پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جنرال موتورز اعلام کرد که سوئیچهای احتراق مرتبط با فراخوان 3.4 میلیون خودروی این شرکت، ساخت چین بودهاند.
بزرگترین خودروساز آمریکا در اظهارنامهای به رگولاتورهای
ایمنی این کشور اعلام کرد سوئیچ احتراق به کار رفته در خودروهای شورولت
ایمپالا و مونت کارلو، بوئیک لاکروس و لوسرن و کادیلاک دوویل و دی تی اس که
16 ژوئن مشمول فراخوان شدند، ساخت شرکت چینی دالیان آلپس الکترونیکس
بودهاند.
دالیان آلپس که 90 درصد آن متعلق به شرکت ژاپنی آلپس
الکتریک است، اذعان کرده که سوئیچهای احتراق را برای جنرال موتورز تامین
کرده اما این شرکت آمریکایی در مورد مشکل مذکور با این شرکت هیچ تماس
نگرفته است.
مشکل سوئیچ مشابه ایرادی است که تاکنون منجر به
فراخوان 2.6 میلیون دستگاه مدل شورولت کبالتس، ساتورن آیون و خودروهای
دیگری شده که 35 میلیون دلار جریمه برای جنرال موتورز به دنبال داشته و این
شرکت را با تحقیقات ایالتی و فدرال متعددی در آمریکا روبرو کرده است.
جنرال
موتورز اوایل ماه جاری با فراخوان برای خودروهای ایمپالا و مدلهای دیگر
به دلیل مشکل سوئیچ احتراق اعلام کرد که از هشت مورد تصادف و شش مورد صدمه
دیدگی مرتبط با این مشکل آگاه بوده ولی تاکنون تلفات جانی است.
جنرال
موتورز در اظهارنامهای به سازمان ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه آمریکا
اعلام کرد که اطلاعات بیشتری را در مورد این فراخوانها فراهم خواهد کرد.
برخلاف فراخوان قبلی که تاکنون 13 مورد مرگ در ارتباط با آن تایید شده است،
جنرال موتورز اعلام کرد که سوئیچهای احتراق مربوط به این فراخوان در
بیشتر موارد نیاز به تعویض ندارند.
آلپس اعلام کرده سوئیچهای احتراقی که برای جنرال موتورز فراهم کرده بر مبنای طراحیهای خود این شرکت آمریکایی بوده است.
با
این همه خودروساز انگلیسی آستون مارتین در فوریه پس ازاین که پی برد شرکت
چینی تامین کننده قطعاتش، از ماده پلاستیکی قلابی در قطعات فروخته شده به
این شرکت استفاده کرده برای بیشتر خودروهای اسپورتی که از اواخر سال 2007
ساخته بود فراخوان داد.
جنرال موتورز اوایل ماه جاری ری دو
جورجیو، مهندس طراح سوئیچهای معیوب مدل کبالت و همچنین سوئیچهای جدیدترین
خودروهای فراخوان شده را اخراج کرد.
دو جورجیو یکی از 15 مقام این شرکت بود که به دلیل نقش خود در فراخوان جنجالی اخیر مجبور به ترک این شرکت شدند.
بر اساس گزارش رویترز جنرال موتورز همچنین برای بیش از نیم میلیون چری کامورا در 13 ژوئن به دلیل مشکل سوئیچ احتراق فراخوان داد.