پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فیلم سینمایی "پایان نامه" که تلاش چشمگیری برای فروش خود می کند، اخیراً با ارسال صد ها هزار "پیامک" به مردم تهران و برخی شهرها، درصددند فیلم خود را یک فیلم مهم سیاسی نشان داده تا با اقبال مردم رو به رو شوند.
نویسنده و سفارش دهنده ، شاید بسیار دوست می داشت حرف "ن" به یکی دیگر از حروف ادبیات فارسی مبدل می شد . به هر روی جلب مخاطب با بازی های نوشتاری هم روشی جذاب است که کم کم در عرصه هنر هفتم ( البته در موارد خاص) وارد می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR؛ در حالی که عوامل این فیلم معتقدند در این فیلم "چه افشاگری های تکاندهنده ای می کنند"، در پیامکی که این فیلم برای مردم فرستاده اند، آمده است "آقازاده ها نمی خواهند مردم فیلم "سینمایی "پایان نامه" را ببینند"!
جالب آنکه، نه تنها در این تبلیغ پیامکی که همه ی تلاش پیگیرانه و بی وقفه ی عوامل "پایان نامه" برای فروش، "سیاسی" جلوه دادن مضمون این فیلم سفارشی ، و بند کردن موضوع اصلی فیلم به حوادث پس از انتخابات و برخی آقازاده های سیاسی، است؛ تلاشی که به دلیل ضعف و حقارت "مجموعه ی فیلم" و صرفاً جهت مهم جلوه دادن خود، بر استفاده ی ابرازی از "تعابیر خاص" ، استوار است.
این در حالی است که تلاش برای واکنش آقازاده ها و برخی چهره های سیاسی به این فیلم، تا این لحظه نتیجه ای نداشته است؛ چرا که دلیل ضعف شدید ساختاری و مضمونی فیلم، هیچ انگیزه ای برای بروز چنین واکنش هایی نمی گذارد.
قابل ذکر است، تحلیلگران معتقدند اگر فیلم مذکور اثر یک کارگردان شناسنامه دار ، با سابقه و حرفه ای بود، طبعاً منتقدان در باره ی این فیلم بحث کرده و مردم را برای آشنایی با پشت پرده ی حوادث انتخابات 88، تشویق می کردند، اما به دلیل اینکه کارگردان (بازیگر نوجوان) و تهیه کننده (برادر یک مقام ارشد سینمایی)، اساساً سابقه ی مهمی در عرصه سینما و حتی "نویسندگی" ندارند، امکان توجه به این فیلم وجود ندارد؛ با این وجود تبلیغات گسترده ی این فیلم ، جز آنکه تبلیغی معکوس محسوب شود، هیچ نتیجه ی دیگری ندارد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" این در حالی است که پیشتر "انتخاب" از
پخش گسترده ی "بلیط همسایه" به بسیاری از منازل شهر خبر داده بود، بلیطی که 4 نفر به صورت نیم بهاء امکان تماشای این فیلم را دارند؛ حال مجدداً این سئوال پیش می آید چگونه تهیه کننده ی این فیلم که از سابقه ی سینمایی و حتی تجاری برخوردار نیست و مدعی است "فیلم را با بودجه شخصی ساخته"؛ از چه منبعی در راه چنین تبلیغات عظیمی بهره می برد؟!
* توضیح: تاکید "انتخاب" بر سفارشی بودن فیلم، ارتباطی با نهادهای امنیتی ندارد، و طبعاً مشخص است که فیلم سفارشی از سوی این نهادها، با چه مضمون و کیفیتی رو به رو است؛در واقع منظور "انتخاب" از این واژه، سفارشی است که احتمالاً از سوی نیروهای درجه دو و سه کشور مطرح بوده تا در این بحبوحه ، از "این نمد"، کلاهی نصیبشان شود!