پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر آموزش و پرورش از امضای تفاهمنامه نصب نیروگاه خورشیدی برای ۲ هزار مدرسه و تولید ۲۰ کیلووات برق خبر داد و گفت نیمی از این تولید به مدرسه و نیمی دیگر به شبکه برق تزریق خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت، علیرضا کاظمی از اقدام خوب خیرین و استاندار اصفهان در افتتاح نیروگاه خورشیدی تجمیعی ۲۰۰ کیلوواتی در مدرسه کودکان اوتیسم قدردانی کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همزمان با افتتاح این نیروگاه خورشیدی بیش از ۲۰۰۰ مدرسه با خیرین تفاهمنامه امضا شد که برای هر مدرسه یک نیروگاه خورشیدی نصب شود تا حدود ۲۰ کیلو وات برق تولید کند که نیمی از آن برای مصرف مدرسه و نیم دیگر آن به شبکه برق کشور تزریق شود که از این مجرا درآمد خوبی نیز برای مدرسه حاصل میشود.
وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از وزیر کشور و استانداران درباره تدابیر خاصی که در شرایط ناترازی انرژی در روزهای اخیر به کار بردند، افزود: بحران ناترازی انرژی تاحدودی مدیریت شده است و این محصول همفکری، هماهنگی و انسجامی است که الحمدالله در کشور با محوریت وزارت کشور در این موضوع شکل گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش ماموریت اصلی وزارتخانه متبوعش را فرهنگسازی دانست و افزود: ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش فرهنگسازی است اما وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی تعلیم و تربیت خود را مکلف میداند که در بخشهای مختلف این موضوع کمک کند.
وی افزود: تمام توان خود را بهکار گرفتهایم تا در کنار اعمال قوانین و مقرراتی که وزارت کشور برای صرفهجویی وضع میکند؛ فرهنگسازی برای رعایت صرفهجویی ادامه یابد.
کاظمی ضمن اشاره به فعالیتهایی که در وزارت آموزش و پرورش درباره مدیریت انرژی انجام گرفته است، افزود: از برنامههای مختلفی اعم از پویشها، پیامها، دستورالعملها، تقسیم کار بین دانشآموزان و استفاده از ظرفیت تشکلها در این راستا بهره گرفته شده است.
کاظمی ناترازی انرژی را فرصتی دانست تا با نگاه فناورانه، خلاقانه و نوآورانه زیرساختهای جدید و متفاوتی در تولید انرژی به وجود آید.
مهدی جمالینژاد استاندار اصفهان پنجشنبه در آیین افتتاحیه نیروگاه خورشیدی تجمیعی ۲۰۰ کیلوواتی در مدرسه کودکان اوتیسم اصفهان گفت: تأسیس این نیروگاه یکی از اقدامات ارزشمندی است که توسط خیرین به سرانجام رسیده است، برای حل مسائل و مشکلات اصفهان از جمله ناترازی انرژی و آلودگی هوا نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم.