما خواهر زاده جوان یکی از مسئولین دانشگاه آزاد کشور که تازه فوق لیسانسش را گرفته ،پیش رییس دانشگاه آزاد شعبه آن شهر می رود و تقاضای کار می کند به محض اینکه رییس شعبه متوجه می شود که این جوان خواهر زاده ی مدیر کل یک بخش دانشگاه آزاد کشور هست فورا ایشون را به کار می گیرد البته اون مدیر کل هم سفارش خواهر زاده اش را نکرده اما متاسفانه در کشور ما انگار رسم شده که تا فهمیدن یکی. وابسته به یک مقام هست انگار برایش ا این وابستگی برایش در همه ی زمینه ها ایجاد حق می کند و زیاد هم لازم نیست که مقام مسئولی سفارش نزدیکانش را بکند
و قصه داماد جناب خاتمی و بقیه داماد های مقامات نیز البته مستثنی نیست
نظرات بینندگان