"ایرنا" خبرگزاری رسمی دولت، در گفتوگو با بهمن شریفزاده- روحانی نزدیک به دولت، نوشته که اسفندیار رحیممشایی «بعد از صبر در برابر تهمتها، به مقام رضا رسیده» است. شریف زاده نیز تلویحاً از کاندیداتوری مشایی خبر داده و گفته که «وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمیکند لذا گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.»
به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران "ایرنا"، امروز به
سراغ بهمن شریف زاده، مدیر مسئول روزنامه "الوفاق" و روحانی نزدیک به دولت
محمود احمدی نژاد رفته و از وی درباره حضور اسفندیار رحیم مشایی در
انتخابات آتی ریاست جمهوری پرسیده است.
خبرنگار ایرنا، در ابتدای این گفت وگو، این پرسش را
مطرح کرده که «پیشتر گفته بودید قلب مهندس مشایی محل جوشش معرفت است. از
آنجایی که دین یک تکلیف عام است ولی عرفان بر اثر ریاضت و خودسازی به دست
می آید آیا می توانیم بگوییم که آقای مشایی بعد از صبر در برابر تهمتها به
مقام رضا رسیده است؟»
شریف زاده پاسخ داده که «من یک بار گفتهام، شما هرگز
از آقای مشایی نخواهید شنید که من کاندیدا خواهم شد و دلیل صدق سخن چند ماه
پیش من این است که تا امروز هیچ کس نشنیده، حتی نزدیکان وی هم ابراز بی
اطلاعی می کنند از اینکه مشایی خواهد آمد یا خیر.»
وی اضافه کرد: «این تدبیر برخواسته از نوع نگاه آقای
مشایی است، نوع نگاه وی برخلاف برخی نگاه به آرمان است؛ البته من نمی خواهم
بگویم کسانی که خود راعرضه کرده اند نگاهی به آرمان ندارند، نه عرض من این
نیست؛ جسارت نمیکنم به کسانی که وارد این عرصه شده اند؛ اما می خواهم
فضیلت آقای مشایی را عرض کنم که وی فارغ از خود شده، به خود فکر نمی کند
لذا گریزان است از مناصب، مگر آنکه منصب تکلیف او بشود.»
شریف زاده درباره انتقادهایی که به مشایی از سوی
منتقدان دولت وارد می شود نیز گفته که «بی تردید می توانم بگویم در طول
انقلاب اسلامی یعنی در طول این 34 سال جمهوری اسلامی، میزان بهتانهایی که
به آقای مشایی وارد شده بی نظیر است و تا حالا به هیچ شخصیتی این اندازه
بهتان زده نشده است؛ بهتانهای گوناگونی در حد و اندازه تکفیر، انحراف، ضد
اسلام بودن، ساحر بودن، جادو گر بودن، رمال بودن، مفسد اقتصادی بودن، جاسوس
بودن و انواع و اقسام بهتانها .»
این روحانی نزدیک به دولت در پاسخ به این که «چرا آقای
مشایی از خودش دفاع نمی کند؟» گفته است: «مشایی نه فقط وی از خود دفاع نمی
کند بلکه وقتی شما با این فرد روبرو می شوید می بینید به قول امروزی ها
چقدر آرام است. یعنی اثری از نگرانی و اضطراب در مشایی نمی بینید.»
شریف زاده دلیل آرامش مشایی را این می داند که «وی از خود فارغ است و به خود نمی اندیشد به آرمانهای خود میاندیشد.»
وی همچنین با تأکید بر این که احمدی نژاد و مشایی به
«مردم و انتخاب مردم ایمان دارند» گفت: برخی می گویند «مردم برای اینکه
درست انتخاب کنند باید مهندسی شوند. مهندسی انتخابات! بعد که میآیند درستش
کنند می گویند منظور ما این است که مردم را سوق دهیم به این که مردم درست
انتخاب کنند!»
شریف زاده گفت: «متأسفانه حسود بسیار است و بدانید که
یکی از ریشههای مهم مخالفت با آقای مشایی حسد است، حسد در روایات ما هم به
آتش تعبیر شده؛ آتشی که صاحبش را می سوزاند.»
وی درباره اعلام رسمی کاندیداتوری رحیم مشایی نیز گفته که «تا پیش از ثبت نام از او نخواهید شنید که من کاندیدا میشوم .»
وی اضافه کرد: «البته در زمان ثبت نام، اگر آمد تازه آنموقع می فهمیم ایشان میآیند که امیدواریم همین اتفاق بیفتد.»
،بره سوال بعدي،از اينجا رفتن،همه موارد...
ای زردآلو ای شفتالو ای باقلوا ای مقام رضا ای عارف ای تایید صلاحیت وشده
ای...
دریغ و درد که هیچگاه تابحال اینچنین به عزت و استقلال روحانیت چوب حراج زده نشده بود. افسوس از این ریاکاری ها و قدرت طلبی ها به نام دین و مقدسات.
بیخردی چند زخود بیخبر عیب پسندند به زعم هنر
اگر این آقای بزرگوار به این مقامات دست یافته بود هر گز در برابر رفتارهای ناشایست شاگردش احمدی نژاد ساکت نمی ماند.
کسی به عرفان دست می یابد که از امر به معروف و نهی از منکر فرار نکند.
در این چند سال دولت مرتکب دروغ های بزرگی شد ایجاد 6 میلیون شغل که دولت دارد پز آن را می دهد یک دروغ محض است چرا این استاد عارف شما کوچکترین اعتراضی به این دروغ بزرگ دولت نکرد.
صلاح عامه از صلاح خواص مردم است ، و خاصه هم به پنج قسمت تقسیم مى شوند:
اول، علما و آنها رهبران خلقند به سوى خدا؛
دوم، زهاد كه آنها راههاى هدایتند؛
سوم، تجار كه آنها امین خدایند بر بندگان؛
چهارم، لشگریان جهادگر كه آنها یاوران دین خدایند؛
پنجم، حكام و فرمانروایان كه آنهاپاسبان و حافظ خلقند.
پس اگر عالم، مردى باشد طمعكار و مال اندوز، پس چه كسى راهنماى راه خداوندى باشد؟! و اگر زاهد دل به دنیا بندد، پس به چه كسى اقتداء شود؟! و اگر بازرگان خیانت پیشه باشد، به چه كسى اطمینان حاصل شود؟! و اگر لشكرى جهادگر، ریاكار و هدفش كسب مال و منال دنیا باشد، پس به وسیله چه كسى از مسلمانان دفاع شود؟ و اگر حاكم، ستمكار، و در حكم، ظلم و جور به راه بیندازد، پس به وسیله چه كسى مظلوم را در برابر ظالم یارى نماید؟! پس سوگند به خدا! مردم را تلف نكرد، مگر علماى طمعكار، و پارسایان متمایل به دنیا و بازرگانان خائن و لشكریان ریاكار و حكام ستمكار، و كسانى كه ظلم كردند، به زودى خواهند فهمید كه رو به چه سرنوشتى دردناك درحركتند.
.