arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۹۹۰
تعداد نظرات: ۹۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

مدیرمسئول کیهان: ما نوشته بودیم آمریکا از برجام خارج نمی شود/ حالا خارج شده، اما معلوم شد پیش بینی ما درست بود!

کیهان بارها اعلام کرده بود که برجام برای آمریکا یک سند طلایی است و هرگز حاضر نخواهد شد این سند طلایی و امتیازات باد‌آورده‌ای را که به آسانی از ایران دریافت کرده است، از دست بدهد.  با این وجود، پس از خروج ترامپ از برجام، کیهان اکنون به قلم مدیرمسئول خود با استدلال هایی عجیب، به ادعاهای پیشین خود چند تبصره اضافه کرده و مدعی شده که خروج ترامپ از برجام هم خللی در پیش بینی آنها ایجاد نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیهان: ما نوشته بودیم آمریکا از برجام خارج نمی شود/ حالا که خارج شده معلوم شد پیش بینی ما درست بود!

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در مطلبی به توجیه یکی از نوشته های یکی دوسال اخیر خود و نیز موضع بارها تکرار شده روزنامه خود پرداخت.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه کیهان، پس از ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا، بارها بر این نکته تاکید کرده بود که واشنگتن از برجام خارج نخواهد شد. این موضع کیهان از آن جهت بود که ادعا می کرد برجام یک معاهده یکطرفه و به نفع آمریکا و به زیان ایران است؛ از همین رو آمریکا هرگز از آن خارج نخواهد شد.

با این وجود، پس از خروج ترامپ از برجام، کیهان اکنون به قلم مدیرمسئول خود با استدلال هایی عجیب، به ادعاهای پیشین خود چند تبصره اضافه کرده و مدعی شده که خروج ترامپ از برجام هم خللی در پیش بینی آنها ایجاد نمی کند.

در یادداشت حسین شریعتمداری آمده است: مدعیان اصلاحات که تمامی پیش‌بینی‌های کیهان درباره مذاکرات هسته‌ای و عواقب فاجعه‌بار برجام را تحقق یافته می‌بینند و علاوه بر مردم، از سوی برخی هم‌حزبی‌های خود نیز به شدت زیر سؤال هستند که چرا از توان و تخصص لازم برای مذاکره برخوردار نبوده‌اند، این روزها به حرکت ناشیانه‌ای دست زده و می‌گویند و می‌نویسند کیهان پیش‌بینی کرده بود که ترامپ هرگز از برجام خارج نمی‌شود ولی او برخلاف این پیش‌بینی از برجام خارج شد! این به اصطلاح استدلال مدعیان اصلاحات نیز تائید دیگری بر نظر و پیش‌بینی کیهان است. زیرا کیهان بارها اعلام کرده بود که برجام برای آمریکا یک سند طلایی است و هرگز حاضر نخواهد شد این سند طلایی و امتیازات باد‌آورده‌ای را که به آسانی از ایران دریافت کرده است، از دست بدهد. 

ولی آمریکا از برجام خارج شد، اما چگونه؟ ترامپ در حالی از برجام خارج شد که مطمئن شده بود ایران بعد از خروج او کماکان به حضور خود در برجام ادامه می‌دهد یعنی دقیقا همان که امروزه اتفاق افتاده است. به بیان دیگر ترامپ حاضر نبود با خروج از برجام، این سند طلایی و امتیازات مفت و مجانی که به دست آورده است را از دست بدهد چرا که می‌دانست به روال قانونی و بر اساس مفاد برجام اگر از برجام خارج شود، دیگر -به قول آقای عراقچی- برجامی باقی نمی‌ماند که از امتیازات آن بهره ببرد. ولی ادامه حضور ایران در برجام، نه فقط این دغدغه ترامپ را برطرف می‌کرد بلکه سود دوجانبه‌ای هم برای آمریکا درپی داشت، زیرا از یکسو آن سند طلایی را از دست نداده و از سوی دیگر، ‌اندک تعهدات آبکی خود را هم از میان برداشته بود. آیا غیر از این است؟! مگر آمریکا با خروج از برجام، این سند را از بین نبرده است؟ چرا باید جمهوری اسلامی ایران همچنان در برجامی که دیگر وجود خارجی ندارد باقی بماند و به همه امتیازاتی که داده است پایبند باشد؟! 

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: البته کیهان باور نمی‌کرد و با هیچ عقل سلیمی هم باور کردنی نبود که دولت بعد از خروج آمریکا از برجام نیز کماکان در این سند پاره شده که دیگر وجود خارجی نداشت باقی بماند! و هیچیک از امتیازات فراوانی را که به حریف داده است پس نگیرد! بنابر‌این انتقاد شما به کیهان این است که چرا حیله‌گری آمریکا را دیده بود ولی ساده‌اندیشی تیم خودمان را نادیده گرفته بود؟! 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵۰
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
8
12
واااای خدا چقدر این بنده خدا رو داره برا هر حرفش چه درست چه غلط یه توجیهی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
8
18
حالم به هم میخوره از کیهان. دقیقا مصداق نمک به زخم پاشیدن هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
13
روحانی هم چند بار گفت چون برجام خوب نوشته شده ترامپ بر خلاف قول انتخاباتیش نتونسته برجام رو پاره کنه.
ولی بعدها برعکس شد.
اونها نمیخوان ایران میز مذاکره رو ترک کنه. آمریکا با هدف مذاکره بیشتر از برجام خارج شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
9
13
کیهان میگفت به آمریکا اعتمادی نیست
دولت میگفت امضای کری تضمین است.
شما بگید کدوم درسته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
9
سلام
مردم می فهمند. کارنامه همه ما مشخص ست.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
15
9
بابا اصلاح طلب ها ضعیف تر از اونی هستند که فکر می کردم
آدم ها ترسو قدرت طلب و دورو
به هر بهانه ای می خواهند بگویند برجام خوب بود و هست
ترسوهاااا
از کدخدا چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
10
14
اين آقا خيلي بامزه است ! خدا خيرش بده!كلي خنديديم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
5
10
ایشون همیشه و همه وقت و همه جور درست میگه!
حمایت هم میشه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
6
12
نباید فراموش شود که امریکا زمانی از برجام خارج شد ،که اطمینان پیدا کرد بهر شکلی ایران (اصلاح طلبان و غربگرایان ) از آن خارج نخواهند شد و دستشان برای فشار بیشتر باز میماند . خروج از برجام میتواند فشاری بر امریکا باشد .و ماندن در آن فشار مضاعف بر ملت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
8
9
کشت خودشو بااین استدلال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
8
به نظر بنده اگر موفقیت های بین المللی ایران مانند شکست داعش و نفوذ منطقه ای نبود آمریکا کماکان در برجام باقی میماند.
یعنی اینکه آمریکا موفقیت های ایران را دید و با هدف مذاکره و گرفتن امتیازات بیشتر از برجام خارج شد و اگر آمریکا میدانست خروج از برجام به ترک میز مذاکره توسط ایران می انجامد به هیچ وجه از برجام خارج نمیشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
12
نظرات مردم نسبت به کیهانیون را بدون سانسور بنویسید
ناشناس
|
Australia
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
8
منظور کیهان این بوده که امریکا کاری نمیکنه که ایران از برجام خارج بشه که درست هم گفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
6
7
یه سنگی انداختن توی چاه که کل جبهه اصلاحات و اعتدال نمی تونن دربیارن. ماشاالله به این همه تدبیر و زیرکی و یا وادادگی و.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
6
عزیز، مطلبی که فراموش شده و یا به آن توجه نمی شود، گنجاندن شروط غیر قایل قبول و غیر منطقی به ضرر ایران منجمله روش دست روی ماشه یا برگشت پذیری کلیه تحریم ها و مجازات ها و قطعنامه های سازمان ملل در صورت خروج ایران از برجام و. . . و متاسفانه پذیرش چنین شروط یکطرفه و ظالمانه از سوی مذاکره کنندگان ایرانی است در برجام است که ترامپ را مطمئن کرده که ایران از آن خارج نخواهد شد، چون در صورت خروج ایران وضعیت کاملا" به شرایط قبل از برجام بر می گردد ! و . . . .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
10
از مملکتی ک نمایندگانش برای گرفتن عکس با موگرینی سر و کله هم می زدن چ توقعی می توان داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
14
10
سلام باز هم آقای شریعتمداری مشت محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی زد زنده باد کیهان مرگ بر منافق مرگ بر وطن فروش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
11
11
کیهان است دیگر با استدلاهای آبکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
ولی انصافا این تحلیلش آبی نبود واقعیت بود
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
5
4
شما دگماتیسم ها و ترامپ ها هردو تشنه قدرت و حکوت هستید ، و هردوعامل بدبختی و فلاکت ملت ها، تمای کشتارهای دنیابه سبب وجود شما درقدرت است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
شما خوبی و خواجه حافظ شیرازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
5
3
دروغ که حناق نمیاره
بعد از اینکه برجام توسط ترامپ هوا شد معلوم شد برجام چقدر ارزش داشته
اما از اونجایی که عناد با روحانی وجود داشت نمی خواستن این حقیقت آشکار بشه که شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
8
8
فقط مي شود گفت :اراجيف گفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
در درست بودن حرفهایشان همین یک جمله سراسر استدلال شما کافی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
4
کلا در کشور ما مشکل این است که انسان های دروغ گو به هیچ احدی بابت دروغ هایشان حساب پس نمی دهند
آنقدر دروغ می گویند که خودشان هم کم کم باور می کنند که واقعیت همین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
4
4
چقدر میگیری حرف نزنی
چقدر فکر کردی گندتو ماست مالی کنی!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
7
6
برادر حسین چرا نمی بینی که پس از خروج امریکا در جهان تنها ماند و تنها حامی وی اسرائیل وامارات وعربستان است چرا نمی بینی که هیچ کشور اروپایی از وی حمایت نکرد ودر انتها از کی تاحالا معکوس شدن پیش بینی یعنی تحقق ان و چرا ساز ناکوکتان هم اوا با اسرائیل و عربستانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
همه این کشورها با عربستان وامارات ما را تحریم کردن حتی ترکیه ولبنان به هوا پیما های ما سوخت نمی دهند این حرف های احمقانه چیست که می زنید فقط ایران هست که تنها مانده است
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
4
8
خداوندا ترانه به عصمت حضرت زهرا (س)
ترا به حرمت پدرش(ص)
ترا به فرق شکافته علی اش(ع)
ترا به مظلومیت فرزندانش(علیهم السلام)
ترا به وحدانیت. قسم ای مهربان
شر دوستان نادان را از سر این ملت و مملکت کوتاه بفرما.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
همین طور دوست نما های خائن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
5
میگم از یه جهت هم راست گفته! واقعیت اینه که امریکا و اروپا هر کاری خواستند کردند این وسط ایران چیکار میتونه بکنه؟ یا چیکاری می تونسته و نکرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
4
میگم از یه جهت هم راست گفته! واقعیت اینه که امریکا و اروپا هر کاری خواستند کردند این وسط ایران چیکار میتونه بکنه؟ یا چیکاری می تونسته و نکرده؟
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
7
انتخاب بسه دیگه.
همین شماها بودید که با قلمهاتون برجام رو به این ملت تحمیل کردید.
آثار برجام رو هم همه داریم مشاهده میکنیم نمیتونید با داستان سرایی و با سرهم کردن یسری مزخرفات از بار سنگین مسئولیتی که به خاطر برجام و افتضاحاتش به گردن شما و همفکرانتون است شونه خالی بنکید.
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری.
عمو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
5
4
بازاین مردک باتحلیلهای آبدوغ خیاری خودی نشان داد به قول ماترکها دانش آبرون گتسین یعنی حرف بزن تاآبروت بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
3
الان دقیقا (تاکید می کنم. دقیقا) منظور جناب شریعتمداری از این به اصطلاح سرمقاله چیه؟
یکی نیست به جناب شریعتمداری بفرماید که شما از انقلاب و حفظ نظام و ولایت و ... دفاع نکنه.
ایشان مصداق بارز "دفاع بد" از موضوعات مهم این کشور است که فقط به تعداد مخالف ها اضافه می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
3
گربه مرتضی علی که میگویند همین آقاست هر طوری بندازیش سر چهار دست پا پایین میاید از رو برو
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
4
با سلام خدمت شما من شخصا از تفکر حاکم بر روزنامه کیهان خوشم نمی آید ولی در مورد تحلیل این روزنامه نظرم مثبت هست اخه چرا برجامی که هیچ سودی برای ما ندارد در آن بمانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
4
که چه ؟ چرا صورت مسیله را پاک میکنی انتخاب ؟ قرار بود برجام چه نتیجه ای برای کشور وملت داشته باشه داشت یا نداشت ؟چرا خسارت محضی مثل برجام را با حاشیه سازی می پوشانی حالا گیرم که کدخدا ماند یا نماند کوس رسوایی اعتماد به کدخدا دیر وفتی است بهصدا در امده وبا اب کوثر تطهیر شدنی نیست.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
3
ترامپ و نتانیاهو و کیهان سر برجام کاملا اتفاق نظر دارند مردم فخیم ایران سر خوب یا فاجعه بودن توافق برجام بهترین قاضی هستند جناب شریعتمداری...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
این حرفهای آب دوغ خیاری را زمان تصویب برجام هم میزدید ، حنایتان پیش مردم دیگر رنگی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
4
مگه این بابا بازنشسته نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
4
ما گفته بودیم ماست سیاه است اما معلوم شد ماست سفید است و ما صددرصد درست گفته بودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
3
حج حسین آقا آن وقتها که پیش بینی ات درست در می آید ماجرا از این قرار است: تو بر علیه یک بدبختی سماریویی می نویسی. دوستانت آن بدبخت را با «برهان قاطع» وادار می کنند که بگوید حرف همان است که مش حسین آقا گفته است. اما این بار ظاهراً زورتان به دانلد ترامپ نرسیده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
1
خب درست میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
2
چطوره شریعتمداری بشه رییس جمهور و همه را نجات بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
1
من كه چيزي از مقاله كيهان متوجه نشدم چون پر بود از پارادوكس! اما يه چيزي برام مبهم و جاي سواله!!
مگه دولت جزيي از نظام نيست؟ پس چرا كيهان داره اينقدر خودشو بابت موندن تو برجام تيكه پاره ميكنه؟؟!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
3
رو که نیست سنگ پای قزوینه.بابا قبول کنید که تحلیل هایتان آبکی و از سر عناد با مدیران دولتی است.بنده هم مطبوعاتی با گرایش ورزشی هستم.در مقاطعی باید شجاعت داشت و اشتباه در نقد و تحلیل را پذیرفت که این رفتار را در آقای شریعتمداری نمی بینیم
محمد
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
3
کاری با مزخرفات کیهان ندارم
ولی همه داریم میبینیم که با برجام داره چرخ زندگی مردم میچرخه!!!!
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
4
4
تحلیل کیهان بسیار دقیق و درسته!
ياشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
4
خدا به همه مريضا شفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
انصاف به خرج بده اتخاب این توهین نیست؟!!!!!
kaka
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
4
صحبتهای آقای شریعتمدار کاملا صحیح و منطقیه چرا باید ایران پایبند به برجامی باشه که هیچ نفعی برای ایران نداره و هیچ یک از طرفا جز ایران پایبندش نیستن،چیزی ک برای آمریکا اهمیت داره امتیازاتیه که از ایران قبل برجام گرفته و هنوزم کماکان داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
2
برای همین هم عجیب نیست این مملکت که عملا به دست همچین هایی اداره میشه و در اون مردم و دولتی که نصف و نیمه توسط مردم انتخاب شده هیچکاره ان، به این حال و روز افتاده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
حالا که گندش درومده هیچ کاره !!! نه عزیزم همه کارست ، از بودجه گرفته تا امکانات کشور و قدرت اجرایی همه دست دولته ، با تحلیل شما پس احمدی نژاد که چپ چه راست مخالفش بودن کلاً هیچ کاره بوده !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
4
5
حرف کیهان منطقی است
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
4
این حاکی از پیش بینی شما نبود بلکه نقشه و برنامه شما بود که خوب هم اجرا شد.
رضا - خواننده همیشگی انتخاب
|
United States of America
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
2
با وجود همه احساسات منفی و البته منطقیات منفی که نسبت به شریعتمداری (به جای میم نون بزارید) دارم اما این حرف و این استدلالش تا حد زیادی درسته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
2
از اين آدم خوشم نمياد، ولي انصافا، تا حدي ؛ درست ميگه.
ميگه آمريكا از برجام اومده بيرون، ولي دولت ايران جرات نداره كه اقدام مشابه كنه.
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
4
رو که نیست سنگ پای قزوینه
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
2
اگر آقای شریعتمداری یک حرف درست گفته آنهم این است که ماندن ایران در برجام دیگر بیفایده است و اروپائیها دارند ما را بازی می دهند تا در دام آنها افتاده و راه پس و پیش نداشته باشیم بدون اینکه کوچکترین مفر مالی ایجاد کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
3
خسته نباشید استاد مغلطه کار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
8
9
خزعولات را بيان فرموده اند هر چند بنده نيز با ايشا تقرب فكري دارم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
در بی منطقی و مغرض بودن این سایت همین بس که نظرات موافق خودش را حتی با توهین منتشر میکند ولی نظرات مخالفش را سانسور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
این سایت های اصلاح طلب با تیترهای کذاییشون استاد تحریف و مغلطه حرف افراد هستن. روشنه که اشکال اینه که حتی شریعتمداری هم وادادگی دولت رو دست کم گرفته و فکر نمیکرد دوولت این پالس رو به ترامپ بفرسته که بدون امریکا هم در برجام میمونه تا ترامپ جرات پیدا کنه بی دغدغه از برجام خارج بشه. لذا اشتباه شریعتمداری در حقیقت به ضرر انتخاب و دولت هست نه به نفعشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
5
3
کاملاً حرف ایشان درست است ، برای کوبیدن و انتقاد از کسی استدلال دارید بیاورید ندارید سکوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
4
پر رویی هم اندازه ای دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
5
کیهان=ترامپ=آل سعود=اسراییل= دلواپس=تندرو=هنجارشکن=>دشمن تراشی و جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
جوک قشنگی بود
arb
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
4
7
شما اصلاح طلب ها و اصولگرا ها پدر ملت رو در آوردین.
شما گندکاریهاتون رو به گردن اونها،اونها هم به گردن شما می اندازند.
اگه بین مردم هستید و مردم براتون مهم هستند،حتما می دونید که مردم نه دل خوشی از اصولگرا دارند،نه اصلاح طلب.
هر حزب و دولتی برای اطلاع رسانی عملکرد خودش،جدا از رسانه ملی،به یک رسانه نیاز داره،تعداد بیشتر دیگه برای فضا سازی استفاده میشه.
این وسط فقط مردم هستند که دوتا گوش و دوتا چشم و یک دهان بسته دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
10
10
اگه یه دولت قوی سر کار بود آمریکا از برجام خارج نمی شد با پایان عمر دولت روحانی موقع آتش زدن این تعهد ننگین و خفت بار فرا می رسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
2
جلیلی: باید برجام خوانی را در دانشگاه شروع کنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
5
شریعتمداری واحمدی نژاد، ورحیم پورازغدی ،خیلی پرروتشریف دارند،خودراهمه چیزدان میدانند وصاحب توجیه المسایل هستند،ازهیچکس هم شنوایی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
چه استدلال جالبی در مقابل استدلال های بقیه
مصطفی صداقت
|
Finland
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
1
به نظرم آقای شریعتمداری در بحث خر.ج آمریکا از بزرگان دچار اشتباهاتی شده آمد که حالا دارن توجیه میارن
اما نکات این بزرگوار در این دو سال خیلی مهم بوده است
شکوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
2
مردم با سیلی صورتشان را سرخ میکنند و اینها هی میگویند شما در انتخابات اشتباه کردید.
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
3
مرزهای وقاحت دریده شده است
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
5
4
کاری به شخص شریعتمداری ندارم ولی استدلالش تو این مورد کاملا درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
3
خداوندبه ملت ایران صبرعنایت کندوملت را ازدست جاهلان کینه توزان بی سوادان ......نجات دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
1
من یه خواهش دارم شاید اطلاعات من کمه ، این دوستانی که میگن برجام بده و ما باید از اون خارج بشیم ، خب فکر کنید خارج شدیم چی میشه، میخواهیم اورانیوم غنی کنیم دیگه، ما بمب اتمی که نمخایم درست کنیم چون حرام اعلام شده، تو زمینه استفاده از جنبه های مثبت انرژی اتمی تا جاییکه من می‌دونم ما پیشرفت خیلی چشمگیری نداشتیم که بخواد زندگی ملت ایران رو دگرگون کنه، پس سرچی داریم دعوت میکنیم.فکر کنید الان هزاران تن اورانیوم غنی شده داریم .برجام باشه یا نباشه اوضاع ما همینه ، تازه من فکر میکنم اگه برجام نباشه ترامپ براحتی می‌تونه دنیا رو متقاعد کنه کلا ما رو تحریم کنند.
ما مشکل اقتصادی داریم، آقایان عزیز اقتصاد یک علمه ، اگه علمش رو دارید یا علی،، اگه ندارید بفرمایید کنار کسانیکه میتونن بیان،
چی میخواید از جون این ملت و مملکت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
1
2
ترامپ از برجام خارج نمی شد اگر اقای روحانی به اروپایی ها قول نمی دارد که حتی اگر امریکاهم از برجام خارج شود ما خارج نمی شویم همین شرایط انها را برای خروج از برجام تشویق کرد ایران باید تهدید می کرد با خروج امریکا از برجام ماهم خارج می شویم وغنی سازی اورانیم رابه شدت دنبال می کنیم امریکا نمی توانست با ایران وارد جنگ شود چون هزینه سنگینی برایش دارد پس تنها راه توقف فعالیت هسته ای ایران فقط برجام می ماند چاره ای جز آن نداشتند وندارند چون گزینه نظامی فقط وفقط دارد روی میز خاک می خورد
جعفر
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
2
آنهایی که اصرار دارند ایران از برجام خارج شود و می گویند ماندن ما در برجام چه نتیجه ای دارد کاملا خواست اسراییل ، آمریکا ، عربستان و دلواپسان داخلی ضد دولت و نفوذی های بیگانه را مطرح می کنند چون خروج ما از برجام همان و بازگشت تحریم های شورای امنیت و چه بسا تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای لشکر کشی به ایران همان . پس آنها که این ادعا را مطرح می کنند کمی هم به عواقب کار بیندیشند و بنویسند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
بمونید تو برجام تا ۱۴۰۰ ، لم بدید پشت میزها مثل این ۵ سال تا غربیها بیان مشکلات ما رو حل کنند !! فقط لطفا گرین کارتها و تابعیت غرب خود را باطل کنید
صادق
|
France
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
4
3
هر کسی جای شریعتمداری بود با آن حقوق ۲۰۰ میلیونی در ماه هر حرفی که لازم باشه میزنه ! بسوزد پدر پول!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
سیاست کثیفی دارید شما روزنامه ها و سایت های زنجیره ای اصلاح طلب ، در لابلای نظرها دروغ هم به خورد ملت میدهید ، حقوق نجومی مخصوص دولتیها است که ذخائر نظامند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
3
شريعتمداري انقدر استدلالهايش بي منطق وتهي است كه ادم حالش ازخودش وروز نامه اش بهم ميخورد وشما نظرات امثال مرا چاپ نميكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
نظرات امثال شما را که حتما چاپ میکنند ، شوخی جالبی بود
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
2
سلام.من یک کارگرساختمانی هستم وازسیاست هیچی نمیدونم ونمیخواهم هم بدونم وبرای من این حزب هاپشیزی نمی ارزه(اصلاح طلب اصول گرا تندرو میانه رواصلا شمابگوپیاده رو)اماآقای شریعتمداری برای من سواله چرابازمین وزمان مخالفی.اگرایران ازبرجام خارج میشد وضع مااراین بهترمیشد.همه میدونندوتوبهترازهمه میدونی بودونبودبرجام فرقی نداره.تنهاخوبی برجام اینه که درشورای امنیت یه خورده ترازوبه نفع ماشده بخاطراروپائی هاکه این ازوجودبرجامه.آقای شریعتمداری مگردولت ایران قرارداد برجام راباامریکاه بسته یاباپنج کشور.زمانیکه همه ازبرجام رفتن ایران نیزخارج خواهدشد.برادرناتنی ملت ایران برجام بین دوکشوربسته نشده که یکی رفته اون یکی هم بره باپنج کشوربود.اگه ایران روبدن دستت یک سوریه یاعراق تحویل مامیدی.داداش گل بشین خونه وروزنامه توچاپ کن اینقدرنروتواعصاب ملت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
1
مگه این بابا بازنشسته نیس.بابا بسته دیگه برو به نوه هات برس یه کم.ببرشون پارک شهر بازی.ول کن دیگه مردم دیگه از نظریه پردازیات روشن شدن و نورانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
2
آقا یکی اینو ببره دکتر
گناه داره طفلی
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
4
هوچیگری نکنید! حرف بسیار درستی زده! میگه من گفتم با این امتیازاتی که ما دادیم و تقریبا هیچی گیرمون نیومد، قطعا امریکا از برجام خارج نمیشه؛ اما امریکا با پالس هایی که روحانی و شرکا به امریکا و اروپا دادند که ما هرگز از برجام خارج نمیشیم، ترامپ کاسبکار و تاجر گفت چه بهتر که من از مزایای برجام استفاده کنم، بدون این که تعهدی نسبت به هیچ چیز و هیچ کس داشته باشم! امریکایی ها کاملا هوشمندانه عمل کردند و رفقا و شرکای شما کاملا احمقانه و الان هم توی گل دست و پا می زنند و منت اروپایی ها رو می کشند! مردم اندر حسرت فهم درست!
محمدرضا جعفری
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
3
شریتمداری جان معلومه با خودت چند چندی؟!!!!!!!!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
3
روزنامه کیهان بارها ثابت کرده انسان توانایی توجیه همه چیز را دارد ...
البته بدون منطق و اخلاق
علی
|
United States of America
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
2
کاش این شریعتمداری بفرموده امام حسین اگر دین ندارد لااقل آزاده میبود .میدانیم بفرموده پیامبر کسی دروغ بگوید مسلمان نیستوکاش ایشان از ریش خود شرم میکرد ودروغ را بادروغ توجیه نمیکرد .حال آدم بهم میخورد از دیدن این افرادی که دروغ میگویند وهزار توجیه هم برایش میتراشند .خداوکیلی یک مسلمان اینگونه عمل میکند؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
0
کیهان درست میگوید خداپدرو مادرش روبیامرزد الان امزیکا هم برجام دارد هم تحریم
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
2
آقای شریعتمداری بنده به عنوان یک شهروندیک توصیه دوستانه برای شمادارم:
برادرعزیزاول فکرکن بعداظهارنظرکن
اصلاچرابایدهمیشه شمادرروزنامه شخصی ات نظراتت رابه مردم تحمیل کنی؟
بیاوازخرشیطان بیاپایین وازدرصلح وآشتی بامردم صحبت کن.
اینقدرمنم منم نکن پیشگونیستی که علم غیب داشته باشی.
کم کم دارم شک می کنم نکنه باازمابهترون مراوداتی داری.
دوست عزیز تخیل کافیه .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
آقای شریعتمداری بزرگوار لطفا بفرمایید اگر برجام نبود و اگر فرد معتدلی مثل آقای روحانی نمی آمد و اگر مذاکره کننده فعال و کاربلدی مثل آقای ظریف نبود ، شما و دوستان مقتدرتان چطور میخواستید با دنیا مراوده داشته باشید چطور میخواستید مملکت را بچرخانید؟ ... لطفا یک نگاهی به دوران آن عزیز سال های نه چندان دور آن معجزه هزاره بیندازید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
پسرم گوگولی مگولی دروغ نگو ، بد ، عادت می کنی ها
راستگویی خوبه ها
حالا راستشو بگو
شعبان بی مخ تاریخ را می شناسی ؟
نگو نمی شناسم ها .کی بود بابا جان
نظرات بینندگان