پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اطلاع از شرايط سياسي موجود بر هر انسان مسوول ضرورت دارد؛ چراكه امروز دستهايي در كار است و اهدافي را دنبال ميكند كه در سرنوشت ما تأثيرگذار است.
به گزارش انتخاب، آيتالله مصباح يزدي در بيست و يكمين نشست فارغالتحصيلان مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با عنوان «گروه انحرافي جديد» با بيان اينكه «برخي گمان ميكنند جريان فراماسونري جرياني مرده است» افزود: همواره جريانات انحرافي مترصد ضربه زدن به اين نظام هستند.
مصباح با اشاره به انقلاب عظيم اسلامي از اسلاميت، استقلال و آزادي و ولايتفقيه به عنوان اركان نظام ياد كرد و گفت: همه دشمنان و مخالفان نظام نيز در اين جهات با نظام اسلامي مخالفند.
اين عضو مجلس خبرگان با اشاره به تقسيمبندي دشمنان بر حسب تفكر و اعتقاداتشان خاطرنشان كرد: كساني كه با اسلاميت اين نظام مخالفند چند گروه هستند. گروهي كه اصلا دين را قبول ندارند، مانند ماترياليستها و کساني که اساسا منكر دين بوده و دين را افيون جامعه مينامند.
وي دسته ديگر از مخالفان اسلاميت نظام را كساني دانست كه هرچند دين را قبول دارند و اصل وجود خدا، پيامبران و اجمالا وحي را ميپذيرند، اما براي دين نقش تاريخي قائلند و ميگويند دين در دورهاي اثرگذار بوده و امروز تاريخ مصرف آن گذشته است.
مصباحيزدي با اشاره به تقسيمات برخي جامعهشناسان درباره دوران زندگي بشر گفت: اين دسته دوران زندگي بشر را به دوره خرافات و دين؛ فلسفه و علم تقسيم ميكنند و معتقدند هركدام در دوره خود در كنترل وضع جامعه و حتي پيشرفت تمدن بشري نقش داشتهاند، اما امروز دوره علم و تجربه در آزمايشگاههاست و تنها حقايقي كه با آزمايش و تجربه اثبات ميشوند، اهميت دارد.
وي گفت: اين دسته افراد كه با اسلاميت نظام مخالفند لزوما غيرمسلمان نيستند و حتي در بين مسلمانان نيز افرادي تصريح ميكنند كه دوره اسلامگرايي گذشته ولو اينكه اسلام وجود دارد، همانگونه كه دوره سواركاري گذشته هرچند هنوز هم اسب وجود دارد.
وي ادامه داد: اين عده كه مسلمان هم هستند دين را نفي نميكنند و معتقدند اگر كسي خواست ديندار باشد اشكالي ندارد، اما با نقشآفريني اسلام در اداره نظام مخالفند.
وي با اشاره به دسته ديگر مخالفان نظام گفت: گروهي نيز هستند كه دشمني آنها با اسلاميت نظام به خاطر تعصبشان به دين يا مذهب خاصي است، اما از اين گروه کساني كه قصد دشمني و براندازي نظام را داشته باشند، بسيار اندکاند.
رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، استقلال و آزادي را ركن ديگر انقلاب اسلامي دانست و گفت: اين ركن به معناي مبارزه با امپرياليسم خارجي و ديكتاتوري داخلي است.
وي منفعتطلبي را دليل مخالفت با اين رکن دانست و گفت: اينان لزوما عاشق آمريكا و اسرائيل و امپرياليسم نيستند، بلكه به دليل اينکه منافعشان در گرو رابطه با آنهاست، قصد رابطه با آنها را دارند و حمايت از خط اسرائيل و آمريكا براي آنها جنبه تاكتيكي دارد و از اينرو با نظام اسلامي دشمني ميکنند. اين عضو مجلس خبرگان ضمن اشاره به ركن سوم نظام اسلامي و اهداف مخالفان اين ركن گفت: مخالفان اين رکن گروههاي مختلفي هستند. يك گروه كساني هستند كه اسلاميت نظام را قبول ندارند و از اين رو ولايتفقيه را نيز كه جلوه اسلاميت است قبول ندارند.
مصباحيزدي گفت: گروه ديگر از مخالفان ولايتفقيه كساني هستند كه خودشان با انگليس سالها مبارزه كرده و زحماتي را براي كشور كشيدهاند، اما معتقدند امام خميني(ره) با زرنگي انقلاب را به نام اسلام و روحانيت تمام كرده و قدرت را به عنوان ميراثي در دست روحانيان قرار داده است.
وي با اشاره به دسته ديگري از مخالفان ولايتفقيه گفت: يك دسته از مخالفان ولايت فقيه، اين نوع كشورداري را تئوكراسي ميدانند كه تاريخ مصرف آن گذشته و در حقيقت آن را ارتجاعي و واپسگرائي ميدانند.
وي ادامه داد: گروه ديگري از مخالفان ولايتفقيه كساني هستند كه معتقدند روحانيت صلاحيت اداره كشور را ندارند. از اين رو برخي از آنها خودبزرگبين بوده و معتقدند رهبري بايد در تمام مسائل با آنها مشورت كند و پيشرفتهاي حاصل در كشور را نيز از وجود خودشان ميدانند.
مصباحيزدي خاطرنشان كرد: در صورتي كه انسان اين جريانهاي فكري را بشناسد درمييابد که برخي جريانهايي كه دم از نظام اسلامي و ولايتفقيه ميزنند با آن مخالفند.
وي با تأكيد بر شناخت وظيفه گفت: ابتدا بايد خودمان را بسنجيم و ببينيم آيا واقعا با اجراي احكام اسلامي موافقيم يا نه؟
اين استاد اخلاق حوزه علميه گفت: در مرحله بعد بايد ببينيم آيا واقعا معتقديم كه بايد با آمريكا تا زماني كه اين رويه را در پيش دارد مبارزه كنيم يا آن را امري لغو ميدانيم؟ و در نهايت بايد خود را بسنجيم كه آيا به ولايتفقيه اعتقاد داريم و آماده هستيم همه مال و جان خود را در راه او كه عمود خيمه نظام است فدا كنيم يا خير؟
مصباح ادامه داد: اگر اين چنين است بايد در اين راه ثابت قدم بوده و محكم در مقابل انحرافات بايستيم و منفعتطلبي را كنار گذاشته و از تغيير مسير بپرهيزيم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر وليفقيه محفوظ بماند، آبرو، دين و دنياي مردم محفوظ است.