arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۰

پزشکان: خود کشي آلنده قطعی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پزشکی قانونی شیلی و یکی از اعضای خانواده سالوادور آلنده رئیس جمهور سابق این کشور روز سه شنبه اعلام کردند کارشناسان پزشکی به این نتیجه رسیدند آلنده در روز کودتای یازدهم سپتامبر هزار و نهصد و هفتاد و سه خودکشی کرده است.

به گزارش انتخاب؛ ایزابل آلنده دختر سالوادور آلنده گفت: وی یازدهم سپتامبر هزار و نهصد و هفتاد و سه در حالی که در شرایط دشواری به سر می برد ، پیش از اینکه تحقیر و یا هر برخورد دیگری با وی شود تصمیم به خودکشی گرفت.

به گفته مدیر پزشکی قانونی شیلی ، کارشناسان هویت وی را با روش های ژنتیکی تایید و خود کشی را عامل مرگ وی اعلام کردند.

گفته می شود سالوادور آلنده رئیس جمهور سوسیالیست شیلی که در سال هزار و نهصد و هفتاد به ریاست جمهوری رسید، در جریان کودتای نظامی ژنرال آگوستو پینوشه در سال 1973و در حمله هوایی نیروهای پینوشه به کاخ ریاست جمهوری کشته شده است.

وی در آن زمان شصت و پنج سال داشت. اندکی پس از مرگ آلنده، جسد وی در بیمارستان نظامی سانتیاگو کالبد شکافی شد و نتایج آن کالبد شکافی نشان داد وی با شلیک گلوله به چانه اش، خودکشی کرده است.

خانواده آلنده نیز در ابتدا موضوع کالبد شکافی او را پذیرفتند ولی دستگاه قضایی شیلی در ماه ژانویه دو هزار و یازده تحقیقاتی را در مورد مرگ آلنده و نیز هفتصد و بیست و پنج مورد جنایت دیگر در زمان دیکتاتوری پینوشه بین سال های هزار و نهصد و هفتاد و سه تا هزار و نهصد و نود، آغاز کرد.

در زمان دیکتاتوری پینوشه بیش از سه هزار و یکصد نفر کشته یا ناپدید شدند. تعداد زیادی از سران کشورها و روزنامه نگاران خارجی می گویند ممکن است وی به دست یکی از طرفداران پینوشه کشته شده باشد.

برخی ها هم بر این عقیده اند که آلنده قصد داشته است خودکشی کند و به محافظ شخصی اش دستور داده است وی را به قتل برساند.
نظرات بینندگان