arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۷۵۰
تعداد نظرات: ۱۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اظهارات عجیب دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام

یونسی: «شیر و خورشید» در پرچم ایران نماد علی(ع) و حضرت محمد(ص) است/ اگر به من باشد، شیر و خورشید را به پرچم برمی گردانم

عده معدودی می‌خواستند جلسه را بر هم بزنند که موفق نشدند. هدف آنها این بود که جلسه را به هم بریزند که نتوانستند به هدفشان برسند و در عین حال به کسانی که انتقاد و سئوال داشتند، اجازه و فرصت داده شد تا حرف‌هایشان را بزنند. البته اکثریت جلسه پاسخ بسیاری از سئوالات را دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی شامگاه شنبه در پایان سفر دو روزه‌اش به شیراز، در یک کنفرانس خبری، گفت: عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.

یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد که «اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»

وی در ادامه سخنانش که توسط ایسنا مخابره شده، در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از اهل تسنن سیستان و بلوچستان در پست‌های سیاسی، اظهار کرد: بسیاری از تابوها را استاندار سیستان و بلوچستان شکسته و حتی پست فرمانداری را به مدیر زن و اهل تسنن سپرده است.

وی ادامه داد: برای تأمین امنیت نقاطی نظیر سیستان و بلوچستان و کردستان، کاری بهتر از این که به مردم اعتماد کرده و از خودشان استفاده کنیم وجود ندارد. این حاصل تجارب کسانی است که سال‌ها در آن استان‌ها فعالیت کرده‌اند. سپاه پاسداران از این تجربه استفاده کرده و امنیت بخش‌هایی از مرز را به بسیجیان اهل تسنن سپرد اما سایر ارگان‌ها و نهادها عقب مانده‌اند.

یونسی خاطرنشان کرد: نگاه‌های تنگ‌نظرانه معدودی وجود دارد و افرادی ذهن متوهم امنیتی دارند ولی این مسائل را نباید ملاک قرار داد. عده‌ای نمی‌توانند به قومیت‌ها اعتماد کنند، اما باید باور کنیم که ایران یعنی همین اقوام و کسانی که به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند. همین‌ها در انتخابات بیشترین حضور را داشته‌اند، آنان به دولت اعتماد کردند و مدیران و دولت هم باید به آنان اعتماد کنند.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: از طرفی ظلم مضاعف تاریخی نسبت به زنان روا شده است و مدیریت و قانون ما مردسالارانه است، بطوریکه وقتی یکجا اعتماد می‌شود و یک زن به عنوان فرماندار انتخاب می‌شود، عده‌ای ترش می‌کنند. این یک مشکل فردی است. زنان در ایران برای مدیریت، سالم‌تر از مردان عمل کرده‌اند، کمتر در مقابل رشوه وسوسه شده‌اند و کمتر مزاحمت برای ارباب‌رجوع ایجاد کرده‌اند، قانون‌مدار، اخلاقی و صبور هستند ولی برخی مردها نمی‌خواهند این را بپذیرند و این یک حس خودپسندی مردانه است.

وی با اشاره به برخی نگاه‌های نادرست به مسأله اقوام، گفت: مشابه همین موضوع در رابطه با اقوام نیز صدق می‌کند. در سیستان و بلوچستان این موضوع رنگِ دینی دارد و در خوزستان رنگِ قومی؛ حال آنکه اینگونه نیست و قانون امکان حضور تمام اقوام در رده‌های مدیریتی را فراهم کرده است و نمونه‌ آن را می‌توان در سطح وزرا و فرماندهان نظامی دید.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور افزود: شاید اگر تمام بلوچ‌ها شیعه هم بودند، عده‌ای برنمی‌تابیدند و این حس خودپسندانه است. برای دولتی که متعلق به همه است، اگر اینگونه رفتار کند، شایسته نیست. تجربه نشان داده که هرجا اعتماد کردیم، موفق بودیم؛ البته باید دقت کرد تا افراد لایق انتخاب شوند.

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.

عده معدودی می‌خواستند جلسه را بر هم بزنند

وی همچنین درباره سفر خود به شیراز و برخی اتفاقاتی که در دومین نشست عمومی این سفر رخ داد و برای سخنرانی وی مشکلاتی بوجود آمد، گفت: من برای این اتفاقات اهمیتی قائل نیستم. به نظرم اتفاق مهمی در جلسه نیفتاد و ما طبق برنامه عمل کردیم و بسیاری از افراد هم اجازه پیدا کردند حرف بزنند.

یونسی اضافه کرد: البته عده معدودی می‌خواستند جلسه را بر هم بزنند که موفق نشدند. هدف آنها این بود که جلسه را به هم بریزند که نتوانستند به هدفشان برسند و در عین حال به کسانی که انتقاد و سئوال داشتند، اجازه و فرصت داده شد تا حرف‌هایشان را بزنند. البته اکثریت جلسه پاسخ بسیاری از سئوالات را دادند.

وی در ادامه، مهمترین خواسته‌های اقلیت‌های دینی ساکن در استان فارس و بویژه شیراز را یادآور شد و گفت: ارامنه ساکن در شیراز خواستار احیای کلیسای 400 ساله خود توسط سازمان میراث فرهنگی بودند که البته حق هم دارند، چراکه این یک اثر تاریخی است و قبل از آنکه کلیسا باشد، یک میراث به شمار می‌رود و متعلق به تمام ایرانیان است.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین خواسته جمعیت کلیمیان را تعطیلی مدارس در روزهای شنبه و اعیاد مذهبی‌شان اعلام کرد و افزود: آنان می‌خواهند همانگونه که در تهران این مهم حاصل شده است، در شیراز هم که دومین جمعیت یهودی را در کشور دارد،‌ محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه "تمام اقلیت‌های دینی در ایران اعتقاد دارند که اول ایرانی هستند، بعد یک اقلیت دینی یهودی یا مسیحی"، گفت: با تمام اقلیت‌ها که صحبت داشتیم، آنان کاملاً از برخورد شهروندان و مسئولان ابراز رضایت می‌کردند و تاکید داشتند که به هیچ عنوان سر سازش با رژیم اشغالگر اسرائیل ندارند و مخالف آنان هستند و از ما خواستند که این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم.

یونسی به دیدار خود با علمای اهل تسنن اشاره و این دیدار را بسیار مؤثر خواند و افزود: حرف‌های زیادی مطرح شد و مهمترین موضوع اینکه آنان اعتقاد داشتند اینکه مدام بگوییم وحدت داشته باشیم، به‌گونه‌ای القا کننده آن است که اکنون وحدتی نیست؛ حال آنکه بهترین شرایط وحدت در بین مسلمانان در ایران وجود دارد.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از آنها موافق جریان‌های سلفی‌گری، وهابیت و ... نیستند و همواره در دفاع از حکومت اسلامی پیشرو و پیشقدم هستند و مثل هر شهروندی انتظاراتی داشتند که پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵۶
در انتظار بررسی: ۱۳۰
غیر قابل انتشار: ۲۷۴
احمد
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
533
222
تو زمانی ک مخالفای دولت به راه راست دولت گیر میدن ... زدن همچین حرفایی هرچند درست و منطقی چه ضرورتی داره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
همه اینا بازیه تا ذهن مردم از سیل مشکلات اونم نه ماه بعد از استقرار دولت جدید کم رنگ بشه
!!
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
با این حرف کاملا موافقم!!
روح الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ضرورتش مشخص شدن حقیقت ها است.. وقتی از قدیم روی علم ها هم شیر و خورشید بوده حتما معنایی داشته دیگه
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
79
675
احسنت افرین
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
56
749
چرا عجیبه مگر غیر از این است از قدیم حتی قبل از اینکه رنگ پرچم ایران سه رنگ باشد ایران را با نماد شیر و خورشید می شناخته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
50
509
احسنت
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
83
578
درود بر علی یونسی...مرد امنیتی باهوش وخوشفکر نظام جمهوری اسلامی.دست علی(ع)نگهدارت
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
58
662
شیر و خورشید زیباترین و پرمفهوم ترین نماد ملی و مذهبی است که داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
49
513
کجاش عجیبه
خوب درست میگن ایشون درود بر آدم فهمیده
ناشناس
|
Spain
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
26
403
عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.
سخن کاملاً درستی است. چنانچه از این دو نشان صرفه نظر شود مثل اینست که خودمان این حرف را قبول داریم که شیر و خورشید نشان شاهان است!
ف م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
39
451
این اظهارات نه تنها عجیب نیست که اصالت دارد ودرست است هلال احمر نمادی عربی است که باتاریخ وفرهنگ چند هزار ساله ایران هیچ سنخیتی ندارد در مورد سایر اظهارات اقای یونسی باید به وی افرین گفت در این فضا جه کسی جرات طرح این مسایل را دارد
پاسخ ها
بلوط
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
عزیزدلم هلال احمر عربی نیست مال ترکیه است که عثمانی ها گذاشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
24
167
خوب باید دید واقعا شیر و خورشید نماد چی هستن؟
انتخاب تو بیا این و بررسی کن
پاسخ ها
تهراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
احسنت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
29
285
دمت گرم مردی مرررررررررررد
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
27
306
آفرین.... آقای یونسی فقط میتونم بگم حرفات به دلم نشست... شیر نشانه غرور مردم ایران هم هست.
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
18
218
خیلی خوب بود واقعا تشکر بابت باز کردن فضای بحث
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
23
238
اگر کمی تاریخ بخوانید حرفهای آقای یونسی را عجیب و غریب نخواهید یافت سخن ایشان پشتوانه تاریخی دارد البته نظرات مختلف تاریخی وجود دارد
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
12
134
خيلي ممنون از اطلاع رساني
خوبست دراين زمينه ريشه يابي شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
186
62
مشکل ما شیر وخورشید است؟ با ایناظهارات اب به اسیاب افراطیون نریزید.انان بدشان نمی اید پیراهن عثانی دستشان بیفتد
علی
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
17
183
کجاش عجیبه ؟!خیلی هم منطقی ودرست فرمودند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
13
167
درود بر این مرد ... کاش همه مثل شما فکر میکردند در باره اقوام و اقلیت ها و به دکتر روحانی تبریک میگم که این چنین فردی با این دید باز نسبت به اقوام ایرانی را در این پست قرار دادن
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
15
168
حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی درست می فرمایند، اگر نگاهی به کتاب تاریخچه شیر و خورشید بیندازید متوجه می شوید که فرمایشات آقای یونسی صحیح است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
12
130
ایییییول
na shenas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
13
132
آفرین بر آقای یونسی که حرف حق زده هر چند دیره ولی بازم خوبه.
نیما
|
United States of America
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
16
138
با سلام
جناب آقای بونسی با این گونه برخورد بی طرفانه نشان دادند که لایق این پست می باشند. امیدوارم در عمل هم همینطور باشد. من به عنوان یک ایرانی شیعه از اینکه با برادران و خواهران اقلیتم به مهربانی و با رعایت حقوق کاملشان برخورد شود احساس غرور می کنم. امیدوارم که تمامی ایرانیان با هر دین و مذهب و با هر اعتقادی بتوانند به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
90
63
یونسی جان، کم و اضافه کردن نقاشی رو یه پارچه که هنری نیست، اگه می تونی لطف کن ارزش پول ملی رو برگردون به همون موقع ها. قربون دستت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
ارزش پول چه ربطی به آقای یونسی داره؟
مهدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
13
123
خوب راست میگه. مگه شیر و خورشید چه اشکالی دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
10
104
حرف نامربوطی نزده اند ایشون.
ناشناس
|
Armenia
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
95
عجيب نسيت آقا يك مقدار در مورد تاريخ پرچم در ايران مطالعه بفرمائيد
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
39
72
مثل اینکه سرت درد میکنه برا سرشاخ شدن با تندروها...با این کارت آب تو لونه مورچه ریختی و حالا منتظر باش و ببین از صدا و سیما و اخبار 2030 و کیهان و وطن امروز و پایداری چه آشی برات بپزن...آخه سری که درد نمیکنه چرا دستما میبندی.؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
12
118
چرا گفتید اظهارات عجیب ؟ حرفهای یونسی کاملا منطقی و درست هست . .. درود بر یونسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
12
102
قابل تقدير است نظرات جناب يونسي الحق که دستيار لايقي هستند
alidad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
12
95
آفــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرین
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
167
27
متأسفم برای دولتمردان این کشور
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
13
83
آفرین آقای یونسی
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
87
تا اونجا که من می دونم امام علی (ع) معروفه به شیر خدا اسد الله چرا که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
126
20
متاسفم .با این حرف های بی ربط بهانه بزرگی به دست تخریب کنندگان دولت دادید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
9
81
آقای یونسی درود به شرف شما که در این نشست خبری حرف حق زدی علی‌ الخصوص راجعب پرچم ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
73
بسیار هم عالی گفته.
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
92
من هم با جناب یونسی موافقم. شیر و خورشید نماد ملی ما است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
149
17
شير و خورشيد به به از يك مععم ديگه انتظار نمي رفت واقعا كه.. !!!
امیر ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
58
18
برگردون
پاسخ ها
فاطمه شهبازی
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
احسنت
مفید و مختصر و با معنی
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
8
82
گفته جایگزین هلال احمر، نه جایگزین "الله" در پرچم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
28
28
برخی از این حرف ها را که می زنید فقط به دولت فشار وارد می کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
83
جانا سخن از زبان ما مي گويي
سالهاست ما مي گوئيم اسد يعني شير يعني علي با ذوالفقار ايستاده و نشان از تنها كشور شيعه دارد
ولي كو گوش شنوا
خوشحاليم كه خودشون اعتراف كردند مطمئنا اين چيزي نيست كه تازه فهميده باشند ولي غرورشون اجازه مطرح كردن نمي داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
87
عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.
شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.

100% موافقم. آفرین بر این شجاعت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
52
انتخاب لطفن با این تیتر زدن ها دردسر واسه ایشون درست نکن

شیر و خورشید رو در مورد هلال احمر گفتن نه پرچم کشور!

شما که بهتر از همه تندروها رو میشناسین ،بهونه دستشون ندین
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
158
30
عجب !!! حالا اگه مشایی این حرفو زده بود می گفتند جریان انحرافی هست !!!!!!!!!!!!!
جناب یونسی کلمه الله بالاتر از شیر و خورشیدی است که نماد ائمه است .... ( انتخاب لطفا تایید کنید )
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
79
از شما بعیده این جور تیتر زدن .آقای یونسی کجا گفته شیر و خورشید را به پرچم برمی گردانم گفته شیر و خورشید را به جای هلال احمر برمی گردانم و اگر اطلاع ندارید باید یدانید که پیش از انقلاب نماد شیر و خورشید سرخ به جای هلال احمر به تصویب جهانی رسید و به عنوان سومین سمبل کمک رسانی در کنار صلیب سرخ و هلال احمر به رسمیت شناخت شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
10
84
راست میگه دیگه همه مردم هم به این نماد علاقه دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
شما یه تنه جای همه مردم نظر میدی؟!! خسته نباشی!!
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
70
درود بیکران بر این اظهارنظر! اتفاقا نماد الله که در پرچم ایران است در بسیاری موارد باعث بی احترامی به اسم جلاله شده است مثل مواقعی که بر اثر بی توجهی بچه ها پرچم های کاغذی روی زمین می افتند
راحله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
66
زیبا گفتند آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
54
کجاش عجیبه؟!
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
124
17
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
با این وصف جناب دستیار ویژه اصلا می خواهید نماد شیر خورشید را جایگزین نام جلاله پرچم کنند.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
55
از شما بعیده این جور تیتر زدن .آقای یونسی کجا گفته شیر و خورشید را به پرچم برمی گردانم گفته شیر و خورشید را به جای هلال احمر برمی گردانم و اگر اطلاع ندارید باید یدانید که پیش از انقلاب نماد شیر و خورشید سرخ به جای هلال احمر به تصویب جهانی رسید و به عنوان سومین سمبل کمک رسانی در کنار صلیب سرخ و هلال احمر به رسمیت شناخت شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
58
چرا عجیب باشه؟
درست فرمودن
این طرح در دورۀ قاجار به دست یکی از علمای طراز اول شیعه، طراحی شده.
فکر کنم ملامهدی یا ملا احمد نراقی این طرح نمادین رو به نیت یادشده پیشنهاد دادند و پذیرفته شد.
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
65
من فقط تیترو خوندم ...اگه اینطوری بشه که عالی مییییییییییییییییییییییییییییییییییییییشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
67
12
آقاي يونسي عزيز!

شما دستيار رئيس جمهور تدبير اميديد ديگر!:))))))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
9
79
با نظر ايشان راجع به پرچم ايران كاملا موافقم.لطفا لايك كنيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
9
76
100% موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
68
حرف حساب و مستندیه. کجاش عجیبه؟
دوران ما
|
Nepal
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
70
درود بر آقای یونسی ، من موندم چطور افرادی یک نماد چند هزار ساله رو مختص 60 سال دوران پهلوی میدونند و به خاطر مخالفتی که با پهلوی داشتند نمادهای ملی و مذهبی کشور رو به اونها ربط میدهند درحالی که این نماد ها از قبل از پهلوی بوده به خصوص نماد شیر و خورشید
لطفا تا دیر نشده به همراه هلال احمر از شیر خورشید هم استفاده کنید تا یک کشور که در همسایگی ایران قرار داره چشم طمع به ثبت این نشان به نام خود در سطح جهانی نیافتد چون هنوز به نام ایران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
63
فلسفه قرار دادن شیر و خورشید در وسط پرچم در زمان مظفرالدین شاه دقیقا همین چیزی است که اقای یونسی بیان کرده و به غیر از تاج شیر هیچ کدام از اجزای این نماد منافاتی با اسلام ندارد. از طرفی برگرداندن شیر و خورشید به پرچم به عنوان یک نماد ملی و قدیمی نه تنها عجیب نیست که عملی کاملا منطقی و قابل دفاع هم است. بنابراین دوستان عزیز سایت انتخاب بهتره با تیترهایی این چنینی به دنبال القا کردن نظراتشان به مردم نباشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
53
احسنت
mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
68
درود بر يونسي اين نظر خيلي از مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
54
منم موافقم نه بخاطر نمادین بودشان بخاط اینکه در راهپیمایی 22بهمن هزاران بار اسم الله را زیر پای مردم نیاندازیم یا در ورزشگاهها پرچم ایران را که مزین به الله اکبر است را زیر اندازو زیر پا نیاندازیم. یا برای انتخابات میلیونها بار اسم جلاله را زیر پا نیاندازیم و.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
55
چرا عجیب؟؟؟؟
اصلا هم اظهارات ایشون عجیب نیست اگه یه سری به تاریخ بزنید خواهید دید که ایشون کاملا درست گفته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
55
بسيار سخن خوبي گفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
58
تعصب کور باعث عقب افتادگی است.
حامد قزوینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
63
17
آقای یونسی!!!
برادر من!!!

آتو به دست افراطی های مجلس و پایداری نده!!!برادر

یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
54
تیتر مشکل دارد. منظور از پرچم، پرچم هلال احمر است نه پرچم جمهوری اسلامی ایران! و این سخن از زبان مسئولین دیگری نیز روایت شده است که حذف شیر و خورشید و جایگزینی هلال احمر با ان در اوایل انقلاب کار چندان جالبی نبوده است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
58
دمت گرم حال کردم
نويد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
65
من هم باايشان موافقم و بايد نماد شير و خورشيد به پرچم ايران برگردد.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
135
یونسی دمت گرم
رحمت به شیری که خوردی
پاسخ ها
علی
| - |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
چرا الان که همه دارن به روحانی از همه جهت حمله میکنند باید بحث شیر و خورشید مطرح بشه؟ فکر نمی کنید باید به جو جامعه هم توجه بشه؟ الان این چه دردی رو دوا میکرد؟ ... یا شایدم میخواد حواس ها رو متوجه خودش کنه تا روحانی کارشو کنه؟ بهر حال زمان خوبی بر ای مطرح شدن این بحث نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
حرفشون کاملا درسته و این نمادهای شیر و خورشید دقیقا به همین علت در کشور رواج یافتند و هیچ ربطی به پهلوی ها نداشت

ولی مقداری در بیان این حرفها کج سلیقگی کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
98
افرين
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
93
احسنت آقای یونسی
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
127
15
آخه آقا جان همه کارا اصلاح شده مانده شیروخورشید .
از آقای روحانی تقاضا میکنم به عوامل خود تذکر دهند حرف های تنش را نزنند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
10
101
کاملا راست گفته اصلا به رای بگذارید
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
61
درود به ایرانی با شرف من هم پرچم قبلی رو بیشتر دوستدارم
ملت
|
United States of America
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
9
79
جانا سخن از دل مامیگویی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
97
11
کاش راجع به این ادّعا سندی مشخص ارائه می کردند. طرح این مسائل آن هم بدون مستند قابل دفاع فقط بهانه به دست منتقدان و مخالفان دولت می دهد و البته احساسات دینی مردم را به واکنش وا میدارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
چه ربطی به احساسات دینی مردم داره؟ اتفاقاً آقای یونسی وارد کردن شیر و خورشید در پرچم را نخواسته اند و تیتر خبر اشتباه است. ایشان گفته اند هلال احمر را با شیر و خورشید سرخ عوض می کردم.
ضمن این که بودن لفظ جلاله الله در پرچم به این جهت که ممکن است مورد اهانت قرار بگیرد به نظر من اشکال دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
81
خوب این حرف جدیدی نیست و با کمی مطالعه معلوم می شود که شیروخورشید نماد مذهبی است تا نماد سلطنتی، از سایت وزین انتخاب بعید است که اینگونه تیتر بزند: "اظهارات عجیب دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
74
راست میگه دیگه بخدا قشنگ بود.
اسی
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
66
درود بر یونسی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
54
احسنت
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
58
احسنت, کلمه جلاله الله باید توی دل آدمها باشه نه پرچم -من هم با شیر و خورشید موافقم
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
56
زنده باد یونسی قهرمان ............
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
55
دمت گرم!!!!!!!من که گردنبندشو دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
55
این نماد ایرانی ما قدمت 3000 ساله دارد. بیخود استدلالهای پوشالی نیاورید آقا
شيرين
|
United States of America
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
51
درود بر جناب يونسي
سعیدرایگانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
47
احسنت به جناب یونسی انقلابی شجاع و یار دیرین انقلاب....!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
36
میخوامت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
2
36
اصلا باور نکردنیه.یعنی این رو اعتراف به حق ایرانیتمون بدونیم یا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایی نکرده باز هم........بیخیال
امیر
|
Germany
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
37
برید کمی مطالعه کنین تا بفهمین شیر در پرچم ما نماد امام علی است.البته از قبل تر هم استفاده میشده ولی صفوی بخاطر شیعه بودن این نماد رو رسمی میکنه.خیر سرتون خبرگزاری هستین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
67
6
اسیاب به نوبت ...اول کتاب های مدارس و دوره های تحصیلی رو به ماقبل عوض کردیم حالا هم نشان پرچم...
hossein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
95
8
بسیاری از تابوها را استاندار سیستان و بلوچستان شکسته و حتی پست فرمانداری را به مدیر زن و اهل تسنن سپرده است.

نتیجه:موج انفجار و ترور سیستان وبلوچستان رو در برگرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
نتیجه ای که گرفتی مسخره بود انگار تا قبلا سیستان و بلوچستان در اوج آرامش بود
علی عسک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
دوست عزیز ترور و ناامنی از دوران قبل بوده واین بنده خدا سرکار خانم فرماندار هنوز مرکی حکمش خشک نشده . کمی انصاف داشته باشید
احسان
|
Germany
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
8
75
سایت محترم انتخاب . اظهارات ایشان عجیب نیست بلکه کاملا صحیح است. اگر به سیر تحول پرچم و نماد ایران در تاریخ نگاهی گذرا بیاندازید صحبت های ایشان کاملا تایید می شود. خصوصا در برهه ای از تاریخ افزوده شدن و بعد تعریفی که از شمشیر در دست شیر ارایه شده کاملا تایید کننده نمادی از پیروی ساکنان این سرزمین کهن از حضرت مولی الموحدین ، علی (ع) دارد. با کوچکترین پژوهش حتی در سطح اینرنت کاربردان محترم می توانند به صحت نکاتی که آقای یونسی گفته اند پی ببرند. اما در تکمیل مطالبی که ایشان بیان کرده اند ذکر یک نکته دیگر خالی از لطف نیست. همانگونه که استحضار دارید نماد سازمان های امداد رسانی جهانی که نزد مرجع ذیربط بین المللی ، یعنی صلیب سرخ جهانی ثبت شده هم اکنون دو مورد شناخته شده و فعال است که اولی صلیب سرخ و دومی هلال احمر است. نکته بسیار جالب اینجاست که تنها ایران است که نماد خاص خود یعنی شیرخورشید را نزد سازمان مذکور به ثبت رسانده است. طبق قوانین بین المللی امکان ثبت یک نماد جدید به هیچ وجه ممکن نیست و تنها در صورتی میسر است که یکی از نمادهای ثبت شده غیرفعال باشد و کشور ثبت کننده آن از آن انصراف دهد. در دهه هفتاد شمسی ، رژیم صهیونیستی با این استدلال که نماد شیرخورشیده دیگر از سوی ایران استفاده نمی شود درخواست خود را برای ثبت ستاره داود سرخ به سازمان صلیب سرخ جهانی که مقر آن در ژنو سوئیس قرار دارد تسلیم نمود. متاسفانه نمایندگی ایران در آن دوره بدون استعلام مراتب از مرکز تایید نمود که نماد شیرخورشید دیگر مد نظر و مورد استفاده ایران نیست. این امر به نحو موثری باعث تقویت درخواست آن رژیم غاصب در سازمان جهانی مذکور شد. در حالی که نماد شیر خورشید می توانست همچنان مختص جمهوری اسلامی ایران باقی بماند و پرچم اختصاصی ملی و از آن مهمتر ولایتمداری کشور را در جهان به اهتزاز در آورد. باعث تاسف است که این چنین نشد.! یادآوری این نکته به عزیزان سایت وزین انتخاب ضروری است که برغم استفاده ابزاری اپوزیسیون خارج از کشور از این نماد و تلاش برای مصادره به مطلوب آن و ارتباط دادن آن به گروه های مخالف نظام و به ویژه سلطنت طلبان ، بدون اینکه به ماهیت اصلی این نماد پرداخته شود فرصت مذکور از دست رفت و شرایط برای بهره برداری دشمنان فراهم آمد. امیدوارم سایت محترم انتخاب به تحقیق این موضوع در عرصه بین المللی و همچنین استعلام از وزارت امورخارجه بپردازد تا حداقل حقیقت موضوع فوق برای مخاطب محترم روشن شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
66
سخن درستيه زيرا هلال احمر مربوط به كشورهاي عربي هستش
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
هلال احمر نماد حکومت عثمانیان است که در جنگ با اروپا از آن استفاده می کردند.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
5
83
خجالت نمیکشید که نوشته اید اظهارات عجیب؟ این گفته ها صددرصد صحیح است. شما هم شده اید اخبار ساعت بیست شبکه خبر؟ زنده باد یونسی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
58
دمش گرم به مولا
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
36
4
ما دم از فرهنگ می زنیم در حالی که خیلی جاها با دست خودمان یکسری از اثار فرهنگی ادمهای فرهنگی را از بین می بریم و خودمان در چنته فرهنگیمان هیچ چیزی نداریم اونهایی که دغدغه فرهنگ و فرهنگی دارید شما فرهنگ مردمان جاهای مختلف این کشور را نابود نکنید مسئله فرهنگ توی این کشور حل میشه کار دیگه ای هم نمی خواهید بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
70
درود بر آيت الله يونسي كه واقعا"حرف درستي زده.ضمنا" براي كلمه الله(جل جلاله)ديگه جاي نگراني نيست كه روي زمين بيفته زير پا....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
آخی... چه رومانتیک؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
44
خوراک جدید برای غوغاسالاران پایداری ,فراهم شد.
صداوسیما هم که دیگه جای خود را داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
71
7
متاسفم
فراز
|
Germany
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
59
شیر و خورشید دو نماد بسیار کهن ایرانی است که نشان میترا و آناهیتا در باورهای اسطوره اس ایران کهن است . بمرور زمان تبدیل به باوری دینی شد و شمشیر به آن اضافه شد و شد همان چیزی که جناب یونسی گفته اند . چیز عجیبی هم نیست
ایوانی کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
61
با سلام -انتخاب شما دیگه چرا؟خب واقعیتو گفته اتفاقا پرچم ایران با شیر وخورشید جذابیت بیشتری داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
54
7
وقتی این دست حرفها از سوی آدمهای رسمی رخنه های امنیتی درست کرد می بینمتون!!
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
57
10
سلام
برادر من مردم در حال دست وپا زدن در مسائل مالي كه از دولت قبل هديه گرفتن هستن،شما دنبال شير و خورشيد هستيد.كار خيلي از خانواده ها در اثر فقر مالي به طلاق و مسايل ديگر كشيده شده است.به اندازه كافي دولت قبلي دنبال مسائل بيهوده رفته و نتيجشم هنوز ادامه دارد.مردم آرامش مالي و فكري و امنيتي ميخواهند نه پرچرچم شيروخورشيدو...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
48
ایشون واقعیت تاریخی رو عنوان کردند
بهزاد عاقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
2
49
این مسئله در گذشته هم توسط تاریخ شناسان اسلامی مطرح شده بود. نماد شیر و خورشید هم به وجه اسلامی و هم به وجه ملی اشاره داره. «انتخاب» این صحبتها از سوی آقای یونسی مسئله ی عجیبی نیست که شما اون رو عجیب مطرح کردید
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
70
باید دانست که نشان شیر بر گرفته از لقب حضرت علی یعنی اسدالله است و از زمان صفویه در پرچم ایران بوده ونه از زمان پهلوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
آفرین
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
47
پرچم هلال احمر را گفته آقا جان گر چه منتشر نمیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
45
تحریف نکنید ... گفته جای حلال احمر نه پرچم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
58
شیر و خورشید یک نماد قدیمی از سرزمین ما ایرانه از قدیم به این سرزمبن ، سرزمین شیر و خورشید میگفتند
م ح
|
Finland
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
51
بااین نظرهای اعلام شده جناب یونسی یک روحانی ویک روشنفکر قابل احترام می باشد
doman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
50
تعجب نداره انتخاب جان ایران تنها کشوری بود که شیر و خورشید سرخش برای امداد رسانی مورد قبول جامعه جهانی بود
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
2
44
نماد شیر و خورشید بسیار مناسب تر از برخی نمادهایی که است که حالا استفاده می شود و حرف ایشان کاملا به جاست.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
42
حرف درستی زده
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
10
28
یاعلی بچه شیعه دمت گرم
خوددار
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
57
7
با توجه به احترام زیادی که برای آقای یونسی قائلم ولی طرح اینگونه مسائل هیچ ضرورتی نداشته و بهانه بدست بدخواهان و کج اندیشان خواهد داد.ضمن اینکه پرچم ایران مزین به نام خدای محمد(ص) و علی(ع) است که بسیار مناسب و مطلوب و از یادگارهای امام راحل است.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
38
شیرو خورشید چه اشکالی دارد؟ آنها که ایراد می گیرند جواب بدهند
amir
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
2
44
نشان شیر وخورشید از زمان صفویه به عنوان پرچم قرار گرفت و هیچ ربطی به سلطنت پهلوی ندارد.
پس قطعا از هلال اهمر که نماد سلطنت عثمانی است بهتر و زیبنده تر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
38
9
وزیرخوب یعنی وزیر بهداشت و کار و خارجه و نیرو و نفت که دارن کار میکنند و هیچ حاشیه هم درست نمیکنند
ناصر هشترودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
3
46
پرچم شیر خورشید توسط روحانیون ان زمان تایید شده است . پس حرف شما کاملا" منطقی اقای یونسی عزیز
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
7
54
مدت های مدیدی بود که یه حرف خوشحال کننده از یه مقام رسمی نشنیده بودم...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
8
53
حرف جناب یونسی کاملا درست هست
منم کاملا موافقم با برگشت شیرو خورشید
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
6
63
هلال احمر مال دولت عثمانی و به ما ربطی نداره همون شیر خورشید که نماد دولت شیعه صفوی بوده قشنگ تره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
47
9
این سخن یک دولتمرد اسلامیست!
وای بر ما !
به کجا داریم میریم ما!
به کجا چنین شتابان!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
53
8
بابا گند کاری های دولت اعتدال تازه اولشه!!
محمد
|
United States of America
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
1
24
شاید سخن گفتن در مورد شیر و خورشید تو این شرایط کمی عجیب به نظر بیاد اما کجای حرفای ایشون در مورد افوام عجیب بود؟چرا شما ناراحت هستید؟مگر چه حرف ناحقی زده شده؟اینکه زنان و اهل سنت و بلوچ باید مساوی با یقیه باشن و یتونن پستای مدیریتی بگیرن عچیب هست؟چطور زمانی که تمام قد از روحانی در انتخابات حمایت مر کردید و روحانی همین حرفا رو به زبون میاورد عجیب نبود و با افتخار تیترشون می کردیید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
30
10
روحانی دو تا مشاور اینجوری داشته باشد کافیه!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
52
9
توی خواب ببینید که ما بزاریم نماد رژیم ستمشاهی برگرده!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
31
9
چرا باید آرم داشته باشه البته نظر من این هست که می توانیم یک عبارت فارسی جایگزین کنیم مانند کلمه خدا به جای الله . که زبان پارسی را پاس داشته باشیم.
نیروی ستادی هوادارتان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
21
8
جناب آقای یونسی عزیز مرد زحمتکش ستادی تدبیر و امید جنابعالی لازم نیست شیر و خورشید را برگردانی چون امکانش نیست عنایت بفرمایید ستادهای انتخاباتی مایوس و سرگردانتان را که مورد سرزنش دوست ودشمن شده اند رسیدگی برای سال آینده و انتخابات نمایید چون اهالی دلواپسی سخت وارد گود شدند و شما هیات دولت هم سخت مشغله دارید و هم اونایی که مسئولیت ساماندهی دارند در دولت خود را بخواب زدند و این نیروها ستادی سرخورده و مورد بی حرمتی قرار گرفتند که کاملا در جریان هستید .شما بنیاد تدبیر و امید شش ماه پیش را نتوانستید ساماندهی کنید فرار به جلو شیر و خورشید را طرح می فرمایید
حمید
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
4
30
درود بر آقای یونسی.کاملا من صحبتهای ایشان را تائید میکنم.نشان شیر و خورشید نشان مقدسی است.الان تمام پرچم های دستجات عزاداری محله های ما در اردبیل نشان شیر و خورشید دارن که نمادی از حضرت علی (ع) هست.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
8
27
زنان در ایران برای مدیریت، سالم‌تر از مردان عمل کرده‌اند، کمتر در مقابل رشوه وسوسه شده‌اند و کمتر مزاحمت برای ارباب‌رجوع ایجاد کرده‌اند، قانون‌مدار، اخلاقی و صبور هستند

مثالی بر درست بودن این حرف کشور پیشرویی چون سوییس با مسولان پرشمار زن می باشد
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
2
26
اگر واقعا شیر و خورشید نماد حضرت محمد و حضرت علی است خب خداکنه که به پرچم برگرده ولی باید تحقیق بشه که این قضیه صحت داره یا نه
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
42
15
این شیر و خورشیدم چسبوندید به اسلام!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
31
9
آقا یه کم فکر جوونا ، مردم و مشکلاتشون باشید .آخه این حرفا در عین خوبی چه دردی رو دوا میکنن. خواهشا فکر حل مشکلات مردم باشید اینا همه خودش حل میشه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
35
22
اگه با این کار دلار ارزون میشه،،حتما انجام بدین.
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
24
7
به جای این حرفها به فکر مشکلات معیشتی مردم باش که انتخابات بعدی رو نبازیم . با رویه ای که آقایان در پیش گرفتند آقا محمود بر می گردد.
یاشاسین آذربایجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
27
7
پس آموزش زبان سایر اقوام چی شد؟؟؟
کی به سایر اقوام این کشور احترام خواهید گذاشت
نظرات بینندگان