arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

سوریه پهپاد آمریکایی را در لاذقیه ساقط کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب تأیید کرد که ارتباط با یک هواپیمای بدون سرنشین که بر فراز سوریه در حال پرواز بوده، قطع شده است.

به گزارش فارس، ساعتی پس از آنکه ارتش سوریه اعلام کرد یک فروند پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است، وزارت دفاع آمریکا تلویحا این خبر را تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که ارتباط با یک پهپاد این کشور که بر فراز سوریه در حال پرواز بوده، قطع شده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش منتشر شده در مورد ساقط شدن این پهپاد است.

ساعاتی قبل سانا خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرده بود که ارتش این کشور یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در حومه لاذقیه سرنگون کرده است. (جزئیات بیشتر)

شبکه سی‌ان‌ان هم از قول منابع نظامی ترکیه‌ای گزارش داد که هواپیما بدون سرنشین ساقط شده در ریف‌لاذقیه از پایگاه اینجرلیک به پرواز در آمده بود.
 پهپاد آمریکایی ساقط شده در سوریه از اینجرلیک به پرواز درآمده بود

رسانه های ترکیه سه شنبه شب خبر دادند پهپاد آمریکایی که در سوریه ساقط شد، از پایگاه آمریکایی اینجرلیک در ترکیه به پرواز درآمده بود.

به گزارش ایرنا، اینجرلیک بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است که براساس یک قرارداد همکاری نظامی اقتصادی با ترکیه از سوی آمریکا استفاده می شود. این پایگاه در نزدیکی آدانا واقع در جنوب شرقی ترکیه و نزدیکی مرزهای سوریه است.

تارنمای خبری «بوگون» سه شنبه شب خبر داد این پهپاد در نزدیکی لاذقیه سوریه در کناره دریای مدیترانه ساقط شده است.

این تارنمای خبری به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا گزارش داده است هواپیمای اکتشافی آمریکایی بدون سرنشین و غیر مسلح که وارد حریم هوایی سوریه شده بود، توسط پدافند هوایی سوریه مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

اخیرا مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفت و گو با شبکه خبر «آ»، تلویحا از احتمال اجازه ترکیه به آمریکا در استفاده از پایگاه اینجرلیک برای استفاده در عملیات هوایی علیه داعش سخن گفته بود.
نظرات بینندگان