arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

سفر گروه 24 نفره آمریکایی به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه نيويورک تايمز ادعا کرد: يک گروه متشکل از 24 آمريکايي با ويزاي توريستي به ايران سفر کردند تا فرصت‌هاي تجاري و سرمايه‌گذاري را در اين کشور بررسي کنند.

به نوشته نيويورک تايمز، هفته گذشته يک گروه 24 نفره آمريکايي که همگي مديرعامل‌هاي شرکت‌هاي تجاري و ثروتمند بودند در قالب يک هيات حقيقت‌ياب به ايران سفر کردند تا فرصت‌هاي تجاري اين کشور را مورد بررسي قرار دهند.

آنها در سفرشان به تهران، پايتخت ايران به يک رستوران مجلل رفتند و در آنجا با مقامات ايراني و مشاوران اقتصادي از اين کشور که با آغوش باز پذيراي‌شان بودند ديدار کردند و همزمان آهنگ يک خواننده معروف آمريکايي در اين رستوران به گوش ‌مي‌رسيد.

ند لامونت يکي از اعضاي اين گروه که هم‌اکنون کارآفرين خدمات ديجيتال است و پيشتر يک سياستمدار بوده است در توصيف سفر خود گفت: اينجا همه ما را دوست دارند.

به ادعاي نيويورک تايمز، اين 24 نفر در حالي به ايران سفر کرده‌اند که دولت باراک اوباما رييس‌جمهور آمريکا و کنگره بر سر جزئيات يک توافق هسته‌اي با تهران با يکديگر جر و بحث مي‌کنند اما گردانندگان اين سفر قويا تاکيد داشتند که اين يک هيات تجاري نيست.

ديک سيمون يکي ديگر از اعضاي اين گروه، گفت: ما توريست هستيم اما طبيعي است که بسياري از افراد در شرکت ما پتانسيل حضور در ايران را دارند چون داد و ستدهاي بسيار مهمي را رهبري مي‌کنند.

اين در حالي است که شرکت‌هاي آمريکايي به دليل رژيم تحريم‌هايي که به منظور فشار بر برنامه هسته‌اي ايران عليه اين کشور وضع شده است از تجارت با ايران منع شده‌اند. اين تحريم‌ها اغلب نقل و انتقالات مالي، کشتيراني و بازار نفت ايران را هدف قرار داده است.

اکنون با توجه به دورنماي حصول يک توافق هسته‌اي ميان ايران و آمريکا که در نهايت منجر به لغو تحريم‌هاي تهران مي‌شود شرکت‌هاي آمريکايي اميدوارند بتوانند به فرصت‌هاي تجاري جديد در بازار ايران دست پيدا کنند.

سفر اين گروه آمريکايي که از مديران عامل شرکت‌هاي تجاري و سرمايه‌داران ماجراجو از يک سري شرکت‌هاي صنعتي، بيمه و بهداشت و درمان تشکيل شده بود توسط اعضاي سازمان روساي جوان ترتيب داده شده بود.

بر اساس اين گزارش، اين گروه پيش از تهران به شهر قديمي شيراز سفر کرده و همچنين به شهر مذهبي قم رفته‌اند و در آنجا با يکي از علماي اين شهر ديدار کرده‌اند.

لامونت درباره اين سفر همچنين گفت: ايراني‌ها بسيار مهمان‌نواز هستند و نمي‌خواستند که ما با مشکلي روبرو شويم اما ما براي گشت و گذار کاملا آزاد بوديم.

به نوشته نيويورک تايمز، آنها در سفرشان به شيراز از آرامگاه کوروش کبير و ديگر آثار باستاني اين شهر بازديد کرده‌اند.

جنيفر آوافر بالدوک يکي ديگر از اعضاي گروه و مديرعامل سابق در صنعت چاپ، گفت: آنچه من دريافتم اين است که ايراني‌ها خواهان ارتباط با جهان هستند. آنها مي‌خواهند رو به جلو حرکت کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان