arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

رضايي: اقتدار ملت ايران پشتوانه ديپلماسي ما در مذاکرات بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به ميهن اسلامي با جمعي از آزادگان ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک، دکتر رضايي در آغاز اين ديدار که در فضايي صميمانه انجام شد با گراميداشت ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي و امام امت (ره) گفت: سالروز بازگشت قهرمانانه آزادگان به ايران، حقيقتاً يکي از روزهاي شيرين در حماسه مقاومت ملت ما بود و اين روز در رديف، روزهايي مانند آزادسازي خرمشهر و شکست حصر آبادان قرار مي گيرد که مردم ايران را به وجد آورد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين وجد و نشاط از اين جهت ماندگار و دوچندان شد که شما با عزت و اقتدار به آغوش خانواده هاي خود بازگشتيد و دشمن در برابر اراده هاي شما، تسليم شد و جامعه بين الملل پايمردي شما را در حق و حقوق خود نظاره کرد.

سردار سرلشکر محسن رضايي افزود: دوران دفاع مقدس پاياني بود بر سيصد سال عدم توفيق ملت ايران در پاسداري از مرزهاي جغرافيايي و در برابر هجوم دشمنان و ساير توطئه ها. اين پيروزي با خون شهدا، ايثار و جانفشاني شما آزادگان و جانبازان محقق شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: 8 سال دفاع جانانه، آزمون بزرگي براي ما بود تا اثبات کنيم که ملت ايران بيدار شده و استواري خود را باز يافته است و شما آزادگان، نماد مقاومت ايران هستيد.

دکتر رضايي افزود: دفاع مقدس دو پيروزي را براي ملت ايران به ارمغان آورد: نخست پيروزي مادي بود که توان حفظ و حراست از مرزها مبين آن است و ديگري پيروزي در عرصه معنوي و سياسي که بخشي از آن با مقاومت در خور تقدير شما در اردوگاه هاي دشمن بعثي رقم خورد. در واقع ايثار شما در اردوگاه هاي صداميان، کمتر از آزادي خرمشهر نبود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: چندي پيش رئيس جمهور آمريکا، اعتراف کرد که سکوت آمريکا در هنگام حملات شيميايي صدام به ايران، اشتباه بزرگي بوده، اين اعتراف ديرهنگام البته از نمودهاي پيروزي سياسي و معنوي ملت ما در جنگ تحميلي است.

سردار رضايي در ادامه افزود:« ما دردفاع مقدس اقتدار ازدست رفته خود را بدست آورديم. امروزه اقتدار ايران هم پشتوانه امنيت ما وهم پشتوانه ديپلماسي ماست. اگراقتدارملت ايران نبود همه قدرتها با ما به مذاکره نمي نشستند و نمايندگانشان را درمنطقه بسراغ ما مي فرستادند و يا آن که ما را درمذاکرات تحقير مي کردند. علت اينکه آقاي ظريف وديپلمات هاي ما امروز با صداي رسا درمقابل قدرت ها مذاکره مي کنند ، به پشتوانه اقتدار ايران در دفاع مقدس از جمله آزاد سازي خرمشهر وايستادگي شما دراردوگاههاي بعثي عراق است.»

رضايي با تاکيد بر اهميت زنده نگهداشتن خاطرات و دستاوردهاي دوران دفاع مقدس گفت: آشناسازي مردم با اين فرهنگ به عنوان گنجينه اي ارزشمند از تجربيات و معنويات، يک وظيفه است. از شما مي خواهم که از نبرد دليرانه خود و همرزمانتان در برابر شبهه افکني ها دفاع کنيد. خاطرات و رويدادها را بازگو کنيد و مردم و جوانان را با اين مقطع حساس از تاريخ کشور آشنا سازيد. افتخار مي کنم که روزي همسنگر شما بودم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبري و مسئولان ارشد نظام به بهبود وضع آزادگان و ايثارگران گفت: توانايي آزادگان براي آباداني کشور، يک توان استراتژيک است و مسئولان بايد با رفع موانع و بهبود شرايط از اين توانايي ويژه براي اداره بهتر کشور استفاده کنند.

در ابتداي اين ديدار سردار کياني مشاور امور ايثارگران دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و امير اوشال از پيشکسوتان و آزادگان دوران دفاع مقدس و تعدادي از آزادگان حاضر در جلسه، ديدگاه هاي خود را در خصوص وضعيت آزادگان و مسائل داخلي مطرح کردند.
نظرات بینندگان