پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دعوا کردن در در هر شرایطی ناخوشایند است اما بدترین نوع دعوا را می توان دعوا در محیط کار دانست. اگر برای شما هم پیش آمده که در محیط کار دعوا کنید این مطلب را از دست ندهید.
به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، دعوا در محیط کار می تواند تبعاتی بسیار منفی برای وجهه شما داشته باشد اما شاید بتوان این موضوع را با چند روش تا حدودی کنترل کرد:
_با افرادی که عادت به متلک پراکنی یا توهین دارند دهن به دهن نگذارید
_از دخالت در دعوای دیگران پرهیز کنید یا صرفا در نقش تسهیلگر دعوا ظاهر شوید
_اگر فردی که به شما توهین می کند هم رده شماست به مقام بالاتر خود اطلاع دهید
_اگر فرد توهین کننده از شما رده پایین تر است به او تذکر دهید
_اگر فردی که شما را ازار می دهد از شما رده بالاتر است به مقام بالاتر یا خود او گفته و سعی کنید مشکل را حل کنید
_اگر دو نفر اختلافی دارند و از شما نظر می خواهند سعی کنید بیش از حد طرف یک نفر را نگیرید و تیشه به ریشه اختلاف ها نزنید
_سعی کنید با گروه همفکران خود معاشرت کنید و در محل کار با افرادی که همفکر شما نیستند درگیر نشوید
_همیشه به این فکر کنید که در صورت انجام دعوا چه عواقب سنگینی در انتظار شماست
_اگر دعوا کرده اید سعی کنید به سرعت آشتی کنید. کهنه شدن دعواها در محل کار یکی از آفات بزرگ کاری محسوب می شود
_سعی نکنید پس از دعوا یارکشی کنید. درواقع گروه بندی پس از دعوا یکی از بدترین رفتارها در محل کار است