پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ادعا مي شود تماس با 118 با وجود داشتن هزينه قابل توجه براي مخابرات، به صورت رايگان به شهروندان مشهدی ارائه مي شود.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب؛ طبق گفته مسؤولان مخابرات خراسان رضوي، به طور متوسط ماهانه در مشهد 2 ميليون و 500 هزار تماس با 118 برقرار مي شود که زمان انتظار براي اتصال تماس گيرنده با اپراتور به هنگام پيک کار به جاي پخش آهنگ با آگهي و اطلاع رساني پر مي شود.البته مسؤولان اين حوزه معتقدند اين پخش آگهي که اتفاقاً با انتقاد شديد بسياري از شهروندان نيز مواجه است، تأثيري در اتلاف وقت شهروندان ندارد و به محض آزاد شدن اپراتور، پيام تبليغاتي قطع مي شود.
اما بر خلاف ادعاي رايگان بودن تماس با 118 ، شهروندان بابت هر دقيقه ارتباط با اين سامانه، خدماتي از تلفن ثابت 20 ريال و از تلفن همراه 450 ريال بايد هزينه پرداخت کنند.موضوع جالب تر مي شود که بدانيم پخش آگهي به هنگام تماس شهروندان با 118 نيز شامل اين هزينه مي شود.
به عبارت ديگر، هر چه زمان پخش آگهي طولاني تر باشد، تماس گيرندگان با 118 بايد پول بيشتري به مخابرات مرحمت کنند.
اکنون اين پرسش ذهن بسياري از شهروندان را درگير کرده است که اولاً چرا مجبوراً به هنگام تماس با 118 آگهي تبليغاتي که بعضاً طولاني و از چند ثانيه نيز فراتر مي رود، گوش فرا دهند و ديگر اينکه چرا بايد هزينه اين گوش دادن اجباري را نيز آنان بپردازند.
من به 118 زیاد تماس میگیرم ساعات مکالمه گوشی همراهم هست
کاملا حساب میشه