arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۶۲
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰
نظرخواهی "انتخاب" از بینندگان؛

آیا تعطیلی در ایران کم است؟ آیا ما ایرانیان "تن پرور، تنبل و خوش گذران" هستیم؟ / شما هم بنویسید

اساساً چرا در ایران روزهای غیرتعطیل، بازدهی واقعی را ندارد؟ چرا عمده ی کارمندان و مدیران دولتی درصدد تعطیل کردن زودتر محل کار هستند؟ چرا اوقاتی که برای نماز و نهار در نظر گرفته شده، بعضی اوقات به استراحت کارمند می انجامد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر محمود احمدی نژاد اخیراً گفته است: ایران کمترین "تعطیلی" را در دنیا دارد و اضافه کرده است: تعطیلی در ایران کم است.

به نظر شما بیننده "انتخاب"، آیا حق با جناب رییس جمهور است؟ آیا تعطیلی در ایران کم است؟

برخی معتقدند: منظور آقای رییس جمهور، "تعطیلی های تقویمی" است که حق با ایشان است، اما در ایران، "بین التعطیل" ها، "پنجشنبه ها و حتی بسیاری از روزهای کاری به دلیل ضعف شدید مدیر ، کارمند یا نظام اداری کشور، شبیه به روزهای تعطیل است!

اساساً چرا در ایران روزهای غیرتعطیل، بازدهی واقعی را ندارد؟

چرا عمده ی کارمندان و مدیران دولتی درصدد تعطیل کردن زودتر محل کار هستند؟ چرا اوقاتی که برای نماز و نهار در نظر گرفته شده، بعضی اوقات به استراحت کارمند می انجامد؟

چرا برخی کارمندان و مدیران درصددند زمان به سرعت به سوی "اوقات نماز و نهار" برسد و ... پس از پایان این اوقات، فکر گریز از کار و تعطیلی زودرس باشند؟

آیا عدم وجود تفریحی واقعی باعث عدم اقتاع مردمی می شود که عمدتاً اخر هفته ها در گردش بیرون شهر هستند؟ (مانند سفر صدها هزار نفر در هفته های اخیر به شهرهای شمالی کشور)


نمایی از جاده چالوس در یکی از روزهای وسط سال

یا خیر؟ آیا شما ذات و فرهنگ ایرانیان را "فراری از کار" و "عاشق تعطیلی و سفر، خوش گذران، تنبل و تن پرور" می دانید؟

با این اوصاف، چرا عمده ی ملت ایران، (اعم از مدیران و کارمندان) توقعات حقوق و مزایایی بیشتر دارند؟ آیا مدیران و کارمندانی چنین، مستحق این اندازه حقوق و مزایا هستند؟

از سوی دیگر، ماه مبارک رمضان نزدیک است. شنیده شده دولت نیز ساعت اداری را به 4 ساعت تقلیل داده و مدعی "افزایش بازدهی" شده است.

اما به نظر شما، در این 4 ساعت، اساساً بازدهی وجود دارد؟

آیا شما نیز مشاهده کرده اید که مدیر یا کارمندی به بهانه "روزه بودن"، حوصله ی انجام کار ارباب رجوع را ندارد؟ با این اوصاف، چرا انقدر آماز افراد روزه دار در کشور پایین آمده است؟

به نظرتان مشکل کجاست؟

.. و سئوالات و چراهای متعددی که شما بیننده گرانقدر "انتخاب" می توانید نظر و تحلیل خود را با رعایت قواعد، اصول و خطوط قرمز  برای ما در زیر (بخش نظرات) بنویسید. ان شالله، بهترین تحلیل ها پس از انتشار در بخش نظرات همین خبر، در ستون اخبار ویژه منتشر خواهند شد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
2
15
منظورتان چيست ماكه همه اش تعطيل هستيم يعني كلا" تعطيل باشيم واقع_________ا"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
2
9
تو ایران تعطیلی کم نیست ام جا برای تفریحات متنوع که با جیب ما سازگار باشه واقعا کمه باید واگرا فکر کرد ما نسبت به سایر کشور ها بیستر تعطیل نباشیم کمتر نیستیم اینو مطمئنم تو روزای تعطیل اونجوری که باید و شاید به ما خوش نمیگذره واسه همین بهانه میاریم که تعطیلی کمه جناب رئیس جمهور جدیدا عادت کردن ما رو غافلگیر کنن
پاسخ ها
نسل سوخته
| FRANCE |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
در ادمه فرمایش این دوست عزیز:
تا به حال با خود فکر کردید چرا ایرانیها فقط در ایران حس وحال کارکردن ندارند و همین ایرانیها را در خارج کشور نگاه کنید چطور کار میکنند ؟ چون در ایران پولدار و فقیر دل خوش ندارن توجه کن دل خوش .چون زندگی ما اکثر تعطیلاتش همش غم است و گاهی شادی با اعمال شاقه.آیا ما اجازه تفریحات دسته حمعی را داریم؟امیدوارم منظورمو گرفته باشید. آیا همین تعطیلات هم مفید انجام میشود که بعد از آن خستگی از تن بیرون رود یا اینکه بدتر احساس خستگی میکنید؟تعطیلیها کم نیستند کیفیت تعطیلیها پایین است.کیفیت استفاده از انها . آنهم بخاطر موقعیت زمانی و نبودن .. ول کن بابا بیخیال کی گوش میده همین نون مردمو بدن خودش کلیه اصلا چه معنی داره ایرانی بخواد تو ایران تفریح کنه .میخوای تفریح کنی کورشی پول داشته باشی بری آنتالیا نداری برو بمیر(با خودم بودم جسارت به کسی نشه)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
7
تعطیلی تازه در ایران نسبت به کشور های دیگه خیلی هم کم است....چیزی که بیشتر اهمیت دارد کار مفید نکردن است!!! حتی ما در تعطیلاتمان نمی دانیم چطور مفید زندگی کنیم ..در محیط کار هم که اصلا نیستیم !! تا بخواهیم مفید باشیم!!!...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
2
17
در چاههای نفت رو ببندیم. اگه دیدیم باز هم اموراتمون میگذره بریم تعطیلات.
رضوی
|
UNITED STATES
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
2
9
والا چه عرض کنم هر جور که حساب کنین این مدل اداره کشور جز اینکه کمر بخش خصوصی رو به زمین میزنه هیچ فایده ای برای این کشور نداره ، اگر ما ادعا میکنیم که تصمیم گرفتیم در سال 1400 خورشیدی مقام اول رو در میان همسایگان خودمون داشته باشیم هیچ راهی جز تلاش و کوشش مستمر برای رسیدن هدفمون نداریم ، به همین شکل هم که پیش میریم در حدود دویست روز از سیصد و شصت و پنج روزمون رو کار میکنیم و الباقی اون رو یا در تعطیلات به سر میبریم و یا به خاطر مناسبت های مذهبی و ملی بهره بری شرکت های ما به شدت کاهش پیدا میکنه.
ماه رمضان ، ده روز جشن های بیست و دوم بهمن ، بیستم شهریور تا پانزدهم مهر ماه جز برای مشاغلی که برای خرید سال جدید تحصیلی رونق میگیرن ) فروردین ماه ، پانزدهم تا بیست و نهم اسفند ماه ( جز برای مشاغلی که برای خرید عید رونق میگیرن ) ،فاصله بین اربعین و روز رحلت حضرت محمد(ص) ، اواخر اردیبهشت تا اوسط تیرماه ( روزهای برگزاری امتحانات پایان سال آموزش و پرورش و زمان برگزاری کنکور ) زمانهای مرده کاری به شمار میان .
غیر از اون تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه میتونه ضرر و زیان زیادی رو به واحد هائی بزنه که در زمینه صادرات فعالیت میکنن و ارتباط اونها رو با بازار جهان به سه روز دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه محدود میکنه و در صورتی که اون واحد ها بخوان کارمندانشون رو برای کار در این روزهای تعطیل ترغیب کنن چاره ای جز پرداخت اضافه کاری که عملا هزینه ای اونها رو بالا میبره ندارن .
در صورتی که یک تعطیلی روز سه شنبه و یا یکشنبه داشته باشیم عملا کشورمون رو چهار روز تعطیل کردیم و چهار روز هزینه رو به صاحبان مشاغل وارد کردیم بدون اینکه برای درآمد اونها در این روزهای تعطیلی چاره ای اندیشیده باشیم.
کوتاه اینکه هیچ کس از تعطیلی بدش نمیاد ، به شرطی که دولت پرداخت حقوق کارمندان شاغل در بخش خصوصی رو به همراه سایر هزینه های جاری اونها رو در روزهای تعطیل تقبل کنه . بیجاره اون شرکتهای کوچیک و بزرگی که با وجود تحریم دل به بازار داخلی خوش کردن و همه توانشون رو صرف فروش محصولات و تولیداتشون در داخل کشور میکنن....
ugd
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
2
15
ايرانيان اگه تن پرور و تنبل بودن چرا خيليها مجبورن كه دو يا سه شغل داشته باشن يا چند شيفت پشت سر هم كار كنند. مشكل اينه كه همه ميخوان از اون وضعي كه دارن براي چند روز هم كه شده دور بشه خلاصه اينكه هيچكس به نظر خودش در جاي خودش نيست
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
5
8
پیامبر اکرم (ص) : از امتم بیش از هر چیز از پر خوابگی و تنبلی و شکم پرستی بیمناکم
پیرو این حدیث تعطیلاتمون خیلی خوب واستاندارد و در مقایسیه با کشورهای دیگه زیاد هم هست
مهران
|
GEORGIA
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
2
15
نمی گم تعطیلی در ایران کمه ولی واقعا ما ایرانی جماعت اهل تفریح و خوشگذرانی نیستم. همش کاره و اونم بی نتیجه!
رضوی
|
UNITED STATES
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
4
والا چه عرض کنم هر جور که حساب کنین این مدل اداره کشور جز اینکه کمر بخش خصوصی رو به زمین میزنه هیچ فایده ای برای این کشور نداره ، اگر ما ادعا میکنیم که تصمیم گرفتیم در سال 1400 خورشیدی مقام اول رو در میان همسایگان خودمون داشته باشیم هیچ راهی جز تلاش و کوشش مستمر برای رسیدن هدفمون نداریم ، به همین شکل هم که پیش میریم در حدود دویست روز از سیصد و شصت و پنج روزمون رو کار میکنیم و الباقی اون رو یا در تعطیلات به سر میبریم و یا به خاطر مناسبت های مذهبی و ملی بهره بری شرکت های ما به شدت کاهش پیدا میکنه.
ماه رمضان ، ده روز جشن های بیست و دوم بهمن ، بیستم شهریور تا پانزدهم مهر ماه جز برای مشاغلی که برای خرید سال جدید تحصیلی رونق میگیرن ) فروردین ماه ، پانزدهم تا بیست و نهم اسفند ماه ( جز برای مشاغلی که برای خرید عید رونق میگیرن ) ،فاصله بین اربعین و روز رحلت حضرت محمد(ص) ، اواخر اردیبهشت تا اوسط تیرماه ( روزهای برگزاری امتحانات پایان سال آموزش و پرورش و زمان برگزاری کنکور ) زمانهای مرده کاری به شمار میان .
غیر از اون تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه میتونه ضرر و زیان زیادی رو به واحد هائی بزنه که در زمینه صادرات فعالیت میکنن و ارتباط اونها رو با بازار جهان به سه روز دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه محدود میکنه و در صورتی که اون واحد ها بخوان کارمندانشون رو برای کار در این روزهای تعطیل ترغیب کنن چاره ای جز پرداخت اضافه کاری که عملا هزینه ای اونها رو بالا میبره ندارن .
در صورتی که یک تعطیلی روز سه شنبه و یا یکشنبه داشته باشیم عملا کشورمون رو چهار روز تعطیل کردیم و چهار روز هزینه رو به صاحبان مشاغل وارد کردیم بدون اینکه برای درآمد اونها در این روزهای تعطیلی چاره ای اندیشیده باشیم.
کوتاه اینکه هیچ کس از تعطیلی بدش نمیاد ، به شرطی که دولت پرداخت حقوق کارمندان شاغل در بخش خصوصی رو به همراه سایر هزینه های جاری اونها رو در روزهای تعطیل تقبل کنه . بیجاره اون شرکتهای کوچیک و بزرگی که با وجود تحریم دل به بازار داخلی خوش کردن و همه توانشون رو صرف فروش محصولات و تولیداتشون در داخل کشور میکنن....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
8
8
درایران تعطیلی زیاد تنبلی زیاد کمکاری زیاد خوشگذرانی زیاد توقعات زیاد گناه زیاد کارکم حوصله کم عبادت کم خداپرستی کم سپاسگذاری از خدا کم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
4
12
میدونید چرا ؟
چون حقوق ها کمه کسی به خودش زحمت نمیده درست کار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
سلام ازجهتی توجیه شمارا درست نمیدانم وقتی ماقبول می کنیم وقول می دهیم کاری رادرمقابل هرمبلغی چه کم چه زیاد انجام دهیم باید آنرا کامل وبخوبی انجام دهیم این فرمایش شما اثر تخریبی بسیار بدی بر نظام اجتماعی میگذارد
آزرمین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
دوست پاسخ دهنده ما از سر ناچاری این حقوق رو می پذیریم شما می دونید تفاوت حقوق یک معلم با یک گارگر کم سواد شرکت نفت چقدره البته ممکنه بگید کار شرکت نفتی سخت تره قبول ولی معلمه چه گناهی داره هردو بهای یکسانی بابت کالاها و خدمات می پردازن حالا معلم کارش آسون تره کار کارگر ساختمون یاکارخونه که کارش آسون نیست اما اون چقدر حقوق میگیره اینقدری که از گرسنگی نمیره اونوقته که آدم وجدان کاری وخلاقیت یادش میره!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
جناب آزرمین کی گفته کار معلم از یک کارگر ساده ، آسون تره ؟؟ هردو به غایت سخت هستند چرا که هیچکدام نمیتوانند کار دیگری را انجام دهند !
اتفاقا" کاهش دستمزدها هم برای کارگران ساده و هم برای تحصیل کرده ها و عدم تناسب بین آن ، باعث اصلی کندی کار می باشد و دلیل اصلی تمام مشکلات هم عدم مدیریت صحیح کلان در مملکت !
شكسته
| UNITED STATES |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
قابل توجه اونايي كه شركت نفتو با مثلاً آموزش و پرورش مقايسه مي‌كنند.
همونطور كه مي‌بينيد شركت نفت يكي از بي‌دروپيكر ترين ارگان‌هاي كشور شده. شركت نفت يه زماني شركت نفت بود. الآن كه نيروهاش به فضل الهي پيمانيند و مثل فلان كار مي‌كند و از يك طرف پيمان‌كارها دائم دارند از سروته همه مزايا به عناوين مختلف مي‌زنند. دست آخر اون چيزي كه دستشونو مي‌گيره چندرغاز حقوقه به اندازه‌اي كه يك ماه زنده باشند كه بتونند ماه بعد دوباره مثل فلان كار كنند. تمام امتيازات شركت نفت حذف شده. موقع كار كردن بيچاره‌ها شركت نفتي‌اند. اما موقع حقوق و ... ربطي به شركت ندارند و هيچ شركت نفتي از حقوقشون دفاع نمي‌كنه. اگه حقوقشون عقب بيفته يا كم بشه يا مزاياشونو بالا بكشن هيچكي نيست يه دفاع ازشون بكنه.
لطف كنين ديگه اين‌جوري قياس نفرماييد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
8
در سالی که به نام جهاد اقتصادی نامیده شده دولت پس از بررسیهای فراوان و استفاده از سه هزار نفر ساعت کار کارشنا سانه به این نتیجه محیر العقول رسید مبارک است؛ البته این پیشنهاد با آمار کار آفرینی و رشد اقتصادی ده درصد تناسب عجیبی دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
8
من یک دبیر که از عمر خود استفاده کرده و با استفاده از اوقات فراغت در آموزش و پرورش و با وجود برخی بیماریهای مقطعی:
اولااز مقطع فوق دیپلم تا دکتر در دانشگاههای دولتی ادامه دادم و در مقطع فوق و دکتر معدل 18
دوما: دوتا فوق لیسانس دارم
سوما: مهارت های خود مانند زبان و مهارت های کامپیوتری به روز کردم

جهارم اینکه : دو گروه تشویقی دارم

پنجم اینکه :سه فرزند دارم

یک روز برای خودم حساب کردم که باکسر تعطیلات حدود چهار ماه و نیم کار فشرده و طاقت فراسا داریم و می گفتم ای کاش حقوق ما در کنار افزایش کار افزایش می یافت

ا ما در این سالها دایم از جانب برخی همکارانم سرزنش می شدم که چرا وقت خود را صرف مطالعه می کنی تا دانش آموزان رشد کنند و من از این حرف آنان متعجب می شدم
از جانب فامیل سرزنش می شدم
از جانب ادراه که ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ داستان ان مثنوی است
اما اکنون فهیمدم که چرا تمایز من سبب آزارم می شد زیرا مردم بر شیوه بزرگان خود هستند کاش وزیر آموزش و پرورش سختی که من امسال کشیدم درک می کرد و می فهمید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
7
کیفیت تفریح و استراحت بسیار با اهمیت است
حتما متوجه شده اید که شنبه صبح ها اکثر مردم خسته هستند با اینکه جمعه تعطیل بوده
یا مثلا 14 فروردین کسی حوصله کار ندارد با اینکه دو هفته قبلش تعطیل بوده

در ایران امکان تفریح مناسب وجود ندارد لذا اکثر روزهای تعطیل صرف کارهایی می شود که در به عنوان تفریح شناخته نمی شوند

مثلا خوابیدن در روز تعطیل
تلویزیون تماشا کردن و فیلم دیدن
حتی عده ای روز تعطیل کارهای خود را به جای محل کار در خانه انجام می دهند

بنابرای عدوم تفریح مناسب، عدم وجود مکان مناسبی برای تفریح و بطور کلی عدم شناخت اهمیت استراحت و تفریح از سوی مسئولین باعث شده اصولا روزهای تعطیلی بی نتیجه باشند
20
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
3
فول نتبل نه تنبل خالي حالا مردم هي ميگن تعطيلي كجا هست كه بريم عين اروپايي ها تعطيلاتمونو استفاده كنيم هرجا ميريم يا گروني يا گير دادناي الكي و يا ..........
saeed
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
2
5
ما همیشه تنبل بودیم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
3
4
میدونید چرا ؟
چون حقوق ها کمه کسی به خودش زحمت نمیده درست کار کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
8
حدود دو سال است بیکارم حال تعطیلات ان هم بدون پول ودرامد واقعا چه معنی دارد
ملت بدبخت از صبح تا شب کار میکنن برای صاحبخانها تا انها از تعطیلات لذت ببرند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
2
اگر مدیریت صحیح برای زمانهای کاری افراد اعمال شود و همچنین هرکس در حرفه ای مشغول شود که در آن تخصص دارد به آن علاقه دارد و خصوصیات فردی او با آن شغل منطبق باشد و همچنین کرامت هر فرد و هر حرفه فارغ از مدیر بودن و یا یک کارگر ساده بودن حفظ شود وهمینطور از استعداد و ذوق و قدرت ابتکار هر فرد در تخصص خودش استفاده بهینه شود و بدنبال تمام این موارد معیشت فرد متناسب با تلاش او تامین شود کار مهمترین انگیزه زندگی میشود و دیگر افراد اینقدر مشتاق تعطیلی و در واقع متنفر از محیط کار (تاکید میکنم محیط کار چون فرد ممکن است کار زیادی انجام ندهد اما محیط کار برایش کسل کننده باشد) نخواهند بود و آنوقت هم شغلشان برایشان لذت بخش میشود و هم تعطیلات را با شادی بیشتر میگذرانند
علی رضا
|
UNITED STATES
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
1
با سلام و احترام
طبیعیه که آدما از خوشگدرانی خوششون میاد اما اگه آرامش ذهنی وجود داشته باشد. چرا واقعا فراغت ما با بطالت ما یکی است؟ عمده ترین علت شاید امنیت شغلی باشد. امنیت شغلی بازدهی ما را پایین می آورد چون وجدان کاری لازم را نداریم. نمونه اش را همه جا می توان دید. بارزترین آن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هستند. رادمان کاری آن ها در برخی دانشگاه ها از میزان کارکرد یک دانشجوی کارشناسی ارشد پایین تر است. امنیت شغلی موجب کثرت شغلی در کشورمان شده و کارمند سالاری بلای جان کارگر سالاری. اشتغال در کارگر سالاری است. دست وپا میزنیم تا به در یا برسیم اما در یک متری غرق می شویم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
1
3
بلحاظ روزهای کاری ، ایران بیشتر از سایر کشورهاست و در واقع از تعطیلات کمتری برخوردار است ، آنچه که در ایران از سایر کشورها بسیار کمتر است کار مفید است .
sunrise
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
5
اگر فقط شنبه رو ملت با احساس مسئولیت و وجدان و انسانیت و وطنپرستی کار کنند شش روز بعدش رو تعطیل کنند مطمئن باشید ایران پیشرفت میکنه .ان شاءالله که متوجه منظورم بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
با شکم گرسنه و تحقیر و بی انصافی ؟؟؟!!!!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
5
می دونید مشکل مردم ما چی ؟ مشکل اینه که مردم ما دل خوشی ندارن .
یکبار وقتی صبحها دارید سر کار می روید کمی به چهره مردم دقت کنید می بینید که چهره ها مرده است و انگار که مردم به زور سر پا ایستادن مشکل مردم ما تچند روز تعطیلات نیست مشکل اینه که مردم اینقد مشکلات و فشار تو زندگی دارن که وقتی هم که به تعطیلات می رن همش فکر و خیال مشکلاتشونو دارن مثل اجاره خونه -هزینه زندگی -هزینه بچه ها -پاس شدن چک ها و .....
اگه تو کشورهای دیگه مردم تعطیلات می رن وقتی که برمی گردن از نظر روحیه کاملا آمادگی رفتن سر کارو دارن و بازدهی خوبی هم دارن اما مردم بدبخت ما چی ؟
این از سطح زندگی مردم و این هم از در آمد ها.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
8
تو تمام دنیا شنبه و یکشنبه تعنیل هستن یعنی 2 روز هفته در سای میشه 101 روز و در کشوری مانند ایتالیا 13 روز هم تعطیلات مناسبتی داریم و بعلاوه 15 تا 30 روز ماه اگوست که کل ااروپا تعطیل هستن .
یه حساب سر انگشتی اونا در سال 145 روز تعطیلن و ما در بهترین حالت 90 روز.
1- اونا برای عزاداری هیچ تعطیلی ندارن.
2 - بازده کاری اونا در روز حداقل 5 ساعت مفیده که در ایران حدود 1.30 دقیقه هست.
3 - اونا بلدن چطور خوش بگذرونن ول ما نه ( اگه بلد باشیم هم نمیتونیم.)
به نظر من احمدی نژاد درست گفته از نظر کمیت و کیفیت ما تعطیلاتمون کمتره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
2
با سلام و احترام
نکته مهم که باید توجه کرد ساعات کاری است که ما به ظاهر انجام می دهیم اما مفید نیست . سالهاست که ادارات زیادی در تهران پنجشنبه ها تعطیل است . آنچه که مهم است کیفیت و بهره وری از ساعات کار است که بایستی بالابرد . تا کنون مسئولان زیادی آمده و رفته اند تنها شعار دادن و طرحهایی را اجرا نموده که حاصل آن فقط منافعی برای خودشان داشته است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
4
برای هرکاری انگیزه مهم است وقتی احساس کنید کارشما بی مزد است چرابایدکارکنید آیا با مثلا 33000هزارتومان می شود زندگی کرد ؟ حتما چنین افرادی باید جای دیگری هم کارکنند .حالا اگر قراره برای فقط زنده بودن دوشیفت کارکرد (16ساعت) با معیارهای علمی وجهانی سازگاراست ؟. مسئله بعدی فساد حاکم است برمحیط کار باندبازی فامیلبازی ورفیقبازی از مواردی است که بی پرده در ادارات ودربین روساو کارکنان رایج است وحتی مهمتر ازقانون می باشد اینها باعث شده تا کارکنان بجای اینکه با کاربیشتربهتر به فکر پیشرفت وکسب درامدبیشترباشند میروند درراه اصلی وموجود وکار دردرجه دوم قرارمی گیرد انانی هم که ازاین مزایا برخوردارنیستند گوشه عزلت گزیده بی انگیزه منتظر گذشت زمانند. حالا اینکه بعد ازنهار کارنمی کنند باید دید ازنظرعلمی بدن انسان چرا اینطوراست زیرا اکثرا مردم بعد ازغذا خوب نمی توانند کارکنند. نماز هم که اجباری نیست وسه گروهند یا نمی روند نماز وبعد ازکارنمازمی خوانند یا مومن هستند واین درکارشان تاثیرمثبت دارد یا اینکه به بهانه نماز ازکارفرارمی کنند .مسئله بعد وجود نیروهای اضافه درادارات است که ازطریق رابطه ها واردشده اند واغلب کارنمی کنند یا سازمانا اضافه هستند و گاها یک کاررا دونفر انجام می دهندکه این بیشتربرمی گردد به مسئله بیکاری نگفته نماند اکثرکارمندان که کارمندان جزء هستند اصلا پول تفریح را ندارند شمادر نظربگیرید فقط برای ازتهران خارج شدن چقدربایدکرایه بپردازید وخوردخوراک وهزینه مکان و.. بماند پس وجود یاعدم وجود تعطیلات برای کارمندان تفاوتی نداشته وفقط ممکن است یک استراحتی درحد خوابیدن است .خود کسالت می آوردتا شادابی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
2
1- وقتي تورم عملاً بالاي 25% باشه ولي حقوق من كارمند رو با اكراه 10% افزايش ميدن معلومه كه كار اداره در اولويت چندم قرار ميگيره و تمام وقت و انرژي رو ميذارم براي شغل دوم و كار در شركت خصوصي.
2- با اين جمله شما كه ايرانيها "تنبل و وقت گذران" شدن موافق نيستم چرا كه به قول دوستمون اكثراً مردم دوشغله و سه شغله شدن و ساعات كاريشون (مفيد و غيرمفيد) بالاي 13-14 ساعته.
3- در جواب اينكه "آیا مدیران و کارمندانی چنین، مستحق این اندازه حقوق و مزایا هستند؟" ميگويم بله چراكه با افزايش حقوق و دستمزد ديگه نيازي به شغل دوم اينجانب نيست و نتيجه اينكه كل انرژيم مصروف كار اداري و خدمتگذاري! ميشه مگه بدمون ميآد پيش زن و بچه باشيم
خواص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
1
2
یهو بگین کشور تعطیله هیچکی نمی خواد کار کنه . ما هم که داریم به مردم پول می دیم با همین پولا برن حاشو ببرن
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
14
تفاوت مدیریت در اروپا و ایران (طنز)
تفاوت مدیریت در اروپا و ایران (طنز)
اروپا: موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده میشود

ایران: موفقیت مدیر سنجیده نمیشود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است


اروپا: مدیران بعضی وقتها استعفا میدهند

ایران: عشق به خدمت مانع از استعفا میشود


اروپا: افراد از مشاغل پایین شروع میکنند و به تدریج ممکن است مدیر شوند

ایران: افراد مدیر مادرزادی هستند و اولین شغلشان در بیست سالگی مدیریت است


اروپا: برای یک پست مدیریت، دنبال مدیر میگردند

ایران: برای یک فرد، دنبال پست مدیریت میگردند و در صورت لزوم این پست ساخته میشود


اروپا: یک کارمند ساده ممکن است سه سال بعد مدیر شود

ایران: یک کارمند ساده، سه سال بعد همان کارمند ساده است، در حالیکه مدیرش سه بار عوض شده


اروپا: اگر بخواهند از دانش و تجربه کسی حداکثر استفاده را بکنند، او را مشاور مدیریت میکنند

ایران: اگر بخواهند از کسی هیچ استفاده ای نکنند، او را مشاور مدیریت میکنند


اروپا: اگر کسی از کار برکنار شود، عذرخواهی میکند و حتی ممکن است محاکمه شود

ایران: اگر کسی از کار برکنار شود، طی مراسم باشکوهی از او تقدیر میشود و پست مدیریت جدید میگیرد


اروپا: مدیران بصورت مستقل استخدام و برکنار میشوند، ولی بصورت گروهی و هماهنگ کار میکنند

ایران: مدیران بصورت مستقل و غیرهماهنگ کار میکنند، ولی بصورت گروهی استخدام و برکنار میشوند


اروپا: برای استخدام مدیر، در روزنامه آگهی میدهند و با برخی مصاحبه میکنند

ایران: برای استخدام مدیر، به فرد مورد نظر تلفن میکنند


اروپا: زمان پایان کار یک مدیر و شروع کار مدیر بعدی از قبل مشخص است

ایران: مدیران در همان روز حکم مدیریت یا برکناریشان را میگیرند


اروپا: همه میدانند درآمد قانونی یک مدیر زیاد است

ایران: مدیران انسانهای ساده زیستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد


اروپا: شما مدیرتان را با اسم کوچک صدا میزنید

ایران: شما مدیرتان را صدا نمیزنید، چون اصلاً به شما وقت ملاقات نمیدهد


اروپا: برای مدیریت، سابقه کار مفید و لیاقت لازم است

ایران: برای مدیریت، مورد اعتماد بودن کفایت میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
طنز ؟؟؟!!! عین واقعیت است !! کتاب ژاپن کشور شماره 1 را بخوانید !!!!!
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
9
امثال بنده که در بخش خصوصی کار می کنیم و نان از همت بازوی خودمون می خوریم، کاری به اظهارات رئیس جمهور محترم و تعطیلی ها نداریم. این جور تعطیلی ها برای کسانی هست که اول ماه به اول ماه از خزانه دولت حقوق می گیرند. ولی در کل اگر دولتی ها تعطیل باشند بهتره چون کار مفیدی که نمی کنند حداقل تعطیل باشند خیابان ها خلوت تر می شه و بخش خصوصی راحت تر ایاب و ذهاب می کنه.
پاسخ ها
مفلوك
| UNITED STATES |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
آخه مشكل اينه كه خيابونا شلوغتر مي‌شه و اين يكي از مشكلاتيه كه آقايوني كه نشسته‌اند وفقط آمار غلط ميدن يا بهش توجه نمي‌كنند و يا عمداً از اون بهره‌برداري مي‌كنند.
روزاي تعطيل تو خيابوناي شهر هم نمي‌شه پا گذاشت چه برسه به خيابوناي خارج شهر.
امير علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
6
1
پر واضح كه تعطيلي در ايران از همه جاي دنيا بيشتر اما در مورد كار به نظر من يكي از قويترين انگزيزه ها براي سخت كار كردن اميد داشتن به تفريحات خوب در اخر هفته است. دليل راندمان پايين كاري پايين بودن كيفيت اوقات تفريح و استراحت است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
3
7
سلام
من یک استاد دانشگاه هستم. به کشورهای مختلفی از آسیا و اروپا سفر کرده و چند سال در اروپا درس خوانده ام. به جرات می توانم بگویم که ایرا نی ها، تن پرورترین مردم جهان هستند. این قضیه مخصوصا در مورد خانم ها صدق می کند و یکی از علل عمده شیوع بیماری ها در بین مردم هم همین تن پروری است.
در آلمان اگر وارد اداره ای شدید محال است کارمندی را بیکار و در حال تلفن زدن به فامیل ببینید. اگر کارمندی کار نداشته باشد شروع به تمیز کردن محل کار خود می کند. متاسفانه در ایران ما بجز کارمندان بانک، بقیه ملت در ساعات کار یا در حال خاطره تعریف کردن هستند یا تلفن زدن. باز هم مخصوصا خانم ها.
خلاصه، خدا پدر این نفت را بیامرزه که اگر نبود چطوری می خواستیم این مملکت را اداره کنیم.
پاسخ ها
آزرمین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
برای شما که استاد دانشگاه هستید این تحلیل زشته چرا تبعیض جنسیتی قائل می شید؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
سلام خدا پدر نفت رو نیامرزه که تمام تن پروری ما بخاطر نفته
باز هم مفلوك
| UNITED STATES |
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
عزيزم واژه‌ها رو اشتباه به كار نبريد مخصوصاً براي شما كه استاد دانشگاهيد و بالاخص كه توي اروپا هم درس خونده‌ايد.
مردم تن پرور نيستند، افسرده‌اند.
اگه نمي‌دوند افسردگي چيه يه چند سال ديگه بريد تو همون اروپا بهتون افسردگي رو تئوري ياد ميدن بعد بياين اينجا براي تز كار عملي.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
1
5
به نظر من بهتره ما پنجشنبه و جمعه بياييم سركار و بقيه روزها را تعطيل باشيم . خداوكيلي با اين حقوقي كه ميدن جوره جوره
پاسخ ها
همون
| UNITED STATES |
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
كاملاً موافقم
حصارکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
3
به لحاظ کلی ما ایرانی ها دو خصیصه کلی داریم که در بین همه مردم با انواع موقعیت ها وجود داره.
اول از همه متوقع بودنمان: شماببینید از مسئول، سرپرست، معاون، معاون مدیرکل، مدیر، مدیر کل، رئیس و..... الی ماشاالله کدامیک اندازه یک کارشناس یا کاردان یا یک تکنسین عادی کارمیکنند. هرچه که به بالا میرویم و دستمزد ها بیشتر میشود برعکس آن کارها به کارشناس، کاردان و تکنسین واگذار میشود. به بیان بهتر کاربیشتر= حقوق کمتر و پست پائین ترو در عوض آن کار کمتر= حقوق بیشتر و پست بالاتر.در همه اداره ها بلاشک نوعی از این بی نظمی یا به عبارت محترمانه تر نظم بی نظمی(بی نظمی در مقیاس کلی خود نوعی نظم محسوب میشود) وجود دارد. برای اینکه از ابتدا مدرگ گرایی= تنبلی بوده است.هرچه مدرک بالاتر، پست بهتر و حقوق بیشتر.فرهنگ درس خواندن را هنوز بدرستی درک نکرده ایم.به عبارت بهتر تنبل بار آمده ایم. در همین اداره و محل کار خودم، یک تکنسین یا متصدی با هزار زور و زحمت تغییر پست به کارشناسی و یا کارشناس به مسئول تغییر پست میدهد بعد باید یک کارمند استخدام کرد که کارقبلی آقا یا خانم را انجام دهند وقتی هم که باز خواست میشود میگویند که یک مسئول یا رئیس که نباید کار متصدی یا کارشناس را انجام دهد.دومی هم تنبل بودنمان را که در همان مورد اول توضیح دادم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
1
3
بحث استفاده از تعطیلات و امکان استفاده بهینه از تعطیلات به عبارت واضحتر کیفیت مهمتر از کمیت آن میباشد در مورد خود مثال بزنم که به گواه ساعت حضور و غیاب (بدون حق اضافه کاری)در 26 روز کاری ماه 35 روز کار میکنم و بعد از دو سال و نیم توانستم امسال 3-4 روز خانواده را به سفر شمال ببرم آن هم میهمان ویلای دیگران ! که اگر کسی برای هرشب اجاره ویلا یا سوئت 100 تا 500 هزار تومان اگر داشته باشد بپردازد خوب ویلا میخرد! بدون هزینه اقامت 200 هزار تومان هزینه 2 نفر و نصفی شد برای عملا سه شب بدون هزینه بنزین .
در مورد بقیه موارد من از خوابیدن بخصوص در روزهای تعطیل متنفرم ولی بیدار نشستن تا روز به شب بپیوندد چه سود ؟ پا از منزل بیرون گذاشتن یعنی هزینه با دهان خشک رفتن و برگشتن هم همان نرفتنش بهتر است.
محمد از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
3
0
به نظر من تعطیلات رسمی کم که نیست زیاد هم هست.علاوه بر این پیش فرض هائیکه برای سالهای پیش رو توسط حاکمییت درنظر گرفته شده است اگر شعاری بیش نباشد لازمه اش کوشش وتلاش بیشتراست. و نیز مزید بر اینهااینکه تعطیلات زمانی ثمر بخش است که جامعه دارای مشخصه های تعریف شده علمی از جمله (درامد کافی-امکاناتتفریحی-امنییت لازم اجتمائی-برخورداری از حقوق شهرونی وموئلفه های دیگر)باشد.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
2
2
ما تعطیلی کم که نداریم زیاد هم داریم ولی بی برنامه.یکی ار مضرات افزایش تعطیلی ارتباط حداقلی با دنیای تکنولوژی و بین المللی است. شنبه و یکشنبه بقیه جهان و پنج شنبه و جمعه ها ما. در اصل ما در هفت روز هفته سه روز را با دنیا ارتباط داریم.حالا ما اولا" در طول 8 ساعت چند ساعت را بصورت مفید کار میکنیم و راندمانمان چقدر است بماند. پنج شنبه ها را که هم میخواهیم رسما" تعطیل کنیم. یا بعبارت دیگر مملکت را چها زانو بنشانیم. اقتصاد و بازارو ....چرخ مملکت را قفل کنیم. فکر میکنید حال و روزمان بهتر از این میشود.نفس کار خوب است اینکه بیشتر به خانه و خانواده و زن و زندگی برسیم ولی چگونه؟ با کدام درآمد؟در خانه بنشینیم غصه بخوریم که چی؟اگر منظور استراحت کردن است که همین الان در سر کار استراحت میکنیم و چای میخوریم و میگوییم و می خندیم ولی آیا در خانه میتوان.اگر آنقدر در محل کار و اداره سرمان شلوغ بود و خسته و کوفته میشدیم و حقوق و دستمزد مناسبی می گرفتم حق باشماست. ولی اکنون که با اقتصاد بیمار و بنا به فرموده مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی به سر میبریم که آنهم بدون تلاش مضاعف میسور نیست بیان این حرفها چه انگیزه ای میتواند داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا بیابید پرتقال فروش را!!!!!!!!!!!
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
2
2
شايد در ايران تعطيلي زياد باشد ولي علي رغم مخالفت با اكثر سياست هاي دكتر با كاهش ساعات اداري كاملا موافق هستم چون هم باعث افزايش بهره وري (البته در شرايط كنوني كه براي هر شغل دو كارمند وجود داره) و هم كاهش هزينه هاي دولت مي شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
1
2
متاسفم ما ایرانیا خودمون،خودمون قبول نداریم.واقعا شده بعد از یه روز کاری احساس کنی واقعا امروز یه کاری درس انجام دادی؟واقعا وقتی از سر کار بر میگردی از خودت پرسیدی امروز برای خودم یا برای سازمان فردی موثر بودم؟دلم برای قشر زحمت کش معلم،پرستار میسوزه...چون گاهی اوقات اضافه کاری اجباری دارن...تازه پرستارا اصن توی روز کاریشون ایام تعطیلرسمی ندارن شب و روز ندارن جمعه و شنبه براشون یکیه....
مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
4
بای چی اینهمه غوغا به پا می کنید و سخنان رئیس جمهور کاملاٌ در است که ما در ایران تعطیلی کم داریم چراکه در همین کشورهای اطراف مثل ترکیه ، پاکستان و عربستان و ... بررسی کنید می بینید که
ا1- هفته ای دورز تعطیل رسمی است و در ایران یک روز
2-تعیطلات عید مبعث ، فطر ، قربان هرکدام حداقل یک هفته میباشد و ما در ایران چهار روز تعطیلی عید نوروز را داریم
3- ساعت کاری در کشورهای در حال توسعه هم ردیف ما 30 الی 35 ساعت در هفته است در حالیکه در ایران این 40 الی 45 ساعت میباشد .
4- حال فقط تعطیلی پنج شنبه عنوان شده اینهمه غوغا نمی خواهد که همین حالا هم اکثر شرکتهای خصوصی و سازمان ها و شرکت های دولتی پنج شنبه تعطیل هستند و اتفاق خاصی هم نمی افتد . حال چه عیبی دارد این تعطیلی پنج شنبه رسمی شده و شامل حال تمام کارمنان خصوصی و دولتی گردد تازه حداقل این تعطیلات اخر هفته ها مانند کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
7
تعطيلي در ايران كم نيست ولي غير عادلانه و غير منطقي تنظيم شده مثلاروز شهادت حضرت زهرا(س) تعطيله و مردم ميرن مسافرت و اتفاقاً روز ميلاد ايشون كه روز مادر هم هست تعطيل نيست به طور كلي روزهاي تعطيلي در ايران عموماًمربوط به عزاداري و سوگواريه و باعث انبساط روحيه مردم نمي شه وقتي هم مي خوان يه سفر برن ، با اين هزينه ها و ترافيك و ... از دماغشون در مي ياد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
2
در کشور ما تعطیلات زیاد است اما مسئله مهم اینست که اگر مدیریت صحیح وجود داشته باشد کار برای انسان بهترین تفریح است ولی بیشتر مردم دچار بی انگیزگی وبی اشتیاقی شده اند لذا اگر کل سال هم تعطیل باشد باز هم مردم خسته اند وبی حوصله
دبیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
2
با این دانش آموزانی که دولت تحمیلمان کرده واقعا تعطیلات کمه چون برا یک ساعت سر و کله زدن با این دانش آموزان باید یه هفته استراحت کرد تا دچار .........نشی
ايران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
1
ايرانيان تنبل نيستند بلكه خيلي هم كوشا هستند و علت اينكه اينقدر از تعطيلات استقبال ميكنند اينه كه اولا محيطهاي كار بسيار پر استرسند و دوم اينكه شرايط زندگي اينقدر سخته و مشكلات و بدبختي زياده كه مردم از كوچكترين فرصتي براي رهاي از شر اين مشكلات استفاده ميكنند تا سر به بيابون(شمال)بگذارند!
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
تعطيلات کم است
نسل سوخته
|
FRANCE
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
تا به حال به این دقت کرده اید همین ایرانیها در کشور های خارجی چگونه کار میکنند؟ در زمینه تنبلی ایرانی ها وقتی جو کرختی و بی مسئولیتی بر سیستمی حکم میراند خود به خود به اجزاء و افراد آن سیستم نیز سرایت میکند.وقتی کارمندی میبیند مدیرش از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکند او نیز از مدیر خود تبعیت میکند وهمین طور به بالا.مثال مدرسه ای میماند که همه وقتی درس نخوان هستند و معلمان و مدیران بی خیال ،دانش آموزی را که میخواهد درس بخواند را محیط تحت تاثیر خویش در میآورد و او نیز دچار تنبلی میشود . وقتی کسی میخواهد کار خالصانه انجام دهد با سیستم حاکم بر بخش خود از کرده خود پشیمان میشود که باز این امر در اداره جات دولتی بیشتر دیده میشود تا خصوصی.دوم اینکه اکثریت شاغل جامعه در کاری حضور دارند که کمترین علاقه ای به آن ندارند و هر لحظه میخواهند از ان کار دور باشند که آن کار هم بخاطر ارتزاق و گرداندن چرخ زندگی است.همان مثال هیچ کس سرجای خود نیست.سوم اینکه درست است تعطیلات ایران کمتر از کشور های دیگر است اما آیا همین کمیت تعطیلات از کیفیت هم بر خودار است؟ایا تعطیلات ما اکثراً در ایام سوگواری و غم واقع نشده اند؟آیا میتوان در اینگونه ایام تفریح نشاط آوری انجام داد که روحیه خسته از کار شاداب گردد؟یا در روزهای غیر عزا نیز جز سفر کردن به نقاطی که دیگر از فرط شولوغی ترافیکی به جای ایجاد یک روح و روان سالم ذهنی خسته از مسائل بین راه و گاهی هم مشکلات محل اقامت برای قشر متوسط جامعه که هزینه های هتل های لوکس را ندارند باعث بهره نبردن کافی از تعطیلات نمیشود؟دیگر عوامل همین دسته در جهت بی کیفیت بودن تعطیلات نداشتن محل هایی برای ایجاد شور و شعف همگانی است میدانید که مردم ایران علاقه زیادی به بر پایی جشنها و گرد آمدن در دور هم دارن که نمونه بارز آن را میتوان در ایام شعبانیه دید.آیا چنین مکانهای با بودجه کم برای اکثریت شاغل و قشر جوان وجود دارد؟از دیگر عوامل بیمیلی به کار و نداشتن کار مفید پایین بودن حقوق است آیا وقتی هزینه های زندگی جهانی میشود نباید در آمد ها و امکانت زندگی نیز جهانی شود؟ بنا به کدام انگیزه معلمی سر کلاس تمام وقت یا حداکثر وقت خود را به تربیت دانش آموزان بپردازد یا پرستاری به بیمار خود و یا کارمندی به ارباب رجوع خود؟وقتی تمام ذهن او در گیر دار مشکلات مالی خویش است انتظار دارید چقدر کار مفید داشته باشد؟ بله ما هرلحظه میخواهیم از کار بزنیم ما تنبیلیم اما دلایل آن را نباید ذکر کرد؟ .مریضی هنگامی بر طرف میشود که علتش بر طرف شود وگرنه هرچقدر به مریض استراحت بدهی بی آنکه علت بیماری او در مان گردد هیچ امیدی به بهبودی او نییست.ابته در جامعه ای که نسل بیکار فراوانی دارد پرداختن به موضوع اشتغال و ایجاد فرصتهای شغلی متناسب با بازار کار در درجه اهمیت بیشتری قرار دارد تا افزودن یا کم کردن تعطیلات.
مجید عبدالله پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
ایامدارس چهارشنبه 25 ابان1390تعطیل است
نظرات بینندگان